Lifestyle Uroda

5 korzyści, jakie może przynieść liftingujący masaż twarzy

Redakcja
Redakcja
14 listopada 2022
fot. Cottonbro Studio/Pexels
 

Liftingujący masaż twarzy pod warunkiem, że jest wykonywany profesjonalnie i powtarzany regularnie, może być naturalną alternatywą dla medycyny estetycznej. Oto 5 kluczowych korzyści, jakie może dać liftingujący masaż twarzy.

Wykonywanie masażu twarzy to skomplikowana sztuka, która jako manualna terapia twarzy, jest znana i rozwijana od wieków. Jej źródło odnajdziemy w Japonii, gdzie w XV wieku narodził się masaż twarzy w odpowiedzi na potrzeby ówczesnej cesarzowej marzącej o zachowaniu piękna i młodości. Przez długi czas masaż twarzy był głównie zarezerwowany dla wybranych, na przykład koronowanych głów lub szlachetnie urodzonych. Dziś z jego możliwości może skorzystać praktycznie każdy, kto chciałby wykorzystać jego moc w walce o młody i zdrowy wygląd oraz lepsze samopoczucie.

Mistrzowie japońskiego masażu twarzy stworzyli własną technikę, która jest już od wielu lat rozpoznawalna na całym świecie pod nazwą Kobido. W Polsce również znajdziemy specjalistów terapii manualnych twarzy, którzy wykonują masaże czerpiąc m.in. z doświadczenia japońskich mistrzów. Niektórzy z nich, jak na przykład Witold Pyrkosz ze Studia Terapii Manualnych Twarzy, opracowali autorską wersję intensywnego masażu japońskiego. Mówiąc o zaletach liftingującego masażu twarzy wykonywanego przez specjalistę nie można pominąć 5 kluczowych korzyści, jakie może on przynieść masowanej osobie.

Zmniejszenie oznak i opóźnienie starzenie się skóry

Liftingujący masaż twarzy, który jest znany pod postacią „japońskiego liftingu twarzy” w odróżnieniu od innych metod działa nie tylko na powierzchni twarzy, ale przede wszystkim na głębszych warstwach skóry, tkanek podskórnych i tłuszczowych, jak również powięzi i mięśni. W efekcie przy regularnym i profesjonalnym wykonywaniu może skutecznie spowolnić niekorzystne zmiany związane ze starzeniem się skóry.

Założeniem masażu, który ma pełnić rolę liftingu i obejmuje wiele złożonych technik manualnych, jest kombinacja tradycyjnych japońskich koncepcji medycznych oraz technik manipulacji ręką. Podczas masażu terapeuta wykonuje zarówno powolne, jak i szybkie ruchy, te pierwsze mają służyć relaksacji, z kolei drugie, a więc intensywne, mają stymulować skórę do produkcji składników niezbędnych do osiągnięcia efektu liftingującego.- wyjaśnia Witold Pyrkosz, specjalista terapii manualnych twarzy.

Usuwanie nieprzyjemnych napięć z okolic twarzy i szyi

Stres odbija się na naszej twarzy nie tylko w postaci zmarszczek, ale także napięć, które mogą również prowadzić do bruksizmu. Za pomocą głębokiego masażu twarzy specjalista może działać kompleksowo na wiele poziomów tkanek głębokich, powięzi, mięśni i przyczepów mięśniowych, co pozwala zmniejszyć uczucie stresu i nieprzyjemnego napięcia. W efekcie u osoby masowanej niwelowane jest napięcie mięśniowe i zmniejsza się sztywność mięśni twarzy.

Lepsza regeneracja i dotlenienie skóry

Intensywne ruchy w trakcie masażu sprzyjają stymulacji i odżywieniu skóry twarzy. Japoński lifting twarzy pozwala odzyskać blask, pozytywnie wpływa na poprawę elastyczności i jędrności skóry.

Już po jednej sesji masażu twarzy można zauważyć pierwsze pozytywne zmiany w jej wyglądzie. Skóra staje się rozświetlona, gdyż jest lepiej dotleniona i wygląda na bardziej wypoczętą. Jeśli masaż dodatkowo zawiera również fazę drenażu limfatycznego, może skutecznie pomóc w likwidacji opuchnięć i obrzęków oraz pobudzić organizm do procesów autoregeneracji.- mówi Witold Pyrkosz, specjalista terapii manualnych twarzy.

