Lifestyle

Rozwiązanie konkursu „Czas ma znaczenie”

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
9 grudnia 2019
Fot. Materiały prasowe
 

Spotkanie z ważną osobą, naprawa popełnionych błędów, a może moc zatrzymywania czasu, by to, co dobre trwało dłużej, by móc w dowolnej chwili wrócić do wspaniałych momentów? Co zrobiłabyś, gdybyś miała moc zaklinania czasu?

Serdecznie dziękujemy wam za liczny udział w naszej zabawie. Za każdy komentarz, wyznanie i historię. Za to, że podzieliliście się swoimi marzeniami, często tymi najbardziej intymnymi.

Czytając wasze odpowiedzi niejednokrotnie chciałyśmy podarować wam moc zaklinania czasu. Mamy jednak nadzieję, że tak naprawdę taka moc nie jest wam potrzebna, że sami zaczarujecie ten czas, czas, który dopiero przed nami!

Z ogromną radością ogłaszamy wyniki naszej zabawy i gratulujemy!

Prosimy o kontakt mailowy w celu odbioru nagród w ciągu 10 dni od daty ogłoszenia wyników. Prosimy o przesłanie danych do wysyłki nagrody (imię i nazwisko, adres e-mail, adres i nr telefonu – i pseudonim/nick, którym posługiwaliście) na adres e-mail: [email protected] z dopiskiem: „Czas ma znaczenie”. Otrzymanie danych potwierdzamy w odpowiedzi zwrotnej.

Prosimy o dołączenie w treści wiadomości poniższego oświadczenia:
Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie przez Organizatora oraz Sponsora swoich danych osobowych, uzyskanych w związku z organizacją Konkursu, wyłącznie na potrzeby organizowanego Konkursu, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych i RODO.

Laureaci:

Agnieszka Hanna Mroczek –  Zegarek damski Lorus RP603DX9 (o wartości 399 zł)

Fot. Materiały prasowe

 

TWOJE DANE: Pamiętaj, udział w konkursie jest dobrowolny. Dodając swój komentarz, wyrażasz zgodę na opublikowanie twojego imienia i nazwiska (lub pseudonimu), w przypadku ewentualnej wygranej, na liście laureatów, czyli na wykorzystanie i przetwarzanie twoich danych osobowych w celu przeprowadzenia niniejszego konkursu (zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych i RODO). Nie używamy twoich danych do innych celów, niż czynności związane z niniejszym konkursem.

 


LORUS to marka stworzona w roku 1982 przez japoński koncern SEIKO, któremu przyświeca idea tworzenia zegarków dla osób pozytywnie nastawionych do życia i potrafiących cieszyć się nim każdego dnia. Na polski rynek trafiła w roku 2007, od tej pory cieszy się dużym zainteresowaniem. Każda kolekcja LORUS łączy trzy cechy. Po pierwsze – szeroki wachlarz zegarków dla niej i dla niego zarówno w eleganckich, casualowych, jak i sportowych tonacjach, po drugie – atrakcyjna półka cenowa, a po trzecie –jakość potwierdzona przez SEIKO.


Lifestyle

Jak nie dać się jesiennej chandrze?

Gościnnie w Oh!me
Gościnnie w Oh!me
9 grudnia 2019
Fot. Pixabay
 

Jesień już w pełni, na dworze ponuro, deszczowo i zimno. Nie ma chyba osoby, na którą taka aura nie działałaby przygnębiająco. Obniżenie samopoczucia jest w tym okresie szczególnie odczuwalne.

Dołóżmy to tego stres w pracy, domu czy chrypę. Mimo, że ta „polska złota jesień” bywa naprawdę malownicza, o tyle już dni pełne deszczu i wiatru nie nastrajają pozytywnie do życia. Ty też to czujesz? Jeśli czujesz, że zaczyna łapać Cię jesienna chandra, wypróbuj kilka sprawdzonych pomysłów, które sprawią, że na nowo złapiesz motywację do działania, a na Twojej twarzy pojawi się uśmiech.

