Go to content

Jak sprzedawać używaną odzież w sieci?

fot. Karolina Grabowska/Pexels

Przez lata nagromadziłaś w szafie mnóstwo odzieży na różne okazje, które nigdy nie nadeszły lub nie mieścisz się już w stare ubrania? Zamiast ciągle łudzić się, że jeszcze przyda Ci się sukienka, w której byłaś na ostatnim weselu, lepiej dokładnie sfotografuj ją, opisz i sprzedaj na jednym z portali ogłoszeniowych. Zobacz, o czym warto pamiętać, sprzedając używaną odzież w sieci.

Po pierwsze: umieść ogłoszenie w odpowiedniej kategorii

Korzystając z opcji darmowego ogłoszenia pamiętaj o tym, aby zamieścić swoją propozycję sprzedaży w odpowiednim dziale, na przykład moda ogłoszenia. Wtedy osoby zainteresowane zakupem odzieży będą wiedziały, gdzie Cię znaleźć. Darmowe ogłoszenia bez rejestracji oferuje portal https://www.bazos.pl/.

Rób dokładne zdjęcia

Najlepiej zdjęcia robić przy dobrym oświetleniu, na neutralnym, jednolitym tle. Wtedy widać kolorystykę czy wzór danego materiału w sposób najmniej przekłamany, a jednocześnie najbardziej atrakcyjny. Sprzedając w sieci miej na uwadze, że Twoi klienci mają dostęp jedynie do zdjęć. Zanim zamówią produkt i zapłacą za wysyłkę, mogą kierować się wyłącznie nimi. Postaraj się zatem, aby jak najlepiej oddawały wygląd danej rzeczy.

Po drugie: zdjęcia na osobie

W podjęciu decyzji dotyczącej zakupu danej rzeczy Twoim klientom pomóc mogą zdjęcia na osobie. Wówczas widać, jak sukienka, bluzka czy spodnie leżą na człowieku. Wielu produktom dodaje to uroku, a klientów przekonuje do zakupu.

Po trzecie: nie zapomnij wspomnieć o wadach i śladach użytkowania

Z racji tego, że sprzedajesz rzeczy używane, mogą one nosić ślady użytkowania. To normalne, jednak należy uczciwie przyznać przed kupującymi, że mogą natknąć się na wyblaknięcie tkaniny w danym miejscu, małą plamkę czy dziurkę. Powinni mieć tego świadomość jeszcze przed zakupem i samemu zadecydować, czy im to nie przeszkadza.

Po czwarte: zadbaj o rzetelny opis

W opisie powinien zostać zawarty szereg informacji. Jedną z nich jest rodzaj materiału, z którego została uszyta dana rzecz. Na pewno przyda się informacja o rzeczywistych wymiarach odzieży oraz rozmiar sklepowy i nazwa marki. Warto również odnieść się do ewentualnych wad produktu i jasno je zaznaczyć. Należy też dodać, jak długo dana rzecz była użytkowana lub ile razy noszona.

Po piąte: regularnie odpowiadaj na wiadomości

Być może klienci będą chcieli Cię o coś dopytać. Bądź więc dla nich dostępna. Jeśli podajesz konkretny kanał komunikacji, na przykład e-maila, powinnaś zaglądać do niego w miarę regularnie. Regularny kontakt z osobami zainteresowanymi Twoimi produktami może przesądzić o poziomie zaufania do Ciebie oraz podjęciu ostatecznej decyzji o zakupie.

Po szóste: udostępnij różne formy wysyłki towaru

Bardzo ważna z perspektywy Twoich klientów jest również forma przesyłki. Powinnaś uwzględnić ją w opisie i najlepiej od razu podać jej koszt. Wiele osób ceni sobie odbiór w wybranym punkcie, takim jak Paczkomaty InPost, stacja Orlen, kiosk Ruchu czy placówka Poczty Polskiej. Dlatego też warto udostępnić ją kupującym. Inni z kolei, mający mniejszą mobilność, na przykład z powodu siedzenia w domu z dziećmi, preferują dostawę kurierem. Weź to pod uwagę i postaraj się zaproponować swoim odbiorcom różne formy wysyłki.