Lifestyle Uroda Włosy

W jaki sposób dbać o siwe włosy, by czuć się pięknie bez względu na wiek?

Redakcja
Redakcja
2 października 2019
Fot. iStock
 

Siwe włosy dla jednych są naturalnym zjawiskiem dodającym uroku, dla innych zaś okazują się sporym problemem. Niezależnie od tego, do której grupy należysz, pamiętaj, że włosy w procesie siwienia nie tylko zmieniają swój kolor, lecz także strukturę. W jaki sposób dbać o siwe kosmyki, by mimo upływu lat wciąż czuć się pięknie? Podpowiadamy!

Naturalny proces siwienia włosów rozpoczyna się zazwyczaj między 30. a 40. rokiem życia. Bezpośrednią przyczyną utraty naturalnego koloru jest stopniowe zanikanie aktywności melanocytów – komórek znajdujących się w korzeniach włosów odpowiadających za tworzenie melaniny. Podstawowym budulcem włosa jest keratyna, która naturalnie występuje w kolorze beżowo-białym, natomiast pigment – melanina nadaje kosmykom odpowiedni kolor. Siwienie włosów następuje w momencie, gdy w obrębie mieszków włosowych dochodzi do zwiększonej produkcji nadtlenku wodoru, który uszkadza melanocyty i zmniejsza produkcję melaniny. Inną przyczyną siwienia włosów jest spadek aktywności białka Wnt, które odpowiada za przebieg procesu powstawania melaniny.

Syndrom Marii Antoniny

Siwienie jest naturalnym procesem, który pojawia się wraz z wiekiem. Jednak istnieją również inne czynniki, które mogą przyspieszyć pojawienie się siwych włosów, należą do nich między innymi:

  • predyspozycje genetyczne,
  • anemia,
  • nadczynność tarczycy,
  • nadpobudliwość,
  • niewłaściwa dieta,
  • silny stres.

Gwałtowny smutek, silny stres lub nagła, tragiczna wiadomość mogą spowodować, że zdrowe włosy w ekspresowym tempie zmienią swój kolor na siwy. Zjawisko to nosi nazwę syndromu Marii Antoniny, ponieważ, jak głosi historia, francuska królowa – Maria Antonina całkowicie osiwiała podczas próby ucieczki w trakcie rewolucji francuskiej.

Zmiana nie tylko z zewnątrz

Proces siwienia to nie tylko zmiana koloru włosów, lecz także ich struktury. W siwym włosie na miejscu melaniny pojawia się powietrze, co sprawia, że kosmyki są zdecydowanie bardziej przesuszone i sztywne a do tego podatne na łamanie i kruszenie. Siwe włosy mogą wykręcać się na różne strony, nawet wtedy, gdy ich właścicielka nigdy nie miała kręconych włosów.

Brunetki czy blondynki?

Niezależnie od tego, z jakiego powodu na głowie pojawiają się siwe włosy, jest to zjawisko bardzo często odbierane przez kobiety negatywnie. Z tego powodu duża część pań decyduje się na regularne farbowanie włosów, by ukryć pierwsze oznaki starzenia się włosów. Na koloryzację najczęściej decydują się szatynki i brunetki, u których pojawienie się pierwszych oznak siwienia jest szczególnie widoczne. Jeśli decydujemy się na samodzielną koloryzację włosów, należy pamiętać, że keratynowa otoczka siwego włosa jest zdecydowanie grubsza, co utrudnia wnikanie farby w jego głąb. Dlatego zdecydowanie lepiej wybrać się do profesjonalisty, który w prawidłowy sposób przeprowadzi zabieg koloryzacji i pomoże w doborze odpowiedniego koloru.

Naturalny wygląd – naturalna pielęgnacja

Bez względu na to, czy zdecydujesz się na farbowanie siwych kosmyków czy na pozostawienie ich w naturalnym kolorze, musisz pamiętać, by w szczególny sposób dbać o białe pasma. Zadbane gładkie włosy są ozdobą kobiety niezależnie od wieku, dlatego przede wszystkim pamiętaj o regularnych wizytach u fryzjera. Podcinanie końcówek co ok. 6 tygodni, będę doskonałą praktyką utrzymującą kosmyki w dobrym stanie. Również na co dzień dbaj o włosy, używając silnie nawilżających kosmetyków.