7 sprawdzonych sposobów na pokonanie jesiennej chandry:

  1. Herbata z miodem lub gorąca czekolada – Rozpieszczaj się! Nie ma chyba nic lepszego, niż otulenie się ciepłym kocem i filiżanka gorącej czekolady w towarzystwie dobrej książki. Kilka łyków słodkiego napoju i przekonasz się na nowo, że życie jest piękne. Poza tym czekolada nie tylko poprawia nastrój, ale i koncentrację, spowalnia procesy starzenia, posiada działa przeciwzapalnie oraz przeciwnowotworowo.
  2. Wyjdź z domu, spotkaj się z ludźmi – Mimo, że aura nie przekonuje do wieczornych wyjść, to samo przebywanie wśród znajomych lub innych osób działa dobrze dla naszego mózgu. Twój mózg i ciało od wejścia zacznie produkować chemię szczęścia, którą odczujesz jako pozytywne myśli, entuzjazm i energię do działania.
  3. Relaks przy kominku – Jeśli posiadasz kominek to początek jesieni jest dobrym momentem, by zacząć z niego korzystać. Wieczory potrafią być już na prawdę chłodne, a przyjemne ciepło z kominka, zapach drzewa i wesoło trzaskający ogień wprawią Cię w doskonały nastrój.
  4. Jesienne książki – Nic tak nie umila wieczoru jak miłosne historie. Jesienne książki to takie, które nas rozgrzeją, napełnia nadzieją, wciągną historią, otulą niczym koc i sprawią, że będziemy się śmiać.
  5. Śpij kochanie – Czy wesz, że jedynie sen pozwala Twojemu mózgowi się zregenerować? Dlatego, jeżeli chcesz pozbyć się wszelkiego typu niekorzystnej aury i smutnego nastroju, połóż się wcześniej spać.
  6. Co powiesz na zakupy – Na horyzoncie Black Friday., więc idealna pora na spędzenie trochę czasu z przyjaciółką. Jeśli czujesz, że zimowa chandra zaczyna Cię dobijać, wybierz się na zakupy. Na przekór jesiennej szarości, kup sobie płaszcz w żywym kolorze lub puszysty sweter.
  7. Śmiej się, ile tylko sił – Śmiech pozytywnie wpływa na serce, daje lepsze zaopatrzenie płuc w powietrze, sprzyja dotlenieniu mózgu oraz rozładowuje stres.

Jesienna chandra objawia się pogorszeniem nastroju, spadkiem energii i brakiem chęci do działania. Po dniach wypełnionych dużą ilością słońca, nadchodzi jesień, temperatura znacznie się obniża, a wraz z pojawiają się wahania hormonów i przygnębienie. To stan przygnębienia, któremu towarzyszy zły humor i ogólna niechęć do aktywności. Dzięki powyższym sposobom na pewno uda nam się przezwyciężyć senność, znudzenie i stres. Warto pamiętać, że każdy z nas ma inną osobowość, przez to nie ma jednego sposobu na walkę z jesienną chandrą. A co Wy robicie, jak dobada Was przygnębienie?

O Autorze:

Brudnopis Okularnicy

Odkąd pamiętam uwielbiałam czytać i pisać, dlatego postanowiłam połączyć swoje pasje w Brudnopis Okularnicy, czyli subiektywny zbiór recenzji książkowych, literackich inspiracji, przemyśleń i ciekawostek językowych. Wszystko podane subietywnie, z przymrużeniem oka.


Lifestyle

Mówili, że jestem zbyt wrażliwa… Jak żyć dobrze, kochać pięknie i nie cierpieć, gdy jesteś wrażliwcem

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
9 grudnia 2019
Mówili, że jestem zbyt wrażliwa... Jak żyć dobrze, kochać pięknie i nie cierpieć, gdy jesteś wrażliwcem
Fot. Stock – Mówili, że jestem zbyt wrażliwa... Jak żyć dobrze, kochać pięknie i nie cierpieć, gdy jesteś wrażliwcem

Ja się za bardzo przejmuję – powiedziała A. przez telefon. – Rozmawiałam przed chwilą ze znajomą przez telefon. Od słowa do słowa, nagle okazało się, że mąż ją zdradza. Słuchałam o JEJ rozwodzie i coraz szybciej chodziłam po kuchni. Kiedy skończyła, czułam się jakbym wchłonęła każdą emocję jak gąbka. Jakby to mnie mąż zdradzał! A przecież nawet go nie mam – sapnęła, naprawdę zmęczona tym wszystkim A.. Bo A. jest osobą wyjątkową. Jest wrażliwcem. To niezwykły dar, ale przede wszystkim potężne obciążenie, z którym nadwrażliwi wędrują całe życie.

