Moda

(Nie)zwykłe jeansy, które niosą pomoc. Przed nami oficjalna premiera kolekcji „Jeans for a better world”

Redakcja
Redakcja
24 kwietnia 2019
Fot. Materiały prasowe
 

Przez kilka miesięcy zbierali używane jeansy. Następnie zaprojektowali i uszyli  z nich zupełnie nowe ubrania i akcesoria. Produkty właśnie trafiły do sklepu internetowego, a dochód uzyskany z ich sprzedaży pozwoli ufundować stypendia naukowe dla nastolatek z Wysp Zielonego Przylądka.

Już za kilka dni, a dokładnie 24 kwietnia o godzinie 18:00 w krakowskim HEVRE, odbędzie się event Jeans for a better world”.

Uczę się w szkole średniej José Augusto Pinto. Moim marzeniem jest zostać chirurgiem. Uważam, że zdobycie wykształcenia ma fundamentalne znaczenie w przypadku kobiet, bo dzięki niemu mogą być niezależne, zdobyć odpowiednią pracę i walczyć o swoje prawa – tak mówi o sobie 14-letnia Missiara z Cabo Verde. Marzenia nastolatki i jej koleżanek mieszkających na Wyspach Zielonego Przylądka mogą się spełnić dzięki środkom pozyskanym w ramach kampanii „Jeans for a better world”.

Fot. Materiały prasowe

Historię Missiary i innych uczennic z Cabo Verde można poznać oglądając film:

„Jeansowe” stypendia naukowe

Organizatorzy  akcji „Jeans for a better world” przeprowadzili zbiórkę używanych jeansów i stworzyli z nich kolekcję modnych ubrań oraz akcesoriów: toreb, plecaków, maskotek, organizerów, okładek na książki i breloków. Wszystkie produkty są dostępne w sklepie online (https://www.kokoworld.pl/kolekcja/jeans-for-a-better-world).

100% dochodu ze sprzedaży kolekcji zostanie przeznaczone na stypendia naukowe dla uczennic dwóch placówek edukacyjnych na Wyspach Zielonego Przylądka. Dzięki nim nastolatki będą mogły ukończyć edukację i zdobyć wymarzone wykształcenie. Beneficjentkami kampanii są dziewczynki ze szkoły im. José Augusto Pinto w Mindelo na wyspie São Vicente i szkoły im. Januário Leite w Eito na wyspie Santo Antão.

Dzięki naszej akcji „Jeans for a better world” chcemy pomóc uczennicom z trudną sytuacją rodzinno-finansową. Zaprosiliśmy do współpracy rzemieślników, którzy w kilka miesięcy stworzyli barwną kolekcję odzieży i akcesoriów. Każdy produkt jest wyjątkowy. Mam nadzieję, że każdy znajdzie nowego właściciela i dzięki temu wspólnie pomożemy młodym, ambitnym mieszkankom Cabo Verde. Bez naszego wsparcia spełnienie ich marzeń może być trudne – mówi Agata Kurek – pomysłodawczyni kampanii”, właścicielka marki odzieżowej Koko World.

Fot. Materiały prasowe

Licytacja na rzecz lepszej edukacji

24 kwietnia w Krakowie odbędzie się licytacja produktów tworzących kolekcję „Jeans for a better world”. Wezmą w niej udział ambasadorzy akcji oraz goście zaproszeni przez organizatorów kampanii.

– Zapraszamy na wydarzenie tych, którzy chcą na żywo poznać twórców tej wyjątkowej kolekcji odzieży i wziąć udział w licytacji przygotowanych na ten wieczór unikalnych produktów. Tych, którzy nie mogą być tego dnia z nami, zachęcamy do zapoznania się z dostępnym asortymentem w specjalnym sklepie online. Każdy zakup jest dla nas ważny i przybliża nas do realizacji celu – dodaje Agata Kurek.

Akcję „Jeans for a better world” wspierają ambasadorzy:  (Marta Frej, Ekocentryczka, Ethnopassion, How to wear fair, Soie, Sophisticatedly, Zapiski ze świata, Proste Miasta, Manufaktura Batiku oraz organizacje: Fashion Revolution, Kupuj odpowiedzialnie i Jeans Aid.

