Lifestyle Uroda Zdrowie

Ćwiczenia wzmacniające na odcinek szyjny kręgosłupa

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
23 marca 2016
Fot. Screen z Youtube / Fit Art
 

Dokucza ci ból w szyjnym odcinku kręgosłupa? Nie licząc zwyrodnień wymagających konsultacji specjalisty, ból i dyskomfort może wynikać wynikać z siedzącego trybu życia, złej postawy przy siedzeniu, słabych mięśni szyi i karku, które nie stabilizują kręgosłupa szyjnego. Jeśli ból wynika z pozycji siedzącej przez długie godziny, ogranicz pochylanie głowy do przodu. 

Rób także przerwy na ćwiczenia mięśni szyi:

  1. Prawą dłonią naciskaj na głowę na poziomie prawego ucha, stawiając głową opór przez 5 sekund i tyle samo przerwy. Wykonaj 6 razy i powtórz 2-3 razy dziennie.
  2. Lewą dłonią naciskaj na głowę na poziomie lewego ucha, stawiając głową opór przez 5 sekund i tyle samo przerwy. Wykonaj 6 razy i powtórz 2-3 razy dziennie.

Ćwiczenie pochodzi z całego zestawu ćwiczeń i jest autorstwa FitArt https://www.youtube.com/watch?v=Vdz_2mpX-dI

 


Lifestyle Uroda Zdrowie

Wspinaczka górska – daj sobie wycisk

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
24 marca 2016
Fot. Screen z Youtube / MJCool
 

Nie, to nie będzie instrukcja jak chodzić po górach, by zawstydzić kozice. To propozycja ćwiczenia, które wymaga włożenia energii w wykonanie i pewnego zaawansowania w umiejętnościach. Doskonale angażuje mięśnie brzucha, pleców (na odcinku lędźwiowym i piersiowym), barki, uda, łydki oraz pośladki, rzeźbiąc je. Bardzo ważne w tym ćwiczeniu jest jest utrzymywanie napięcia mięśni odpowiedzialnych za utrzymywanie pozycji oraz kontrola ruchu.

  1. Przyjmij pozycję jak do pompek. Ciało oprzyj na palcach stóp i przedramionach ustawionych pod barkami. Złącz dłonie, ciało powinno być ustawione w jednej linii, więc napinaj brzuch i nie wypychaj w górę pośladków. Głowa nie może zwisać ani nie może być zadarta.
  2. Przyciągaj energicznie na przemian lewe i prawe kolano do brzucha. Jeśli ćwiczenie nie sprawia ci trudności, narzuć intensywniejsze tempo

 


Lifestyle Uroda Zdrowie

Rozciągające ćwiczenie dla dolnego odcinka kręgosłupa

Ćwiczenie na dziś
Ćwiczenie na dziś
22 marca 2016
Fot. Screen z Youtube / Fitness Club S4

Bóle kręgosłupa lędźwiowego często dokuczają nawet młodym ludziom. Spowodowane są siedzącym trybem życia, nadwagą, małą ilością ruchu. Aby załagodzić ból, warto wprowadzić delikatne ćwiczenia rozciągające dla tego odcinka kręgosłupa i wykonywać je każdego dnia.

Proste ćwiczenie kręgosłupa w pozycji leżącej:

  1. Leżąc na plecach, zegnij w kolanach obie nogi, a wyprostowane ręce rozłóż na boki.
  2. Przenoś obie nogi raz na jeden, raz na drugi bok.