Go to content

Ruszyła 8 edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM!

Fot. Materiały prasowe / Siostry ADHD i Izabela Saktova

Ruszyła 8 edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, której głównym celem jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez regularne samobadanie piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Do akcji dołączyły gwiazdy, które wzięły udział w nagraniu filmu nawołującego do wypracowania w sobie nawyku dbania o zdrowie piersi. Są nimi: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Olga Kozierowska, Anna Męczyńska oraz pierwszy mężczyzna, który stał się ambasadorem kampanii –  Qczaj, a także  influencerki: siostry ADiHD, Anka Dziedzic Fit Mom, Karolina Cwalina, Mum Me oraz przedstawicielki młodego pokolenia: Olciiak i Lila Janowska. Do kampanii dołączyła także Zofia Ławrynowicz, Poseł na Sejm RP.

O kampanii więcej w filmie: 

Pomysłodawczynią projektu, który odbywa się po raz 8 jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, którą w organizacji akcji wspiera bieliźniana marka Panache Lingerie, specjalista w zakresie rozmiarów D+.

EDUKACJA OD PODSTAW

Kampania Dotykam=Wygrywam wspiera dwie fundacje. Jedną z nich jest Wsparcie na Starcie, której wyposażone w fachową wiedzę wolontariuszki – profesjonalne brafitterki z terenu całej Polski, w lokalnych szkołach przeprowadzają warsztaty z nastolatkami z tematu dbania o zdrowie piersi. Mówią o poważnych przesłaniach w lekki sposób, oswajając temat i umożliwiając młodym kobietom rozpoczęcie zdrowych nawyków na całe życie poprzez naukę regularnego samobadania oraz zachęcając je do noszenia dobrze dobranego biustonosza, który wpływa na zdrowie fizyczne i emocjonalne.

Fot. Materiały prasowe / Qczaj

Prezes Izabela Sakutova o powodach powołania fundacji: „Wierzę, że wykształcone zawczasu zdrowe przyzwyczajenia pozwolą na wczesne wykrycie ewentualnych zmian w piersiach i uchronią kobiety przed późniejszymi problemami zdrowotnymi. Dlatego kampania Dotykam=Wygrywam oprócz stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, na rzecz których od lat zbiera fundusze, w tym roku także wspiera założoną przeze mnie fundację Wsparcie na Starcie, by edukować zawczasu i zaszczepiać w młodych kobietach zdrowe nawyki, które wpłyną na zmianę statystyk mówiących o tym, że co roku prawie 1/3 kobiet umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby”.

Samobadanie piersi Izabela Skutova i pierwszy ambasador kampanii – Qczaj

JAK MOŻNA WESPRZEĆ 8 EDYCJĘ KAMPANII DOTYKAM=WYGRYWAM?

  1. Oddając zużyty biustonosz do re(CYC)ligu. W zamian za każdy stanik otrzymasz bon o wartości 20 złotych na zakup nowego biustonosza Panache w profesjonalnych salonach brafittingowych biorących udział w kampanii. Środki uzyskane ze sprzedaży zebranych staników w reCYClingu przekazane zostaną na działania statuowe stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i fundacji Wsparcie na Starcie. Listę ponad 150 sklepów, w których do 31 października można oddać biustonosze do reCYClingu znajdziesz na www.dotykamwygrywam.pl.

W poprzednich edycjach kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebranych zostało 67.000 staników. Daje to razem ponad 4 tony starych biustonoszy. Środki uzyskane z ich re(CYC)lingu w całości wsparły działania na rzecz walki z rakiem piersi.

  1. Kupując limitowaną wersją koszulki zaprojektowaną przez Lidię Kalitę https://bit.ly/KoszulkaDotykamWygrywam

Lidia Kalita, jedna z ambasadorek kampanii oraz znana polska projektantka zaprojektowała w tym roku przemawiający do wyobraźni charytatywny t-shirt Dotykam=Wygrywam. Limitowaną wersję dizajnerskiej koszulki wykonanej z wysokojakościowej wiskozy można zdobyć także w sklepach bieliźnianych biorących udział w Dotykam=Wygrywam, których adresy znajdziesz na stronie internetowej kampanii. Bądź modna wybierając zdrowie – kup charytatywny t-shirt i wesprzyj walkę z rakiem piersi.