W szkołach na Wyspach Zielonego Przylądka akcję koordynują nauczycielki z Gabinetów Społecznych – Francisca Gomes Pires oraz Maria de Fátima Monteira Duarte. W inicjatywę zaangażowany jest również lokalny aktywista społeczny Alveno Soares.


Szczegółowe informacje oraz sylwetki uczennic, które otrzymają wsparcie w ramach kampanii „Jeans for a better world” dostępne są na stronie www.zobaczjakkoko.pl


Moda

Pokochaj zdrowe „chwasty”! Projekt Wild&Root Food przypomina o najsmaczniejszych dzikich ziołach

Redakcja
Redakcja
24 kwietnia 2019
Fot. Materiały prasowe
 

Czas na powrót do korzeni. Z taką inicjatywą wyszli twórcy Wild&Root Food Project – szefowie kuchni otwarci na eksperymenty z zapomnianymi, polskimi smakami. Podczas zorganizowanych przez nich seansów degustacyjnych będzie można spróbować potraw na bazie regionalnych produktów prosto od małych przedsiębiorców, a także rzadko spotykanych na talerzu warzyw i dziko rosnących ziół.

Jak smakować będą w autorskim, restauracyjnym wydaniu? Przekonają się o tym goście kolacji w Restauracji Marina (16.05) oraz Restauracji Spichlerz w Zamku Topacz (13.06).

Czosnek niedźwiedzi

Fot. Materiały prasowe

Ta urokliwa roślina swoją nazwę zawdzięcza charakterystycznemu, czosnkowemu smakowi oraz upodobaniu do wilgotnych, leśnych terenów. W przeciwieństwie do swojego kuzyna, który gości w większości polskich kuchni, czosnek niedźwiedzi można jeść w całości – zarówno w formie świeżej, jak i suszonej. Ta niedoceniania obecnie przyprawa nadaje wspaniałego smaku sałatkom. Świeże liście czosnku niedźwiedziego można jeść po prostu skropione oliwą! Suszone nadadzą ciekawego aromatu zupom i pastom na kanapki. Dodatkowo, piękne liście i białe kwiaty czynią czosnek niedźwiedzi doskonałą dekoracją zarówno ogródka, jak i talerza.

Szczawik zajęczy

Fot. Materiały prasowe

Szczawik zajęczy to mistrz kamuflażu. Większość z nas go nie zauważa lub myli z pospolitą i wszędobylską koniczyną. Warto jednak nauczyć się odróżniać szczawik zajęczy na tle innych roślin, gdyż jest to kolejny zapomniany składnik wielu ciekawych dań. Podobnie jak jego lepiej znany krewniak o dużych, podłużnych liściach, szczawik zajęczy cieszy podniebienie ożywczym, kwaskowym smakiem. Z jego liści przyrządzano dawniej zupy, sałatki i orzeźwiające, chłodne napoje.

Krwawnik

Fot. Materiały prasowe

Silny i wytrwały niczym chwast, krwawnik rośnie dziko w całej Polsce. Posiada bardzo wiele odmian, od tych niepozornych, po hodowane na kwiatowych rabatkach wyłącznie dla ozdoby. W kuchni stosuje się jego młode liście, które zaskakują słonawym, nieco gorzkim smakiem. Doskonale nadaje się do zup i sosów, którym nadaje intrygujący, korzenny aromat. Dodatkowo, krwawnik to lekarstwo na… brak apetytu!

Szczawik krwisty

Fot. Materiały prasowe

W przeciwieństwie do skromnego szczawiku zajęczego, odmiana nazywana krwistą lubi się wyróżniać. Swój przydomek zawdzięcza oczywiście pięknemu, bordowemu ubarwieniu. Wygląd to jednak nie wszystko! Szczawik krwisty ma intensywny, kwaskowo-korzenny smak, który idealnie komplementuje potrawy rybne i zupy. Urozmaici także smak twarożku. Piękne liście szczawiku krwistego stanowią także doskonałą dekorację. Warto się po niego pochylić!

