Kariera Psychologia

Marzy ci się własny biznes – sprawdź, jaki kolor pomoże ci odnieść sukces

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
12 listopada 2015
Fot. iStock / Kenishirotie
 

Własny interes? Już widzisz oczami wyobraźni przestronny loft i eleganckie meble. Zaraz potem twoje myśli wędrują do firmowych segregatorów i wizytówek… O tak, widzisz je dokładnie – ten soczysty kolor przykuwa uwagę, nowoczesne i takie proste… Wprawdzie na samą myśl o rejestracji firmy masz dreszcze, ale przecież planowanie można zacząć od etapu znacznie bardziej przyjemnego, prawda? Na przykład takie logo. Szalenie istotna sprawa – myślisz i wcale nie jesteś w błędzie!

Logo – niech obudzi emocje

Logo twojej firmy będzie jej znakiem rozpoznawczym, a to jaki kolor wybierzesz jako swoją wizytówkę, może okazać się bardzo pomocne. Każda z barw budzi pewne emocje i skojarzenia – to właśnie od nich zależy, jak twoja marka będzie kojarzona. Oczywiście – jest tu pewien mały haczyk – nie każdy kolor jest dobry do wszystkiego. Nie wyobrażacie sobie chyba tęczowego zakładu pogrzebowego albo w tym samym kolorze luksusowej marki skórzanych mebli? Chybiony pomysł. Oto dlaczego.

Fot. Pixabay / Soorelis / CC0 Public Domain

Fot. Pixabay / Soorelis / CC0 Public Domain

Kolory w biznesie

Psychologia kolorów istnieje naprawdę – i jakbyśmy nie próbowali umniejszyć jej znaczenia, w sposób naturalny ulegamy sile sugestii. Kolory, zapachy i dźwięki wywołują skojarzenia – dobre lub złe. O ile każdy z nas posiada indywidualny bagaż doświadczeń i może mieć pojedyncze (czasem bardzo silne pozytywnie lub negatywnie) wspomnienia związane z daną barwą, o tyle większość kolorów posiada bardzo ogóle i narzucające się powiązania z innymi emocjami. Warto zastanowić się czy kolor, który wybieramy, będzie odpowiedni dla naszego biznesu.

CZERWONY

Skojarzenia: odwaga i pasja. Kojarzy się z gorącem i śmiałością, pobudzeniem. Zdaje się, że dodaje nieco śmiałości. Czerwony samochód, wydaje się jakby nieco „szybszy” od błękitnego kolegi, prawda? No i oczywiście pożądanie – to również jego barwa (nie bez powodu czerwień zaabsorbowała kolorystykę nocnych klubów itp.). Ale bez obaw, czerwień to nic zdrożnego. Doskonale sprawdzi się w sporcie, motoryzacji (jeśli stawiamy na „ostrą jazdę”, a nie bezpieczeństwo), wszelkich usługach sercowych, czy zajęciach podwyższających poziom adrenaliny. Całkiem nieźle wkomponuje się również w klimaty kuchenne.

NIEBIESKI

Skojarzenia: zaufanie, łagodność, świeżość i czystość. Nie bez powodu marzymy o niebieskich migdałach i bujamy w obłokach. To bardzo wdzięczny kolor, ponieważ oprócz uczucia odprężenia sprawia wrażenie stałości. To dobry kolor kojarzący się z solidnością, świeżością, stałością. Ale nie nachalny. Ulubiony dla linii lotniczych czy zaawansowanych technologii. Taka świeżość bez ryzyka. Dość neutralny.

GRANATOWY

Granatowe logo - to profesjonalizm i doświadczenie.

Fot. Pixabay / Foundry / CC0 Public Domain

Skojarzenia: profesjonalizm i doświadczenie, dumny i majestatyczny kolor. Korporacje z przypiskiem „od 1920 roku”, go kochają. Zresztą spójrz na zdjęcie powyżej. Ten głęboki granat oceanu nijak nie powoduje tych samych uczuć, co turkusowy odcień fal na egzotycznej plaży… Ten jest wzniosły i uroczysty, ten granat nie jest lekkoduchem, o nie.