Zaufaj specjalistom

Do codziennej pielęgnacji siwych włosów możesz użyć delikatnego szamponu lub eliksiru myjącego stworzonego przez fryzjerski duet – Tomasza Schmidt i Andrzeja Wierzbickiego. Eliksiry nie zawierają siarczanów ani alergenów przez co łagodnie myją, odżywiają włosy od wewnątrz i przyjemnie pachną. Dla uzyskania efektu gładkich włosów pamiętaj, by podczas mycia ostatnie płukanie przeprowadzić przy użyciu chłodnej wody. Taki zabieg doskonale domyka łuski włosów, wygładzając ich powierzchnię. Siwe kosmyki potrzebują również porządnej dawki nawilżenia, dlatego kilka razy w tygodniu, oprócz standardowego mycia, warto nałożyć na włosy odżywczą maskę. Siwe włosy doskonale nawilży esencja odżywcza Czarna Orchidea od marki WS Academy. W składzie tego produktu znajdziemy wyciąg z 12 ziół oraz płynną keratynę, która odbudowuje strukturę włosa, zapewniając im wzmocnienie i nawilżenie.

Fot. Materiały prasowe / WS Academy Wierzbicki & Schmidt

Najważniejsze, by siwe włosy były utrzymane w dobrej kondycji i pielęgnowane środkami dopasowanymi do ich potrzeb. Trwałe zahamowanie procesu siwienia nie jest możliwe, ale istnieje wiele różnych sposobów na to, jak poradzić sobie z tym zjawiskiem. Warto jednak pamiętać, że oprócz pewności siebie i pozytywnego podejścia do życia, nic więcej nie potrzeba, by czuć się pięknie bez względu na wiek.


Marka WS Academy Wierzbicki & Schmidt – stworzona przez duet stylistów fryzur oraz założycieli sieci salonów fryzjerskich WS Academy. Pomysłodawcy, Andrzej Wierzbicki i Tomasz Schmidt w zawodzie pracują już prawie od 20 lat, odnosząc na tej płaszczyźnie liczne sukcesy. Wspólnie prowadzą program „Ostre cięcie”, w którym pomagają odwiedzanym salonom fryzjerskim.

Artykuł powstał we współpracy z WS Academy Wierzbicki & Schmidt


Lifestyle Uroda Włosy

Nie tylko Greta. Kilkoro młodych ludzi, którzy uświadamiają nam, czym naprawdę są zmiany klimatyczne

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
2 października 2019
Fotomontaż: iStock / Imstagram
 

W świecie dotkniętym kryzysem klimatycznym pojawiła się niezwykła grupa  młodych aktywistów. Strajkują pod gmachem ONZ, zawstydzają rządy swoich państw wobec braku działania w sprawie globalnego ocieplenia i lobbują na rzecz prawdziwych reform – wszystko to wtedy,  gdy nie uczą się do egzaminów lub klasówek w szkole. Ci młodzi ludzie uświadamiają nam. jakim zagrożeniem są zmiany klimatyczne i inspirują nas do działania.  Poznajcie ich!

Greta Thunberg (16 lat)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Greta Thunberg (@gretathunberg)


Grety przedstawiać nie trzeba. Stała się ikoną, głosem pokolenia. Młoda Szwedka rozpoczęła swoje działania w sierpniu 2018 roku, kiedy to zażądała od rządu swojego kraju  podjęcia dalszych działań w sprawie emisji dwutlenku węgla.

Xiye Bastida (17 lat)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Xiye Bastida (@xiyebeara)


Rodzina Bastidy została zmuszona do przeprowadzki do Nowego Jorku, kiedy jej rodzinne miasto w Meksyku zostało zniszczone przez powodzie. 17- latka protestuje w każdy piątek w ramach programu #FridaysForFuture. Podobnie jak Thunberg, podróżuje  po kraju agitując i głosi, że „dbanie o Ziemię nie powinno być ruchem ; powinno być częścią naszej kultury ”.

Xiuhtezcatl Martinez (19 lat)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Rolling Stone (@rollingstone)


Martinez protestuje odkąd skończył  6 lat. Obecnie jest jednym z 20 nastolatków, którzy pozywają rząd federalny za niewystarczającą ochronę swojego pokolenia przed zagrożeniami wynikającymi ze zmian klimatycznych. Ostatnio zapoczątkował program NOW, którego celem jest zasadzenie jednego biliona drzew na całym świecie.

Sam Bencheghib (22 lata)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Sam Bencheghib (@sambencheghib)


Dorastając na Bali, Bencheghib patrzył na to jak lokalne plaże są coraz bardziej zanieczyszczane plastikowymi odpadami. W wieku 12 lat zaczął organizować wraz ze swoim rodzeństwem sprzątane plaż, ale szybko zdał sobie sprawę z tego, że śmieci wciąż przybywa. Sam postanowił więc działać bardziej globalnie i nagłośnić problem. Wiosłował nawet po jednej z najbardziej zanieczyszczonych rzek na świecie na kajaku wykonanym z plastikowych butelek. Jego naczelną zasadą jest: „Jeśli chcemy zobaczyć wielką zmianę, musimy podjąć wielkie wyzwania”.

