Lifestyle

Wiosenne spodnie w stylu casual. Przedstawiamy 3 najgorętsze trendy!

Redakcja
Redakcja
19 maja 2021
Portrait shooting of a stylish girl. Beige shades. Trends of spring and summer 2019. Pants of cork.Trench cloak, a wide jacket.
 

Szykujesz swoją garderobę na wiosnę i szukasz najmodniejszych, wygodnych spodni? Nie wiesz, jaki fason dopasować do swojej figury? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, co jest trendy w tym sezonie! Dobierz najlepszy model do swojego stylu i sylwetki. Postaw na damskie bawełniane spodnie z obniżonym krokiem, alladynki i kuloty!

Modne, wygodne i korzystne dla sylwetki. Jak wybrać spodnie idealne?

Każdy element stroju musi być dopasowany do osoby, która go nosi. Powinien także uwydatniać zalety sylwetki, a jednocześnie ukrywać jej niedoskonałości.

Panie o figurze:

  • jabłka ‒ szerokie ramiona i biodra, szczupłe nogi i nieco wystający brzuszek ‒ powinny postawić na spodnie z wysokim stanem: rurki, skinny, cygaretki czy chinosy. Warto zakładać do nich luźne bluzki i koszule,
  • gruszki ‒ wąskie ramiona i talia, szersze biodra i większe pośladki ‒ chętnie wybierają modele z prostymi nogawkami, boyfriendy, a także alladynki,
  • klepsydry ‒ spory biust, proporcjonalne ramiona i biodra oraz wąska talia ‒ doskonale prezentują się zarówno w rurkach, jak i dzwonach czy kulotach,
  • kielicha ‒ wąskie biodra, szczupłe nogi i niewielkie wcięcie w talii oraz szerokie ramiona i spory biust ‒ powinny zakładać dopasowane jeansy, gładkie lub z przetarciami czy dziurami, cygaretki i modele z nogawkami typu marchewki.

Bez względu na to, jaką masz figurę, kupując spodnie, zwróć uwagę na:

  • materiał, z którego zostały wykonane. W nadchodzącym sezonie zdecyduj się na damskie spodnie bawełniane, przyjemne w dotyku i bardzo wygodne,
  • odcień ‒ w Twojej garderobie nie powinno zabraknąć podstawowych, niewychodzących z mody kolorów: czarnego, granatowego czy niebieskiego, jak i delikatnych pasteli, idealnych na wiosnę,
  • dobranie odpowiedniego rozmiaru, który zapewni Ci komfort noszenia,
  • stosunek jakości do ceny.

Alladynki z krainy tysiąca i jednej nocy

Absolutnym must-have w Twojej szafie są alladynki, nazywane także pumpami. Charakteryzują je szerokie nogawki zakończone ściągaczem. Łączą w sobie wygodę, z racji luźnego kroju, i oryginalny design. Co bardzo istotne, sprawdzą się w każdej codziennej sytuacji! Wiosną zakładaj je na spacer, spotkanie z przyjaciółką, zakupy czy wypad do kina. Powinny także znaleźć się w walizce każdej kobiety udającej się na weekend poza miasto lub wakacje w górach czy nad morzem.

Postaw na model uszyty z delikatnej, przewiewnej tkaniny. Łącz go ze wzorzystym topem, obcisłym lub luźnym t-shirtem. W chłodniejsze dni załóż do niego katanę, ramoneskę lub kardigan. Wybieraj spośród kilku kolorów: standardowej czerni, modnej czerwieni, pastelowego różu czy błękitu.

Szykowne szerokie kuloty

Jeśli szukasz wygodnych spodni przypominających krojem spódnicę, postaw na kuloty. Ich luźne, szerokie nogawki do połowy łydki doskonale sprawdzą się wiosną i latem. Ten model warto łączyć z:

  • obcisłymi topami lub koszulami z dekoltem w literę V,
  • hiszpankami ‒ bluzkami odsłaniającymi ramiona,
  • szpilkami czy butami na słupku,
  • trampkami i sneakersami.

Jak widzisz, możesz stworzyć wiele różnych stylizacji z kulotami w roli głównej. Są doskonałą alternatywą dla spódnicy, sprawdzą się w pracy czy podczas mniej formalnych rodzinnych uroczystości.

Jeśli szukasz propozycji, którą będziesz mogła wszechstronnie wykorzystać, postaw na jednokolorowe spodnie. Te niebieskie kuloty wykonano z przyjemnej w dotyku 100% bawełny. Elastyczna gumka w pasie sprawia, że idealnie dopasujesz je do swojej sylwetki.

