Lifestyle

Jennifer Aniston o macierzyństwie: Nie żałuję. Czuję ulgę, że nie muszę już o tym myśleć

Redakcja
Redakcja
12 listopada 2022
 

– Całe długie lata starań, spekulacji. Przechodziłam in vitro, piłam chińskie zioła, robiłam, co mogłam – zdradza w wywiadzie dla magazynu „Allure” Jennifer Aniston, decydując się po raz pierwszy porozmawiać o tak intymnych sprawach. – Oddałabym wszystko, żeby ktoś kiedyś, dawno temu, poradził mi, żebym zamroziła komórki jajowe, żebym zrobiła sobie tę przysługę. Teraz jestem tu, gdzie jestem. Ta szansa minęła bezpowrotnie – dodaje.

Aktorka mówi, że nareszcie nie czuje presji, którą zresztą sama na siebie kładła. – Nie muszę już myśleć, czy mogę, a może teraz się uda – mówi.

Jennifer Aniston postanowiła też raz na zawsze rozprawić się z pogłoskami, na temat powodów jej rozstania  z Bradem Pittem.

– Mówili, że byłam po prostu samolubna – dodaje. – Że po prostu dbałam o swoją karierę. I nie daj Boże, żeby kobieta odniosła sukces i nie miała dziecka. Powodem, dla którego mój mąż mnie zostawił, dla którego zerwaliśmy i zakończyliśmy nasze małżeństwo, było to, że nie dałam mu dziecka. To było absolutne kłamstwo – mówi.

„Dziś czuję się najlepiej taka, jaka jestem”

– Czuję się teraz lepiej, niż kiedy miałam 20, 30 czy 40 lat – mówi Aniston. – Musimy przestać mówić o sobie źle. Pomyśl, że kiedy będziesz mieć 65 lat, spojrzysz na zdjęcia i na pewno powiesz: ależ świetnie wyglądałam w wieku 53.

Aktorka mówi, że kończy okres, który był wyzwaniem i „wraca do światła”.

– Musiałam wykonać osobistą pracę, która była już dawno spóźniona. Pracę nad tymi częściami mnie, które nie zagoiły się od czasu, gdy byłam małym dzieckiem.  Zdałam sobie sprawę, że zawsze będę pracowała nad sobą. I dzięki Bogu. Jak nieinteresujące byłoby życie, gdybyśmy wszyscy osiągnęli oświecenie, co by to było?

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Jennifer Aniston (@jenniferaniston)

Jennifer Aniston skończyła w tym roku 53 lata. Na okładce „Allure” widzimy ją w niezwykle wprost skąpej górze od bikini. Trudno to nawet nazwać biustonoszem. Zdęcia w sesji to seria looków w klimacie lat 90. XX w., czasów, które dały aktorce popularność i których była prawdziwą gwiazdą. Nie ma mowy o przypadku – wszystkie są stylizowane na Rachel Green, powróciła nawet jedna z jej fryzur.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Jennifer Aniston (@jenniferaniston)


Lifestyle

5 korzyści, jakie może przynieść liftingujący masaż twarzy

Redakcja
Redakcja
14 listopada 2022
fot. Cottonbro Studio/Pexels
 

Liftingujący masaż twarzy pod warunkiem, że jest wykonywany profesjonalnie i powtarzany regularnie, może być naturalną alternatywą dla medycyny estetycznej. Oto 5 kluczowych korzyści, jakie może dać liftingujący masaż twarzy.

Wykonywanie masażu twarzy to skomplikowana sztuka, która jako manualna terapia twarzy, jest znana i rozwijana od wieków. Jej źródło odnajdziemy w Japonii, gdzie w XV wieku narodził się masaż twarzy w odpowiedzi na potrzeby ówczesnej cesarzowej marzącej o zachowaniu piękna i młodości. Przez długi czas masaż twarzy był głównie zarezerwowany dla wybranych, na przykład koronowanych głów lub szlachetnie urodzonych. Dziś z jego możliwości może skorzystać praktycznie każdy, kto chciałby wykorzystać jego moc w walce o młody i zdrowy wygląd oraz lepsze samopoczucie.

Mistrzowie japońskiego masażu twarzy stworzyli własną technikę, która jest już od wielu lat rozpoznawalna na całym świecie pod nazwą Kobido. W Polsce również znajdziemy specjalistów terapii manualnych twarzy, którzy wykonują masaże czerpiąc m.in. z doświadczenia japońskich mistrzów. Niektórzy z nich, jak na przykład Witold Pyrkosz ze Studia Terapii Manualnych Twarzy, opracowali autorską wersję intensywnego masażu japońskiego. Mówiąc o zaletach liftingującego masażu twarzy wykonywanego przez specjalistę nie można pominąć 5 kluczowych korzyści, jakie może on przynieść masowanej osobie.

