Go to content

Za zamkniętymi drzwiami… Razem przeciw przemocy

10 rzeczy, których nie wolno mówić ofiarom przemocy domowej
Fot. istock/South_agency

W marcu br. rozpocznie się kampania społeczna „Za zamkniętymi drzwiami” mająca na celu propagowanie wiedzy na temat przemocy psychologicznej i ekonomicznej w rodzinach. Jak informują organizatorzy – krakowska fundacja 3-4-Start oraz Centrum Psychologiczno Terapeutyczne „Tęcza” – w tej chwili priorytetem jest nakręcenie spotu dotyczącego przemocy „bez bicia”.

Akcja ma na celu uświadomienie kobietom, jak powszechnym problemem jest przemoc psychologiczna oraz ekonomiczna w związkach. Jak podkreśla Klaudia Czapkiewicz-Ziółek, wiceprezes fundacji 3-4-Start i pomysłodawczyni kampanii „Za zamkniętymi drzwiami”, mimo coraz większej liczby informacji nt. przemocy w rodzinie, nadal zbyt wiele osób nie zdaje sobie z sprawy z tego, że są ofiarami: – Naszymi działaniami chcemy zwrócić uwagę na ten ważny temat i przypominać, że psychiczne znęcanie traktowane jest jak przestępstwo. Równocześnie kobietom, które dostrzegają już problem, chcemy wskazywać dalszą drogę. Jakie działania przewidywane są w ramach kampanii?

za zamkniętymi drzwiami (1)

Świadomość – krok w dobrą stronę

Jedną z inicjatyw organizatorów jest weekendowe spotkanie dla kobiet (10-11 marca br. w hotelu Górski Raj w Porębie Wielkiej), podczas którego odbędą się warsztaty nt. przemocy psychologicznej prowadzone przez psychoterapeutkę Renata Borysiak z Centrum Psychologiczno Terapeutycznego „Tęcza” oraz wystąpienie Katarzyny Bigosińskiej z krakowskiego Centrum Rozwodowego „Kobieta i Rozwód”. – Weekendowe warsztaty są okazją nie tylko do poszerzenia wiedzy na temat przemocy „bez bicia”, ale także spotkania w gronie świadomych i inspirujących kobiet. Wszystkie zainteresowane wyjazdem panie zapraszam do kontaktu z naszą fundacją, zostało jeszcze kilka wolnych miejsc – przekonuje K. Czapkiewicz-Ziółek.

Dotrzeć z przekazem

Głównym celem kampanii „Za zamkniętymi drzwiami” jest uświadomienie społeczeństwu, że przemoc to nie tylko bicie. – Zbyt rzadko mówi się o tym, że przemoc to też: ciągłe zmiany zdania, które powodują brak poczucia bezpieczeństwa, wymuszanie kontaktu i bliskości poprzez jawne groźny czy manipulacje, sabotaż wspólnych przedsięwzięć czy też tzw. ciche dni. Pora, aby ten przekaz zaczął docierać do szerszego grona kobiet – przekonuje K. Czapkiewicz-Ziółek. W zadaniu tym pomóc ma stworzenie plakatów oraz spotu telewizyjnego zachęcającego osoby uwikłane w przemoc w rodzinie do szukania pomocy. – Niestety nie jesteśmy w stanie samodzielnie sfinansować tego przedsięwzięcia. Z tego względu fundacja 3-4-Start uruchomiła zbiórkę funduszy na ten cel na portalu crowdfundingowym pod adresem: pomagamy.im/kobietydlakobiety – kończy nasza rozmówczyni.

za zamkniętymi drzwiami