Kuchnia

Dynia – królowa jesiennych warzyw

Sportowe Głodomory
Sportowe Głodomory
17 października 2016
dynia wartości
 

Dynia to prawdziwa królowa jesiennych warzyw. Ma nie tylko piękny kształt, ale i stanowi źródło wielu cennych witamin oraz przeciwutleniaczy. Istnieje jej ponad 40 różnych odmian, które powinny na zawsze zadomowić się w Twojej kuchni. Dlaczego dynia jest taka niezwykła?

Jesień w Polsce jest naprawdę piękna. Ujmują nie tylko niesamowita kolorystyka przyrody, dywany wielobarwnych liści w lasach, ale również bogactwo jesiennych skarbów. Jednym z najcenniejszych jest właśnie dynia. Jej wartości odżywczych nie sposób przecenić. Dynia to warzywo bogate w witaminy i minerały, a przy tym ma niewiele kalorii.

Dlaczego warto jeść dynię?

  • Dobrze wpływa na wzrok – dzięki dużej zawartości beta-karotenu ma pozytywny wpływ na wzrok. Często zaleca się jej spożywanie osobom, które nadwerężają swoje oczy, pracując przy komputerze.
  • Oczyszcza i odkwasza –  dostarcza wielu pierwiastków, które przywracają równowagę kwasowo-zasadową, jak magnez i wapń.
  • Obniża ciśnienie – potas to jeden z najcenniejszych dla naszego serca składnikiem. Dynia zawiera go bardzo dużo.
  • Zmniejsza obrzęki – dynia zawiera składniki moczopędne, a przy tym niewielką ilość sodu, co powoduje, że w organizmie nie zatrzymuje się woda. Takie działanie pozwala pozbyć się obrzęków i opuchlizn, spowodowanych zatrzymaniem płynów w ciele.
  • Lek na skurcze – w dyni można znaleźć spore ilości magnezu, które zalecane są sportowcom oraz wszystkim, którzy skarżą się na nocne skurcze.
  • Cynk na piękne włosy – to jesienne warzywo jest prawdziwą bombą cynku, który pozytywnie wpływa na wygląd naszej cery, włosów i paznokci.
  • Dynia dla Panów – jak już wcześniej wspomnieliśmy dynia jest warzywem bogatym w cynk, który podnosi męską sprawność seksualną, a jego odpowiednie ilości wywierają działanie ochronne na prostatę.
  • Dynia na pomarańczową skórkę – jest niskokaloryczna i dostarcza dużo błonnika pokarmowego, dlatego pomaga w odchudzaniu. Poza tym sprzyja oczyszczaniu organizmu z toksyn, co przekłada się na redukcję pomarańczowej skórki.
  • Dobra na odporność – dynia wspomaga organizm w walce z przeziębieniem, a jedzona w formie zupy kremu z dodatkiem chilli na pewno rozgrzeje nas w jesienne wieczory.

Warto wiedzieć, że można znaleźć ponad 40 gatunków dyni w różnych kolorach, nie tylko pomarańczową. Te najsmaczniejsze znajdziemy na targach. Dobrze jest wybierać duże, symetryczne i ciężkie. Dynia posiada aromatyczny smak, który nie każdemu może smakować. Jeśli nie lubicie miąższu, polecam jedzenie pestek tego warzywa. Można je zabrać jako przekąskę do pracy. To pyszne i zdrowe urozmaicenie jesiennego menu.

 


  Odwiedź mnie na blogu Sportowe Głodomory


Kuchnia

Co nas rozgrzeje w zimowe wieczory?

Sportowe Głodomory
Sportowe Głodomory
11 listopada 2016
produkty rozgrzewające zimą
 

Wyobraź sobie sobie, że wychodzisz z pracy, chcesz jak najszybciej być w domu. Niestety stoisz godzinę na przystanku, pada śnieg, a termometr wskazuje kilka kresek poniżej zera. Czekamy, trzęsąc się z zimna. Jak nie zachorować po takim powrocie? Co nas rozgrzeje w zimowe wieczory?