ZIELONY

Zielone logo - to harmonia.

Fot. Pixabay / Ana_J / CC0 Public Domain

Skojarzenia: harmonia i zaufanie. Można śmiało powiedzieć, że zieleń to barwa sprzyjająca biznesowi (w różnych branżach). Zieleń nas uspakaja, ale nie usypia. W zależności od tego na jaki odcień zielonego się zdecydujemy, uzyskamy inny efekt. Ciemna i stonowana zieleń to kolor idealny dla handlowców. Jest stateczna i elegancka (zupełnie jak nieśmiertelne okładki prac magisterskich czy wojskowe mundury). Taki kolor to kompetencje i zaufanie. A jaskrawa limonka? Wybór idealny dla kogoś, kto chce krzyczeć głośno „patrzcie na mnie” – odważny, nowoczesny, ale wciąż odprężający. Głęboki odcień zieleni kojarzącej się z roślinami wywołuje z kolei poczucie relaksu i harmonii (doskonale sprawdzi się w kosmetyce).

ŻÓŁTY

Żółte logo - to inspiracja.

Fot. Pixabay / jcesar2015 / CC0 Public Domain

Skojarzenia: inspiracja i życie. Jest ciepły i bezpieczny. Doskonale nada się do promocji prawie wszystkich produktów i usług. Wywołuje pozytywne skojarzenia z radością, ciepłem i słońcem. Ożywia. Świetny dla agencji reklamowych i wszystkich, którzy w pracy wykorzystują swoją kreatywność.

RÓŻOWY

Różowe logo - to troska i opieka.

Fot. Pixabay / Foto-Rabe / CC0 Public Domain

Skojarzenia: troska i opieka. Bardzo kobiecy. Dobrze sprawdza się w sektorach dedykowanych kobietom oraz wszelkich produktach szeroko związanych z opieką. Dzięki takim właśnie skojarzeniom to dobry kolor zarówno dla salonu kosmetycznego jak i producenta zabawek. Sprawdzi się również, jako wizytówka usług pośrednictwa.

POMARAŃCZOWY

Pomarańczowe logo - to świeżość i energia

Fot. Pixabay / jmh7100 / CC0 Public Domain

Skojarzenia: energia i świeżość oraz szybkość. Pomarańczowy to bardzo „nowoczesny” kolor. Symbolizuje energię i witalność. Kojarzy się z usługami ekspresowymi lub nowatorskimi rozwiązaniami. Dumnie reprezentuje branże związane z innowacjami, firmy kurierskie, budowlane i projektowe.

CZARNY

Czarne logo - to elegancja i dyscyplina

Fot. Pixabay / bella67 / CC0 Public Domain

Skojarzenia: elegancja, dyscyplina i stateczność. Czarny to bezpieczeństwo i solidność wykonywanych zadań. To luksus i elegancja, która emanuje swoja prostotą. Kolor o mocnym wysyceniu, trudny do przeoczenia. Dobrze kontrastuje z innymi barwami i w połączeniu z bardziej elektryzująca barwą, może przełamać jej frywolność. Czarny z pomarańczem – mówi: „Jesteśmy pełni zapału i energii – ale twardo stąpamy po ziemi, nie bój się”.

SZARY

Szare logo - to ostrożność i kompromis.

Fot. Pixabay / stux / CC0 Public Domain

Skojarzenia: kompromis i ostrożność. Dobrych, dla tych którzy nie chcą jarmarcznie przywoływać klienta. Raczej dobry dla marek, które nie  muszą szczególnie konkurować (np.  w usługach pogrzebowych, czy dla projektantów, którzy są marką samą w sobie). To kolor, który nie promuje, nie wyróżnia się – nie znaczy to, że nie jest wartościowy – on jest pewną gwarancją i obietnicą. Ciszą i spokojem.

ZŁOTY

Złote logo - to bogactwo i pewność siebie.

