Lifestyle

TRENUJ NA DWORZE – 25 MINUTOWY TRENING SPALAJĄCY TKANKĘ TŁUSZCZOWĄ

Blonde & Brunette
Blonde & Brunette
13 lipca 2016
 

Tabata to krótki trening umożliwiający szybkie spalanie tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym wzmacnianiu mięśni. Zazwyczaj opiera się na ćwiczeniach wykonywanych w 8 seriach po 20 sekund + 10 sekund przerwy. Tego typu trening mocno nakręci Twój organizm do pracy i przyspieszy metabolizm.

Przed przystąpieniem do ćwiczeń wykonaj 5 minutową rozgrzewkę. Między każdymi ćwiczeniami masz 10 sekund przerwy.

CZAS START!

Mountain climbing, czyli wspinaczka górska.
Oprzyj dłonie na kolanach partnera i w ciągu 20 sekund podciągaj kolana jak najwyżej i jak najszybciej.
Jeśli ćwiczysz bez osoby towarzyszącej przyj ręce na ziemi.
W tym samym czasie druga osoba wykonuje krótkie spięcia brzucha.
Kiedy wykonacie 8 powtórzeń po 20 sekund + 10 sekund przerwy –  zmieńcie się.
Jeśli ćwiczysz osobno najpierw wykonaj 8 x wspinaczkę górską, następie przejdź do spięć brzucha.
Krzesełko – podeprzyjcie się z partnerem plecami. Pamiętaj, aby Wasze kolana były  ugięte pod kątem 90 stopni.
Jeśli ćwiczysz sam możesz podeprzeć się o pobliskie drzewo lub ścianę budynku.
Powtórz ćwiczenie 8 x 20 sekund. Po każdej serii masz 10 sekund na odpoczynek.
Wypychanie bioder na jednej nodze – to świtne ćwiczenie na pośladki.
Oprzyj stope na stopie partnera, drugą połóż ugięta na ziemi. Podnoście biodra jednoczęsnie do góry.
Jeśli ćwiczysz samodzielnie trzymaj nogę wyprostowaną w górze. Po wykonaniu 8 powtórzeń zmień nogę.
Plank – czyli deska. Utrzymaj deskę przez minutę, następnie odpocznij 30 sekund. Ćwiczenie powtórz 3 razy.
Jeśli nie dasz rady wykonać tego tak jak my lub ćwiczysz samodzielnie  to oprzyj ręce na ziemi.
Pamiętaj, aby pośladki nie były wypięte, tylko pozostawały równo z linią kręgosłupa.

Na koniec nie zapomnij o rozciąganiu. Na temat rozciagania znajdziesz parę słów tutaj: KLIK


Lifestyle

FIT CZEKOLADA DOMOWA – PRZEPIS

Blonde & Brunette
Blonde & Brunette
18 lipca 2016
FIT CZEKOLADA DOMOWA - PRZEPIS
fot. www.blondbrunettes.pl
 

Czekolada jest jednym z najbardziej uwielbianych wyrobów cukierniczych. Dlaczego? Bo przecież to ona pomaga nam w trudnych chwilach, to ona zawsze jest, kiedy mamy zły dzień, humor, albo nie mamy komu się wyżalić! Tylko, czy czasami nie jest jej trochę za dużo?

Nikt nie oprze się pokusie sięgnięcia po kawałeczek czekolady, po nim zazwyczaj następuje chęć sięgnięcia po kolejny… i tak potrafi zniknąć cała tabliczka 😉 Nie jest to do końca zdrowe, choć o zdrowotnych właściwościach czekolady można mówić wiele. Magia w tym niezastąpionym smaku, kojarzonym już od dzieciństwa, związana jest z układem nagrody, który wyzwala w nas uczucie przyjemności. Podczas jedzenia czekolady poziom dopaminy w organizmie wzrasta o ok. 50%! I to dzięki dopaminie, czujemy się tak błooogo.

A co z umiarem? Hm… jeśli o czekoladę, to jest ciężko. Ale! Jest sposób na to, aby satysfakcja z jedzenia czekolady była jeszcze większa.  Po przejrzeniu wielu przepisów na domową czekoladę, stworzyłyśmy dla Was własny przepis, który jest prosty, zdrowy i pyszny. I postanowiłyśmy się z Wami nim podzielić. A co 😉

PRZEPIS NA FIT CZEKOLADĘ DOMOWĄ

CZAS PRZYGOTOWANIA

SKŁADNIKI:

– 30 g oleju kokosowego (2 łyżki),

– 15 g wiórków kokosowych (1 łyżka),

– 30 g kakao naturalnego (2 łyżki),

– 120 g mleka migdałowego (pół szklanki),

– 15 g miodu (1 łyżka),

– laska wanilii.

PRZYGOTOWANIE: 

Do garnuszka dodajemy 2 łyżki oleju kokosowego, 2 łyżki kakao (naturalnego) i pół szklanki mleka migdałowego (można dodać krowiego). Mieszamy do uzyskania gładkiej konsystencji. Dodajemy miodu i również mieszamy. Gotujemy przez chwile na małym ogniu.

