Lifestyle

Łowcy, zbieracze i miłośnicy wyprzedaży – 10 ciekawostek o zakupach Polaków

Redakcja
Redakcja
27 października 2017
Fot. Materiały prasowe
 

Ile mężczyźni wydają na gadżety, a kobiety na ubrania i dodatki? Kto najczęściej korzysta z programów lojalnościowych i co wolimy najpierw obejrzeć w sklepie, a później kupić przez internet? Jesteśmy łowcami, zbieraczami, miłośnikami wyprzedaży, a może wszystko zależy od okazji i produktu? Tych 10 ciekawostek o zakupach Polaków może zaskoczyć.

Na nasze decyzje zakupowe wpływa wiele czynników: nastrój, wystrój sklepu, muzyka, zapach, lustro w przymierzalni, witryna sklepowa, a nawet kolor. Często przychodzimy do sklepu po wybraną rzecz, ale wychodzimy z niego z kilkoma torbami produktów. Jak to się dzieje i co skłania nas do pewnych wyborów? HRS zebrał kilka ciekawostek o zakupach Polaków, które pomogą zrozumieć, jak działamy, kiedy kupujemy – zarówno w sieci, jak i w sklepach stacjonarnych.

Kobiety wcale nie wydają dużo

Wbrew pozorom panie zdecydowanie rozważniej podchodzą do wydawania pieniędzy. Miesięcznie na ubrania i dodatki wydają średnio 89 złotych. Oprócz tych produktów kobiety kupują również multimedia, kosmetyki i produkty dziecięce.

Kosmetyczka na ostatnim miejscu

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni na zabiegi kosmetyczne wydają najmniej pieniędzy. Co ciekawe, jedynie ¼ kobiet regularnie korzysta z usług kosmetycznych.

Mężczyźni kochają gadżety

Gadżety to domena panów, którzy wydają na nie miesięcznie średnio około 100 złotych. W obszarze podejmowania decyzji zakupowych przez mężczyzn znajdują się również podróże, bilety do kina, sprzęt RTV/AGD. Te produkty najczęściej panowie kupują online.

Programy lojalnościowe najlepsze dla młodych

Karta stałego klienta lub zapisanie się do newslettera to najczęściej dodatkowe profity dla klientów. Zniżki, większe promocje, spersonalizowane oferty to coś, co Polacy lubią najbardziej i często z tego korzystają. Do takich programów najczęściej i najchętniej dołączają młodzi klienci w wieku od 18 do 34 lat.

Mężczyźni kochają promocje

Panowie ulegają promocjom i robi to prawie połowa z nich (45%). Jeśli produkt jest znacznie przeceniony, mężczyźni często decydują się na jego zakup.

Wygląd i wyposażenie wpływa na zakupy

Oświetlenie sklepu, wyszczuplające lustra w przymierzalniach, oryginalna, przyciągająca witryna czy sposób umiejscowienia przedmiotów i ubrań na półkach ma ogromne znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowych. Takie działania ze strony sklepów sprawiają, że często kupujemy produkty, o których zakupie początkowo nie myśleliśmy.

Planujemy zakupy, działamy w przemyślany sposób

Tylko 14% Polaków deklaruje, że nie planuje zakupów i robi je zazwyczaj spontanicznie. W większości jednak dokładnie wiemy, czego potrzebujemy, ustalamy plan, weryfikujemy oferty sklepów, przeglądamy gazetki i porównujemy ceny przed zakupem.

Łowcy i zbieracze – kim jesteśmy?

Klientów można podzielić na dwie grupy – zbieraczy i łowców. Zbieracze uwielbiają gromadzić i szybko decydują się na zakup przedmiotów, a łowcy działają inaczej. Ci ostatni polują na opcję najlepszą z możliwych, a przed zakupem dokładnie analizują zalety i wady oferty. Kiedy przychodzi odpowiedni moment, decydują się na zakup upragnionego produktu.

Czego szukamy online i kupujemy offline

Polacy bardzo często szukają przedmiotów w sieci, a dopiero później decydują się na ich zakup osobiście. Przed ostateczną decyzją zakupową wolą zobaczyć produkt i zweryfikować jego zalety. Najczęściej ta zależność występuje przy zakupach materiałów budowlanych, sprzętów AGD/RTV, akcesoriów i ubrań.

Najpierw sklep później sieć

W niektórych przypadkach wolimy najpierw sprawdzić produkt w sklepie stacjonarnym i po namyśle kupić go w sieci (najczęściej po okazyjnej cenie). W taki sposób Polacy kupują perfumy i obuwie.

Powyższe ciekawostki pochodzą z  przygotowanej przez HRS infografiki „Jak kupują Polacy, czyli zachowania zakupowe w sieci i w sklepach stacjonarnych”, w której znajdziesz więcej faktów na temat zakupów.

