Uroda

Marzysz o ustach idealnych? Te 5 kroków ci w tym pomoże!

Redakcja
Redakcja
22 lipca 2016
usta
Fot. iStock / Coffee&Milk
 

Zadbane włosy, delikatny makijaż, błysk w oku i usta skore do uśmiechu, powodują, że trudno oderwać od nas wzrok. Jednak wiele czynników, także tych pogodowych działa na szkodę nasze urody, choćby nadmiernie przesuszając nadmierne skórę. Szczególnie skóra warg, bardzo cienka i delikatna, wymaga specjalnej uwagi, by zapobiec kłopotom. 

Aby bez względu na porę roku cieszyć się jędrnymi wargami i zadbaną, nawilżoną skórą, warto skorzystać z tych kroków:

1. Nawilżaj skórę od wewnątrz

Regularne picie, szczególnie wody mineralnej, jest potrzebne nie tylko dla umożliwienia poprawnego funkcjonowania organizmu, ale utrzymania skóry w dobrej kondycji. Sięgaj także po naturalne soki owocowe lub warzywne, pij zieloną herbatę, jednocześnie zrezygnuj z alkoholu i papierosów. Szczególnie papierosy zaszkodzą jej kondycji, nie tylko wysuszając skórę, ale przyczyniając się do powstawania wokół ust zmarszczek.

2. Pamiętaj o peelingach 

Czasem może się zdarzyć, że nadmiernie wysuszona skóra ust łuszczy się i tworzą się zadziorki. Zamiast je obrywać i narażać się na infekcję oraz dłuższy czas gojenia ranek, zadbaj o usta w inny sposób. Regularnie stosuj peeling, który nie podrażni, ale usunie w delikatny sposób martwy naskórek. Dzięki temu złuszczysz i odżywisz skórę, a stosowanie tego zabiegu pozwoli ci zapomnieć o szorstkich ustach. Jeśli chcesz ułatwić sobie zadanie, zaopatrz się w peelingi zamknięte w wygodnych opakowaniach.

3. Nawilżaj i odżywiaj skórę warg od zewnątrz

Samo picie wody nie zaspokoi wszystkich potrzeb skóry, szczególnie gdy lubimy przygryzać wargi. Należy regularnie dostarczać odżywcze składniki od zewnątrz, ale nie musisz pamiętać, by stale nosić ze sobą nieporęczny uniwersalny balsam. Wygodniej będzie skorzystać z kosmetyku, który nie zajmie dużo miejsca i dyskretnie pozwoli „dokarmić” skórę ust.

4. Masuj dla poprawy ukrwienia

Masowanie ust jest dla nich cennym wsparciem, ponieważ delikatny, codzienny masaż pobudzi krążenie krwi oraz ujędrni i odżywi skórę. Wystarczy kupić zwykłą szczoteczkę do zębów z miękkim włosiem, która będzie wykorzystywana tylko w tym celu, oraz wykorzystać oliwę z oliwek, miód lub wazelinę, które dodatkowo odżywią i natłuszczą delikatną skórę. Możesz wykonać masaż kolistymi ruchami tylko za pomocą zwilżonej wodą szczoteczki. Po tym zabiegu należy natłuścić usta odpowiednim balsamem lub olejkiem do ust.

5. Wybieraj sprawdzone kolorowe kosmetyki do ust

Podkreślone delikatnym lub soczystym kolorem wypielęgnowane wargi, wyglądają niezwykle kusząco. Jeśli lubisz nosić na co dzień makijaż, zainwestuj w kosmetyki łagodne, które nie uczulą i nie podrażnią ust. Zwróć uwagę na to, czy wybrana przez ciebie pomadka zawiera substancje odżywcze.


Uroda

Koniec z wymówkami! Każdy sport jest dla ciebie!

Agnieszka Sierotnik
Agnieszka Sierotnik
22 lipca 2016
fot. iStock/gruizza
 

Że sport to zdrowie wiemy wszystkie. Co rusz natykamy się na reklamy nowych klubów fitness, motywacyjne teksty najpopularniejszych trenerek czy piękne, kolorowe kolekcje sportowe. Sport stał się także modą, za którą staramy się nadążać. Jako, że tegoroczne lato pełne jest sportowych emocji, które my Polacy kochamy, pora przenieść odrobinę treningu naszych bohaterów do swojego domowego zacisza!

A co, jak i dlaczego warto trenować? Przeczytajcie!

Nordic walking

Myślisz, że chodzi tylko o spacery z kijkami po parku? Błąd! Nordic walking to najlepszy i najłatwiejszy trening na jaki możesz sobie pozwolić. To sport narodowy krajów skandynawskich, gdzie uprawiają go dosłownie wszyscy. Przed pracą, po pracy, czasem nawet przerwy lunchowe Szwedzi poświęcają na szybki spacer z kijkami. W Polsce ta moda dopiero dochodzi do głosu, ale co ciekawe, nordic walking jest także przedmiotem na uczelniach sportowych.