Jak dodać aromat waniliowy? Aby wyciągnąć ziarna z laski wanilii, należy obciąć końcówki i naciąć nożem laskę wanilii, wzdłuż bocznej krawędzi. Następnie rozchylamy laskę wanilii, aby była w miarę prosta i wyciągamy, za pomocą łyżki, ziarenka. Dodajemy do garnuszka szczyptę, ponieważ aromat z całej laski byłby zbyt mocny!

Na koniec dosypujemy 1 łyżkę wiórków kokosowych i mieszamy. Gotową masę odstawiamy i czekamy aż wystygnie. Układamy czekoladową masę na blaszce i wkładamy do zamrażalnika na ok. 4h. Na wierzch możemy dodać ulubionych owoców lub orzechów. Smacznego!

Blonde & Brunette


Lifestyle

EFEKT JOJO. Jak go uniknąć?

Blonde & Brunette
Blonde & Brunette
29 czerwca 2016
jojo
fot. www.blondbrunettes.pl

Ponieważ zbliżają się ciepłe dni, tych pytań jest coraz więcej. Każdy chciałby zgubić zbędne kilogramy i osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Jednak trzeba uważać…

Efekt jojo jest to nic innego jak wahanie masy ciała. Zdarza się podczas odchudzania, ponieważ nieumiejętne stosowanie diety powoduje, że organizm zaczyna reagować  w niespodziewany sposób. Efekt jojo jest efektem obronnym organizmu. W momencie, gdy organizm będzie czuł chroniczny głód,  zaczynie walczyć i magazynować tkankę tłuszczową. Są to pozostałości po naszych przodkach, którzy często – nie mieli takiego dostępu do żywności jak my teraz i bywało tak, że nie mieli co jeść przez długi czas.

Im szybciej chudniemy, tym większe prawdopodobieństwo efektu jojo. Dodatkowo możemy przytyć więcej niż ważyliśmy przed rozpoczęciem diety odchudzającej!

O efekcie jojo możemy mówić wtedy, gdy wahania wagi po pięciu miesiącach są większe niż 10% od  masy ciała, którą się osiągnęło. Jednak, jeśli zakończyliśmy dietę i widzimy, że zaczynamy przybierać na wadze, jest to sygnał, że dzieję się coś złego!

JAK ZAPOBIEC EFEKTOWI JOJO?

Podczas odchudzania stosujemy często szereg błędów, które powodują efekt jojo. Wynika to z naszego braku świadomości zagrożeń, oraz chęci jak najszybszego pochwalenia się niską wagą. Ale pamiętajcie szybko nie znaczy dobrze!

Główne przyczyny efektu jojo:

  • głodówki,
  • dieta o zbyt niskiej kaloryczności,
  • brak aktywności fizycznej,
  • eliminowanie produktów, które są niezbędne w codziennym jadłospisie,
  • brak regularnych posiłków.

 

PAMIĘTAJ! Im bardziej odchudzanie jest rozległe w czasie, tym mniejsze prawdopodobieństwo efektu jojo i trwalszy efekt.
UTRWALANIE EFEKTÓW

Diety nigdy nie mówią nam co zrobić PO zakończeniu diety. A jest to bardzo ważny etap, o którym często zapominamy. Będąc już po diecie, jesteśmy zadowoleni z efektów i pozwalamy sobie na stare nawyki żywieniowe, zapominając o tym, że nasz organizm posiada niższą przemianę materii niż przed dietą. Dlatego należy pamiętać o utrwaleniu efektów, dzięki któremu organizm nie zareaguje szokiem i nie będzie robił zapasów w postaci tkanki tłuszczowej.

Należy pamiętać aby do diety powoli wprowadzać odpowiednie grupy produktów i odpowiednio je zwiększać. Wszystkie zmiany muszą odbywać się stopniowo! Jest to proces, którego nie wolno przyspieszać. Kaloryczność zwykle zwiększana jest średnio o ok. 50-100 kcal w tygodniu, ale mimo wszystko zależy to głównie od rodzaju diety i jej czasu trwania.

fot. www.blondbrunettes.pl

fot. www.blondbrunettes.pl

ODCHUDZANIE BEZ EFEKTU JOJO

Skuteczna i prawidłowo zbilansowana dieta powinna zawierać:

  • produkty zbożowe – przede wszystkim ciemne, lekkie pieczywo z nasionami,
  • ciemne makarony,
  • brązowy ryż,
  • płatki owsiane (błonnik jest bardzo ważny),
  • warzywa w dużych ilościach,
  • nasiona strączkowe,
  • chude ryby (flądra, dorsz, karp),
  • chudy twaróg.

 

Oprócz wprowadzenia nowych nawyków żywieniowych i całkowite zrezygnowanie z cukru, diecie powinna towarzyszyć aktywność fizyczna. Jest to nieodłączany element skutecznej diety bez efektu jojo. Dzięki dotlenianiu komórek, przyspieszacie metabolizm, dzięki czemu szybciej spalicie tkankę tłuszczową. Każda aktywność jest wskazana! 😉

Pamiętajcie, że jeśli chcecie schudnąć ponad 10 kg albo nie ukończyliście jeszcze 21 roku życia, każda dieta odchudzająca powinna odbyć się pod okiem specjalisty. Można sobie zrobić dużą krzywdę, nawet w dobrej wierze.

 

Przykładowa dieta redukująca tkankę tłuszczową: klik