Jamie Margolin (17 lat)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Jamie Margolin (@jamie_s_margolin)


Margolin jest założycielką Zero Hour, niezwykle popularnej platformy dla młodych aktywistów, która organizuje marsze, strajki i szczyty w całych Stanach Zjednoczonych. W ciągu ostatnich dwóch lat Margolin organizowała wiece klimatyczne w Waszyngtonie, zeznawała przed Kongresem i zorganizowała Młodzieżowy Szczyt klimatyczny w Miami.

Leah Namugerwa (15 lat)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Namugerwa Leah (@namugerwaleah)


Namugerwa działa w ruchu klimatycznym w Ugandzie i to ona poprosiła ONZ o wprowadzenie zakazu używania plastikowych toreb w swoim kraju. Zainspirowana Gretą Thunberg, Namugerwa w każdy piątek walczy o uświadomienie zagrożeń związanych z ociepleniem klimatu. „Piątek był całkiem zwyczajny, ale teraz jest najbardziej pracowitym dniem tygodnia” – wyjaśnia. „Budzę się, biorę mój plakat i staję na poboczu drogi lub tam, gdzie uważam za stosowne przekazywać innym moje przesłanie.” To działa!

Alexandria Villasenor (13 lat)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Alexandria Villasenor (@alexandriav2005)


Villasenor w każdy piątek  udaje się na ławkę przed siedzibą ONZ, niezależnie od tego czy pada deszcz czy śnieg. Efekt jej działań jest zaskakujący, co tydzień dołącza do niej coraz więcej nowojorczyków.

Arjun Marwaha (17 lat)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez SoBookingCool (@sobookingcool)


Kiedy w 2017 r. wybuchł pożar w pobliżu domu Marwaha w Kalifornii, chłopak zrozumiał, że zmiany klimatu bezpośrednio wpływają na jego życie. Osobiste przeżycia wykorzystał pisząc dla Yale Scientific Magazine wielokrotnie nagradzany artykuł o tym,  jak możemy wykorzystać rośliny by ograniczyć emisję dwutlenku węgla na dużą skalę. Opublikował książkę: „Nasza zmieniająca się ziemia: dlaczego zmiana klimatu ma znaczenie dla młodych ludzi, którzy starają się podnieść świadomość zagrożeń związanych z ociepleniem klimatu wśród dzieci i dorosłych”.

Młodych ludzi gotowych walczyć o swoją przyszłość i o przyszłość naszej planety nie brakuje. Wspierajmy ich, inspirujmy się ich działaniami.


Na podstawie: mindbodygreen.com

 


Lifestyle Uroda Włosy

8 rzeczy, które możesz zrobić przed 8 rano. Konkurs „Czas ma znaczenie”

Redakcja
Redakcja
2 października 2019
Fot. Materiały prasowe

Poranki dla wielu z nas oznaczają zrywanie się z łóżka w ostatniej chwili i wybieganie z mieszkania bez śniadania, aby tylko zdążyć na czas do pracy. Wydaje się, że o tej porze dnia nie jesteśmy w stanie dokonać niczego więcej, poza pobieżnym przygotowaniem się na resztę dnia. My jednak przekonujemy, że przed 8 rano jesteś w stanie wykonać więcej zadań, niż Ci się wydaje. Możesz przy tym zaoszczędzić czas, który mogłabyś stracić na odwlekanie, a w efekcie przeznaczysz go na przyjemności.

1. Spisz listę zadań na dziś

Jeżeli nie potrafisz zrywać się z łóżka tuż po usłyszeniu budzika, zostań w nim jeszcze przez kilka minut, ale zamiast ucinać sobie ryzykowną drzemkę, sięgnij po notatnik i długopis, a następnie zanotuj zadania, które czekają na Ciebie tego dnia. Zobowiązania mają tendencję do „uciekania” nam z głowy w trakcie pracowitego dnia i przypominamy sobie o nich wieczorem, gdy kładziemy się spać. Jeżeli spiszesz wszystkie zadania, które przychodzą Ci do głowy, o każdej porze dnia będziesz mogła zerknąć na listę i przystąpić do działania.

Uznaj ją za listę otwartą – jeżeli w miarę wykonywania zadań okaże się, że masz jeszcze kilka spraw do załatwienia, postaraj się umiejscowić je w spisie w zależności od priorytetu.