Pobudzenie produkcji kolagenu i elastyny

Wraz z wiekiem ze skóry ubywa kolagenu, co niestety skutkuje procesem starzenia się skóry. Skóra zaczyna wówczas tracić jędrność i elastyczność, a zmarszczki zaczynają być coraz bardziej widoczne. Zmniejsza się również ilość kwasu hialuronowego, co przyczynia się do odwodnienia skóry. Rytmiczne ruchy opuszków palców podczas masażu oraz stosowanie różnych prędkości sprzyjają stymulacji produkcji kolagenu i elastyny w skórze. Dobrze wykonany masaż poprawia metabolizm komórkowy, co sprzyja z czasem także wizualnemu odmłodzeniu twarzy.

Niwelacja zmarszczek mimicznych

Intensywny masaż tkanek głębokich wykonywany przez specjalistę terapii manualnej twarzy w trakcie masażu liftingującego, pozwala zniwelować napięcie mięśniowe, a w efekcie przy regularnych sesjach wygładzić drobne zmarszczki. Może więc działać jak naturalny lifting twarzy, w którym zamiast preparatów medycznych wykorzystuje się znajomość anatomii i umiejętność oddziaływania dłońmi na różnych poziomach warstw skóry i mięśni.

Jeśli trafimy w ręce dobrego specjalisty terapii manualnych twarzy możemy efektywnie poprawić wygląd naszej skóry korzystając m.in. z masaży liftingujących. Może to być nasza tajna broń w walce ze spowolnieniem procesu starzenia się, a w młodszym wieku dobra forma profilaktyki w zachowaniu na dłużej dobrej kondycji skóry oraz owalu i mięśni twarzy.


Lifestyle Uroda

„Jak rozwijać biznes w konkurencyjnym otoczeniu” Rusza rekrutacja do społecznego programu TOP Women w e-biznesie

Redakcja
Redakcja
15 listopada 2022
 

„Wokół nas jest wiele utalentowanych i kreatywnych kobiet, które niesłusznie odkładają na później decyzję o rozpoczęciu własnego biznesu. Mają wszystko – umiejętności, wiedzę, pomysły, ale brak im odwagi, by zrobić ten pierwszy krok. Wsparcie, które daje kobietom program TOP Women w e-biznesie jest ogromne i nieocenione. Zarówno na płaszczyźnie edukacyjnej, mentalnej, jak i networkingowej. Z przyjemnością patrzę, jak uczestniczki kolejnych edycji programu rozwijają skrzydła w e-biznesie” – mówi Małgorzata Ohme, Ambasadorka programu TOP Women w e-biznesie.

Rozpoczął się nabór zgłoszeń do III edycji największego w Polsce programu edukacyjnego dla kobiet „Top Women w e-biznesie”. Kolejny raz kobiety będą miały wyjątkową szansę wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach prowadzonych przez najlepszych ekspertów i praktyków z branży e-commerce. W tegorocznym programie będzie mogło uczestniczyć aż 250 kobiet z całej Polski. Udział w programie jest darmowy. Zajęcia rozpoczną się w lutym 2023 roku i będą odbywać się w formule online w piątkowe popołudnia oraz soboty.

Celem bezpłatnego programu, organizowanego od 2020 roku przez Fundację Kobiety E-biznesu, jest podnoszenie kompetencji kobiet w obszarze digital i e-commerce, aktywizacja zawodowa Polek powracających na rynek pracy po urlopie macierzyńskim, edukacja kobiet chcących się przekwalifikować i przejść z etatu na własną działalność gospodarczą. To także wsparcie dla tych przedsiębiorczyń, które pierwsze kroki w e-biznesie mają już za sobą, ale ze względu na dynamiczną sytuację na rynku i niepewne nastroje potrzebują poszerzyć kompetencje zawodowe.