Fot. Pixabay / Hermann / CC0 Public Domain

Skojarzenia: pewność siebie i zasobność. Glamour i najwyższa jakość. Sektor usług finansowych kocha ten kolor. Któż nie skusiłby się na odrobinę złota? Doskonale i dumnie reprezentuje wszystko, co z bogactwem powinno się kojarzyć (od usług finansowych po ekskluzywny salon meblowy). Złoto to również symbol pewnej „klasyki” – w muzyce, biżuterii. Od wieków obiekt pożądania. Można nim bardzo dobrze zagrać także w prezentacji własnego biznesu.

SREBRNY

Srebrne logo - to kalkulacja i rozwaga.

Fot. Pixabay / ergoneon / CC0 Public Domain

Skojarzenia: rozwaga i kalkulacja. To dobry kolor będący synonimem renomy. Dobry dla instytucji, których działalność jest związana z decyzyjnością. Symbolizuje pewność, technikę i rozmysł. Dobrze sprawdzi się w różnych branżach, nie tylko reprezentując kancelarie prawnicze. Rozwaga i odpowiedzialność są przecież gwarancją dobrej technologii, czy wysokiej klasy hotelu i jubilera.

A w jakich barwach maluje się twoja biznesowa przyszłość?


Kariera Psychologia

Eko-zabawa, czyli zalety drewnianych zabawek

Redakcja
Redakcja
12 listopada 2015
Fot. Flickr / tresross / CC BY
 

Sterowane samochodziki, mówiące lalki, grające pianinka, to tylko niewielka część tego, co przyciąga uwagę maluchów w sklepach z zabawkami. Większość z nich, wykonana jest niestety z toksycznych składników. Na rynku pojawia się coraz więcej drewnianych zabawek, które przekonują zatroskanych rodziców, a ich pociechom gwarantują wcale nie mniejszą frajdę z zabawy. Gdzie kupić takie eko zabawki?

Zabawki produkowane ze sztucznych surowców, takich jak plastik, mogą być szkodliwe dla zdrowia. Większość tanich zabawek importowanych z Chin, zawiera w swoim składzie ołów i ftalany – substancje niezwykle toksyczne, które niekorzystnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Właśnie dlatego drewniane zabawki, wykonywane w stu procentach z naturalnych składników, cieszą się coraz większą popularnością i wypierają te plastikowe z półek sklepowych i internetowych.

Jak wybrać zabawkę idealną?

Przy zakupie zabawki rodzice stają przed trudnym wyborem: jak wybrać zabawkę atrakcyjną dla dziecka, ale też rozwijającą, wytrzymałą i bezpieczną dla zdrowia?

Kupując zabawkę, zwracajmy przede wszystkim uwagę na to, czy na opakowaniu znajduje się znak atestu CE, czyli deklaracja producenta, że produkt spełnia wymogi Unii Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa i ekologii. – komentuje Martin Molčan, Dyrektor Zarządzający Feedo.pl, sklepu internetowego z artykułami dzieci. Zabawki drewniane cieszą się rosnącą popularnością, co oznacza, że wśród rodziców nastąpił wyraźny wzrost świadomości w tej kwestii – dodaje.

Drewniane zabawki są przede wszystkim niezwykle trwałe i mogą służyć wielu pokoleniom. Dziecko podczas zabawy nimi, uczy się większej kreatywności, ćwiczy motorykę i logiczne myślenie. Inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku plastikowych odpowiedników, które same się poruszają i mówią, tym samym ograniczając rozwijanie umiejętności dziecka. Prostota wykonania zabawek drewnianych zmusza dziecko do użycia wyobraźni, co pomaga w kształtowaniu jego cech charakteru.

Gdzie kupić eko zabawki?

