Lifestyle Związek

Facet z odzysku jest atrakcyjniejszy? Sprawdź, jaki „przebieg związkowy” u mężczyzny kręci kobiety najbardziej

Redakcja
Redakcja
7 marca 2018
Fot. iStock/Tempura
 

W dzisiejszych czasach coraz później zawieramy związki małżeńskie, dając sobie czas na wyszalenie się, poznanie życia, ale i sprawdzenie, czy wybrany przez nas partner jest tym wymarzonym. Prościej niż dawniej przychodzą nam rozstania, a gdy nadarzy się taka okazji, to i powroty. Trudno znaleźć osobę w wieku ponad nastoletnim, która nie miałaby za sobą przynajmniej jednego związku.

Mogłoby się wydawać, że lepiej mieć „nieprzechodzonego” partnera, który nie zdobywał doświadczeń z tabunem innych kobiet przed nami. A jednak nawet mężczyźni z pewnym „przebiegiem” związkowym są przez kobiety bardziej pożądani. Skąd to wiemy?

Kopiowanie wyborów

Natura wymyśliła to w ten sposób, że pewne samice wybierają samców, którzy mieli już wcześniejsze partnerki. Nazywa się to kopiowaniem wyboru partnera, czyli dobieraniem go na podstawie obserwacji jego poprzednich związków. U ludzi również tak się dzieje, co pokazało badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Queensland w Australii. Polegało ono na ocenie zdjęcia  przedstawiającego mężczyzn w towarzystwie jednej, dwóch lub pięciu kobiet oraz mężczyzn bez towarzystwa, przez grupę 123 studentek.  Ilość kobiet oznaczała liczbę związków przebytych w ciągu ostatnich czterech lat.

Najatrakcyjniejsi okazali się mężczyźni, którzy wcześniej związani byli z jedną lub dwiema kobietami. Najmniej atrakcyjni okazali się ci z pięcioma wcześniejszymi partnerkami. Zapewne wpłynęło na to skojarzenie, że duża ilość partnerek wiąże się z problemami z wiernością, a kobiety jednak cenią sobie lojalność partnera. Okazało się także, że starsze panie wybierały panów z mniejszą ilością partnerek, a młodsze z większą. Najpewniej wynika to z faktu, że starsze kobiety mają już pewną pulę doświadczeń i świadomie szukają stabilizacji życiowej. Co ciekawe, z badania wynika również, że im ładniejsze byłe partnerki, tym atrakcyjniejszy dla kobiet jest mężczyzna.

We wszystkim wskazany jest umiar i rozsądek. Natura naturą, ale najważniejsze przy dobieraniu się w pary są uczucia, aby zbudować szczęśliwy i długotrwały związek.


 

źródło: czlowiek.info

 


Lifestyle Związek

Dlaczego powinnaś odczekać przynajmniej 10 sekund, zanim wyślesz do niego wiadomość?

Ewelina Celejewska
Ewelina Celejewska
7 marca 2018
Fot. iStock/skynesher
Następny

Ileż to razy w złości rzucałaś słuchawką, a potem zasypywałaś swojego faceta wiadomościami? „Jesteś dupkiem”. WYŚLIJ. „Jak mogłeś mi to zrobić?”. WYŚLIJ. „Nie liczysz się ze mną”. WYŚLIJ. „Znikaj z mojego życia!”. WYŚLIJ. O tak, wszystkie doskonale znamy tę furię, gdy mamy ochotę dać upust swoim emocjom, a nie chcemy już rozmawiać przez telefon lub boimy się takiej bezpośredniej konfrontacji. Łatwiej kogoś zalać wiadomościami. Przynajmniej wiemy, że nam nie przerwie w pół zdania. Problem w tym, że takim zachowaniem możemy strzelić sobie w kolano…

Zdaniem Ellen Kamaras, specjalistki od relacji w związkach, technologia dała nam nieograniczone możliwości, z których nie zawsze potrafimy właściwie korzystać. Wysyłamy wiadomości lub publikujemy w mediach społecznościowych rzeczy, których nie przemyślimy i potem żałujemy. To, co napisane lub wrzucone do sieci trudno bowiem wymazać lub odkręcić. Dlatego tak ważny jest zdrowy rozsądek.

Kiedy prowadzisz jakąś nieprzyjemną dyskusję lub jesteś pod wpływem silnych emocji, powinnaś odczekać co najmniej 10 sekund zanim klikniesz w przycisk „WYŚLIJ” lub „OPUBLIKUJ”. Oto dlaczego:

Słowa mogą zostać użyte przeciwko tobie

Odbiorca twojej wiadomości może ją zarchiwizować i później wykorzystać ją przeciwko tobie. Dlatego dobrze się zastanów, czy jesteś gotowa zmierzyć się z ewentualnymi konsekwencjami. I tu właściwie nie ma znaczenia, czy wylewasz komuś swoje żale, wyzywasz go, grozisz mu, czy też wyznajesz miłość lub wysyłasz nagie zdjęcia. Wszystko, co prześlesz może być wykorzystane kiedyś przeciwko tobie.

