Moda Porady

Większość z nas popełnia te same błędy. Co układać na półce, a co powiesić na wieszaku? Lista kontrolna

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
12 czerwca 2019
Fotomontaż / iStock
 

Czy wiesz, jak przechowywać ubrania? Co powinna powędrować na półkę, a które ciuchy koniecznie trzeba przechowywać w szafie na wieszaku? mamy dla was małą ściągawkę!

Rzeczy, które trzymamy na półkach:

  • Bluzki, koszulki, t-shirty
  • Swetry (oprócz tych zapinanych a la cardigan), golfy, bluzy
  • Dresy, jeansy, spodnie, które się nie gniotą, legginsy itp.
  • Sukienki z dzianin
  • Piżamy
  • Bielizna, szale, dodatki – najlepiej w szufladach lub w koszykach/pudełkach/pojemnikach na półce
  • wszystkie ubrania, których nie wieszamy na wieszakach 😉

Rzeczy, które przechowujemy na wieszakach:

  • Koszule, bluzki koszulowe i inne ubrania z kołnierzykiem
  • Sukienki z tkaniny, spódnice
  • Spodnie z materiału, w kant itd.
  • Marynarki, żakiety
  • Płaszcze, kurtki, katany


Moda Porady

Niezdrowe mechanizmy radzenia sobie ze stresem

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
13 czerwca 2019
Uwolnij się od stresu. Najbardziej ograniczają cię przekonania
Fot. iStock / Vladimir Piskunov
 

Stres towarzyszy nam w życiu codziennie : w pracy, w domu, w urzędzie…  Kiedy mamy do czynienia z ogromną presją, nie zawsze potrafimy sobie z nią poradzić. Żeby załagodzić objawy stresu sięgamy po metody, które niekoniecznie wychodzą nam na zdrowie… To, w jaki sposób radzimy sobie ze stresem, ma duży wpływ zarówno na nasze zdrowie psychiczne, jak i na nasze samopoczucie fizyczne. Czy podejmujesz właściwe decyzje, jeśli chodzi o radzenie sobie ze stresem? Czy wiesz, jakie wybory są złe?

Niezdrowe mechanizmy radzenia sobie ze stresem

Nadmierne spożycie narkotyków / alkoholu lub nadużywanie owych substancji

Pamiętajcie, że  „nadmierna konsumpcja” i „nadużycie” to tutaj kluczowe terminy. Delektowanie się kieliszkiem wina od czasu do czasu, żeby się odprężyć nie jest niezdrowym nawykiem.

Upijanie się, palenie „jeden za drugim” lub zażywanie narkotyków jako formy ucieczki od radzenia sobie z obecnym poziomem stresu jest jednak niezdrowe i niebezpieczne. Te mechanizmy radzenia sobie mogą prowadzić do uzależnienia, poważnych problemów zdrowotnych, a nawet śmierci.

Objadanie się „śmieciowym” jedzeniem

To naturalne, że sięgamy po słodkie lub słone, kiedy doświadczamy wysokiego poziomu stresu. Można obwiniać kortyzol za łaknienie tych śmieciowych produktów. Tymczasem nadmierna konsumpcja fast foodów może w rzeczywistości zwiększyć poziom stresu i negatywnie wpłynąć na zdrowie.

Zbyt dużo snu lub zbyt mało snu

Podobnie jak używanie narkotyków lub alkoholu aby poradzić sobie z trudną sytuacją w twoim życiu, zasypianie jest inną formą eskapizmu, która pozwala uniknąć rozwiązywania problemu. Ale tylko na chwilę.  Odkryjesz szybko, że po przebudzeniu stresory są nadal obecne…

Zakupoholizm

Dobrze jest kupować rzeczy, które pomogą ci się zrelaksować. Lub sobie relaksującą sól da kąpieli, idz do kina na dobrą komedię. Zaopiekuj się sobą. Ale uważaj, by nie stracić kontroli nad wydatkami. Kupowanie, żeby „zapomnieć” to jeden z najbardziej niebezpiecznych i silnie uzależniających mechanizmów, prowadzących do spirali długów.

Karanie samego siebie

Wiele osób, czując się tak, jakby straciły kontrolę nad swoim życiem z powodu stresujących sytuacji, może zdecydować się na samookaleczenie lub głodzenie się, aby uzyskać jakąś formę wpływu na to, co się dzieje. To samo dotyczy samookaleczania psychicznego – wmawiania sobie, że jest się niewiele wartym lub, że przyciąga się to, co najgorsze.


Na podstawie: lifehack.org


Moda Porady

12 kroków, by zacząć samego siebie traktować z szacunkiem. KROK 12

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
12 czerwca 2019
Fot. iStock

Mówi się, że dziś jest najlepszy dzień w twoim życiu, żeby zdecydować się na zmiany. Drugi taki dzień był wczoraj. Bo ileż można mówić, pisać i czytać o tym, jak wiele możemy. Szukać dowodów na to, że na coś w końcu mamy wpływ w naszym życiu?

Jeśli nie chcesz spędzić życia „nie mogąc nic”, teraz jest twój czas. Zanim zaczniesz rewolucję na światową skalę, pomyśl nieco o sobie!

12 kroków, by zacząć samego siebie traktować z szacunkiem. KROK 12

Kochaj

Bo miłość – obojętnie czy ta intymna miedzy partnerami, czy ta wielobarwna w relacjach z rodziną, czy też ta o szerokich ramionach, miłość do świata świadcząca o nadziei – buduje. Kochaj i czerp ze swojej miłości.

Siebie też kochaj. Wtedy każdy krok będzie łatwiejszy do zrobienia.

Przeczytaj pozostałe wpisy tutaj.


Zobacz także

Czy wiesz, co się będzie nosić w tym sezonie? 10 najmodniejszych kolorów na lato

BLACK LINE – jesienna nowość w BIG STAR

6 błędów w naszych letnich stylizacjach – też je popełniasz?