„Jak rozwijać e-commerce w kryzysie” to hasło przewodnie III edycji TOP Women Jest ono odpowiedzią na sytuację na rynku e-commerce, który wyhamowuje po ostatnich dwóch latach spektakularnych (dwucyfrowych) wzrostów. Zdaniem ekspertów branży e-commerce, aby
skutecznie konkurować w Internecie trzeba mieć pomysł na e-biznes, przemyślaną strategię marketingową, a także znajomość narzędzi cyfrowych. Wymaga to stałego dokształcania się, gdyż rynek e-commerce cały czas się zmienia. Dlatego w tegorocznej edycji podczas szkoleń poruszony będzie również aspekt rozwijania e-commerce w warunkach kryzysu gospodarczego, rosnących cen oraz spadku nastrojów.

Sytuacja na rynku sprawia, że stałe rozwijanie swoich kompetencji oraz umiejętność adaptacji do zmieniających się realiów jest w biznesie jeszcze bardziej istotna. W Ceneo od lat wspieramy małe i większe firmy w docieraniu do klientów i dzielimy się z nimi naszą wiedzą oraz doświadczeniem. Chcemy, żeby więcej kobiet mogło decydować się na rozpoczęcie swojej przygody z e-commerce i wierzymy, że Ceneo jest do tego doskonałym miejscem. Tym bardziej cieszymy się, że możemy wspierać Fundację Kobiety e-Biznesu oraz kolejną edycję programu TOP Women w e-biznesie – Dominika Wabich, PR Officer w Ceneo.

Kapituła programu

W kapitule programu zasiadają eksperci z branży e-commerce, płatności online oraz przedstawiciele firm, które rozwijają narzędzia dla e-biznesu. Wspólnie zdecydowali, jak dobrać tematykę kursu, aby była jak najbardziej przydatną merytoryczną wiedzą dla kobiet
zdobywających nowe kompetencje. Nadchodzące spowolnienie konsumenckie wymaga nowego podejścia i przygotowania się do prowadzenia biznesu, wprowadzenia efektywnych działań lub zmiany zawodu.

„Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Dun&Bradstreet odsetek polskich firm prowadzonych przez kobiety wynosi 32,5 proc. W stosunku do początku 2021 r. jest to jednak spadek o 3 proc. Z uwagą przyglądamy się małym i średnim firmom. Wiemy, z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć się na co dzień. Widzimy też, że mikroprzedsiębiorcy coraz śmielej patrzą w stronę e-commercu. Biznes internetowy jest jednak wymagający i stawia wiele wyzwań, również tych związanych z obszarem płatności elektronicznych. Z myślą o MŚP przygotowaliśmy Akademię Przedsiębiorcy. Na portalu można znaleźć ciekawe artykuły, podcasty i webinary z zakresu prowadzenia własnego biznesu, również w e-commerce. Chcemy być blisko przedsiębiorców i wspierać ich na każdym kroku, a także pokazywać przewagi płatności
bezgotówkowych w prowadzeniu własnego biznesu” – komentuje Anna Spychalska-Grzeszek, Dyrektor Obszaru Marketingu i Produktów z Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Rekordowa liczba 250 miejsc to odpowiedź na rosnące zainteresowanie

Po sukcesie dwóch pierwszych edycji programu, zainteresowanie nim cały czas rośnie. W tym roku organizatorzy zwiększyli liczbę miejsc dla uczestniczek programu do 250. Sytuacja rynkowa sprzyja rozwojowi biznesu e-commerce. Ograniczanie kosztów związanych z prowadzeniem
działalności, przenoszenie większej części działań do Internetu to oczekiwane zachowania na najbliższe lata. Cyfryzacja nabrała tempa i każdy powinien wykorzystać ten moment i działać zgodnie z trendami. Opinie uczestniczek z poprzednich edycji świadczą też o tym, że program ten
wnosi do ich życia nie tylko wiedzę i nowe kompetencje, ale też niesamowitą energię i impuls do działania.