Dresowe spodnie z pazurem

Niegdyś dresy kojarzyły się tylko z uprawianiem sportu. Dziś nie zakłada się ich wyłącznie na siłownię czy do biegania. Dresowe spodnie damskie są podstawą wielu oryginalnych stylizacji. Gorący trend na teraz? Dresy z obniżonym krokiem! Świetnie wyglądają połączone ze sportową bluzą lub skórzaną ramoneską. Są odpowiednie na każdą porę roku, dlatego muszą znaleźć się w Twojej szafie! Spróbuj, a docenisz wygodę, jaką zapewniają w każdej sytuacji.

Znalazłaś już fason dla siebie?

Już wiesz, na co zwrócić uwagę kupując spodnie damskie oraz jak dobrać je do figury. Proponowane modele i wiele więcej znajdziesz w najnowszej kolekcji Unisono. Pamiętaj, co jest trendy w tym sezonie! Postaw na wygodę i już dziś kup bawełniane alladynki, kuloty lub dresowe modele w niebanalnym stylu.

Artykuł partnera


Lifestyle

Olej lniany – codzienna dawka zdrowia. Jak go stosować?

Redakcja
Redakcja
19 maja 2021
 

Jednym z najcenniejszych darów natury jest olej z nasion lnu. Dzięki zawartości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 oraz witaminy E ten najlepszy – tłoczony na zimno – korzystnie wpływa na zdrowie całego organizmu. Zdecydowanie warto włączyć go do codziennej diety, a także wykorzystać w pielęgnacji skóry i włosów. Poznaj więc właściwości oleju lnianego i sprawdź, jak go stosować!

Wyjątkowy olej lniany. Jakie są jego właściwości?

Najważniejszym składnikiem oleju lnianego są wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega 3, które występują tutaj w idealnej proporcji do kwasów omega 6. Czy wiesz, że są one niezbędne do prawidłowego przebiegu większości procesów w komórkach? Potrzebujesz ich m.in. do:

  • budowy błon komórkowych,
  • syntezy hormonów,
  • metabolizmu cholesterolu,
  • transportu lipidów we krwi,
  • pracy serca i układu nerwowego,
  • trawienia i wchłaniania.

Ponieważ tłoczony na zimno olej lniany jest skarbnicą kwasów omega 3 oraz witaminy E, doskonale nawilża, odżywia i odmładza. Ma też właściwości przeciwzapalne – regularnie spożywany skutecznie wycisza stany zapalne i przywraca równowagę organizmu. Ponadto naturalnie wzmacnia odporność, reguluje gospodarkę hormonalną oraz poprawia stan skóry, włosów i paznokci. Z kolei witamina E, tzw. witamina młodości, jest bardzo silnym antyoksydantem. Neutralizuje wolne rodniki tlenowe, chroniąc w ten sposób DNA komórek przed uszkodzeniami. W efekcie organizm wolniej się starzeje oraz jest mniej narażony na rozwój nowotworów i chorób cywilizacyjnych.

Komu szczególnie poleca się spożywanie oleju lnianego?

Ze względu na właściwości prozdrowotne często poleca się go cukrzykom, osobom z osłabioną odpornością, zaburzeniami trawiennymi i hormonalnymi, a także problemami sercowo-naczyniowymi. Jednak – jako że jest to produkt całkowicie naturalny – bezpiecznie może stosować go każdy. Tłoczony na zimno olej lniany jest bardzo wartościowym uzupełnieniem codziennej diety. Docenią go szczególnie weganie i wegetarianie, sportowcy oraz osoby prowadzące aktywny tryb życia.

Jak włączyć olej lniany do swojej diety?

Świeży olej z nasion lnu ma przepyszny, delikatnie orzechowy smak i aromat. Świetnie sprawdzi się więc w zastępstwie oliwy z oliwek – w dressingach i dipach do sałatek, domowym pesto i guacamole. Ale też jako dodatek do hummusu i past do chleba. Możesz również skropić nim warzywa z piekarnika, kasze i inne gotowane potrawy, gdy przestygną.

