Go to content

„Córka” – intymna opowieść o przepaści pomiędzy PRL’em, a współczesnością

Fot. Materiały prasowe

Intymna opowieść o przepaści pomiędzy PRL’em, a współczesnością, o dwóch różnych pokoleniach – tym urodzonym w latach 50-tych – zbuntowanym i pragnącym wolności i tym z przełomu epok, które w tej wolności zagubiło spokój i szczęście.

Spektakl o tęsknocie, której  nie da się zaspokoić, o winie, karze i przebaczeniu. A przede wszystkim o relacji między matką a córką, być może najważniejszej i najbardziej skomplikowanej relacji w życiu kobiety.

Już w styczniu Teatr Młyn zaprasza na spektakl „Córka” w reżyserii Natalii Fijewskiej-Zdanowskiej z Joanną Żółkowską i Zuzanną Fijewską-Maleszą. Najbliższe pokazy: 16-18.01.

CÓRKA 

Scenariusz i reżyseria:

Natalia Fijewska-Zdanowska

Obsada:

Joanna ŻÓŁKOWSKA

Zuzanna FIJEWSKA-MALESZA

Muzyka:

Filip Dreger

Kostiumy: Beata Borowska

Konsultacja scenograficzna/światło: Mikołaj Malesza

Produkcja: Agnieszka Kondraciuk

Sufler: Aleksandra Śliwińska

Scena Staromiejska SCEK /Stare Miasto, Jezuicka 4/.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Barbara – artystka i była hippiska traci pamięć w nagłym wypadku. Do szpitala przyjeżdża jej dorosła córka. Lekarz każe im rozmawiać, to jedyny sposób, na powrót Barbary do zdrowia. Pamięć jest jednak zawodna, a z poszczególnych wspomnień wyłaniają się dwa zupełnie inne obrazy ich wspólnego życia. Początkowo zabawne dialogi, odsłaniają powoli kryjącą się pod spodem tajemnicę.

Teatr MŁYN jest niezależną sceną autorską, założoną przez Siostry Fijewskie. Działa od 2007 r. w Warszawie. Realizuje kameralne sztuki, poddające artystycznej analizie współczesną rzeczywistość.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Natalia Fijewska-Zdanowska – reżyser i dramaturg. Jest magistrem filozofii UW. Powołała do życia i prowadzi wraz z siostrami własną, autorską scenę niezależną Teatr MŁYN. Stypendystka MKiDN w 2007r., oraz stypendystka PISF w 2014r. Realizuje kameralne spektakle autorskie, poddające artystycznej analizie współczesną rzeczywistość: monodram „Głuchoniemoc” (2004) „Różowa skarpetka”(2006), „De-naturat”(2007), „Siostry”(2008), „Piąta rano”(2009), „Gabinet”(2010), „Facet mojej żony” 2011), „Niunia”(2012), „Draka”(2013), „Naga Praga”(2014). Spektakle są wystawiane na Scenie Staromiejskiej SCEK, były także grane gościnnie miedzy innymi w warszawskim Teatrze Powszechnym, Teatrze Polskim, Teatrze Ochoty.

