Lifestyle

Oczy zdradzają wiele. Zwróć uwagę na 4 rzeczy, które powiedzą więcej, niż słowa

Redakcja
Redakcja
9 marca 2018
Fot. iStock/SrdjanPav
 

Nie bez przyczyny mówi się, że oczy są zwierciadłem duszy. Patrząc komuś prosto w oczy możemy wyczuć prawdziwe emocje, to co chcemy powiedzieć lub odwrotnie, ukryć. Brak odwagi spojrzenia prosto w oczy podczas rozmowy, uciekanie wzrokiem na boki, pojawiające się łzy, są dodatkowymi informacjami, z których możemy wyczytać więcej, niż ze słów.

Umiejętność interpretacji wymowy spojrzenia pozwoli rozgryźć prawdziwe intencje rozmówcy.

4 rzeczy, które zdradzają twoje oczy 

1. Mruganie

Mruganie dostarcza cennych informacji  na temat naszych emocji. Badacze uważają, że gdy jesteśmy czymś zaskoczeni, zdenerwowani lub oburzeni, mrugamy znacznie szybciej. Częstsze mruganie może również wskazywać na to, że rozmówca nam się podoba lub onieśmiela. Może również świadczyć o tym, że myślimy o kilku rzeczach naraz.

2. Spoglądanie na boki

Z reguły osoby, które kłamią, nie patrzą prosto w oczy, tylko rzucają spojrzenia na boki. To może świadczyć o nieczystych intencjach lub wielkiej nieśmiałości, skrępowaniu daną sytuacją.

3. Synchronizacja wzroku

Synchronizacja, czyli zgrywanie się ze wzroku dwóch osób w danym momencie, wskazuje na podobne działanie, ułatwia porozumienie i nawiązanie głębszej relacji, np. przyjaźni.

4. Reakcja źrenic

Źrenice rozszerzają się i zwężają niezliczoną ilość razy w ciągu dnia. Powodów może być wiele — uszkodzenie mózgu, ciemność, wpływ narkotyków. Zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn rozszerzanie źrenic towarzyszy pobudzeniu seksualnemu oraz wyraźnemu zainteresowaniu drugą osobą lub podczas szoku. Źrenice zwężają się natomiast, gdy coś nas brzydzi lub złości.

źródło: pieknoumyslu.com, charaktery.eu


Lifestyle

Jeśli masz jedną tych 8 cech , jesteś kimś wyjątkowym, jesteś „Rzecznikiem”

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
9 marca 2018
Fot. istock/fcscafeine
Następny

Osobowość “Rzecznika” (inaczej INFJ ang. Introverted Intuitive Feeling Judging) jest bardzo rzadkim rodzajem osobowości. Ma go jedynie około dwa procent (a według niektórych źródeł nawet mniej)  z nas. Jeśli w dzieciństwie czułeś, że różnisz się od swoich rówieśników, być może jesteś jednym z Rzeczników, jesteś w stanie osiągnąć wyżyny sukcesu, podobnie jak wiele wybitnych osobowości, takich jak Nelson Mandela czy Beethoven. INFJ są introwertyczni, kierują się intuicją, są uczuciowi i lubią osądzać innych.

8 cech osobowości Rzecznika

Kochasz pisać

INFJ mają talent pisarski i traktują pisanie jako osobistą terapię. Lubią oczyszczać się z negatywnych uczuć pisząc. Są bardzo introwertyczni i nie lubią wchodzić w interakcję z ludźmi, więc „wypuszczają na wolność” swoje emocje na piśmie. Pisanie przynosi im spokój i jest wygodne. Lubią swoją prywatność i intymne spotkania w mniejszej grupie osób.

Jesteś empatą

Empatia to umiejętność łatwego nawiązywania więzi z ludźmi, odczuwania ich emocji i rozumienia ich energii. Ty masz dużą empatię i jesteś osobą, do której wszyscy zwracają się ze swoimi problemami. w przypadku problemu. Potrafisz  zapewnić wsparcie emocjonalne wszystkim bliskim i znajomym. Dzięki empatii bardzo łatwo „odczytujesz” ludzi, wiesz, czy dana osoba kłamie, czy mówi prawdę.