“Uczestniczki programu oprócz zdobywania biznesowych kompetencji przechodzą metamorfozę wizerunkową, ale też w pewnym sensie duchową. Uczą się budować personalny wizerunek, nabierają pewności siebie i zawierają nowe przyjaźnie. W trudnych czasach bardzo ważne jest poczucie wsparcia i wiary w siebie. Program TOP Women w e-biznesie to pomocna dłoń dla poszukujących swojej drogi” – mówi Anna Heimberger, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

„Wierzę, że również w tegorocznej edycji pomożemy wielu kobietom wejść na nową drogę zawodową, być może otworzyć własny sklep internetowy, ale przede wszystkim nabrać ‘wiatru w żagle’ aby podejmować odważne decyzje. W poprzedniej edycji było aż 700 zgłoszeń. Argumenty wskazywane przez uczestniczki, by dostać się do programu, ich kreatywność oraz wysoki stopień motywacji kandydatek, pokazały jak ważna jest taka społeczna inicjatywa” – mówi Dorota Bachman, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

„Rekrutacja do programu jest bardzo prosta, udział w programie jest bezpłatny. Wystarczy wypełnić formularz oraz uargumentować w kreatywny sposób, dlaczego kandydatka chce wziąć udział w tym wyjątkowym kursie szkoleniowym. „TOP Women w e-biznesie” to program dla każdej kobiety. Nie ma ograniczenia ze względu na wiek, wykształcenie, dochody czy miejsca zamieszkania” – dodaje Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Zapisz się już dziś! Półroczny kurs szkoleniowy dla kobiet

Masz poczucie, że nadszedł czas, żeby dokonać zmiany w swoim życiu zawodowym? Masz pomysł na e-biznes, ale brak Ci odwagi by zacząć? Zainwestowałaś w e-sklep, ale wyniki sprzedaży Cię nie satysfakcjonują? Weź udział w rekrutacji i dołącz do grona Top Women w e-biznesie. Aplikować należy przez stronę internetową https://www.kobietyebiznesu.pl/topwomen2022-2023/

Kolejne etapy rekrutacji znajdują się w poniższym harmonogramie.

Harmonogram III edycji Top Women w e-biznesie

  • do 15.01.2023 –przyjmowanie zgłoszeń
  • do 1 lutego 2023 – weryfikacja zgłoszeń kandydatek
  • 4 lutego 2023 – ogłoszenie listy 250 uczestniczek
  • 24 lutego 2023 – uroczysta inauguracja programu i rozpoczęcie zajęć
  • maj 2023 – uroczysta gala kończąca program

Program Szkoleń w programie Top Women w e-biznesie

Tegoroczny cykl szkoleń obejmuje wykłady prowadzone przez profesjonalistów, którzy znają najnowsze trendy oraz rozwiązania dla biznesu. Podczas wykładów będą odbywały się również warsztaty oraz konkursy. Jednym z ulubionych jest konkurs TOP pomysł na e-biznes, podczas
którego uczestniczki programu mogą zdobyć wsparcie finansowe dla swojej nowej działalności gospodarczej. Wystarczy, że prześlą zgłoszenie.

Podczas 12 weekendowych sesji online Uczestniczki m.in. nauczą się jak założyć działalność gospodarczą i prowadzić e-biznes, jak zaprojektować samodzielnie własną stronę internetową oraz zbudować platformę skutecznie sprzedającego sklepu internetowego. Poznają tajniki kreowania profesjonalnego wizerunku marki oraz budowania jej świadomości za pośrednictwem social mediów. Zdobędą umiejętność promowania swojej witryny w wyszukiwarce oraz wykorzystywania narzędzi do mierzenia efektywności działań w on-line. Ważną sesją, otwierającą program, jest warsztat z zakresu metamorfozy i budowania własnego wizerunku w biznesie.

Wszystkie zajęcia będą rejestrowane i dostępne w formie nagrań wideo na dedykowanej to tego celu platformie. Co ważne, uczestniczki będą miały wsparcie ekspertów podczas trwania programu i także po jego zakończeniu, na etapie tworzenia własnego biznesu. Dodatkowym atutem programu jest także możliwość poznania wielu inspirujących kobiet z różnych stron Polski i wzajemnej wymiany doświadczeń między nimi oraz wspierania się w pierwszych krokach w biznesie.

Po raz kolejny ambasadorką programu jest Małgorzata Ohme, jedna z najbardziej znanych i cenionych psycholożek oraz dziennikarek w Polsce. Od lat wspiera i motywuje kobiety do rozwoju i działania.

Program powstaje dzięki współpracy z Partnerami, takimi jak: Visa, Allegro, MODIVO, InPost, Ceneo, ERGO Hestia, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Przelewy24, Hebe, Ziaja, Future Collars i Progressivo.
Patronat honorowy objęła Izba Gospodarki Elektronicznej.

