Lifestyle

Akcja: sportowa motywacja

Redakcja
Redakcja
4 października 2016
sportowa motywacja
Fot. Materiały prasowe
 

Zdarza się to niemal każdemu. Są takie dni, kiedy za nic w świecie nie chce nam się iść na trening –  rezygnujemy z jednego, potem kolejnego. A w sporcie liczy się motywacja. Razem z siecią sklepów sportowych Decathlon mamy na nią sposób!

Szukaj

Znajdź aktywność fizyczną, którą naprawdę lubisz. Taką, która sprawia, że po treningu tryskasz energią i nie możesz przestać się uśmiechać. Jeżeli nie czujesz się dobrze na siłowni, a zajęcia fitness to dla Ciebie nuda, szukaj innej aktywności. Być może miejski basen będzie idealną alternatywą. Jeżeli znajdziesz swój sport, o wyjściu na trening pomyślisz chcę, zamiast muszę.

Nie dyskutuj

Wystarczy ułamek sekundy i myśl, że nie chcesz iść na trening, a z pewnością znajdziesz przynajmniej 100 solidnych argumentów, żeby zostać w domu. Z drugiej jednak strony zależy Ci na ładnej figurze, więc zaczynasz się usprawiedliwiać i obiecywać sobie, że pójdziesz jutro. I to jest błąd. Nie dyskutuj ze sobą, bo w końcu sama się przekonasz, że niepójście na trening jest dobrym pomysłem. Nie jest.

Rób na złość

Ale nie innym, tylko sobie. A dokładniej swojej słabej motywacji. Z jakiej racji ma ona decydować za Ciebie, czy pójdziesz, czy zrezygnujesz dziś z treningu? Momenty, gdy się nie chce, zwykle naprawdę są krótkimi chwilami i szybko mijają, kiedy podejmujesz zdecydowanie działanie. Im częściej będziesz je pokonywać, tym rzadziej będą się pojawiały w przyszłości.

Dawaj prezenty

Od czasu do czasu zrób sobie prezent. Najlepiej taki, który będzie Cię motywował do dalszych ćwiczeń. Jeżeli biegasz, zainwestuj w zegarek z GSPem lub nową kurtkę, która będzie przydatna szczególnie w czasie jesiennej niepogody. Dla fanów pływania idealne będą okularki lub nowa torba, która zawsze będzie gotowa do wyjścia na basen. U bywalców siłowni i zajęć fitness świetnie sprawdzi się shaker, jak również rękawice treningowe. Wszystkie produkty znajdziesz w sklepach Decathlon oraz na www.decathlon.pl

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

 


Lifestyle

To się (nie) musi udać. Związek z pracoholikiem

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
4 października 2016
Fot, iStock/svetikd
 

Małżeństwa, w których jedno  partnerów przejawia cechy pracoholika, dwukrotnie częściej kończą się rozwodem niż małżeństwa, gdzie ten problem nie istnieje – alarmują naukowcy. Dla par, które mimo wszystko decydują się zostać ze sobą, liczba kosztów emocjonalnych i psychicznych może być katastrofalna. Jeśli więc kochasz i chcesz zostać, chroń przede wszystkim siebie, a potem myśl o ratowaniu tego związku. Oto 10 sposobów, aby przetrwać u boku partnera – pracoholika.

1. Przestań „pomagać”

Możesz przesuwać w nieskończoność godzinę wspólnego obiadu, albo pozwalać mu coraz później odbierać dzieci z przedszkola. Można zmieniać w ostatniej chwili rodzinne plany, dopięte na ostatni guzik dużo wcześniej, byle tylko „wyrwać dla siebie” kilka minut więcej w jego towarzystwie. Ale to jedynie zachęca go do trwania w tym uzależnieniu. Przerwać cykl może jedynie trzymanie się zwykłego, normalnego, domowego harmonogramu: nie czekać i nie ułatwiać. Robić wszystko tak jak zwykle, aby nagminnie spóźniający się do domu pracoholik mógł zastanowić się nad tym, co traci: czas z tobą, z dziećmi, chwilę odpoczynku, coś, co nie wróci.