Zmniejszenie oznak i opóźnienie starzenie się skóry

Liftingujący masaż twarzy, który jest znany pod postacią „japońskiego liftingu twarzy” w odróżnieniu od innych metod działa nie tylko na powierzchni twarzy, ale przede wszystkim na głębszych warstwach skóry, tkanek podskórnych i tłuszczowych, jak również powięzi i mięśni. W efekcie przy regularnym i profesjonalnym wykonywaniu może skutecznie spowolnić niekorzystne zmiany związane ze starzeniem się skóry.

Założeniem masażu, który ma pełnić rolę liftingu i obejmuje wiele złożonych technik manualnych, jest kombinacja tradycyjnych japońskich koncepcji medycznych oraz technik manipulacji ręką. Podczas masażu terapeuta wykonuje zarówno powolne, jak i szybkie ruchy, te pierwsze mają służyć relaksacji, z kolei drugie, a więc intensywne, mają stymulować skórę do produkcji składników niezbędnych do osiągnięcia efektu liftingującego.- wyjaśnia Witold Pyrkosz, specjalista terapii manualnych twarzy.

Usuwanie nieprzyjemnych napięć z okolic twarzy i szyi

Stres odbija się na naszej twarzy nie tylko w postaci zmarszczek, ale także napięć, które mogą również prowadzić do bruksizmu. Za pomocą głębokiego masażu twarzy specjalista może działać kompleksowo na wiele poziomów tkanek głębokich, powięzi, mięśni i przyczepów mięśniowych, co pozwala zmniejszyć uczucie stresu i nieprzyjemnego napięcia. W efekcie u osoby masowanej niwelowane jest napięcie mięśniowe i zmniejsza się sztywność mięśni twarzy.

Lepsza regeneracja i dotlenienie skóry

Intensywne ruchy w trakcie masażu sprzyjają stymulacji i odżywieniu skóry twarzy. Japoński lifting twarzy pozwala odzyskać blask, pozytywnie wpływa na poprawę elastyczności i jędrności skóry.

Już po jednej sesji masażu twarzy można zauważyć pierwsze pozytywne zmiany w jej wyglądzie. Skóra staje się rozświetlona, gdyż jest lepiej dotleniona i wygląda na bardziej wypoczętą. Jeśli masaż dodatkowo zawiera również fazę drenażu limfatycznego, może skutecznie pomóc w likwidacji opuchnięć i obrzęków oraz pobudzić organizm do procesów autoregeneracji.- mówi Witold Pyrkosz, specjalista terapii manualnych twarzy.

Pobudzenie produkcji kolagenu i elastyny

Wraz z wiekiem ze skóry ubywa kolagenu, co niestety skutkuje procesem starzenia się skóry. Skóra zaczyna wówczas tracić jędrność i elastyczność, a zmarszczki zaczynają być coraz bardziej widoczne. Zmniejsza się również ilość kwasu hialuronowego, co przyczynia się do odwodnienia skóry. Rytmiczne ruchy opuszków palców podczas masażu oraz stosowanie różnych prędkości sprzyjają stymulacji produkcji kolagenu i elastyny w skórze. Dobrze wykonany masaż poprawia metabolizm komórkowy, co sprzyja z czasem także wizualnemu odmłodzeniu twarzy.

Niwelacja zmarszczek mimicznych

Intensywny masaż tkanek głębokich wykonywany przez specjalistę terapii manualnej twarzy w trakcie masażu liftingującego, pozwala zniwelować napięcie mięśniowe, a w efekcie przy regularnych sesjach wygładzić drobne zmarszczki. Może więc działać jak naturalny lifting twarzy, w którym zamiast preparatów medycznych wykorzystuje się znajomość anatomii i umiejętność oddziaływania dłońmi na różnych poziomach warstw skóry i mięśni.

Jeśli trafimy w ręce dobrego specjalisty terapii manualnych twarzy możemy efektywnie poprawić wygląd naszej skóry korzystając m.in. z masaży liftingujących. Może to być nasza tajna broń w walce ze spowolnieniem procesu starzenia się, a w młodszym wieku dobra forma profilaktyki w zachowaniu na dłużej dobrej kondycji skóry oraz owalu i mięśni twarzy.


Lifestyle

Grupa krwi a dieta – co jeść a czego unikać, by cieszyć się dobrym samopoczuciem?

