Lifestyle Uroda

Marzysz o zdrowych i mocnych paznokciach? Pięć sztuczek, które ci w tym pomogą

Redakcja
Redakcja
12 grudnia 2018
Fot. iStock/ollinka
 

Mocne i zdrowe paznokcie, to często mało osiągalne marzenie dla wielu z nas. Okazuje się jednak, że nie ma rzeczy nierealnych i my o nasze paznokcie możemy zadbać tak, że bardzo szybko zaczną wyglądać jakbyśmy dopiero co wyszły od manicurzystki. Jesteście ciekawe, jak to zrobić?

Nie przycinaj skórek

Pamiętaj: zdrowe skórki to zdrowe paznokcie. Skórki działają jak uszczelka i bariera, utrzymując nawodnienie i zapobiegając ewentualnym infekcjom. Rozrost paznokci zaczyna się w obszarze nazywanym matrycą – znajduje się tuż poniżej linii naskórka i jest bardzo ważny dla utrzymania zdrowego i nawodnionego paznokcia. woje skórki to ostatnia linia obrony, działają jak tarcza blokująca rozprzestrzenianie się bakterii na paznokciu. Dlatego nie przycinaj skórek, możesz jedynie delikatnie je odsuwać.

Pomiń utwardzacze paznokci

Chociaż użycie utwardzacza do paznokci może wydawać się dobrym pomysłem, jednak tego rodzaju produkty mogą wyrządzić więcej szkód niż pożytku. Powodują, że paznokieć staje się tak twardy, że pęka i niestety łamie się szybciej. ”

Nawilżaj dłonie

Suche dłonie są poważnym problemem, jeśli chodzi o utrzymanie silnych i zdrowych paznokci. Nie wiemy, że nasze paznokcie i dłonie muszą być traktowane jak skóra twarzy. Po umyciu twarzy, używamy kremu nawilżającego, tymczasem dłonie myjemy bardzo często, ale nie nawilżamy. Tymczasem jest to bardzo ważne, jeśli chcemy zawalczyć o piękne paznokcie.

Używaj mądrze pilnika

Wydawałoby się, że piłowanie paznokci i nadawanie im kształtu jest raczej bezmyślną aktywnością, ale w rzeczywistości może osłabić i łamać paznokcie, jeśli robimy to nieprawidłowo. Używaj pilnika drobnoziarnistego, zacznij od zewnętrznej krawędzi paznokcia i pociągnij w kierunku środka, a następnie delikatnie przesuwaj palcem po pilniku w tym właśnie kierunku. Zbyt duże i szybkie tarcie niszczy paznokcie, które łatwo się wówczas łamią.

Utrzymuj zrównoważoną dietę

Podobnie jak w przypadku skóry i włosów, to, co jesz, wpływa także na twoje paznokcie. Zwiększenie spożycia białka (np. z wieprzowiny, brokułów i soczewicy), biotyny ( np. jaja, łosoś, orzeszki ziemne), cynku (fasolka szparagowa, skorupiaki, nerkowce) i żelaza (wołowina, szpinak, jarmuż) korzystnie wpływają na kondycję paznokci.


źródło: Glamur



Lifestyle Uroda

Rozgrzewająca herbata na różne sposoby. Wybierz 7 dodatków na zdrowie

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
12 grudnia 2018
Fot. iStock/Xesai

Zima nikogo nie oszczędza. Niedostatek słońca, niskie temperatury i opady deszczu lub śniegu powodują, że nie mamy ochoty wychodzić na zewnątrz. A jeśli bardziej musimy, niż chcemy, szukamy sposobu na szybkie rozgrzanie zmarzniętego ciała. Nie zawsze gruba kurtka i ciepła czapka czy rękawiczki, chronią przed kłującym mrozem

Ale także przebywanie w zaciszu domowym, gdzie ciepła nie brakuje, nie wyklucza chęci do sięgnięcia po rozgrzewającą herbatę. I wcale nie trzeba biec do sklepu, by kupić gotową mieszankę do zaparzania. Można zrobić rozgrzewającą herbatę samodzielnie. Wystarczy jedynie wiedzieć, co najlepiej dodać do naparu, aby uzyskać pożądany efekt.

7 dodatków do rozgrzewającej herbaty

1. Imbir

Korzeń imbiru to klasyczny dodatek do rozgrzewających herbat. Jego niewielkie ilości, dzięki olejkom eterycznym, natychmiast rozgrzewają, pobudzają krążenie krwi. Imbir działa także wzmacniająco na układ odpornościowy oraz przyspiesza leczenie infekcji.

2. Suszone owoce

Najlepiej, by były swojskie, ale kupna mieszanka suszonych owoców również się sprawdzi. Suszone maliny, jabłka, gruszki, śliwki, owoce róży, pomarańcze czy cytryny, zapewnią smak i aromat, oraz dostarczą witaminy i minerały (m.in. witamina C, witamina A, potas, miedź, mangan).

3. Cynamon

Cynamon to charakterystyczna przyprawa o dość ostrym smaku. Nie tylko rozgrzewa, ale wzmacnia organizm i podnosi odporność, dzięki zawartości witamin: A, C, E, K, B6, a także kwasu foliowego, tiaminy, niacyny, ryboflawiny.

4. Laska wanilii

Wanilia cieszy się wielką popularnością. Ta przyprawa o delikatnie korzennym, ale słodkawym smaku, doskonale się komponuje z herbatami. Wanilia pomaga się odstresować oraz przywołuje regenerujący sen.

5. Goździki

Goździki są znane z wyrazistego zapachu i dość pikantnego, charakterystycznego smaku. Działają rozgrzewająco i przeciwzapalnie. Zawierają witaminy A, C i K, magnez, wapń, żelazo, a także kwasy omega-3.

6. Kwiaty lipy

Suszone kwiaty lipy dobrze koją nerwy, rozgrzewają, działają napotnie, nadają też naparowi przyjemny posmak. Znajdziemy w nich flawonoidy, śluzy, kwasy organiczne, witaminy C i PP, oraz sole mineralne.

7. Alkohol

Alkohol to dodatek do herbatki, który można wykorzystać, gdy nie czekają nas już żadne obowiązki i możemy się w spokoju zrelaksować. Rozszerza on naczynia krwionośne, dzięki czemu rozgrzewa całe ciało. Idealnie sprawdzi się tu rum i domowa nalewka np. pigwowa czy aroniowa. Oczywiście to wersja napoju dla dorosłych i przez wzgląd na działanie alkoholu, należy ją potraktować jako opcję od czasu do czasu.

Rozgrzewający napar można zaparzyć z dowolnego rodzaju herbaty. Może to być zarówno czarna herbata, liściasta zielona, jak i owocowa czy ziołowa. Nie zawadzi osłodzić miodem, aby podnieść jej walory smakowe i zdrowotne, ale trzeba pamiętać, że miód w temperaturze powyżej 45 stopni Celsjusza zaczyna tracić swoje cenne, prozdrowotne właściwości.

źródło: www.poradnikzdrowie.pl urodaizdrowie.pl  


Zobacz także

Akcja „Bądź dobra dla… siebie. Kto dołącza? Tydzień pierwszy, dzień #4

Katarzyna Błażejewska-Stuhr i Maciej Stuhr. Ona

Dietetycznie, naturalnie, nowocześnie – wywiad z Kasią Błażejewską-Stuhr i Maciejem Stuhrem

Masz doła? Sprawdź, jak go „zakopać”. Wystarczy użyć sześciu łopat