Olej lniany należy spożywać wyłącznie na surowo – nie nadaje się on do smażenia, pieczenia ani gotowania. Obecne w nim wielonienasycone kwasy tłuszczowe pod wpływem ciepła bardzo szybko się utleniają, tracąc swoje właściwości. Z tego powodu ważne jest również jego odpowiednie przechowywanie. Po zakupie trzymaj go w ciemnej butelce, koniecznie w lodówce i postaraj się spożyć jak najszybciej.

Pielęgnacja skóry i włosów olejem lnianym

Dobry, tłoczony na zimno olej lniany ma też zbawienny wpływ na skórę i włosy. Chcesz osiągnąć najlepsze efekty? Warto stosować go równocześnie zewnętrznie oraz włączyć do codziennego menu.

  1. Aby poprawić stan cery, możesz wklepać niewielką jego ilość bezpośrednio w skórę twarzy albo połączyć go z kremem lub balsamem.
  2. Sprawdzi się również jako dodatek do toniku – taki dwufazowy płyn świetnie oczyszcza i zmywa makijaż, nie powodując przesuszenia.
  3. To także doskonały kompres dla suchych i podrażnionych dłoni – idealnie nawilża, koi i przyspiesza procesy regeneracji.

Właściwości odżywcze lnu pokochają też Twoje włosy i skóra głowy. Dodaj kilka kropli do szamponu albo wykorzystaj go do zabiegu olejowania. Lniana maseczka bardzo dobrze odżywia, od cebulek aż po końcówki. Dzięki temu hamuje wypadanie włosów, przyspiesza ich wzrost oraz zapewnia im odpowiednie nawilżenie. Po olejowaniu stają się one mocne i lśniące. Są gładkie i śliskie w dotyku, dużo łatwiej się rozczesują i lepiej układają.

Korzystaj z bogactwa natury z Olini!

Aby odnieść maksymalne korzyści ze stosowania olejów roślinnych, zawsze sięgaj po te najlepsze – świeże, tłoczone na zimno i nierafinowane. Znajdziesz je w rodzinnej olejarni Olini. Oprócz tego zamówisz tu także miody, naturalnie fermentowane zakwasy, octy i wiele więcej zdrowych produktów, które będą cennym wsparciem dla Twojego organizmu. Sprawdź!

Artykuł partnera


Lifestyle

Chwasty od kuchni. Daj się zaskoczyć i wypróbuj przepisy na niezwykłe kulinaria

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
18 maja 2021
Chwasty od kuchni
Fot. iStock
Następny

Chwasty od kuchni, czyli zaskakujące przepisy na niezwykłe dania z chwastami, to propozycja dla wszystkich miłośników zdrowego, naturalnego jedzenia. Warto dać się zaskoczyć, ponieważ rośliny, które często omijamy wzrokiem na spacerach w plenerze, okazują się być ciekawym i wartościowym składnikiem wielu potraw.  Dlaczego warto poznać przepisy na chwasty od kuchni?

One aż się proszą, by schylić się po nie! Wbrew pozorom, te rośliny mają wiele do zaoferowania. Zaskakują smakiem, wartościami odżywczymi i zastosowaniem.

Chwasty od kuchni — rośliny z potencjałem 

Chwasty, czyli rośliny rosnące dziko, niepożądane np. w uprawach, wbrew pozorom mają nam wiele do zaoferowania. Wiele z nich, to rośliny jadalne, które poza ciekawym wyglądem i smakiem, zawierają szereg wartościowych dla zdrowia składników. Po jakie chwasty, czy też zioła,  można sięgnąć, by wykorzystać je w kuchni?

Jest  ich naprawdę sporo. Kulinarnych inspiracji dostarczają m.in.: bez czarny, bluszczyk kurdybanek, chaber bławatek, chmiel zwyczajny, cykoria podróżnik, czosnek niedźwiedzi, jastrun właściwy, koniczyna łąkowa, krwawnik pospolity, lebiodka pospolita, macierzanka piaskowa, i wiele innych roślin, które, pod niepozornym wyglądem, kryją wielki potencjał. Warto przyjrzeć się choć kilku chwastom od kuchni, które aż się proszą o wykorzystanie.

Babka lancetowata

Babka lancetowata jest rośliną powszechnie spotykaną. Widujemy ją na trawnikach, mijamy poboczach lub łąkach. Tymczasem ten niepozorny chwast ma łagodne w smaku liście, które najlepiej zbierać od kwietnia do czerwca, gdy są najdelikatniejsze. Nasiona również można wykorzystać, zbierając je po przekwitnięciu rośliny, kiedy nabiorą brązowej barwy. Babka lancetowata zawiera między innymi witaminy C, K, prowitaminę A, oraz minerały takie jak: fosfor, potas, magnez, a także dobre kwasy tłuszczowe. Nie brakuje w niej substancji śluzowych, pektyn, garbników i flawonoidów. Liście babki lancetowatej, które działają także przeciwzapalnie i bakteriobójczo, sprawdzają się jako składniki sałatek, kiszonek. Można z nich przygotować miniaturowe gołąbki, a także zielone zdrowe koktajle.

