Lifestyle

Rozwiązanie konkursu „Magia SPA we dwoje”

Redakcja
Redakcja
28 lipca 2016
Fot. iStock / AzmanL
 

Kochani, mieliśmy nie lada wyzwanie, by spośród uczestników konkursu wybrać zwycięzcę. Jak widać każdy docenia możliwość odpoczynku, spędzenia czasu we dwoje i zrelaksowania się. Wizyta w SPA staje się sposobem na spędzenie wolnego czasu, odstresowanie, jak wiadomo stresu w naszym życiu nie brakuje.

Tylko jak przekonać drugą połówkę, żeby chciała z nami pojechać? To nie zawsze może być takie proste. Myślimy jednak, że skutecznie swoimi sposobami do wyjazdu do SPA w Nałęczowie przekona swojego partnera:

Pani MILENA MARCZEWSKA.

Pani Marlena otrzymuje 1 x voucher na pobyt w SPA Nałęczów „MAGIA SPA DLA 2 OSÓB NA 1 NOC”

Serdecznie gratulujemy. W celu odebrania nagrody prosimy skontaktować się z nami mailowo: [email protected]

I cóż, pozostaje nam życzyć udanego wypoczynku we dwoje!

Fot. Materiały prasowe

Jeszcze nie wiesz, jak bardzo twoje ciało i dusza pokocha pobyt w SPA

Daj sobie szansę na prawdziwy relaks, który głęboko zapadnie ci w pamięć. Jeśli nie lubisz samotnych wypraw, zabierz ze sobą przyjaciółkę lub męża na weekend w SPA. Zostaw daleko myśli, że akurat SPA to zbytek tobie niepotrzebny. Najpierw poznaj jego niezwykłe możliwości i przekonaj się, dlaczego twoje ciało i dusza pokochają ten rodzaj pełnego wypoczynku.

Magia SPA, oferuje wybór trzech zabiegów SPA i Aqua Aerobic. To dobry pomysł nie tylko na samodzielny wypoczynek, ale ofiarowanie bliskiej osobie prezentu właśnie w takiej postaci.

W SPA możesz zadbać z powodzeniem nie tylko o ciało, ale i zdrowie.

SPA

 


Lifestyle

Makijaż podkreśla urodę kobiety, ale to uśmiech czyni ją piękną

Redakcja
Redakcja
28 lipca 2016
Fot. iStock/andresrimaging
 

Dzisiaj już zupełnie naturalnym jest dla nas wyjście do kosmetyczki, dbanie o nasze paznokcie, cerę i skórę. Zmienia się także nasze podejście i świadomość dbania o zęby. Chodzimy regularnie do stomatologa, leczymy zęby, a jednak nadal rzadko myślimy o zabiegu pełnego czyszczenia zębów. Warto wiedzieć, że obecnie scaling, piaskowanie oraz fluoryzacja to dość powszechny i niedrogi zabieg, na który warto się zdecydować,  zwłaszcza, gdy nie zależy nam tylko na zdrowych zębach, ale także na pięknym uśmiechu. Zabieg polecany jest szczególnie palaczom i smakoszom dużej ilości kawy i herbaty.

Wybrałam się na pełny zabieg czyszczenia do Gabinetu Stomatologicznego „Uśmiech Zdrowia” na uroczym, warszawskim Mokotowie. Przez całą drogę kołatała mi w głowie myśl, iż makijaż podkreśla urodę kobiety, ale to uśmiech czyni ją piękną. Postanowiłam przekonać się, czy polecany zabieg pozwoli mi to sprawdzić!

Kiedy usiadłam na dentystycznym fotelu objaśniono mi, że cały zabieg przebiega w czterech etapach.

Etap pierwszy to scaling

czyli usuwanie kamienia za pomocą ultradźwięków, który jak wiadomo jest główną przyczyną próchnicy oraz chorób dziąseł. Scaling pozwolił usunąć aż dwa rodzaje kamienia – kamień naddziąsłowy z powierzchni korony zęba oraz kamień pod linią dziąsła czyli ten, który odkłada się pod jego powierzchnią.

W przypadku odsłoniętych szyjek zębowych i wrażliwych dziąseł etap ten może być najmniej komfortowy. Jeśli cierpisz na większą wrażliwość zębów, możesz bez problemu skorzystać ze znieczulenia.

