Lifestyle

Istnieje zależność między skłonnością do zdrady, a zasobnością portfela. Czy wiesz, kto zdradza najczęściej?

Redakcja
Redakcja
14 grudnia 2017
Fot. iStock/crossstudio
 

Zdrada w związku to bardzo bolesne przeżycie, z którym ciężko jest się pogodzić. Zdradzony partner odczuwa wiele emocji, które mogą zmieniać się z zaskakującą mocą — od smutku i żalu, po chęć odegrania się na niewiernej osobie. Nawet gdy występek zostaje wybaczony, zadra tkwi gdzieś głęboko i od czasu do czasu zaczyna coś uwierać, wracają obawy i przykre wspomnienia.

Jedyne co jest pewne, to, że życie po zdradzie nie jest takie samo. Jedni wychodzą z tego wzmocnieni, silniejsi, a inni rezygnują ze związku, nie potrafiąc odbudować zaufania.

Nie istnieje żadna pewność, że nawet w najbardziej zgodnym małżeństwie to nigdy się nie przydarzy. Życie bywa przewrotne, a my wiemy o sobie tyle, na ile nas sprawdzono. Więc w przypływie chwili zakrapianej alkoholem, w złości czy z ciekawości, może stać się dla pary najgorsze. Nie istnienie limit wieku na takie wyskoki, nie ma ograniczeń dla płci na skłonność do zdrady. Łamanie danej przysięgi wierności przytrafiało się zawsze i zapewne nic w tej materii się nie zmieni.

Kto zdradza najchętniej?

Portal randkowy dla żonatych i zamężnych z Wielkiej Brytanii, przebadał swoich użytkowników. Okazuje się, że najczęściej zdradzają najlepiej zarabiający mężczyźni, którzy osiągają roczny dochód powyżej 52 000 funtów (ok 250 000 polskich złotych). Co więcej,  prawie 45% tych najlepiej zarabiających i najbardziej zapracowanych użytkowników portalu, wdało się w romans ze współpracownikiem.

Fakt, że Polacy w większości nie zarabiają takich pieniędzy, nie świadczy o tym, że problem u nas nie istnieje. Im większy pracoholik, tym dłużej przebywa w pracy i tym mniej zostaje mu czasu na pielęgnowanie więzi z bliskimi. A ponieważ romanse wydają się być mniej absorbujące i zobowiązujące w przeciwieństwie do obowiązków wynikających z obecności żony, panowie niejednokrotnie zdradzając, urozmaicają sobie monotonne, pracownicze życie.


 

źródło: kobieta.wp.pl

 


Lifestyle

30 prostych zasad, które pomogą ci schudnąć bez efektu jojo

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
14 grudnia 2017
Fot. iStock/vadimguzhva
 

Odchudzanie nie musi być trudne, nie musi się kojarzyć z wyrzeczeniami, morderczymi treningami i ciągłym poczuciem głodu. Czasami wystarczy wprowadzić kilka zmian, zasad i ze zdumieniem obserwować, że boczki się zmniejszają, a te kilka zbędnych kilogramów po prostu odchodzi w zapomnienie, a co najważniejsze – czujesz się zdrowsza. 

Oto 30 prostych zasad, które pomogą schudną i utrzymać wagę.

Nie pomijaj posiłków

Kiedy jesteś głodny, masz mniejsze szanse na wybieranie zdrowego jedzenia, najczęściej łapiesz to, co wpadnie ci w ręce.

Zachowaj spokój

Nigdy nie zaczynaj diety, kiedy jesteś w stresowym momencie swojego życia.

Pamiętaj, że dieta to nie wyścig

Aby dieta była skuteczna i bez efektu jojo najlepiej chudną 0,5 kilograma tygodniowo.

Ćwicz krótko a często

Nawet 15 minut intensywnych ćwiczeń dziennie jest bardziej skuteczne dwie godziny na siłowni raz na jakiś czas.

Nie jedz zbyt mało

Jasne, że dieta 1000 kalorii może przynieść efekty, ale pamiętaj, że jedynie krótkotrwałe, bo spowalnia twój metabolizm i za chwilę znowu wrócisz do punktu wyjścia.

Ograniczaj, a nie eliminuj

Lepiej ogranicz węglowodany i tłuszcze, nie eliminuj, organizm musi pamiętać, jak sobie z nimi radzić.

Zjedz śniadanie

Ludzie, którzy zjadają śniadanie, spożywają mniej kalorii w ciągu dnia.

Delektuj się jedzeniem

Jedz powoli, dzięki temu poczujesz sytość, po mniejszej ilości jedzenia

Ulubione rzeczy jedz poza domem

Jeśli masz problem z kontrolowanie tego, ile jesz, jeśli chodzi o twoje ulubione rzeczy, nie kupuj ich. Lody czy ciasto zjedz w kawiarni.

Przynieś lunch do pracy

To wymaga trochę pracy, ale sałatka do pracy, czy zdrowe kanapki korzystnie wpłyną na utratę przez ciebie wagi, nawet jeśli w bufecie serwują dietetyczne potrawy. Nigdy nie wiesz, co się w nich znajduje.

Wyśpij się

Kiedy jesteś wypoczęta, trudniej ci ulec pokusom.

Usiądź, gdy jesz

Jedz tylko przy stole – ustal sobie taką zasadę, w ten sposób ograniczysz niekontrolowane podjadanie.

Dokarmiaj zwierzęta

Zamiast dojadać resztę kanapki po swoich dzieciach, lepiej pokrusz ją do karmnika.