Drewniane zabawki są ponadczasowe, a ich zalety od lat niezmiennie takie same. Współcześnie przeżywają swój renesans, jednak mimo to nadal w większości ogólnodostępnych sklepów stacjonarnych mamy do wyboru tylko zabawki plastikowe. Idealnym rozwiązaniem w tych uciążliwych poszukiwaniach są zakupy online w sklepie internetowym Feedo.pl z artykułami dla maluchów i ich mam. Na Feedo każda mama oprócz podstawowych produktów do pielęgnacji, znajdzie szeroki wybór zabawek ekologicznych i bezpiecznych, które posiadają zdrowotne atesty i spełniają normy Unii Europejskiej. Są testowane wg światowych standardów, a część z nich jest włączona do programu „Bezpieczne zabawki“ (SAFE TOYS). Farby i lakiery, użyte do ich produkcji są nietoksyczne i posiadają atesty potwierdzające przyjazność dla zdrowia. Nowością na rynku są zabawki polskiego producenta Pilch, które również są dostępne na Feedo.pl, obok takich marek jak BINO, Woody, Boikido.

Warto wspierać polskich producentów, dlatego poniżej prezentujemy najciekawsze zabawki drewniane Pilch, które znajdziecie na Feedo.pl w okazyjnych cenach! 

 PILCH Domino – Gra Twarzy

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Domino „Gra twarzy” to doskonała zabawka edukacyjna, która uczy, bawi i integruje dzieci. Dzięki takiemu domino dziecko poprzez zabawę nauczy się niełatwej dziedziny życia, jaką jest rozpoznawanie emocji. Zabawka jest również doskonała bazą do rozmowy z dzieckiem o emocjach, analizy ich doświadczania oraz nauki odpowiednich reakcji na poszczególne emocje.

Cena Feedo.pl: 83,69 zł

Rowerek biegowy PILCH „Góralek”

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Rowerek biegowy jest doskonałym produktem przygotowującym dziecko do nauki jazdy na dwóch kółkach. Jazda na rowerku biegowym pozwoli Twojemu Dziecku rozwinąć samodzielność i zmysł równowagi, w pozytywny sposób wykorzystać nadmiar energii. Ponadto nauczy kontrolować kierunek jazdy, przyzwyczai do wysiłku fizycznego na miarę możliwości dziecka, a w konsekwencji ułatwi naukę jazdy na tradycyjnym rowerze w przyszłości.

Cena Feedo.pl: 179,00 zł

Dmuchajka PILCH, czteropak

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Dmuchajka to drewniana zabawka, dzięki której dzieci w „magiczny” sposób ćwiczą aparat mowy. Ile radości sprawia dzieciom zdmuchiwanie świeczek z tortu, czy wprawianie w wir małego wiatraczka. Dmuchajka pozwala na wprowadzenie w ruch wirujący styropianowej piłeczki, a od regulacji oddechu dziecka zależy jak długo piłeczka utrzymywać się będzie w powietrzu. Dmuchajka to nie tylko wspaniała pomoc logopedyczna, ale także doskonały sposób na rozwijanie umiejętności koncentracji i spokoju.

Cena Feedo.pl: 80,99 zł 


Artykuł powstał we współpracy z Feedo.pl

 


Kariera Psychologia

Pokolenie delikatesów – dlaczego nie zawalczą o szczęście i satysfakcję? Jak realizować cele na przekór wygodzie

Karolina Cwalina
Karolina Cwalina
12 listopada 2015
Fot. Pixabay/ Unsplash / CC0 Public Domain

Badania pokazują, że ogromna część społeczeństwa nie jest zadowolona z tego, jak wygląda jej życie. Zwłaszcza to zawodowe. Wydaje się, że w świecie, gdzie mamy taką mnogość opcji do wyboru, znalezienie sposobu na życie, który da nam pełną satysfakcję, nie powinno być problemem. Często jednak wybieramy opcję wygodną, bezpieczną i łatwą, a dopiero po pewnym czasie rozumiemy, że nie jesteśmy w niej szczęśliwy.

Pokolenie trzydziestolatków często swoją karierę rozpoczynało w korporacjach. Dobre wynagrodzenia, oferowane benefity i prestiż to wszystko, czym nęciły nas duże firmy. I choć po czasie okazuje się, że w natłoku obowiązków, brak nam czasu na życie rodzinne czy hobby, trudno uciec z pewnej i bezpiecznej sytuacji. Świat bombarduje nas informacjami o sukcesach innych. Wydaje się, że ludzie ci mieli po prostu szczęście. Często nie pokazuje się za to ogromu wykonanej przez nich pracy, wyrzeczeń, trudów. Widzimy tylko efekt lub po prostu to co chcemy widzieć. Zerwanie z dotychczasowym modelem życia, który jest wygodny i bezpieczny wymaga odwagi, ale przede wszystkim wiary w swoje marzenie i dobrego planu.