W zimowe wieczory warto sięgnąć po produkty rozgrzewające i bogate w witaminę C, która podwyższa naszą odporność. Kiedy za oknem mróz każdy marzy o zawinięciu się w ciepły koc. Dodatkowo proponuję ciepłą herbatę z miodem oraz dobrą książkę. Jeśli nie lubisz takiego zestawu – nic straconego. Oto lista najpopularniejszych metod na minusowe temperatury. Sprawdź co nas rozgrzeje w zimowe wieczory:

 

co nas rozgrzeje zimą

 

  • zupy – Skutecznie rozgrzeją nas także inne zupy, jak  pikantny barszcz ukraiński, rosół lub pomidorowa. Warto też sięgnąć po zupę krem, np. dyniową z papryczką chilli.
  • przyprawy – w okresie jesienno-zimowym używanie odpowiednich przypraw potrafi sprawić, że będzie nam cieplej. Są to m.in. imbir, czosnek, chili, cynamon, goździki, kardamon, anyż.
  • grzaniec  – oczywiście nie warto rozgrzewać się alkoholem, bo to dość zdradliwe, ale wypicie grzanego piwa z miodem, sokiem malinowym i cytrusami na pewno nas rozluźni i sprawi, że będzie nam naprawdę ciepło.
  • goździki – można je dodać do wielu dań, a kilka sztuk we wspomnianym grzańcu pobudzi nasze krążenie.
  • miód – miód wzmacnia serce, koi nerwy, ożywia mózg, goi rany. Ma właściwości antybakteryjne – niektóre bakterie zwalcza lepiej niż antybiotyki. Polecam dodać dwie łyżeczki do herbaty.
  • herbata  czerwona – zawiera bogactwo  związków mineralnych i mikroelementy floru oraz wapnia. Zawiera znaczne ilości olejków eterycznych i białko. Poprawia pamięć, koncentrację i nastrój – co jest istotne, gdy na dworze plucha.
  • herbata zielona – nie tylko wspomaga odchudzanie, sprawia, że nasze zęby są bielsze (znajdziemy w niej fluor), ale i zawiera dużą ilość witaminy C i beta – karotenu, dlatego uchroni nas przed jesiennym przeziębieniem.
  • imbir – ma dość ostry korzenny smak,  można go dodawać do wielu potraw. Świetnie smakuje, a dodatkowo rozgrzewa, poprawia krążenie i chroni organizm przed infekcjami.
  • cynamon – dobrze komponuje się z ciepłą szarlotką, a co najważniejsze leczy katar.

  Odwiedź mnie na blogu Sportowe Głodomory

 


Kuchnia

Jak wyglądać modnie na treningu?

Sportowe Głodomory
Sportowe Głodomory
4 września 2016
modny trening

Na pierwszy rzut oka moda i sport nie idą w parze. Dawniej, wystarczyły stare adidasy czy znoszona bluza, by czuć się dobrze, podczas wykonywania ćwiczeń. Obecnie marki sportowe przeżywają prawdziwe oblężenie, prześcigając się w coraz to nowszych rozwiązaniach dla klientów. Prześledźmy, jak wyglądać modnie na treningu i jakie gadżety to prawdziwy „must have” tej jesieni.