Etap drugi to piaskowanie

czyli zabieg mający na celu ściągnięcie przebarwień z powierzchni zębów i powierzchni stycznych za pomocą piaskarki. Higienistka założyła mi maseczkę na twarz oraz czepek, gdyż piasek, odpowiednio dobrany wg wskazań, wraz z wodą jest kierowany na zęby pod dużym ciśnieniem.

 

Fot. Oh!me

To był bardzo przyjemny i bezbolesny etap, wykonany bardzo dokładnie, aby  zapobiec ponownemu odkładaniu osadu i kamienia.

Etap trzeci to polerowanie

wykonywany jest za pomocą gumeczki z pastą polerską o różnej ziarnistości. Gumka nie tylko rozprowadza pastę, ale dodatkowo poleruje zęby, czyszcząc w ten sposób wszystkie napotkane osady. Dowiedziałam się, że jest to bardzo ważny proces, gdyż na gładkiej, wypolerowanej powierzchni zanieczyszczeniom trudniej się utrzymać, niż na chropowatej.

Zabieg także był całkowicie bezbolesny i nadał on moim zębom piękny połysk. To  było bardzo przyjemne kilkanaście minut, po których poczułam, że moje zęby są nieskazitelnie czyste i gładkie.

Fot. Oh!me

Etap czwarty to fluorowanie

na koniec wizyty przez dwie minuty moje zęby pokryła  pianka fluorowa, która została wprowadzona do jamy ustnej za pomocą jednorazowych, profesjonalnych łyżek. Fluoryzacja  jest zalecana w pakiecie zabiegu czyszczenia zębów i może być przeprowadzona w dwojaki sposób: lakierem lub wspomnianą pianką fluorową.

Fluoryzacja wzmacnia zęby, powoduje że struktura zęba jest mocniejsza i nie tak łatwo powstają w nim ubytki. Oczywiście zabieg można skończyć bez fluoryzacji. To element uzupełniający pozostawiony do decyzji pacjenta. Ja czułam się świetnie, zwłaszcza, że fluoryzacja pozostawiła słodki i świeży smak w mojej buzi.

Mat. prasowe

Po zakończeniu zabiegu otrzymałam instrukcję, by przez półtorej godziny nie jeść, ani nie pić, a przez kolejne dwa dni trzymać białą dietę, czyli unikać czerwonego wina, buraczków, szpinaku, soków marchwiowych, jagód i innych owoców sezonowych.

Zapytacie, czy jestem zadowolona z zabiegu? Oczywiście! To był najlepszy prezent dla mojego uśmiechu. Z pewnością regularnie będę powtarzać zabieg czyszczenia zębów, co jest zalecane przez stomatologów nawet tym osobom, które szczególnie dbają o higienę jamy ustnej.

Zdecydowałam się na wykonanie zabiegu w klinice „Uśmiech Zdrowia”, którą szczerze polecam ze względu na bardzo miłą atmosferę i profesjonalne podejście. Poza tym, koszt zabiegu to niewygórowana cena 250 złotych.

A efekt? Zobaczcie sami!

Po zabiegu

Po zabiegu

Przed zabiegiem

Przed zabiegiem


Lifestyle

Gorąco i chce ci się ciągle pić? Jedz owoce i warzywa, które skutecznie nawodnią twój organizm

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
28 lipca 2016
owoce
Fot. iStock / Sami Sert

Podczas upalnych dni mało kto ma ochotę pochłaniać duże ilości gorącego, ciężkostrawnego jedzenia. Raczej szukamy lekkiego pożywienia, które doda energii ale nie obciąży nas, zachęcając do drzemki. W sezonie letnim chętnie sięgamy również po świeże owoce i warzywa, których teraz pod dostatkiem. Lepszej okazji do doładowania organizmu witaminową bombą nie będzie!

Odważnie sięgajcie po owoce i warzywa, bo wiele z nich nie tylko karmi organizm, ale skutecznie i szybko go nawadnia. Ich spożywanie będzie smaczną pomocą dla spożywania przynajmniej półtora litra wody dziennie.

