Lifestyle

Cztery rodzaje ćwiczeń polecane przez… uczonych z Harvardu

Redakcja
Redakcja
21 kwietnia 2022
ćwiczenia, fitness
fot. LumiNola/iStock
 

Ćwiczenia mają fundamentalne znaczenie dla naszego dobrego samopoczucia i zdrowia, to wiadomo. I chociaż można by powiedzieć, że najlepsze ćwiczenia to te, które lubimy wykonywać, istnieją pewne ich formy, które są… po prostu lepsze. 

W dogłębnym artykule opublikowanym w „Harvard Health”, autorzy omawiają różne formy ćwiczeń i wyjaśniają, które z nich są najlepsze dla naszego zdrowia. Jeśli jesteś kimś, kto nie lubi ćwiczyć, dobrą rzeczą jest to, że są one naprawdę proste do wdrożenia do rutyny. Korzyści przyjdą bardzo szybko.

1. Ćwiczenia aerobowe

Według „Harvard Health”, ćwiczenia aerobowe są ważne, ponieważ zwiększają wytrzymałość i rozluźniają ściany naczyń krwionośnych. Dodatkowo obniżają ciśnienie krwi, spalają tkankę tłuszczową, obniżają poziom cukru we krwi, a nawet równoważą poziom cholesterolu.

Harvard sugeruje 150 minut tygodniowo i popiera to badaniami. Przykładowe ćwiczenia aerobowe to jogging, spacery, pływanie, a nawet taniec.

2. Trening siłowy

Trening siłowy jest niesamowity nie tylko dla zdrowia, ale także dla metabolizmu. Im więcej masz mięśni, tym więcej kalorii twoje ciało spala i wykorzystuje na energię. Ponadto Harvard podaje, że trening siłowy jest świetny dla zdrowia układu sercowo-naczyniowego i stanów zapalnych.

Przykładowy trening siłowy: przysiady, wykroki i podciąganie.

ZOBACZ TEŻ: Ćwiczenia, które wybawią cię od bólu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. Wzmocnij mięśnie i zapobiegnij problemom

3. Rozciąganie

Rozciąganie jest pomocne dla naszej elastyczności, którą tracimy wraz z wiekiem. Utrzymanie rutyny rozciągania jest bardzo pomocne, ponieważ utrzymuje naszą elastyczność i pomaga w zmniejszaniu stanu zapalnego obolałych i napiętych mięśni.

Przykłady: pojedyncze obroty kolan, psy skierowane w dół lub inne odcinki.

4. Ćwiczenia równowagi

Wraz z wiekiem tracimy równowagę, co może spowodować, że będziemy bardziej narażeni na upadki. A upadek może być niebezpieczny. Na szczęście Rachel Wilson, fizjoterapeutka pracująca na Harvardzie, wyjaśnia, że rozciąganie mogą pomóc w przywróceniu równowagi.



Zobacz także

Czego szkoła uczy… rodziców? Lista jest długa, ale dodajcie coś od siebie! #Oh!Szkoło – zdanie piąte

Rybne specjały nie tylko na wigilię

„Zastanawiam się, kiedy tak podpadłam Panu Bogu, że mi nawet w Atenach nie daje taryfy ulgowej?”