Pij szklankę wody przed posiłkiem

Wypij dużą szklankę wody na początku każdego posiłku, dzięki temu poczujesz się pełna.

Pij wodę po jedzeniu

Zakończ każdy posiłek dużą szklanką wody, szybciej poczujesz sytość.

Jedz na małych talerzach

Banalny trik, ale niezwykle skuteczny, dzięki temu oszukujesz swój mózg, który myśli, że zjadł więcej.

Skoncentruj się na pozytywach

Nie myśl o tym, czego nie możesz jeść. Skoncentruj się na tym, czego możesz jeść więcej: owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, ryb, roślin strączkowych i orzechów.

Wybieraj inteligentnie

Choćby tuńczyka w wodzie, a nie w oleju – zmniejszasz kalorię o niemal jedną trzecią. Zwracaj uwagę czy produkty zawierają cukier.

Smakuj małą łyżeczką

Jeśli twoją zmorą jest smakowanie potraw podczas gotowania – smakuj małą łyżeczką.

Trzymaj w lodówce ugotowany ryż

Bo zawsze możesz do niego dodać – czy to warzywa, czy nawet resztki z obiadu – mięso, sos.

Żuj gumę

To jest genialne – żuj gumę podczas gotowania, żeby nie podjadać.

Używaj musztardy…

… zamiast majonezu, musztarda nie ma tłuszczu.

Podziel jedzenie między gości

Po imprezie zapakuj deser – choćby ciasto, które zostało, odchodzącym gościom.

Doprawiaj

Nie bój się używać potraw w kuchni – ziół, octu, cytryny, przyprawy poprawiają nas metabolizm.

Ubierz się odpowiednio

Wychodzisz na imprezę, umawiasz się na kolację – załóż dopasowane rzeczy, ciut mocniej zapnij pasek, poczucie ograniczenia wyśle do mózgu sygnał, że już się najadłaś.

Zamawiaj pierwsza

To też fajna zasada – w restauracji zamawiaj pierwsza jedzenie, żeby nie sugerować się wyborami znajomych.

Bądź wybredna

Podczas spotkań rodzinnych nie jedz potraw, które możesz dostać wszędzie, zjedz wyjątkowe potrawy, choćby takie jak wyjątkowa sałatka twojej babci.

Nie komplikuj

Proste dania są często mniej tuczące.

Wprowadzaj małe zmiany

Czy wiesz, że dzięki rezygnacji z masła na kanapce, możesz stracić 6 kg w ciągu roku?

Pamiętaj, że zasługujesz na szczęście

Zamiast myśleć, że zasługujesz na, żeby coś zjeść, pomyśl, że zasługujesz na to, by być zdrowa i szczęśliwa.


 

źródło: womansday.com


Lifestyle

2 proste pytania. Jeśli na oba odpowiesz „NIE”, czas zakończyć ten związek

Ewelina Celejewska
Ewelina Celejewska
14 grudnia 2017
Fot. iStock/portishead1

Każdy z nas marzy o romantycznej miłości. Takiej na całe życie. Gdy dwoje ludzi spotyka się w młodości i są ze sobą aż do końca życia. To fajne założenie, ale niestety mało realne. Nie każdy związek trwa wiecznie. Czasem dokonujemy błędnych wyborów, szukamy, zbieramy doświadczenie. Na ogół nieświadomie, ale ze szczerymi intencjami. Musisz nauczyć się, jak rozpoznawać związki, które nie mają racji bytu.

Czasem sygnały są bardzo jasne – on cię zdradza lub w inny w inny sposób narusza twoje zaufanie. Wtedy na ogół nie mamy wątpliwości, że trafiłyśmy na niewłaściwego człowieka. Zdarzają się jednak związki, w których na pozór wszystko gra, a jednak masz wrażenie, że to nie ten facet. Że nie jesteście sobie pisani.

Nie wiesz, czy odejść. Może lepiej powalczyć? Boisz się, że możesz żałować swojej decyzji. Odpowiedź na te dwa pytania,  a będziesz wiedziała, co dalej robić.

Jeżeli mogłabym cofnąć czas, to czy pozostałabym w tym związku?

Chodzi o to, czy jesteś w tym związku, bo zależy ci na tym facecie, czy może dlatego, że szkoda ci czasu, który poświęciłaś. Czasem zdarza się, że jesteśmy z kimś z przyzwyczajenia. Dużo poświęciliśmy dla drugiego człowieka i nie mamy teraz odwagi wszystkiego skończyć. Miłość? Może i była, ale gdzieś już uleciała.

Jeżeli obudziłabyś się jutro rano jako singielka, to czy umówiłabyś się na randkę z tym facetem?

To proste pytanie da ci odpowiedź, czy faktycznie ten facet cię interesuje i pociąga. Może się okazać, że tkwisz w tym związku z powodu strachu. Boisz się być sama lub wydaje ci się, że już nic lepszego cię nie spotka. Może nie chcesz go zranić?

Jeżeli na oba pytania odpowiesz „TAK”, to świetnie! Jeśli nie, czas podjąć konkretną decyzję.


 

Źródło: Your Tango


Zobacz także

List tego dyrektora szkoły podbił serca rodziców. „Pamiętajcie, że jest tu jakiś artysta, który nie musi rozumieć matematyki”

Jak naprawdę wyglądają modelki bez użycia photoshopa! Brawo za odwagę i pokazanie prawdy

5 reguł psychologii, których świadomość pozwoli ci żyć łatwiej

5 reguł psychologii, których świadomość pozwoli ci żyć łatwiej