Doświadczasz bardzo skrajnych odczuć

Często sam sobie zaprzeczasz, a twój nastrój zmienia się bardzo szybko. W jednej chwili jesteś szczęśliwy, za chwilę płaczesz. Ponieważ jesteś tak nieprzewidywalny, ludziom trudno za tobą nadążyć. Te wahania nastroju są jedną z najbardziej charakterystycznych cech osobowości INFJ.

Nawiązujesz silne więzi

Jesteś osobą, która wywołuje skrajne emocje, ale jeśli są one pozytywne, bardzo łatwo się do ciebie bardzo mocno przywiązać. Za tobą się tęskni, ciebie się potrzebuje.

Ciężko pracujesz

Wierzysz, że aby coś osiągnąć, musisz ciężko pracować. Nie boisz się wyzwań, jesteś ambitny, zawsze znajdziesz sposób, by „zadziałało”.  Szukasz rozwiązań tam, gdzie inni ich nie szukają. Jesteś świadomy przyszłości i masz wizję tego jak ona ma wyglądać.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Lifestyle

13 naprawdę dobrych powodów, aby każdy dzień zaczynać od medytacji

Redakcja
Redakcja
9 marca 2018
Fot. iStock/Oleh_Slobodeniuk
Następny

Medytacja to sztuka skupiania uwagi, przebywania w stanie głębokiego skupienia i spoglądania wewnątrz siebie. Wbrew pozorom nie polega ona jedynie na chwilowym zamknięciu oczu i posiedzeniu w ciszy. Medytacja sprawia, że myśli napływają, wracają emocje, wspomnienia. Pomaga zapanować nad myślami, odpychając od siebie negatywne, a przyciągając te dobre. 

Myślisz, po co to właściwie? Uważasz, że medytacja jest marnotrawieniem bezcennego czasu w trakcie i tak zbyt krótkiej, w twoim mniemaniu, doby? A prawda jest taka, że czas poświęcony dbaniu o nasz umysł, wzmocni twoje siły i zdrowie od środka. Medytacja wnosi harmonię i pozytywną energię do życia, w zamian wymagając jedynie trochę czasu i regularności.

13 naprawdę dobrych powodów, aby każdy dzień zaczynać od medytacji 

1. Więcej powiązań społecznych

Medytacja jest zazwyczaj samotną praktyką, ale gdy medytujemy w połączeniu w grupach, pomaga to zacieśniać więzi społeczne, dobrze wpływa na inteligencję emocjonalną i dostarcza tematów do rozmowy na łączące ludzi tematy.

2. Wydłużone życie

Badania wykazały, że medytacja wpływa na wydłużenie życia poprzez zmniejszenie stresu oksydacyjnego i pomaga może zachować długość telomerów w chromosomach. Telomery znajdują się na końcach chromosomów — badania pokazały, że  dłuższe telomery są powiązane z dłuższym okresem życia, a krótsze telomery wiążą się z krótszym okresem życia.

3. Obniżenie stanu zapalnego w organizmie

Badania wykazały, że podczas medytacji można obniżyć stan zapalny w organizmie, dzięki zwiększeniu produkcji NFk-B. Jest on kompleksem białkowym, który odgrywa główną rolę w odpowiedzi na toczący się stan zapalny organizmu.

4. Ulga w bólu

Medytacja i skupienie swoich myśli pozwala w naturalny sposób na obniżenie poziomu bólu, odrywając uwagę od nieprzyjemnych dolegliwości.

5. Wzmocnienie układu odpornościowego

Medytacja wspiera układ odpornościowy, ponieważ jest doskonałym sposobem walki ze stresem i przywrócenia zaburzonej równowagi.

6. Obniżenie niepokoju

Wiele badań wykazało, że medytacja pomaga zmniejszyć lęk. Dzieje się tak, ponieważ część naszego mózgu aktywowana uczuciami niepokoju jest znana jako tylna kora obręczy. Kiedy lęk ustępuje, aktywowana jest przednia kora obręczy. Badania pokazują, że medytacja faktycznie aktywuje i wzmacnia tę część mózgu, odpowiadającą za kontrolę odczuwania niepokoju.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Zobacz także

„Dziękuję, ale to naprawdę moja sprawa”. Bądź szczera przede wszystkim wobec siebie!

Niezależność w związku? Akurat! Czy w ogóle jest możliwa? Czy da się ją osiągnąć?

feria

Przywołaj wiosnę z nową polską marką FERIA