„Całymi latami zadręczałam się, próbując zrozumieć, co jest ze mną nie tak, dlaczego moje postrzeganie rzeczywistości jest trzy razy bardziej intensywne niż u innych, dlaczego zawsze wcześniej od innych „wyczuwam” osoby negatywne i fałszywe, dlaczego jakieś dyskusje chodzą mi po głowie nawet przez pięć dni, dlaczego przeszkadzają mi głośne dźwięki, intensywne światło, krzyczący ludzie, dlaczego pewne obrazy z telewizji spędzają mi sen z powiek, dlaczego odczuwam wszelkie niesprawiedliwości w sposób absolutny, dlaczego myśl o śmierci innych, poza moją własną, jest dla mnie nie do zaakceptowania, dlaczego bez powodu ogarnia mnie strapienie, bo wydaje mi się, że jestem balonikiem w świecie wypełnionym szpilkami…”*

Jeśli te słowa w pełni opisują to, co czujesz, jeśli też jesteś balonikiem w świecie wypełnionym szpilkami, jesteś wyjątkową osobą. Ta wyjątkowość jest twoim darem i przekleństwem. Mam dla ciebie jednak dobrą wiadomość. Możesz bardzo zmienić swoje życie, nauczyć się tworzyć swoje pole ochronne od złych emocji.

Jak żyć dobrze, kochać pięknie i nie cierpieć, gdy jesteś wrażliwcem?

1. Zadbaj o swoje zdrowie i spokój

Zdrowy tryb życia to absolutna konieczność. Oczywiście, jeśli chcesz zadbać nie tylko swoje zdrowie, ale i komfort psychiczny. Pamiętaj, że nadwrażliwość spowalnia twoją zdolność do regeneracji i mocniej odczuwasz bodźce zewnętrzne.

2. Jedz zdrowo i rzuć cukier.Jedz uważnie

Zdrowo, czyli jak? Musisz zadbać o siebie, o swoją energię. Jedz regularnie i nie nadużywaj cukru. Ty już myślisz, czujesz i reagujesz szybciej. Dbając o swoją dietę, unikniesz spadków energii. Zrezygnuj z cukru – nie potrzebujesz dodatkowego pobudzenia. Jedz uważnie, nie potrzebujesz dodatkowego pośpiechu i pędu. Spokojnie zjedzony posiłek ułatwia złapanie oddechu i stabilizacji.

3. Unikaj stymulantów

Kawa… nie daj boże energetyki… Życie bez kawy wygląda groźnie, tylko na pierwszy rzut oka. 😉 Daj sobie szansę, zobaczysz, że lepiej się poczujesz.

4. Zadbaj o formę i zaprzyjaźnij się z jogą

Aktywność fizyczna jest ważna dla każdego wrażliwca, a gdy wybierzesz zajęcia, które pozwolą ci się dodatkowo wyciszyć i uspokoić, rezultaty cię zaskoczą. Dlaczego ruch jest tak skuteczny? Gdy ćwiczysz nie myślisz o innych rzeczach. To najprostszy sposób na uwolnienie głowy.

5. Śpij jak królowa

Cierpisz na bezsenność? A może budzisz się kilka razy w nocy, bez wyraźnego powodu? Pamiętaj, że musisz zadbać o znacznie więcej niż długość snu. Równie ważne jest to, jak śpisz. Śpij po królewsku. Zadbaj o nastrój: delikatne światło, zero ekranów, miłą relaksującą muzykę czy zapach w sypialni.

6. Zadbaj o swoje rytuały

Rytuały – ich powtarzalność, pewność i rutyna są dla. G wysoko wrażliwych niezwykle ważne. W tym całym otaczającym cię chaosie, powinna czekać na ciebie bezpieczna przystań, twój fundament dnia. Momenty, które pozwolą ci zachować spokój i utrzymać tzw. pion.

7. Słuchaj siebie i ze sobą rozmawiaj

Czy też uważasz, że wszystko, co cię spotyka jest twoją winą? Bycie wrażliwym jest twoim kłopotem – przecież to ty musisz się dostosować. Pozwól sobie na swoją wrażliwość. Wsłuchaj się w swoje emocje i mów do siebie. Tak! Mów do siebie, choćby przed lustrem. Słowa wypowiedziane na głos, mają zupełnie inną moc niż myśli. Pamiętaj o tym, że w każdym z nas mieszka wewnętrzne dziecko, którym trzeba się zaopiekować.

8. Postaw na medytację

Nie wymaga wiele czasu, a bardzo zmienia jakość życia. Przede wszystkim nauczysz się, jak przetrwać eskalujące w tobie emocje i przerwać gonitwę myśli. To twój wyłącznik bezpieczeństwa.

9. Złap równowagę

Ciągle szukasz spokoju… bądź spokojem. Próbuj dystansować się od bólu i silnych emocji. Nauczyć się jednej techniki relaksacyjnej – np. uspakajającej oddech. Myśl o pozytywnych doświadczeniach, które cię spotkały.