Na początku strasznie się śmialiśmy się z tego, teraz jestem wielką fanką tego sportu! – mówi Kasia Skałecka, studentka AWF Katowice. – Poprawia kondycję całego ciała, układ odpornościowy i układ krążenia zaczynają lepiej funkcjonować, a krok staje się szybszy. No i najważniejsze, chodząc regularnie, mięśnie zaczynają się kształtować, a ty po prostu chudniesz!

fot. iStock

fot. iStock

Pływanie

Gimnastyka i ulga w upalne dni – czy można wymyślić lepsze połączenie? Pływanie to aktywność fizyczna, którą powinni uprawiać wszyscy. Jest zalecana dla osób z kontuzjami, bo nie obciąża stawów tak bardzo, jak zwykłe ćwiczenia, ale także dla wszystkich, którzy chcą się trochę poruszać dla swojej własnej przyjemności. Godzina na basenie wzmacnia kręgosłup, hartuje organizm przez równomierne oddychanie, ale także poprawia ogólną koordynację ruchową. Jeżeli zawsze miałaś problem ze zgrabnym poruszaniem się, pora na basen!

Jakim cudem poprawi to twoje zdolności? Żeby utrzymać się na wodzie, musisz zsynchronizować pracę rąk, nóg i nauczyć się odpowiednio ustawiać głowę. Oczywiście ta nauka najłatwiej wychodzi dzieciom, ale zacząć można w każdym wieku. Warto także dodać, że pływanie poprawia wydajność płuc, dlatego jest tak ważne dla wszystkich astmatyków. Bardziej „wyćwiczone” płuca, plus dla mięśni klatki piersiowej, które dzięki ćwiczeniom zaczynają lepiej pracować.

fot. iStock

fot. iStock

Futsal

Jeżeli właśnie zastanawiasz się, czym jest ta dziwna dyscyplina, spieszę z wyjaśnieniem! Futsal to halowa piłka nożna. Od tradycyjnej wersji tego sportu odróżnia go nie tylko miejsce rozgrywek, ale także ilość zawodników na boisku zmniejszona do 10 z 22. Czego poza świetnym gustem możemy uczyć się od piłkarzy?

W futsalu, ale i tak ogólnie w życiu, ważna jest porządna rozgrzewka.– mówi Robert Świtoń, zawodnik Cleraxu Chorzów. – Zarówno ta ogólnorozwojowa w postaci biegów, jak i stabilizacyjna, w formie ćwiczeń rozciągających poszczególnych partii mięśni. Stretching dokładnie rozciąga każdy mięsień przed wysiłkiem, jaki czeka nas na hali.

Przepis na najprostsze ćwiczenie prosto z rozgrzewki piłkarzy? Stań w lekkim rozkroku, unieś wyprostowane ręce, a biodra wypchnij do przodu. Wspinając się na palce i jednocześnie sięgając wysoko dłońmi, rozciągnij wszystkie mięśnie, szczególną uwagę zwróć na brzuch, klatkę piersiową i obręcz barkową. Policz w myślach do 10–15. Banalne, prawda?

fot. iStock

fot. iStock

Kolarstwo

Cierpiałaś przez zamknięte ulice, spowodowane Tour de Pologne i przeklinałaś każdy rower, przez który stałaś w korkach? Pora się z rowerem przeprosić! Jazda na rowerze to ulubiona aktywność Polaków, chyba nawet bardziej niż bieganie. Kochamy wycieczki w mniej i bardziej odległe miejsca, ale przede wszystkim lubimy niezależność, którą daje nam nasz własny, dwukołowy środek transportu. Amatorskie kolarstwo to cudowny sposób na wzmocnienie mięśni pleców, które podtrzymują lędźwiowy odcinek kręgosłupa.

Dodatkowo kształtujesz nogi, bo w czasie przejażdżki najmocniej pracują łydki, ale włączają się także mięśnie pośladków oraz ud, zwłaszcza dwugłowy i czworogłowy. Wystarczy, że w ciągu tygodnia pokonasz na rowerze ok. 90 km, a szybko wzmocnisz muskulaturę i zlikwidujesz tkankę tłuszczową na biodrach i udach.

fot. iStock

fot. iStock

Biegi narciarskie

Justyna Kowalczyk, nasza cudowna Królowa Zimy, udowodniła wszystkim jak twarda może być kobieta zdobywając złoty medal Zimowych Igrzysk Olimpijskich ze złamaną stopą. Tak, wiem – mamy środek lata i tylko sportowcy zimowi myślą o listopadzie, ale to nie przekreśla twojej szansy na rozpoczęcie przygody z biegami narciarskimi. Latem narty zamienia się na nartorolki, a jak mówi Martyna Galewicz, reprezentantka Polski, taki trening to prawdziwa szkoła przetrwania.