Nie tylko wodą i sokami możesz ratować się przed skutkami wysokich temperatur

1. Arbuz i melon

Te soczyste owoce, szczególnie schłodzone w lodówce genialnie nadają się na lekką przekąskę oraz orzeźwienie i nawodnienie organizmu. Arbuzy zawierają 92% wody, trochę składników mineralnych i witamin, a także dużą ilość przeciwutleniaczy, chroniących przed nowotworami. Melony natomiast zawierają w sobie 90% wody, wiele witamin i są niskokaloryczne.

energia

Fot. Pixabay / PDPics / CC0 Public Domain

2. Pomarańcze

A także inne smaczne, aromatyczne cytrusy składają się w 85 proc. z wody, zawierają wiele wartościowych składników odżywczych. Można je serwować w deserach, jeść na surowo czy też serwować świeżo wyciśnięte, orzeźwiające soki z lodem.

Fot. Pixabay / Wikilmages / CC0 Public Domain

Fot. Pixabay / Wikilmages / CC0 Public Domain

3. Jabłka

Te swojskie, łatwo dostępne owoce są nie tylko pyszne i zdrowe ale doskonale nawadniają. Jedno jabłko może zawierać w miąższu nawet do 150 ml wody! Idealna przekąska nie tylko na gorące dni.

4. Pomidory

Lubiane w naszej kuchni, jedzone pod różnymi postaciami, zawierają w miąższu 94 proc. z wody. Pozytywnie wpływają na zdrowie dzięki wysokiej zawartości przeciwutleniaczy oraz potasu, który reguluje gospodarkę elektrolitową, ulegając zaburzeniom na wskutek intensywnego pocenia się podczas upałów.

 Fot. Pixabay / Couleur / CC0 Public Domain


Fot. Pixabay / Couleur / CC0 Public Domain

5. Rzodkiewka

Zawiera 94 proc. wody i podobnie jak pomidory ogrom potasu, który reguluje pracę serca, obniża ciśnienie krwi i wspomaga dotlenienie mózgu, przez co dobrze wpływa na pamięć i koncentrację. Można ją zjeść na surowo, w sałatkach lub wykorzystać do zupy – chłodnika, idealnej na upalne dni.

6. Kalafior

Może i nie wygląda, jakby zawierał w twardawych różyczkach dużo wody, a jednak skrywa w sobie  91 proc. wody, dużo potasu oraz sporo magnezu i witaminy C. Najlepszy gotowany i podany z masełkiem i zrumienioną tartą bułką.

 Fot. Pixabay / stevepb / CC0 Public Domain


Fot. Pixabay / stevepb / CC0 Public Domain

7. Cukinia

Zapiekana, zasmażana, w zupach kremach, to królowa letnich, lekkich potraw. Zawiera zawiera aż 95 procent wody, jest niskokaloryczna i bogata w proteiny, błonnik, potas, kwas foliowy, witaminy A i C.

Fot. Pixabay / webandi / CC0 Public Domain

Fot. Pixabay / webandi / CC0 Public Domain

8. Ogórek

Swojskie warzywo w zależności od odmiany, rewelacyjnie sprawdza się na kanapkach, w mizerii, chłodnikach, sałatkach, jako małosolny oraz kiszony. Świetnie nawadnia, ponieważ zawiera aż 95% wody. idealny pod każdą postacią na upalne dni.

Fot. Pixabay / Kaz / CC0 Public Domain

Fot. Pixabay / Kaz / CC0 Public Domain

9. Sałata

Niezbędna na kanapki i do kolorowych sałatek, w zależności od odmiany zawiera nawet 90% wody. Skutecznie nawadnia i jest niskokaloryczna.

 Fot. Pixabay / tookapic / CC0 Public Domain


Fot. Pixabay / tookapic / CC0 Public Domain

10. Seler naciowy

Do pochrupania na surowo jak i w sałatkach. Zawiera 96% wody, witaminy, aminokwasy, minerały i sole mineralne, które tracimy wraz z potem.

Fot. Pixabay / stevepb / CC0 Public Domain

Fot. Pixabay / stevepb / CC0 Public Domain

źródło: www.womenshealth.plbonavita.pl


Zobacz także

Stosujesz leki przeciwbólowe? Unikaj tych 6 grzechów głównych

9 potencjalnych przyczyn niedoczynności tarczycy

Co mówi twoje ciało? 20 sygnałów, które wysyłasz innym poprzez gesty