W trakcie intensywnych ćwiczeń wygodne ubranie zapewnia komfort. Nie wyobrażam sobie biec maratony w obcierających spodenkach czy w nieodpowiednich butach. Dziś możemy znaleźć odpowiedni strój dla siebie nie tylko szperając w internecie, ale i odwiedzając sklep sportowy. Odpowiednie ubranie to nie tylko wygoda, dodaje ono pewności siebie oraz motywuje do osiągnięcia sukcesu. Już wiadomo, że pełne zaawansowanych technologii sportowe stroje nie muszą być szare i nudne. Niesamowite kolory, wzory oraz najnowocześniejsze buty sprawiają, że chce Ci się wyjść na trening.

modny trening sportowe głodomory

Oto kilka niezbędnych elementów, które z pewnością powinny się znaleźć w sportowej garderobie:

  1. Stanik sportowy – idealnie dobrany stanik to przyjaciel każdej kobiety.  Powinien stanowić stabilną podporę dla biustu, ograniczającą do minimum ryzyko wystąpienia podczas treningu przeciążeń. Wygodny biustonosz do treningu sprawdzi się podczas każdych ćwiczeń i zadba o odpowiednie wsparcie. Dobrze jeśli jest przewiewny i odprowadza wodę, dając poczucie suchości.
  2. Legginsy – obecnie można przebiegać w różnych kolorach i fasonach tej części garderoby. Już w niepamięć poszły szare dresy, obecnie legginsy stanowi nie tylko ochronę przed zimnem ( w zależności od pory roku), ale i sprawiają, że wyróżnimy się z tłumu, pokazując nasz indywidualny styl.
  3. Kurtka – odpowiednia kurtka to niezbędny element każdego amatora jesiennych biegów. Kiedy lato ma się ku końcowi, przyda się nam lekka, przewiewna kurtka. Najlepiej, gdy jest w jaskrawym kolorze i posiada odblask.
  4. Buty z amortyzacją – w ostatnim czasie buty do fitnessu czy biegania zmieniły się nie do poznania. Niesamowity design i kolorystyka kuszą, by nosić je nie tylko na trening. Tego lata upragnionym modelem wielu Pań były Adidas Pure Boots X, dostępne w różnych kolorach. Wybierając sportowe buty musimy pamiętać, że warto zwrócić uwagę na odpowiednią amortyzację, elastyczność, przyleganie do stopy oraz wygodę. Tutaj wygląd powinien być na drugim miejscu.
  5. Słuchawki – najlepiej kupić te „na uszy” lub bezprzewodowe, ponieważ nie będziemy plątać się w kable, podczas ćwiczeń.
  6. Skarpetki kompresyjne – ten gadżet już od kilku sezonów robi furorę, nie tylko w kręgach biegowych, ale i w innych dyscyplinach. Skarpety kompresyjne zostały zaprojektowane tak, by uciskać mięśnie, równomiernie rozprowadzać ciśnienie krwi w nogach, poprawiać ukrwienie.

Jakie są najbardziej zadziwiające fit gadżety?

  1. Bidon ze schowkiem na klucze. Już nie musisz denerwować się, że zgubisz je lub nie masz gdzie je włożyć. Specjalny otwór w bidonie jest rozwiązaniem tego problemu.
  2. Interaktywny widelec – „HAPIfork”posiada wbudowane czujniki, dzięki którym mierzy czas posiłku, liczbę kęsów i odległość między jednym kęsem a kolejnym. Dzięki temu będzie kontrolował co i jak szybko jesz.
  3. Bidon nawadniający – nowoczesne bidony mają specjalny czujnik, który mierzy ilość wypitej wody i podpowiada ile jeszcze brakuje Ci do uzyskania dziennej normy.
  4. Rowerek pod biurko – od dziś długie godziny spędzone w pracy nie będą wymówką. Taki mały rowerek stawiamy pod biurkiem i ćwiczymy łydki:)

 

Powiedzmy sobie wprost, nawet najpiękniejsze ciuchy czy super zaawansowane technicznie gadżety nie przełożą się na sukces, Owszem, pomagają w dokładnym mierzeniu czasu lub poprawiają komfort wykonywanych ćwiczeń, ale jedynie regularne treningi wzniosą nas na sportowe wyżyny. Dlatego biegajmy, skaczmy, pływajmy, bawiąc się modą, jak tylko chcemy

 

 


  Odwiedź mnie na blogu Sportowe Głodomory