10. Wyrzuć wirujące myśli

Kiedy wpadniemy w sieć myśli, trudno się  z niej wydostać. Pozwól sobie odzyskać spokój i wydostać się z tej karuzeli. Jak?

Usiądź nieruchomo. Spróbuj policzyć do trzech i zatrzymaj na chwilę swój świat. Powiedz STOP, cokolwiek robisz, przestań na chwilę. Odetchnij, wyłącz się, pozwól by świat przestał wirować.

11. Uwierz w siebie!

Po prostu.

Sprawdź, czy też jesteś wysoko wrażliwy

  • Wyczuwasz zmiany nastrojów, wyłapujesz ukradkowe spojrzenia, zauważasz niedopowiedzenia?
  • Zdarza ci się wejść do nieznanego sobie miejsca i poczuć od razu, że coś jest nie tak?
  • Masz bogate życie wewnętrzne, poszukujesz harmonii, choć czasem cierpisz z powodu natłoku myśli?
  • Unikasz koncertów i dużych imprez, bo pośród zamętu czujesz jednocześnie pobudzenie i wyobcowanie, jakbyś była w bańce?
  • Kiedy widzisz kogoś, kto czuje się nieswojo, od razu wiesz, co robić, by poczuł się lepiej?

Jeśli na część tych pytań odpowiedziałaś twierdząco, to zapewne jesteś osobą wysoko wrażliwą i z tego powodu było ci czasem w życiu naprawdę ciężko. Możesz jednak sprawić,  że twój ciężar nie będzie cię ciągnął w dół. Nauczyć się dbać o swoją wrażliwość. Serdecznie polecamy wam książkę „Mówili, że jestem zbyt wrażliwa” autorstwa Federicy Bosco. To pozycja, którą każdy powinien przeczytać, żeby zrozumieć i nauczyć się dostrzegać, jak emocje tańczą w naszym życiu.

Mówili, że jestem zbyt wrażliwa... Jak żyć dobrze, kochać pięknie i nie cierpieć, gdy jesteś wrażliwcem

Fot. Materiały prasowe

„Mówili, że jestem zbyt wrażliwa. Dla tych co za dużo myślą i za bardzo się przejmują”

Ta książka to nieoceniona pomoc dla każdego, kto czuje więcej. To również klucz do lepszych relacji z kimś bliskim, kto jest wyjątkowo wrażliwy. Dzięki osobistej perspektywie czytelnik może wreszcie naprawdę zrozumieć co czuje partner, dziecko, rodzic… znaleźć odpowiedzi na nurtujące od dawna pytania i spojrzeć na pewne sytuacje innym okiem.

To wyjątkowa książka. Nie znajdziecie w niej teoretyzowania. Federica Bosco doskonale wie, co oznacza hiperwrażliwość. Już jako dziecko, czuła, że odbiera świat inaczej niż rówieśnicy, że czuje wszystko głębiej i dokładniej, a emocje, z którymi nie potrafiła się jeszcze wtedy mierzyć, zamykały ją w bańce. Dziś, już jako dorosła, ukształtowana kobieta, potrafi zaakceptować swoją nadwrażliwość. To, co kiedyś było jej najgorszym wrogiem, wadą, która tak przeszkadzała w życiu, zamieniała w supermoc. Zdolność, która pomaga jej żyć szczęśliwie.

Jeśli chcesz zrozumieć, co naprawdę oznacza nadwrażliwość lub obronić się przed jej negatywnym wpływem – musisz wsłuchać się w prawdziwą historię. Autorka oddaje w ręce czytelnika przewodnik po świecie, życiu i relacjach. Receptę na najcenniejszy lek świata – samoświadomość. I narzędzia, które pomogą zapanować nad najtrudniejszymi emocjami. Kiedy jesteś „ balonikiem w świecie wypełnionym szpilkami…” nie sprawisz, że szpilki znikną, ale możesz nauczyć się nie podchodzić zbyt blisko.

Książkę kupicie w dobrych księgarniach lub online: https://www.empik.com/mowili-mi-ze-jestem-zbyt-wrazliwa-bosco-federica,p1235963971,ksiazka-p

Może warto w te święta podarować komuś bliskiemu klucz do lepszego życia, do spokoju. Wesołych Świąt!


* fragment książki

Artykuł powstał we współpracy z Wydawnictwem Feeria


Zobacz także

Czas na zmiany. Te czynności powodują szybsze starzenie się skóry

PIASKOWY WILK i PRZYGODY DZIESIĘCIU SKARPETEK

9 rodzajów herbat i ich zalety dla zdrowia i urody