– Poprzez bieganie na nartach kształtują i wzmacniają wszystkie partie mięśniowe. To sport indywidualny, który uczy pokory i samodyscypliny. – Martyna przekonuje, że to aktywność dla każdego, nie tylko mieszkańców górskich rejonów Polski. – Dobre bieganie może wyjść samoistnie, aczkolwiek lepie byłoby zainwestować w chociaż dwie lekcje u instruktora lub znajomego, który jakiś czas już biega na nartach. Letnie bieganie na nartach to połączenie nordic walkingu i rolek, które naprawdę daje wycisk. Pora spróbować czegoś nowego!

fot. iStock

fot. iStock


Uroda

11 różnic między wiecznym chłopcem, a facetem, który zostanie twoim mężem

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
22 lipca 2016
11 różnic między wiecznym chłopcem, a facetem, który zostanie twoim mężem
Fot. iStock/ manifeesto

Kiedy zaczynasz spotykać się z facetem, zdarza ci się myśleć, że jest doskonały. Miłość przesłania ci zmysł obserwacji i utrudnia wyciąganie konstruktywnych wniosków 🙂 . Tymczasem jest kilka istotnych różnic między „podstarzałym chłopcem”, a facetem, za którego wychodzi się za mąż. To prawda, ​​ludzie się zmieniają, więc nie skreślaj go tylko dlatego, że wydaje ci się trochę próżny czy niedomyślny. Daj mu szansę, żeby udowodnił na co go stać. 

Pamiętaj jednak, że:

1.

Chłopiec lubi się bawić bez zobowiązań.

Człowiek, za którego wyjdziesz za mąż jest odpowiedzialny, pokazuje, że zależy mu na tobie i twoim szczęściu. Jasno mówi o swoich zamiarach względem ciebie.

2.

Chłopiec będzie dążył do rozmów o ludziach, których znałaś z przeszłości, dopytywał, porównywał, może nawet wyśmiewał.

Dojrzały facet to partner do rozmów na wiele tematów: może porozmawiać z tobą o książkach, filmach, muzyce. A przede wszystkim taki, który rozumie, że oboje macie za sobą jakąś przeszłość.

3.

Chłopiec nie myśli na poważnie o przyszłości, dzieciach, formalizacji związku. Będzie w nieskończoność odkładał ten temat.

Prawdziwy facet po prostu poprosi cię o rękę.

4.

Chłopiec odbierze twój zły nastrój bardzo osobiście, weźmie wszystko do siebie i się obrazi.

Facet, za którego wyjdziesz za mąż zrobi wszystko by przegnać chmury gradowe.

5.

Chłopiec w trakcie sprzeczki obrzuci cię wyzwiskami.

Mężczyzna bez względu na wszystko potraktuje z szacunkiem. Nigdy nie zastosuje w stosunku do ciebie siły fizycznej.

6.

Chłopiec do przesady dba o wygląd, przeszkadza mu również jeśli ty nie wyglądasz tak jak (jego zdaniem) powinnaś.

Twój przyszły mąż zrozumie, że każdy ma dobre i złe dni, a poza tym, on będzie cię kochał tak samo, niezależnie od tego jak wyglądasz.

7.

Chłopiec ma problemy z powiedzeniem „przepraszam”. Zamiast tego powie: „kocham cię” i to oznacza, że nie chcę cię stracić. Ale tak naprawdę nie rozumie znaczenia tych słów.

Mężczyzna, którego poślubisz, powie „przepraszam”, bo jest uczciwy i nigdy nie chce cię skrzywdzić. Kiedy mówi: „kocham cię”, te słowa wypływają z jego wnętrza.

8.

Chłopiec oczekuje ciągłego poświęcania się dla niego. Tak właśnie robiła jego mama, prawda?

Dojrzały sam umie o siebie zadbać: gotowanie, sprzątanie, pranie, rachunki… Tu nie ma męskich i damskich czynności. Tu jest tylko odpowiedzialność za swoje życie.

9.

Chłopiec nie przepada za spotkaniami z twoimi przyjaciółmi: woli mieć cię dla siebie.

Twój przyszły mąż traktuje je jako możliwość lepszego poznania ciebie.

10.

Chłopiec nigdy nie słucha cię z uwagą. Twoje słowa, nawet te ważne umykają mu w przestrzeni, bo zawsze jest coś co bardziej przykuwa jego uwagę. Kiwa głową, udając ze podąża za twoimi myślami.

Dojrzały facet wysłucha cię uważnie, bo jest ciekaw tego, co masz do powiedzenia.

11.

Chłopiec sprawia, że nigdy nie czujesz się pewnie.

Facet, za którego wyjdziesz za mąż, sprawi, że poczujesz się bezpiecznie, pewna jego miłości i tego, że jego myśli krążą wokół twojego dobra.

Wieczny chłopiec to chwila, moment, zabawa i flirt… Jego uczucie minie, pozostanie kilka miłych wspomnień. Prawdziwy facet to życie, ze wszystkimi konsekwencjami. A całe życie jest ciekawsze niż kilka ulotnych momentów…


Źródło: livehack.org


Zobacz także

Włosy do ramion - proste, fale, z grzywką, blond, ombre, sombre

Włosy do ramion – długość, która nie wychodzi z mody. Komu pasuje, a kto powinien uważać na takie cięcie?

Najlepsze odżywki i maski do włosów. Nasze redakcyjne Ochy i Achy!

Scizer – spektakularne usuwanie opornego cellulitu