Uroda Zdrowie

Przysiad z wymachem nogi w przód

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
13 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / trenerkaINFO
 

Aby wzmocnić mięśnie pośladków i ud, warto poświęcić czas na praktykowanie przysiadów. To doskonałe ćwiczenie, opracowano również w wersji z wymachem nogi w przód:

  1. Stań w rozkroku odrobinę szerszym od szerokości bioder. Ugnij ręce na wysokości klatki piersiowej, złącz dłonie, wyprostuj plecy, napnij mięśnie
  2. Wykonaj klasyczny przysiad, ale wracając do góry rozpleć dłonie i zrób wymach ramion do bioder, jednocześnie robiąc wymach wyprostowaną nogą do przodu
  3. Wróć do pozycji wyjściowej i powtarzaj ruch naprzemiennie


Uroda Zdrowie

Siad równoważny z piłką lekarską

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
14 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / 4F_official
 

Siad równoważny z wykorzystaniem skrętu tułowia z 3 kg piłką lekarską, to ćwiczenie mające na celu wzmocnienie mięśni skośnych brzucha. 

Schemat ćwiczenia jest prosty:

1. Wykonaj siad na podłożu

2. Wyprostowane nogi unieś do góry, zepnij mięśnie brzucha

3. Tułów nieznacznie odchyl do tyłu

4. Trzymając piłkę lekarską w dłoniach, wykonuj skręty tułowia naprzemiennie w lewą i prawą stronę.

 


Uroda Zdrowie

Nożyce wzmocnią brzuch

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
12 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / Fitappy2

Aby pomóc sobie w pracy nad sylwetką, a dokładniej nad brzuchem, spróbuj wykonywać klasyczne ćwiczenie – nożyce.

  1. Połóż się na macie na plecach
  2. Oderwij od podłoża wyprostowane nogi oraz tułów tak, by umożliwić ruch rękoma (jeśli to jest zbyt trudne, głowę i plecy pozostaw na macie, ruch wykonuj jedynie nogami)
  3. Wykonuj wymachy nogami i rękoma naprzemiennie góra-dół

Uwaga! Osobom z problemami kręgosłupa to ćwiczenie nie jest zalecane.