Stokrotka

Ten piękny mały kwiatuszek nadaje się nie tylko do podziwiania w bukietach, ale także jako składnik różnych potraw. Możemy znaleźć ją wszędzie — występuje na trawnikach, pastwiskach, polanach, w parkach, na skraju lasu. Młode liście stokrotki można dodać do sałatek, lub przygotować z nich pesto, dodać do kanapek. Za to kwiaty sprawdzą się jako podstawa octu, a także słodkiego syropu, którym można polać pyszne racuchy. Ponadto kwiatki posłużą za jadalną ozdobę deserów, ciast, tortów, sałatek, a także dań obiadowych.

Nawłoć pospolita

Nawłoć pospolita kojarzy się z końcówką wakacji. Jej żółte charakterystyczne kwiatki wesprą pracę układu pokarmowego, zwiększą produkcję żółci. Roślina ta kwitnie od lipca do września, ale najlepiej zbierać ją pod koniec lata. Nawłoć, wbrew powszechnej opinii, nie jest rośliną trującą dla ludzi. Kwiaty nawłoci świetnie nadają się na przygotowanie nawłociowego miodu. Można je również zebrać, zasuszyć i przygotować herbatkę na dobre trawienie. Suszone kwiatki, pozbawione uprzednio zielonej części, sprawdzą się jako dekoracja do sosów, czy przekąsek.

Mniszek lekarski

Mniszek zwany zakwita wczesną wiosną i wielu osobom kojarzy się z wybudzeniem Natury z zimowego snu. Dziewczynki chętnie zaplątają z nich wianki, ale szkoda to zioło przeznaczać wyłącznie na krótkotrwałą ozdobę. Mniszek jest jadalny od samego korzenia po słoneczne kwiaty. Znajdziemy w nim żelazo, wapń, potas, fosfor, witaminy D, C, B. Mniszek wspiera trawienie, szczególnie pracę wątroby.

A ponieważ jest on pospolitym chwastem, można znaleźć go praktycznie wszędzie. Liście mniszka można zbierać przez cały sezon, pąki kwiatowe w kwietniu, kwiaty warto zbierać na początku lata, a korzenie wykopywać jesienią lub wczesną wiosną. Im młodsze listki, tym delikatniejszy ich smak. Mniszek pospolity jest bardzo wdzięcznym chwastem, który w kuchni ma szerokie zastosowanie. Pąki mniszka można marynować i wykorzystać jako dodatek do sałatek, czy sosów. Każdy słyszał o syropie lub miodzie z kwiatów mniszka, lub occie. Można przygotować z nich także szampan o niesamowitym smaku.

A co, zanim chwasty trafią do kuchni?

Pamiętaj jeszcze o jednym. Zanim wybierzesz się na zbiór roślin, które cię zaciekawią, koniecznie poszukaj informacji na ich temat i upewnij się, że zbierasz właściwe. Na początek wybierz tylko kilka roślin, by poznać się z ich smakiem i ewentualnie zauważyć możliwe objawy alergii.  Zachowaj zdrowy rozsądek i nie zbieraj roślin, do których nie ma pewności, że są jadalne. Zioła zbieraj z terenów czystych, oddalonych od pól, ścieków, zabudowań, czy dróg, tak by nie chłonęły szkodliwych substancji, które trafiają później do twojego pożywienia. Wybierając się po zioła, pamiętaj również o wygodnym ubraniu, nożyczkach oraz wiklinowym koszyku, lub siatce z naturalnych materiałów. A gdy już zbierzesz to, co cię interesuje, koniecznie wypróbuj przepisy, które pochodzą z książki Chwasty od kuchni.

chwasty od kuchni

Fot. Chwasty od kuchni/ Materiały prasowe

 

Zobacz także

Jak urządzić mieszkanie? Po swojemu. Kilka prostych rad

Co się dzieje z naszym ciałem, gdy nie bierzemy prysznica przez dwa dni?

Jak ukryć depresję? Załóż maskę