O Fundacji

Fundacja Kobiety e-biznesu to polska organizacja non-profit zajmująca się edukacją z zakresu e-commerce oraz prowadzenia działalności online. Jednym z celów Fundacji jest też poprawa życia kobiet i ich rozwój zawodowy głównie w branży e-commerce. Założycielki Fundacji – Anna Heimberger, Dorota Bachman, Agnieszka Brytan-Jędrzejowska chcą pomagać kobietom w różnym wieku, na różnych etapach ich rozwoju zawodowego i osobistego, żeby mogły uczestniczyć w procesach związanych z rozwojem społeczeństwa o wysokich kompetencjach
cyfrowych. Misją fundacji jest dzielenie się wiedzą i wspieranie w rozwijaniu swoich kompetencji w działalności związanej z gospodarką cyfrową i rozwojem biznesu w Internecie.

www.kobietyebiznesu.pl


Lifestyle Uroda

Jennifer Aniston o macierzyństwie: Nie żałuję. Czuję ulgę, że nie muszę już o tym myśleć

Redakcja
Redakcja
12 listopada 2022

– Całe długie lata starań, spekulacji. Przechodziłam in vitro, piłam chińskie zioła, robiłam, co mogłam – zdradza w wywiadzie dla magazynu „Allure” Jennifer Aniston, decydując się po raz pierwszy porozmawiać o tak intymnych sprawach. – Oddałabym wszystko, żeby ktoś kiedyś, dawno temu, poradził mi, żebym zamroziła komórki jajowe, żebym zrobiła sobie tę przysługę. Teraz jestem tu, gdzie jestem. Ta szansa minęła bezpowrotnie – dodaje.

Aktorka mówi, że nareszcie nie czuje presji, którą zresztą sama na siebie kładła. – Nie muszę już myśleć, czy mogę, a może teraz się uda – mówi.

Jennifer Aniston postanowiła też raz na zawsze rozprawić się z pogłoskami, na temat powodów jej rozstania  z Bradem Pittem.

– Mówili, że byłam po prostu samolubna – dodaje. – Że po prostu dbałam o swoją karierę. I nie daj Boże, żeby kobieta odniosła sukces i nie miała dziecka. Powodem, dla którego mój mąż mnie zostawił, dla którego zerwaliśmy i zakończyliśmy nasze małżeństwo, było to, że nie dałam mu dziecka. To było absolutne kłamstwo – mówi.

„Dziś czuję się najlepiej taka, jaka jestem”

– Czuję się teraz lepiej, niż kiedy miałam 20, 30 czy 40 lat – mówi Aniston. – Musimy przestać mówić o sobie źle. Pomyśl, że kiedy będziesz mieć 65 lat, spojrzysz na zdjęcia i na pewno powiesz: ależ świetnie wyglądałam w wieku 53.

Aktorka mówi, że kończy okres, który był wyzwaniem i „wraca do światła”.

– Musiałam wykonać osobistą pracę, która była już dawno spóźniona. Pracę nad tymi częściami mnie, które nie zagoiły się od czasu, gdy byłam małym dzieckiem.  Zdałam sobie sprawę, że zawsze będę pracowała nad sobą. I dzięki Bogu. Jak nieinteresujące byłoby życie, gdybyśmy wszyscy osiągnęli oświecenie, co by to było?

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Jennifer Aniston (@jenniferaniston)

Jennifer Aniston skończyła w tym roku 53 lata. Na okładce „Allure” widzimy ją w niezwykle wprost skąpej górze od bikini. Trudno to nawet nazwać biustonoszem. Zdęcia w sesji to seria looków w klimacie lat 90. XX w., czasów, które dały aktorce popularność i których była prawdziwą gwiazdą. Nie ma mowy o przypadku – wszystkie są stylizowane na Rachel Green, powróciła nawet jedna z jej fryzur.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Jennifer Aniston (@jenniferaniston)


Zobacz także

„Toniemy w długach. Za kasę, która była na manicure i fryzjera, utrzymuję teraz całą rodzinę!”

Idealny prezent dla babci! Będzie zachwycona

Obudzić się pewnego dnia i żałować, że już z nim nie jesteś… Dlaczego rezygnujemy z miłości