2. Zjedz żabę

„Zrób dziś, co masz zrobić jutro” głosi stare porzekadło. My zaś przekonujemy – co masz zrobić dziś, zrób to przed wyjściem do pracy i najlepiej zacznij od najcięższego zadania, które spędzało Ci sen z powiek. Widmo oczekującego zadania sprawi, że przez cały dzień podświadomie będziesz o nim myślał, a może nawet stresował się z jego powodu. A przecież im szybciej zaczniesz, tym szybciej skończysz i będziesz mieć to za sobą – a sumienie się uspokoi. Nie skupiaj się na tym, że to duże zadanie i nie do wykonania „na raz.” Nawet jeżeli nie zdążysz dokończyć go rano, po powrocie z pracy lub nazajutrz z rana będzie Ci łatwiej wrócić do niego niż zacząć od zera.

3. Skacz na skakance przez 5 minut

Wbrew pozorom, to nie porada dla 10-latki. Jeżeli czujesz poranne znużenie i obawiasz się, że uśniesz w autobusie w drodze do pracy, zamiast sięgać w pierwszej kolejności po przebudzeniu po kawę, chwyć za… skakankę! Pięć minut energicznych skoków wystarczy, aby Cię skutecznie rozbudzić, podnieść ciśnienie oraz poziom endorfin. Aby uprzyjemnić tę poranną dawkę sportu, włącz ulubioną muzykę, która jeszcze lepiej nastawi Cię na resztę dnia. Taki codzienny, krótki – bo pięciominutowy – trening, może poprawić Twoją kondycję, a także samodyscyplinę. Staraj się jednak nie rezygnować z tej czynności każdego dnia, wtedy efekty będą wyraźniejsze.

4. Załóż zegarek na nadgarstek

Zajmie Ci to chwilę, a pomoże zaoszczędzić cenne chwile w ciągu dnia. Zamiast sprawdzać godzinę na telefonie, zerkniesz na nadgarstek – nie pokusisz się o sprawdzenie przy okazji powiadomień i aplikacji, jak to zazwyczaj bywa, gdy sięgasz po telefon. Przy okazji, dzięki eleganckiemu zegarkowi dopełnisz dzisiejszą stylizację, zwłaszcza, jeżeli dotychczas „czegoś” Ci w niej brakowało. Jeśli postawisz na klasykę, będziesz mieć pewność, że dodatek będzie pasował do każdego zestawienia. Na kobiecym nadgarstku sprawdzi się Lorus RG272PX9 na złotej bransolecie z minimalistycznymi, połyskującymi indeksami i jasnej tarczy. W ten sposób połączysz przyjemne – ze względu na elegancki design – z pożytecznym! Cena: 309 zł

Druga propozycja? Lorus RG294PX9 – brązowa skóra to – zaraz po czerni – klasyka gatunku. Ten model przy okazji praktycznej funkcji, dopełni również Twoją stylizację, która będzie wyglądała niebanalnie. Mimo dużego rozmiaru tarczy, jej nietypowa budowa z prześwitami nada lekkości stylizacji, a przy tym nie utrudni odczytu godziny. Cena: 309 zł

A może coś w odcieniach granatu? Sprawdź model Lorus RG213QX9. Pleciona bransoleta i stalowa  koperta o głębokiej, niebieskiej barwie, ciemna tarcza i kontrastowe wskazówki w kolorze różowego złota intrygują i przyciągają wzrok. Sprawdzi się zarówno w stonowanych, jak i odważnych stylizacjach. Cena: 349 zł

5. Przygotuj posiłek do pracy

Wbrew pozorom, wystarczy 15 minut, aby od podstaw przygotować zdrowy posiłek, który będziesz mogła zjeść podczas przerwy na lunch, zamiast kolejny raz jadać na mieście lub kupować gotowe dania. Zaoszczędzą na tym Twój portfel i zdrowie. Potrzebujesz kilku chwil na pokrojenie warzyw. W tym czasie wstaw wodę, aby zdążyła się zagotować. Na garnku połóż sitko do gotowania na parze i przełóż na nie przygotowane warzywa. Po 15 minutach zdejmij warzywa z pary i wyłącz gaz. W międzyczasie zalej wrzątkiem porcję kaszy kuskus. Po wchłonięciu wody, dodaj do kaszy warzywa, garść orzechów, oliwę, sos sojowy, sól i pieprz, wymieszaj i przełóż do lunchboxa. Obiad do pracy gotowy!