Twoje emocje mogą wziąć górę

Natychmiast odpisujesz, gdy otrzymasz jakąś nieprzyjemną lub irytującą wiadomość? To duży błąd. Podobno najsilniejsze emocje targają nami przez około 90 sekund po uzyskaniu jakiejś informacji. Po tym czasie nieco się uspokajamy, dlatego też lepiej odczekać chwilę i zastanowić się nad tym, jak odpowiedzieć na wiadomość.

Możesz nie znać całej historii

Bardzo często dochodzimy do błędnych wniosków, gdy szybko czytamy wiadomość. Jeżeli dojdzie do tego silne wzburzenie, możemy kompletnie przeinaczyć czyjąś wiadomość. Zanim więc odpiszesz, zastanów się, czy aby na pewno rozumiesz, co autor ma na myśli lub czy znasz kontekst, historię. Jeśli nie, zadzwoń i dopytaj, nie reaguj odruchowo.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Lifestyle Związek

6 wskazówek, które pozwolą uniknąć tycia z wiekiem

Redakcja
Redakcja
7 marca 2018
Fot. iStock/svetikd
Następny

Odchudzanie to temat rzeka, który mimo wielu dotychczasowych publikacji, nie został wyczerpany. Mamy dużą potrzebę sięgać po wiedzę, by bardziej świadomie wpływać na swoje ciała. Pozwala to unikać błędów, chudnąć bezpieczniej i zdrowiej. Szczególnie jest to ważne, gdy upływający czas utrudnia nam zadanie.

Im jesteśmy młodsze, tym lepiej działa nasz metabolizm. W okresie dojrzewania wartość przemiany materii sięga maksimum, ponieważ organizm zużywa więcej składników energetycznych i odżywczych. Obliczono, że u osób po 21. roku życia na każde 10 lat spadek wartości podstawowej przemiany materii (PPM) sięga 2%. U kobiet PPM jest około 7% niższa niż u mężczyzn, na co wpływają  głównie różnice w budowie ciała oraz większa zawartość tkanki tłuszczowej u kobiet. Niższy metabolizm oznacza większe kłopoty z utrzymaniem szczupłej sylwetki.

6 wskazówek, które pozwolą uniknąć tycia z wiekiem

Jak na wszystko, i na ten problem znaleziono odpowiednie sposoby. Stosując je, zwiększamy szanse na to, by upływ czasu nie mścił się na naszych sylwetkach tak bardzo.

1. Rozruszaj ciało

Siedzenie na kanapie nikomu nie pomoże zachować sylwetkę. Szczególnie treningi cardio, jak np. jazda na rowerze czy bieg na bieżni, świetnie poprawiają metabolizm. Wystarczy dwa do trzech razy w tygodniu energicznie ćwiczyć przez 45 minut, żeby zacząć skutecznie tracić na wadze. Jeśli nie masz takiej możliwości, nawet 10 minut zdrowego rozruchu w ciągu dnia pozwoli odczuć ci różnicę.

2. Sięgaj po flawonoidy 

Flawonoidy są substancjami pochodzenia roślinnego o właściwościach przeciwutleniających. Przyspieszają one powrót do prawidłowego metabolizmu, zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się  komórek ciała. Szczególnie bogate są w nie produkty takie jak borówki, truskawki, wiśnie, winogrona, owoce jagodowe, herbata, jabłka, cebuli, pory i brokuły.

3. Odpuść restrykcyjne diety 

Zapomnij także o głodówkach, ponieważ takie pomysły mogą kosztować cię nie tylko efekt jo-jo, ale i zdrowie. Najczęściej restrykcyjne ograniczenie przyjmowanych kalorii skutkuje nietrwałą szybką utratą wagi, oraz przytyciem w przypadku spożywania normalnej ilości kalorii. Podczas stosowania takich diet nie następuje redukcja tkanki tłuszczowej, ale „ucieczka” wody z organizmu. Nie na taki efekt chyba liczysz?

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Zobacz także

Krążyliśmy wokół siebie, coraz mniej ze sobą. Uratowali mnie dobrzy ludzie! O apetycie na zmiany

Urodziłeś się w latach 80-tych? Sprawdź, czy pamiętasz coś z tych rzeczy!

Dagmara Skalska: Kobieta jest mądrością, mężczyzna jest działaniem