Fot. Materiały prasowe / Lidia Kalita

  1. Nabywając olejek do pielęgnacji piersi, który także jest CEGIEŁKĄ https://bit.ly/bit.ly/OlejekDotykamWygrywam

Polska marka kosmetyków naturalnych BIOUP na cele kampanii stworzyła w 100% naturalny olejek do masażu piersi! W jego skład wchodzą specjalnie dobrane, najwyższej jakości oleje roślinne, wzbogacone wyciągami z ziół i kompozycją olejków eterycznych ukierunkowaną na zatrzymanie piękna piersi na jak najdłużej. Olejek nie tylko odpręża, dotlenia skórę i sprawia, że staje się ona gładsza, elastyczna i lepiej odżywiona. Dzięki jego aplikacji lepiej poznajemy nasze piersi, stosując najbardziej skuteczny środek w walce z nowotworem – PROFILAKTYKĘ wyrażoną samobadaniem.

Całkowity dochód ze sprzedaży charytatywnych cegiełek –  koszulki oraz olejku – zostanie przekazany na rzecz Fundacji Wsparcie na Starcie, która w ramach realizacji statutowych działań ma za zadanie stworzyć pierwszą w Polsce aplikację mobilną, promującą dbanie o zdrowie piersi wśród nastolatek.

ŚWIADOMOŚĆ ZACHOROWALNOŚCI W POLSCE

Rak piersi w Polsce jest na pierwszym miejscu wśród nowotworów u kobiet.  Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, iż co roku chorobę tą diagnozuje się u około 18 tys. kobiet, z czego ponad 5 tys. umiera. Dlaczego? Pierwszym powodem jest zbyt późne wykrycie nowotworu. Choroba wykryta we wczesnym etapie jest niemal w 100 proc. wyleczalna. Według specjalistów najlepszym sposobem na wczesne wykrycie nowotworu jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie. Niestety poprawnie i regularnie wykonuje jedynie 2-3 proc. kobiet!

Fot. Materiały prasowe / Olciiak, Lila Janowska

PARTNERZY KAMPANII DOTYKAM=WYGRYWAM:

Panache Lingerie — marka, bez wsparcia której nie byłoby Dotykam=Wygrywam. Specjalista w zakresie produkcji wysokiej jakości bielizny w sektorze rozmiarów D+. Oferta Panache podąża za aktualnymi światowymi trendami, oferując kobietom o różnych rozmiarach, proporcjach i kształtach ciała bezkonkurencyjne podtrzymanie piersi i poczucie pewności siebie, niezależnie od sytuacji.

Clear Channel Polska, jedna z wiodących firm OOH, która wspiera corocznie akcję i nagłaśnia ją na bilboardach oraz w sieci digitali w galeriach handlowych premium, w największych polskich miastach.

3R Recycling Solutions, duża firma sektora recyclingu tekstylnego w Polsce, która od lat współtworzy akcję DOTYKAM=WYGRYWAM, poddając recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze i przekazując zysk z tego procesu na walkę z rakiem piersi.

Marka Lidia Kalita, czyli moda pret-a-porter w luksusowym wydaniu, dopasowana do potrzeb współczesnych kobiet. W celu wsparcia kampanii, projektantka stworzyła wysokiej jakości charytatywną koszulkę Dotykam=Wygrywam.

Miesięcznik Claudia i portal Claudia.pl, nowoczesny magazyn poradnikowy dla prawdziwych kobiet, wydawany przez Burda Media.

Dwutygodnik Party oraz jego odpowiednik w internecie Patry.pl, czyli pierwszy elegancki magazyn typu people, wydawany przez Edipresse Polska.

Zdrowie, magazyn poradnikowy tworzony przy współpracy z wybitnymi specjalistami – lekarzami,  dietetykami, farmaceutami i psychoterapeutami.

Tidal, globalna platforma muzyczno-rozrywkowa, która łączy artystów i fanów dzięki wyjątkowej muzyce i treściom. Na cele kampanii stworzyła playlisty Dotykam=Wygrywam.

Wolf Studio — wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, będące nowoczesnym studiem fotograficznym, w którym zorganizowano sesję fotograficzną i nagranie fimów do kampanii Dotykam=Wygrywam.

BIOUP, polska marka kosmetyków naturalnych, która dla wsparcia kampanii stworzyła w 100% naturalny olejek do masażu piersi.

Hotel Belotto. To w pięknych wnętrzach tego zabytkowego pałacu w centrum Warszawy co roku odbywa się uroczysta inauguracja kampanii, podczas której wszyscy ambasadorzy i zwolennicy inicjatywy mogą się spotkać i zainicjować reCYCling, oddając na miejscu pierwsze biustonosze.

Karolina Chabel – Williams – utalentowana fotografka, która od lat wspiera kampanię Dotykam=Wygrywam swoimi zdjęciami.

Anna Kolatorska – reżyser filmów kampanii Dotykam=Wygrywam.

Poznaj historię kampanii na stronie www.dotykamwygrywam.pl

#DotykamWygrywam

FB: @PanachePolska @zdrowepiersi @izabelasakutova

IG: @Panache_Polska @wsparcienastarcie @izabelasakutova