6. Posprzątaj drobne rzeczy

Choć nie brzmi to jak plan na idealny poranek, poświęć chociaż 5 minut na uporządkowanie rzeczy w mieszkaniu. Pozmywaj naczynia, sprzątnij ubrania z krzesła, pościel łóżko. Po powrocie z pracy będziesz sobie wdzięczny za tę mobilizację z samego rana. Pozostanie tylko zdjąć buty i rozsiąść się w fotelu pośrodku wysprzątanego pokoju. Relaks w takim miejscu jest dużo bardziej efektywny niż w zagraconej przestrzeni – nadmiar rzeczy często bywa przytłaczający oraz odbierający chęć do działania. Jeżeli porządki zostawisz na wieczór, wysoce prawdopodobne jest, że po ciężkim dniu wcale się ich nie podejmiesz. Bałagan będzie drażnił Cię kolejny dzień – a wystarczy tylko kilka chwil poświęconych z samego rana na zadania, które mogą zająć w sumie maksymalnie 10 minut.

7. Włącz audiobooka

Zamiast wsłuchiwać się w poranne wiadomości w radiu, które często bywają negatywne i mogą podnieść poziom stresu, puść książkę w wersji audio. Wsłuchując się w ciekawą treść rozbudzisz wyobraźnię, dzięki czemu rozwiązywanie problemów dnia codziennego przyjdzie Ci bez większych problemów. Dodatkową zaletą audiobooków jest to, że ich słuchanie możesz kontynuować również w samochodzie, w przeciwieństwie do czytania książek.

8. Zadzwoń bez okazji do bliskiej osoby

Droga do pracy to świetny czas na to, aby odezwać się do kogoś z rodziny lub przyjaciół, z kim dawno nie było okazji porozmawiać. Być może ta osoba również zmierza właśnie do celu i ma wolną chwilę na rozmowę. Wystarczy nawet kilkuminutowa rozmowa i zapytanie o samopoczucie, aby dać bliskiej osobie poczucie, że ktoś o niej myśli – to sprawi, że jej dzień będzie lepszy, a dzięki temu Twój również.

KONKURS „Czas ma znaczenie”

💙 Co trzeba zrobić? 💙

1. ZADANIE KONKURSOWE: W komentarzu do tego artykułu, napisz, co zrobiłabyś, gdybyś miała moc zaklinania czasu?

2. Czas trwania zabawy: 02.10 – 30.10.2019 roku

3. Nagroda:

1 x Zegarek damski Lorus RP603DX9 (o wartości 399 zł)

Fot. Materiały prasowe

4. Nie istnieje możliwość zamiany nagród rzeczowych na ich równowartość w gotówce lub zamiany na inną nagrodę.

5.Organizatorem zabawy jest portal Ohme.pl. Uczestnikami Zabawy mogą być pełnoletnie osoby fizyczne, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz zamieszkałe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

6.Wyniki zostaną opublikowane na stronie www.ohme.pl do dnia 11.11.2019 roku.

7. TWOJE DANE: Pamiętaj, udział w konkursie jest dobrowolny. Dodając swój komentarz, wyrażasz zgodę na opublikowanie twojego imienia i nazwiska (lub pseudonimu), w przypadku ewentualnej wygranej, na liście laureatów, czyli na wykorzystanie i przetwarzanie twoich danych osobowych w celu przeprowadzenia niniejszego konkursu (zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych i RODO). Nie używamy twoich danych do innych celów, niż czynności związane z niniejszym konkursem.

8. Serwis Facebook nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść regulaminu, przebieg Zabawy ani działania Organizatora, w tym za wyłanianie zwycięzców i przekazywanie nagród. Zabawa w żaden sposób nie jest sponsorowana, popierana, ani przeprowadzana przez serwis Facebook, ani z nim związana.


LORUS to marka stworzona w roku 1982 przez japoński koncern SEIKO, któremu przyświeca idea tworzenia zegarków dla osób pozytywnie nastawionych do życia i potrafiących cieszyć się nim każdego dnia. Na polski rynek trafiła w roku 2007, od tej pory cieszy się dużym zainteresowaniem. Każda kolekcja LORUS łączy trzy cechy. Po pierwsze – szeroki wachlarz zegarków dla niej i dla niego zarówno w eleganckich, casualowych, jak i sportowych tonacjach, po drugie – atrakcyjna półka cenowa, a po trzecie –jakość potwierdzona przez SEIKO.


Artykuł powstał we współpracy z marką LORUS.


Zobacz także

10 sposobów, w jakie twoje ciało potrafi wpłynąć na mózg

Regulamin akcji #MiesiącKobiet

Nie ograniczaj, naucz mądrze wybierać. Dlaczego boisz się zaufać swojemu dziecku?

Nie ograniczaj, naucz mądrze wybierać. Dlaczego boisz się zaufać swojemu dziecku?