Lubczyk

Fot. Materiały prasowe

Za co polubić lubczyk? Przede wszystkim za to, że jego aromat przywołuje na myśl smak jednej z najbardziej uwielbianych w Polsce zup – rosołu. Choć nie jest przyprawą zupełnie zapomnianą, lubczyk jest zdecydowanie niedoceniany. Jego liście dodawać można do dań zarówno w formie suszonej, jak i świeżej. Oprócz nadania potrawom charakterystycznego, selerowatego aromatu, lubczyk ułatwia trawienie – zwłaszcza ciężkich i tłustych dań. Polecamy także zbadać właściwości, którym lubczyk zawdzięcza swoją nazwę. Dawniej stosowany był bowiem jako afrodyzjak i popularny składnik eliksirów miłości.


Więcej informacji znaleźć można na stronie www.zamektopacz.pl.


Moda

Wiosna La Millou 2019 pachnie peoniami!

Redakcja
Redakcja
24 kwietnia 2019
Fot. Materiały prasowe / LaMillou ambasadorka Małgorzata Rozenek-Majdan kolekcja Pady peony
Fot. Materiały prasowe / LaMillou ambasadorka Małgorzata Rozenek-Majdan kolekcja Pady peony

Morskie przygody, wesołe zwierzęta i przytulne tkaniny –  wszystko to czeka miłośników zakochanych, tak jak my, w marce La Millou w nadchodzącym sezonie wiosenno-letnim 2019. Niespodzianką wśród nowości jest kolekcja LADY PEONY, stworzona we współpracy z Małgorzatą Rozenek-Majdan, nową ambasadorką marki. 

Tegoroczna kolekcja sezonu wiosna-lato to aż 15 wzorów. Wyróżnia ją charakterystyczne dla La Millou połączenie motywów roślinnych i zwierzęcych, podkreślonych ekspresyjną kolorystyką. Na spędzenie wspólnych chwil z lamilutkimi odbiorcami czekają eleganckie ośmiornice i strusie w cętki, a do snu chętnie utulą ich leniwce ćwiczące jogę i pastelowe płaszczki. Kolekcje Banana Split oraz Watch me – to wzory nieco bardziej abstrakcyjne, rozwijające spostrzegawczość.

Fot. Materiały prasowe / LaMillou ambasadorka Małgorzata Rozenek-Majdan kolekcja Pady peony

Fot. Materiały prasowe / LaMillou ambasadorka Małgorzata Rozenek-Majdan kolekcja Pady peony

„Dostarczamy radość dzieciom i umilamy wyjątkowe momenty rodzicielstwa. Tworzymy z pasją i miłością, dlatego bohaterowie naszych wzorów skaczą, turlają się i zasypiają razem z pociechami. Kreujemy wyjątkowe i autorskie wzory, starając się przenosić marzenia na tkaniny. Wyróżnia nas to, że nasze produkty pachną beztroską i radością, a po latach przywodzą na myśl najpiękniejsze chwile dzieciństwa” – mówi Izabela Lewandowska, współwłaścicielka La Millou.

Flagowym wzorem tegorocznej odsłony jest kolekcja Lady Peony – powiew świeżości i delikatności nadchodzącej wiosny. Motywem przewodnim są pastelowe peonie, ulubione kwiaty Małgorzaty Rozenek-Majdan, liście i urzekająca biała papuga kakadu. Całość przełamana jest bielą.

Fot. Materiały prasowe / LaMillou ambasadorka Małgorzata Rozenek-Majdan kolekcja Pady peony

W bogatym asortymencie kolekcji wiosna-lato 2019 znajdują się m.in. kocyki, poduszki, pościele oraz akcesoria do wózka. Dodatkowo w wybranych wzorach będą dostępne pojemne torby i organizery, wielofunkcyjne plecaki oraz delikatne otulacze bambusowe.

Kolekcje z sezonu wiosna-lato 2019 dostępne są w sklepie internetowym www.lamillou.com, showroomie marki, znajdującym się w Royal Wilanów, ul. Klimczaka 1 w Warszawie oraz licznych sklepach partnerskich w całej Polsce i na świecie.

Artykuł powstał we współpracy z La Millou


Zobacz także

Mood of Art – kampania MDLV

Nowa modowa marka na warszawskiej mapie miejsc, które trzeba odwiedzić. Kelly Couronne z pewnością należy do odważnych kobiet!

Modna Biedronka w ofercie z nową limitowaną kolekcją od Loft37