2. Znajdź dla was wspólne hobby

Pracoholicy często traktują je jak jeszcze jeden zawodowy obowiązek: śmiertelnie poważnie. Jest więc spora szansa, że poświęci się wspólnemu zajęciu równie mocno, co obowiązkom w pracy. Wybierz to, co lubisz.

3. Nie zrzędź

Oskarżycielski ton, foch i wiecznie rozczarowana mina szkodzą przede wszystkim tobie – on ma to w nosie, co najwyżej go drażnisz. Zamiast  robić uwagi, żądaj czasu i uwagi w sposób pozytywny – sugerują psycholodzy.  Mów: „czuję się samotna” lub „To rani moje uczucia, kiedy mówisz, że wrócisz wcześniej, a zjawiasz się spóźniony o trzy godziny, nie wspominając o tym spóźnieniu słowem”. Unikaj wypowiedzi typu: „Nie dbasz o swoich najbliższych”, „Jesteś samolubny”.

4.Poznaj jego obowiązki

To pomaga zrozumieć, dlaczego ta praca daje mu tyle satysfakcji. Im więcej wiesz, tym mniej będziesz ci przykro. Pracoholik musi zrozumieć również twoje radości i emocje, poznać lepiej twoje zainteresowania.

5. Poznaj jego współpracowników

Trudno odczuwać empatię dla partnera-pracoholika, nie wiedząc z kim przebywa dzień w dzień, w pracy, żyjąc jedynie domysłami co do środowiska, w którym pracuje, będąc stale od tego tematu odsuwanym.

6. Sporządź plan obowiązków domowych

Parom zagrożonym pracoholizmem jednego z partnerów, psycholodzy doradzają ustalenie kilku twardych i niezmiennych zasad dotyczących domowych obowiązków. Co to daje? Obniża poczucie frustracji i osamotnienia u partnerki pracoholika. Daje punkt wyjściowy do dalszych działań.

7. Nie unikaj towarzyskich spotkań

Nie szkodzi, że on nie znajdzie czasu na większość z nich. Ty nie powinnaś rezygnować. Może zadecydować, które z nich są naprawdę najważniejsze i zaproponować by tylko w nich brał udział razem z tobą.

8. Ustal zasady dotyczące korzystania z urządzeń elektronicznych podczas spędzanego wspólnie czasu

Telefony komórkowe i notebooki szybko doprowadziły większość partnerów pracoholików do emocjonalnej krawędzi. Wprowadź zasady porządkujące kwestie używania tych urządzeń,  na przykład: wchodząc do sypialni odkładacie telefony do szuflady.

9. Skup się na sobie

Nieważne jak mocno z TYM walczysz, zmienianie JEJ czy JEGO tak naprawdę nie jest rozwiązaniem, a kosztuje cię mnóstwo energii i emocji. Zadaj sobie pytanie: „Co mogę zrobić dla siebie, jeśli jego/jej przy mnie nie ma?”. Bardzo pomaga rozwijanie swoich umiejętności, praca nad rozwojem osobistym. To nie jest egoizm, to konieczność.

10. Zaproponuj terapię

Jeśli żadna z tych strategii nie pomoże przełamać cyklu uzależnienia współmałżonka, oznacza to, że sprawy zaszły zbyt daleko i należy szukać profesjonalnej pomocy. Jak w przypadku każdego uzależnienia, najważniejsze jest teraz dotarcie do źródła problemu.


Lifestyle

Zanim zajdziesz w ciążę, powinnaś pamiętać o 8 ważnych rzeczach

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
4 października 2016
Fot. iStock / momcilogv

Rozpoczęcie starań o ciążę jest dla wielu przyszłych mam ważną i przemyślaną decyzją. Chcemy decydować się na dzieci w najlepszym dla nas momencie. Nie da się ukryć, że życiowa stabilizacja, odpowiedni partner, spełnienie na wielu płaszczyznach rozwoju, upewniają nas, że właśnie nadszedł dobry czas na podjęcie starań o maleństwo. 

Wiek kobiety nie powinien być jedynym wyznacznikiem gotowości do posiadania potomstwa. Trzeba naturalnie dojrzeć do odpowiedzialności, by z radością przyjąć na swoje barki wszystko to, co związane jest z noszeniem malca pod sercem oraz jego późniejszym wychowywaniem. Samo pragnienie to zbyt mało, by ze spokojem przejść ten niezwykły czas.