Joanna Żółkowska – aktorka teatralna i filmowa, absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Debiutowała rolą Zosi w „Dziadach” w reżyserii Konrada Swinarskiego w Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Zagrała także w „Procesie” Franza Kafki w reżyserii Jerzego Jarockiego, w „Biesach” Fiodora Dostojewskiego w reżyserii Andrzeja Wajdy i ponownie u Swinarskiego w „Wyzwoleniu” Stanisława Wyspiańskiego. Przez wiele lat związana z Teatrem Powszechnym w Warszawie, gdzie grała miedzy innymi w spektaklach Aleksandra Bardiniego („Barbarzyńcy” Maksima Gorkiego), Zygmunta Hübnera („Lot nad kukułczym gniazdem” Dale’a Wassermana; „Zemsta” Aleksandra hr . Fredry; „Spiskowcy” Josepha Conrada Korzeniowskiego; Wrogowie” Maksyma Gorkiego,), Andrzeja Wajdy („Sprawa Dantona” Stanisławy Przybyszewskiej; „Romeo i Julia” Williama Shakespeare’a) oraz w „Ławeczce” Aleksandra Gelmana w reżyserii Macieja Wojtyszki, w „Tutam” Bogusława Schaeffera w reżyserii Marka Sikory, „Ożenku” Nikołaja Gogola w reżyserii Andrzeja Domalika, czy „Weselu” Wyspiańskiego w reżyserii Krzysztofa Nazara. Praca w zespole Teatru Narodowego w Warszawie  zaowocowała między innymi rolą Mani w „Ślubie” Witolda Gombrowicza w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Występuje gościnnie w stołecznym Teatrze Scena Prezentacje oraz w Teatrze 6 piętro. Stworzyła wiele kreacji w spektaklach Teatru Telewizji, gdzie zagrała m.in. Mary Warren w „Czarownicach z Salem” Arthura Millera w reżyserii Zygmunta Hübnera, Sonię w „Wujaszku Wani” Antona Czechowa w reżyserii Antoniego Bardiniego i królową Elżbietę w „Marii Stuart” Friedricha Schillera w reżyserii Roberta Glińskiego. Na swoim koncie ma także wiele ról filmowych, m.in. w „Szklanej kuli” Stanisława Różewicza, „Strachu” Antoniego Krauzego, „Matce swojej matki” Glińskiego, „Na koniec świata” Magdaleny Łazarkiewicz. Widzom znana także z seriali telewizyjnych m.in. „Klan”. Wyróżniona licznymi nagrodami aktorskimi, m.in: Nagrodą im. Leona Schillera (1979), Nagrodą im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego (2002) oraz nagrodami aktorskimi na festiwalach teatralnych w Kaliszu, Opolu i Olsztynie.

Zuzanna Fijewska-Malesza – aktorka, wielokrotna laureatka nagród aktorskich na festiwalach teatralnych. Ukończyła filozofię na UW. Zagrała m.in. w spektaklach: “Paw królowej. Opera praska.” (reż. Jacek Papis, 2005) oraz „Siostry”. Do dziś można ją oglądać w spektaklach Teatru MŁYN „De-naturat” (od 2007), „Głuchoniemoc” (od 2004). W 2008 roku zdała egzamin eksternistyczny na aktora dramatu. Od 2009r. gra w spektaklu „Kubuś Fatalista i jego Pan” (reż. Krzysztof Stelmaszyk) w Och-Teatrze w Warszawie. Jest laureatką VIII edycji programu stypendialnego “Młoda Polska” organizowanego przez Narodowe Centrum Kultury i przyznawanego decyzją Mi­ni­stra Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Na­ro­do­we­go. Jej najnowszy spektakl to monodram na podstawie tekstu Aliny Margolis-Edelman “Ala z Elemantarza” w reżyserii Agnieszki Glińskiej. Jest współzałożycielką Fundacji Artystycznej „MŁYN”, mającej obecnie siedzibę na Scenie Staromiejskiej SCEK w Warszawie i wielokrotną organizatorką przedsięwzięć kulturalnych z ramienia Fundacji.

Info:

www.mlyn.org 

Produkcja:

Fundacja Artystyczna MŁYN dzięki wsparciu Miasta St. Warszawy 

Promocja:

Katarzyna Binkiewicz

promocja@fundacjamlyn.pl

Bilety:

30, 35zł, po uprzednim dokonaniu rezerwacji

rezerwacje@fundacjamlyn.pl  tel. 519 672 356

Ilość miejsc ograniczona! 

Projekt współfinansuje:

LOGO_biale_finansowanie

Partner:

 scek

Mecenas Teatru:

touk