Klaudia Kierzkowska
Klaudia Kierzkowska
11 listopada 2022
Dieta 1500 kcal - zasady, efekty, co wolno jeść?
Fot. iStock

Jedzenie zgodnie z grupą krwi polega na doborze pokarmów, które organizm najlepiej przyswaja i najłatwiej trawi. To unikanie pewnej grupy produktów, które mają niekorzystny wpływ na zdrowie i samopoczucie. Grupa krwi a dieta – co warto wiedzieć?

Grupa krwi a dieta – na czym polega?

Dieta zgodna z grupą krwi jest zbiorem zasad, które sprowadzają się do spożywania określonych produktów mających na celu odżywienie zgodne z daną grupą krwi. Peter d’Adamo twierdzi, że dieta składająca się z zalecanych dla danej grupy krwi produktów ma pozytywny wpływ na organizm. Z kolei spożywanie dużej ilości produktów niewskazanych dla danej grupy krwi może przyczynić się do pogorszenia samopoczucia, wielu problemów zdrowotnych i obniżenia sprawności fizycznej. Należy jednak mieć na uwadze, że zaprezentowana przez d’Adamo teoria „grupa krwi a dieta” nie ma potwierdzenia w badaniach naukowych.

Dieta zgodna z grupą krwi

Grupa krwi O

Peter d’Adamo osoby z grupa krwi O nazywa „łowcami”. Podstawę żywienia osób z grupą krwi O powinno stanowić chude czerwone mięso, ryby i owoce morza. W codziennym menu powinny się również znaleźć brokuły, banany, szpinak i sól jodowana. Z diety należy wyeliminować gluten, a co za tym idzie wszystkie produkty zbożowe, które go zawierają. Produktami, które warto wykluczyć z codziennego jadłospisu są: nabiał, kalafior, ziemniaki, oleje inne niż oliwa z oliwek. Niestety, ścisłe przestrzeganie diety i wyeliminowanie z niej nabiału może doprowadzić do niedoboru wapnia, który jest szczególnie niebezpieczny dla kobiet w ciąży. Osoby z grupą krwi O nie powinny spożywać piwa ani wysokoprocentowych napojów alkoholowych.

Zobacz również: Jak powinna wyglądać zbilansowana dieta?

Grupa krwi A

Dieta osób z grupą krwi A, którzy przez d’Adamo nazywani są „rolnikami” bardzo zbliżona jest do diety wegetariańskiej, a nawet wegańskiej. D’Adamo twierdzi, że to właśnie te osoby są najbardziej podatne na infekcje i choroby nowotworowe, a tym samym ich układ immunologiczny należy regularnie wzmacniać. Podstawę żywienia stanowią warzywa i owoce, z wyłączeniem warzyw psiankowatych, a głównie papryki i ziemniaków. Z jadłospisu należy wykluczyć mięso, niektóre ryby, krewetki i nabiał. Osobom z grupą krwi A nie zaleca się spożywania napojów gazowanych i alkoholu.

Grupa krwi B

D’Adamo ludzi z grupą krwi B nazywa grupą koczowników. Jego zdaniem, to właśnie te osoby mają najsilniejszy układ odpornościowy i najbardziej wszechstronny układ pokarmowy. Dieta zakłada umiarkowane spożycie mięsa, a w szczególności baraniny i dziczyzny, z wyłączeniem drobiu. Do jadłospisu należy włączyć warzywa, produkty mleczne, twaróg i kefir. Z diety należy wyeliminować pomidory, oleje roślinne z wyjątkiem oliwy z oliwek, krewetki, pszenicę i żyto. Spośród diet, które zgodne są z grupą krwi, to właśnie ta uważana jest za najbardziej zrównoważoną. Z jadłospisu nie trzeba wyeliminować pokarmów, które są niezbędne do codziennego funkcjonowania.

Zobacz także: Dieta bogata w witaminę D – jak ją skomponować i na co zwrócić uwagę?

Grupa krwi AB

Osoby z grupą krwi AB zdaniem d’Adamo mają silny układ immunologiczny, rzadko pojawiają się u nich alergie, ale ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych, chorób układu krążenia, udaru mózgu czy zawału serca jest podwyższone. Do produktów, które powinny znaleźć się w codziennym menu należą głównie produkty mleczne, ryby i zielone warzywa. Niewskazane jest spożywanie fasoli, kukurydzy, pszenicy, gryki i czerwonego mięsa. Dieta osób z grupą krwi AB jest stosunkowo bezpieczna, jednak całkowite wyeliminowanie czerwonego mięsa może skutkować niedoborem żelaza i anemią.

 

 


Zobacz także

Schudnąć na paluszkach krabowych? To proste!

8 najgorszych porad dietetycznych. Jak najszybciej zapomnij o nich!

Ashley Graham

Ashley Graham z dumą pokazuje rozstępy na swoim „nowym brzuchu”