Każdego roku do naszego kraju trafia blisko 14 mln sztuk tzw. „gotowych”, jednorazowych okularów – zarówno korekcyjnych bezbarwnych, jak i gotowych okularów przeciwsłonecznych. Mimo że blisko 80 proc. Polaków ma świadomość zagrożeń wynikających z użytkowania okularów niedobranych przez specjalistę, do ich zakupu przyznaje się aż 25 proc. ankietowanych. Wiele z tych osób, pomimo wyraźnych, rygorystycznych wskazań producentów, z tzw. „gotowców” korzysta niezgodnie z instrukcją. Okulary te nie tylko szkodzą naszym oczom, ale też mocno zaśmiecają naszą planetę ponieważ finalnie trafiają najczęściej na wysypisko śmieci. Pod hasłem #SuperMocOkularów wystartowała kolejna edycja kampanii Czas Na Wzrok, w ramach której organizatorzy będą edukować Polaków na temat zagrożeń wynikających z korzystania z tzw. „gotowców” i przekonają Polaków, że po okulary powinno się chodzić WYŁĄCZNIE DO OPTYKA!
Grupa Essilor (firmy JZO, Essilor Polonia oraz JAI KUDO) od przeszło trzech lat prowadzi intensywną komunikację opartą na działaniach edukacyjnych konsumentów w zakresie dbania o wzrok i prawidłowej korekcji okularowej. W tym roku za główny cel postawiła budowanie świadomości Polaków na temat zagrożeń płynących z użytkowania gotowych, „uniwersalnych” okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych nie tylko dla wzroku, ale dla całej naszej PLANETY. W czwartej już edycji kampanii Czas Na Wzrok, wspólnie z partnerskimi salonami optycznymi, organizuje akcję zbiórki szkodliwych, niepotrzebnych, jednorazowych okularów i przetworzenie ich w energię.
Szkodliwe „jednorazówki”
Okulary jednorazowe z apteki, marketu czy bazaru to wyjście awaryjne, na które konsument powinien się zdecydować wyłącznie w szczególnych sytuacjach. Tymczasem, jak wynika ze zleconego prze Grupę Essilor i przeprowadzonego w lutym b.r. badania opinii, aż 25 proc. ankietowanych przyznaje się do korzystania z tzw. „jednorazówek”. Dobierane są one bardzo często bez wcześniejszego badania wzroku, przy niepełnej świadomości, jakie zagrożenia niesie za sobą długotrwałe i nieprawidłowe ich użytkowanie.
Celem tegorocznej edycji kampanii Czas Na Wzrok jest zwrócenie uwagi na szkodliwość okularów niedopasowanych przez specjalistę oraz szeroka edukacja społeczeństwa w zakresie regularnych badań wzroku oraz prawidłowej, profesjonalnej korekcji okularowej – w myśl idei, że w trosce o własne o zdrowie i środowisko, okulary powinno się kupować wyłącznie w salonie optycznym.
Posprzątajmy razem świat ze szkodliwych okularów!
Z kwestią tanich okularów, których jakość pozostawia często wiele do życzenia, wiąże się drugi cel tegorocznej kampanii. Konsumenci, którzy korzystają z tzw. „gotowców”, kupują je znacznie częściej niż ci, którzy okulary wykonują w profesjonalnych salonach optycznych. Konsekwencją tego jest pogłębianie problemu zaśmiecania środowiska niepotrzebnymi już okularami. Gromadzone, a następnie wyrzucane do kosza nieużywane już okulary – zarówno „jednorazowe” korekcyjne, jak i stare, zniszczone okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne, trafiają na wysypiska śmieci, coraz bardziej zanieczyszczając naszą planetę.
Grupa Essilor postanowiła zmierzyć się z tą kwestią i wspólnie z partnerskimi salonami optycznymi organizuje ogólnopolską zbiórkę okularów, których konsumenci z różnych względów już nie używają i nie będą używać. Do każdego, oznakowanego logiem tegorocznej
kampanii salonu optycznego, konsumenci mogą przynieść stare, nieużywane, zniszczone oraz –przede wszystkim – szkodliwe jednorazowe okulary, i w zamian otrzymać specjalną ofertę na kupno nowej, profesjonalnie wykonanej i dopasowanej indywidualnie przez specjalistę pary okularów wraz z badaniem wzroku w cenie okularów (w tych salonach, w których prowadzone są badania wzroku), a Grupa Essilor przetworzy wszystkie zebrane, niepotrzebne okulary w energię dla naszej PLANETY.
#SuperMocOkularów #PoOkularyDoOptyka