Ja nazywam trzydziestolatków „pokoleniem delikatesów”. Zachłyśnięci karierą, komfortowym życiem, ale często tkwiący w marazmie, zawieszeni w rzeczywistości, która wcale im nie odpowiada. Dlaczego nie zawalczą o szczęście i satysfakcję? Bo wygoda to uzależnienie XXI wieku.

Chcesz zawalczyć o swoje, zrealizować cele? Oto kilka rad:

Korzystaj z możliwości

Chcesz zyskać wiedzę, której ci brak? A może chcesz posłuchać historii innych ludzi, które będą dla ciebie inspiracją? Nic prostszego! Szukaj spotkań z kreatywnymi ludźmi w swoim mieście, bierz udział w warsztatach, prelekcjach. Takich inicjatyw jest coraz więcej, a są świetnym bodźcem i motywacją do zmiany.

Szukaj informacji

Internet często jest wrogiem kreatywności, ale odpowiednio wykorzystany, staje się niezastąpionym narzędziem rozwoju. Szperaj, szukaj, czytaj. Znajdziesz tam ogromną ilość inspiracji, pomysłów.

Otaczaj się ludźmi z wizją

Słuchając narzekań, możesz poczuć jak tracisz nadzieję i motywację do działania. Udowodnione jest, że pasja i dobra energia ludzi, udziela się innym. Spędzaj czas z pozytywnymi, kreatywnymi osobami, którzy dadzą ci wsparcie i wiarę w twoje pomysły. Unikaj malkontentów!

Ucz się na błędach innych

Powstające startupy, małe firmy, które odnoszą sukcesy to ogromne źródło wiedzy. Poznawaj ich historie, sposoby działania, mechanizmy. Pewne schematy są na tyle uniwersalne, że może przydadzą się w twojej pracy. Sukcesy, ale i porażki innych to coś, z czego warto czerpać wiedzę.

Stwórz plan

Dobre nastawienie i pomysł to świetny początek. Ale sukces nie istnieje bez planu. Kiedy ustalisz cel, określ wszystkie kroki do jego realizacji. Wypisz je tak szczegółowo, jak tylko się da. Wybierz też priorytety. Postępuj według planu.

Bądź świadomy i wytrwały

Kluczem do sukcesu jest wytrwałość. Miej świadomość, że na efekty trzeba pracować długo i systematycznie. Często wymaga to także wyrzeczeń.  Nie poddawaj się. Pielęgnuj swoją wytrwałość. Tylko w ten sposób osiągniesz swoje cele.

Pamiętaj, że jesteś człowiekiem

Dawaj sobie czas na odpoczynek. Pozwól sobie też na gorsze dni, na emocje. Jednak nie poddawaj się, kiedy nadejdzie faza zwątpienia. Wszyscy miewamy wątpliwości, czasem tracimy nadzieję, zwłaszcza kiedy decydujemy się na ścieżkę, która jest trudna i wymaga wiele pracy. Ale tylko dążąc konsekwentnie do celu, możemy go osiągnąć. Jeśli się poddamy, nigdy nie osiągniemy satysfakcji. Spełnienie życiowe to najwspanialsze uczucie. A smakuje jeszcze lepiej, jeśli droga do niego była kręta i wyboista. Udowodnij innym, ale przede wszystkim, że potrafisz. Wszystko zaczyna się w twojej głowie!


Zobacz także

Toksyczny przyjaciel? Nie, dziękuję. 7 złotych zasad prawdziwej przyjaźni

Jak zerwać z telefonem, czyli kiedy nie możesz się oderwać od małego ekranu

Życie warte jest rozmowy – platforma dla osób w kryzysie