Przygotowania należy zacząć wcześniej

Tylko nieliczne szczęściary tak mają, że wystarczy im jeden raz bez zabezpieczenia w okolicy dni płodnych, by spełniło się marzenie o ciąży. Przeważająca większość kobiet musi jednak wziąć pod uwagę kilka czynników, które zdecydowanie ułatwiają pomyślne przejście tego procesu.

1. Wizyta u ginekologa to podstawa

Owszem, mało która z nas przepada za wizytami u tego specjalisty, ale nie oszukujmy się — bez tego nie powinnyśmy podejmować starań. Warto poddać się badaniom, które wykażą, czy ciało jest gotowe do pracy na zwiększonych obrotach przez kolejne 9 miesięcy. Lekarz ginekolog zleci potrzebne badania, przeprowadzi wywiad i odpowie na pytania, jakie mogą nurtować kobietę w kwestii poczęcia i utrzymania zdrowej ciąży. Taka wizyta jest tym bardziej potrzebna, jeśli już od pewnego czasu podejmujesz próby poczęcia dziecka, które jednak nie przynoszą pozytywnych rezultatów. Opieka specjalisty nad kandydatką na mamę powinna być szczególnie uważna, jeśli kobieta cierpi na różne zaburzenia hormonalne, choruje przewlekle lub na przestrzeni dłuższego czasu przyjmowała leki.

2. Kwas foliowy jest konieczny 

I to nie w momencie, gdy dowiadujesz się o ciąży, a znacznie wcześniej. Najlepiej sięgać po niego trzy miesiące przed planowanym zajściem w ciążę, ponieważ pełni on niezwykle ważną funkcję w organizmie rozwijającego się dziecka. Kwas foliowy wspiera prawidłowy rozwój dziecka i przeciwdziała poważnym wadom rozwojowym, w tym cewy nerwowej, chroni przed poronieniem i niweluje ryzyko przedwczesnego porodu. Ilość kwasu foliowego, jaką dostarczasz w diecie wraz z pożywieniem, nie jest wystarczająca dla potrzeb maleństwa, więc należy go suplementować przyjmując gotowe preparaty z apteki.

3. Zadbaj o zbilansowaną dietę

Zapomnij o niezdrowym tłustym jedzeniu z popularnych fast foodów. Przyjrzyj się temu, co jesz, zadbaj, by sięgać po warzywa, owoce, produkty z pełnego przemiału zbóż oraz morskie ryby (kwasy omega3). Chodzi o to, by pożywienie dostarczało ci, jako przyszłej mamie, niezbędnych substancji, które mają znaczenie podczas rozwoju ciąży. Urozmaicona dieta zapobiega niedoborom składników odżywczych, a szczególnie ważnych witamin, np. witaminy E, która pozytywnie wpływa na płodność oraz zmniejsza ryzyko poronienia. Dbaj o to, by jeść o stałych porach i w umiarkowanych ilościach, ponieważ tusza również ma negatywny wpływ na poczęcie.

4. Ruszaj się na zdrowie

Szczupła sylwetka wpływa nie tylko na ładny wygląd oraz dobre samopoczucie kobiety, ale zwiększa szanse na ciążę. Zarówno kobiety z niedowagą, jak i nadwagą, mogą mieć problemy z poczęciem, należy więc znaleźć złoty środek, który nie tylko pozwoli utrzymać odpowiednią masę ciała, ale wzmocni mięśnie i szkielet przyszłej mamy. Wysportowana przyszła mama to rodzaj polisy dla zdrowej ciąży oraz — co warto podkreślić — sprawniejszego porodu i szybszego powrotu do formy po porodzie.

5. Korzystaj ze słońca 

Spaceruj w słoneczne dni, to nie tylko dotleni organizm, ale ułatwi syntezę witaminy D. Ma to duże znaczenie, ponieważ witamina ta  wpływa na płodność u kobiet, jak i mężczyzn. W słoneczne dni wystarczy już kwadrans przebywania na słońcu, by zapobiec niedoborom tej witaminy, ale jesienią i zimą, gdy brakuje promieni słonecznych, warto skonsultować się z lekarzem i zdecydować o dodatkowej suplementacji. Zadbaj również, by w twojej diecie pojawiały się naturalne źródła tej witaminy, takie jak ryby, jaja oraz pełnotłusty nabiał i masło.