HRS_Jak_kupuja_Polacy_czesc_1 HRS_Jak_kupuja_Polacy_czesc_2 HRS_Jak_kupuja_Polacy_czesc_3 HRS_Jak_kupuja_Polacy_czesc_4

Źródło: https://www.hrs.com/pl/blog/po-godzinach/zachowania-zakupowe.html


Lifestyle

Cała Polska będzie mówić o seksie! #sexedpl

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
27 października 2017
Fot. Screen/You Tube
 

Prawda jest taka, że edukacji seksualnej w Polsce brak. Najlepiej to publicznie o seksie nie mówić, nie opowiadać niczego dzieciom, żeby im jakieś zbereźne i grzeszne myśli do głowy nie przychodziły. W myśl zasady: jak się o czymś nie mówi, to tego nie ma.

Tyle tylko, że w tym przypadku tak to nie działa. Bo seks, seksualność i wszystko co z nią związane, są wpisane w naszą ludzką naturę. Mali chłopcy nie przestaną chwytać się za swoje siusiaki, a dziewczynki za cipki. Dzieci nie przestaną się interesować swoim ciałem. Nastolatkowie, którymi rządzi burza hormonów, bo taka jest nasza biologia, nie przestaną po prostu interesować się seksem, choćby dlatego, że nie żyjemy w czasach, kiedy można nas było zamknąć w złotej klatce. Powszechny dostęp do w każdej informacji sprawia, że najmłodsi mogą dowiedzieć się o seksie z internetu. Pytanie, co tam znajdą? Przecież doskonale wiemy, że już ośmiolatkowie bywają uzależnieni od treści pornograficznych, nastoletnie dziewczyny nie mają pojęcia o antykoncepcji. Nikt z nimi o seksie nie rozmawia wyrządzając im ogromną krzywdę.

A skoro edukacji brak, postanowiła edukować Anja Rubik. Do projektu #sexedpl zaprosiła znanych i lubianych, m.in. Brodkę, Macieja Stuhra, Romę Gąsiorowską, Roberta Biedronia, Sebastiana Fabijańskiego.

Przy wsparciu Dziewuchy Dziewuchom stworzono listę lekcji – masturbacja, antykoncepcja, inicjacja seksualna, homoseksualizm, które przedstawione zostaną w 60 sekundowych filmikach. Akcja rusza od jutra, tj. 28.10.2017. Na pewno warto się nią zainteresować i… pokazać swoim dzieciom.

źródło: wirtualnemedia.pl


Lifestyle

Jak naprawdę wyglądają modelki bez użycia photoshopa! Brawo za odwagę i pokazanie prawdy

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
27 października 2017
Fot. Screen/Instagram

W dzisiejszych czasach trudno powiedzieć, co jest prawdziwe, a co nie. Większość zdjęć, które widzimy w mediach społecznościowych czy magazynach, zostało mniej lub bardziej zmodyfikowanych przy użyciu oprogramowania komputerowego i powoli zniekształca nasze zrozumienie samej rzeczywistości.

Gdzie jest granica? Jak daleko mogą posunąć się graficy, na jaką ingerencje w wygląd – gwiazdy, modelki, celebryci sobie pozwalają? Trudno stwierdzić. Prawda jest jednak taka, że czasami patrząc na zdjęcie nie jesteśmy w stanie rozpoznać, kto na nim jest. Gdzieś nam w głowie dzwoni, że tę twarz znamy, pytanie tylko skąd. Zresztą, co tu dużo mówić, nasze telefony mają tyle filtrów, że sami możemy siebie upiększać.

Problem polega jednak na tym, że ta przekłamana rzeczywistość sprawia, że my – kobiety, czujemy się niepewnie w naszych ciałach, bo jak stać się tak idealną, jak kobieta widziana na zdjęciu?

Dwie piękne modelki plus size Diana Sirokai i Callie Thorpe, przy współpracy z profesjonalnym fotografem postanowiły pokazać, co my widzimy w mediach, a co jest najprawdziwszą prawdą.

Na swoim Instagramie Callie Thorp napisała: „Nic dziwnego, że kobiety czują się niepewnie. Przez lata byliśmy poddawani perfekcyjnemu i często zmienianemu obrazowi w mediach. Chociaż photoshop ma swoje miejsce w niektórych branżach, to bywa jednak ekstremalnie nadużywany. My po prostu udowadniamy jak bardzo pod wpływem obróbki zdjęć możemy się zmienić (…). Chcemy pokazać kobietom, że można wyglądać normalnie, mieć cellulit, rozstępy i brzuch, który nie jest płaski. Bądź zadowolona z tego kim jesteś”.

Sami zobaczcie…

 

Fot. Screen/Instagram

Fot. Screen/Instagram

A tutaj bez photoshopa

Fot. Screen/Instagram

Fot. Screen/Instagram


Zobacz także

Panie Pośle, klaps to też przemoc

Jeśli tracisz energię na poszukiwanie dowodów nieuczciwości partnera, zdecydowanie coś nie działa. Nawet nadszarpnięte zaufanie da się odbudować

Czy można być samolubnym w związku? Odpowiedź nie jest tak oczywista, jak ci się wydaje

Im jesteśmy starsi, tym mniej ludzi wokół nas. I to jest świetne!

Im jesteśmy starsi, tym mniej ludzi wokół nas. I to jest świetne!