Uroda Zdrowie

Klęk podparty dla wzmocnienia mięśni grzbietu

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
16 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / ActivlabSport
 

Aby wzmocnić mięśnie pleców, oraz zadbać o zdrowy kręgosłup, nie potrzeba wielkiego wysiłku. Wystarczy każdego dnia wprowadzić proste ćwiczenia, które wzmocnią odpowiednie partie mięśni.

  1. Wykonaj klęk podparty, głowę utrzymaj w linii kręgosłupa.
  2. Wykonując wdech wyprostuj i unieś jednocześnie przeciwległą rękę i nogę. Wytrzymaj w tej pozycji 2 s i wróć do pozycji wyjściowej.
  3. Wykonaj np. 8 powtórzeń na każdą ze stron.

 


Uroda Zdrowie

Zgięcia boczne kręgosłupa

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
17 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / Medicover
 

Aby usprawnić funkcjonowanie mięśni przy odcinku lędźwiowym kręgosłupa, warto wykonywać proste ćwiczenie rozciągające.

  1. Przyjmij na macie pozycję na czworakach, wyprostuj kręgosłup
  2. Zacznij przesuwać dłonie małymi odstępami po macie w jedną stronę
  3. Wróć do pozycji wyjściowej i tę samą czynność wykonuj w drugą stronę

Wykonaj 2 serie po 10 powtórzeń


Uroda Zdrowie

Skłony boczne z obciążeniem

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
15 kwietnia 2016
Fot. Screen z Youtube / Rafał Bytomski

Aby wzmocnić wewnętrzny i zewnętrzny mięsień skośny brzucha i zawalczyć o pozbycie się boczków, wykonuj ćwiczenie – skłony boczne z obciążeniem. Wbrew pozorom nie jest ono dedykowane jedynie mężczyznom na siłowni. 

  1. Stań wyprostowana, po jednej stronie ciała w ręku trzymaj obciążenie
  2. Rozstaw nogi na szerokość bioder i wykonuj powoli  skłon boczny w stronę wolną od ciężaru.

Ćwiczenie wykonuj uważnie, aby nie przeciążyć dolnego odcinka pleców. Wydech wykonuj ustami przy pochyleniu, natomiast wdech przy powrocie z ciężarem do pozycji wyprostowanej. Jeśli nie posiadasz ciężaru, np hantli, możesz wykorzystać do ćwiczenia butelkę wody mineralnej.