Oferowanie usług kurierskich na dużą skalę wymaga stworzenia sieci sortowni, filii, wykorzystania tysięcy samochodów i punktów odbioru. Wszystko to jest niezbędne, aby firma była w stanie spełniać oczekiwania klientów, które z roku na rok są coraz większe. Konieczne jest zapewnienie elastycznych rozwiązań, aby odbiorcy mogli podjąć przesyłki w dogodny sposób, w zależności od zaistniałej sytuacji. Sprawdźmy, jak działa firma GLS, aby dowiedzieć się, jak przebiega realizacja usług kurierskich.
Realizacja usług kurierskich – jak to działa?
Firma GLS to marka znana nie tylko na rynku polskim, ale również w Europie i na innych kontynentach. Umożliwia ona dostawy paczek do ponad 160 krajów.
Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Dynamicznie rosnąca popularność zakupów online powoduje, że usługi kurierskie cieszą się ogromnym zainteresowaniem.
W Polsce GLS dysponuje siecią 50 filii i to dzięki nim możliwe jest szybkie realizowanie dostaw. Standardowo paczka krajowa dociera do odbiorcy w kolejnym dniu roboczym. Jak to możliwe, że dzieje się to w takim czasie? Wynika to z perfekcyjnej organizacji. Po nadaniu paczki jest ona odbierana przez kuriera. Na podstawie listu przewozowego można uzyskać informacje o przesyłce – dostawca korzysta z urządzenia, dzięki któremu łatwo może sprawdzić potrzebne dane. Paczka trafia do oddziału, gdzie jest sortowana i ładowana do odpowiedniego samochodu liniowego. Ten transportuje paczki do sortowni, w której przesyłki przekazywane są na odpowiednie kierunki i dedykowanymi samochodami liniowymi trafiają do oddziałów docelowych. Następnie przesyłki doręczane są do adresatów. Do sortowni przekazywane są one najczęściej w nocy, aby rano były już gotowe do odbioru przez kuriera odpowiedzialnego za dostawy w danym rejonie.
Cały proces jest dosyć skomplikowany i składa się z wielu etapów. Odpowiednia organizacja sprawia, że paczka dociera do odbiorcy najczęściej w następnym dniu roboczym. Dzięki usługom dodatkowym można skorzystać z udogodnień. Wystarczy zdecydować się na ofertę ExpressParcel, która jest zawsze połączona z TimeDefiniteServices lub SaturdayServices. To umożliwia klientowi szybsze otrzymanie paczki. Może to być dostawa do godz. 10.00 lub 12.00 w następny dzień roboczy, ale również w sobotę. Zatem usługę można dopasować m.in. do swoich wymagań.
Przesyłki międzynarodowe w GLS
GLS zajmuje się nie tylko dostarczaniem paczek do odbiorców w Polsce. To firma, która jest znana w wielu krajach i na wielu kontynentach. Przesyłki międzynarodowe kierowane są do ponad 160 państw. Z sortowni, które pełnią funkcję również międzynarodowych punktów przeładunkowych organizowany jest transport paczek do krajów europejskich. Jeśli chodzi o dostawy międzynarodowe, to GLS proponuje:
- EuroBusinessParcel – paczki międzynarodowe docierają do kilkudziesięciu krajów Europy, standardowo w 48-96 godzin. Rzeczywisty czas zależy od odległości pomiędzy miejscem nadania a adresem odbiorcy. Tak szybkie tempo realizacji usługi wynika z doskonale skoordynowanych transportów, rozbudowanej sieci GLS i z wiedzy doświadczonych, znakomicie wyszkolonych pracowników. W wielu krajach możliwe jest nieustanne monitorowanie paczek w czasie rzeczywistym.
- GlobalExpressParcel – w ramach tej usługi paczki docierają do adresatów również na inne kontynenty niż w Europa. W sumie to ponad 160 krajów, a w tym m.in. USA i Japonia. Paczka trafia do dużych centrów biznesowych w kilka dni.
Więcej na temat przesyłek międzynarodowych w GLS można się dowiedzieć tutaj: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-miedzynarodowe.
GLS umożliwia klientom nie tylko opcję dostarczenia paczek bezpośrednio do nich, do miejsca zamieszkania czy zatrudnienia, ale również do punktów nadania i odbioru przesyłek Szybka Paczka/Parcel Shop. To następny ważny element całej sieci, na który składa się koło 4,5 tys. lokalizacji w Polsce i około 25 tys. w Europie. Firma stale rozwija tę sieć. Takie miejsca znajdują się przeważnie w sklepach. Często są otwarte również w godzinach wieczornych i w soboty, dzięki czemu klienci mogą dopasować czas odbioru przesyłki do swoich oczekiwań.
Klientami firm kurierskich są przede wszystkim przedsiębiorstwa. GLS ma ofertę dla firm, które regularnie nadają paczki krajowe i międzynarodowe. Chodzi tutaj o BusinessParcel, a w przypadku przesyłek zagranicznych jest to EuroBusinessParcel. Ceny usług są ustalane indywidualnie, w zależności od tego, ile przesyłek miesięcznie będzie nadawanych. Znaczenie ma również kilka innych czynników.
W ramach realizowanych usług GLS gwarantuje odbiorcom różne udogodnienia. To m.in. opcja śledzenia trasy przemierzanej przez paczkę, zapewnienie bezpośredniego kontaktu do kuriera czy też możliwość przekierowania przesyłki nawet wtedy, gdy jest ona już w drodze. Oferta jest zatem szeroka, a wszystko w celu zapewnienia korzystającym z usług kurierskich wszystkiego, czego oczekują.