6. Odstaw używki

Zapewne zrobiłaś to na samym początku drogi do macierzyństwa, ale jeśli tak się nie stało, nie zwlekaj. Używki typu alkohol, narkotyki, papierosy negatywnie wpływają zarówno na płodność, jak i na rozwój dziecka. W skrajnych przypadkach dzieci rodzą się z różnymi wadami rozwojowymi, a nawet głodem nikotynowym, narkotycznym lub alkoholowym, są uzależnione. Ogranicz również ilość wypijanej kawy i czarnej i zielonej herbaty, które zawierają duże ilości kofeiny, negatywnie wpływającej na zdrowie malucha.

7. Kontroluj stan uzębienia

Regularnie odwiedzaj stomatologa, który wyleczy stany zapalne i uzupełni ubytki, jeszcze przed zajściem w ciążę. Jest to bardzo ważne, ale często lekceważone przez kobiety. Trzeba mieć świadomość, że próchnica zębów negatywnie wpływa na ciążę, ponieważ bakterie wędrują od zębów w głąb organizmu, powodując stany zapalne. Nieleczona próchnica bywa przyczyną poronień oraz przedwczesnych porodów.

8. Zaopatrz się w domowy test owulacyjny

Mimo że jest to ostatni punkt w tym zestawieniu, nie oznacza, że jest najmniej istotny. Wręcz przeciwnie, posiadanie własnego domowego laboratorium, zwiększa znacznie szanse na trafienie w czas idealny dla poczęcia dziecka. Planując ciążę w każdym szczególe, koniecznie zaopatrz się w zestaw „Chcę być mamą”.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

W zestawie otrzymasz trzy testy przydatne podczas jednego cyklu:

Test LH – czyli test owulacyjny, pomagający ustalić dni płodne kobiety

LH Test jest szybkim testem paskowym służącym do wykrywania ludzkiego hormonu LH o stężeniu równym lub wyższym niż 30 mIU/ml. Wykorzystuje zjawisko nagłego wzrostu poziomu hormonu LH w moczu kobiety. W opakowaniu LH Testu znajduje się aż 7 testów pasków, przy pomocy których można wyznaczyć najbardziej płodne dni w cyklu miesięcznym.

Pink Test Super Czuły — test ciążowy o podwyższonej czułości

Pink Test Super Czuły to Nowość w ofercie Domowego Laboratorium. Dzięki podwyższonej czułość 10 mlU/ml test wykrywa nawet niewielkie ilości hormonu ciążowego hCG w moczu. Test wykrywa wczesną ciążę i można go stosować nawet na kilka dni przed spodziewanym terminem  miesiączki.

Pink Test Express — klasyczny test ciążowy, potwierdzający z ciążę po terminie spodziewanej miesiączki.

Strumieniowy test ciążowy jest najwygodniejszym i najprostszym testem w użyciu. Sama możesz wybrać sposób jego aplikacji – końcówkę testu można skierować bezpośrednio pod strumień moczu albo też, jak w przypadku testu paskowego, zanurzyć ją na około 10 sekund w moczu zebranym uprzednio do suchego i czystego naczynia.

Dzięki domowemu laboratorium i dostępności  zestawu „Chcę być mamą” umożliwisz dobre rozpoznanie dni płodnych, a dzięki temu zwiększysz szanse na szczęśliwe zajście w ciążę. Warto oszczędzić sobie niepotrzebnego stresu i działać świadomie, przygotowując się do najważniejszej roli w życiu — bycia mamą. chce byc mama screen ze strony

Tylko teraz w drogeriach Rossmann kupisz zestaw w super cenie! Promocja trwa do 09.10.2016 lub do wyczerpania zapasów.


Zobacz także

Między nami samicami. O kobietach, mężczyznach i życiu… Poświęcenie [fragment książki]

Rzeczy, których najbardziej potrzebujesz w miłości, zgodne z twoim znakiem zodiaku

Autostradą przez życie. Co wybierasz – prostą drogę, czy kręte ścieżki?