Lifestyle

Hawajska filozofia, która zmieni Twoje życie

Klaudia Kierzkowska
Klaudia Kierzkowska
11 czerwca 2021
Photo by Randy Laybourne on Unsplash
 

Chcemy czerpać z życia pełnymi garściami. Brać z niego jak najwięcej. Miłości, szczęścia, pomyślności. Czasami potrzebujemy spokoju i wyciszenia. Na zakrętach– kierunkowskazu. Istnieje wiele różnych prawd, wierzeń i mądrości. Ale Huna to nie religia czy sekta, a zbiór życiowych zasad. Zasad, praktykowanych na Hawajach od tysięcy lat. To coś więcej niż sekret czy tajemnica. To „wewnętrzna wiedza”. Najważniejsza wiedza o życiu i świecie.

Kahuni czyli mędrcy i uzdrawiacze z Hawajów, byli ekspertami od zdrowia, religii, nauki i psychologii. Od strefy ducha i materii. Stworzyli „język”, dzięki któremu filozofia huny może być przekazywana z pokolenia na pokolenie. To siedem głównym prawd i zasad, dzięki którym w codziennej – czasami szarej – rzeczywistości, dostrzeżemy coś niezwykłego. Wyjątkowego.

7 zasad życia – hawajska filozofia huny

• IKE – świat jest taki, jaki myślisz, że jest

Zasada IKE skupia się na sile myśli i manifestowaniu swoich pragnień. To w jaki sposób postrzegamy świat, wynika z tego, co skrywamy w środku. Jacy jesteśmy. Wszystko co robimy wpływa na doświadczanie rzeczywistości. To my
kształtujemy otaczający nas świat. Żyjąc w strachu, tworzymy mroczny świat. Zastanów się, ile razy twój nastrój wpłynął na postrzeganie świata? Właśnie!

Myśli o ludziach, sytuacjach, rzeczach wpływają na to, co „wpuszczamy” do naszego życia. Dzięki zmianie myślenia, możesz zmienić to co czujesz. Swoje postrzeganie. Życie nabierze innych barw. Porozrzucane skarpetki przestaną
doprowadzać cię do szału, a piszczące i szalejące dzieci staną się bardziej znośne. Ile razy słysząc w filmie nawet dobry żart, wypowiedziany przez aktora, którego nie lubisz – byłaś obojętna? Gdyby powiedział go ktoś inny, zapewne pokładałabyś się ze śmiechu. Rozumiesz? Nastawienie diametralnie zmienia postrzeganie świata.

• KALA – nie ma żadnych ograniczeń

Ograniczenia tworzymy sobie sami. To co postrzegamy jako ograniczenia, czego się obawiamy i nie możemy przezwyciężyć, istnieje tylko w naszym umyśle. Siła myśli ma ogromną moc. Jeśli uwierzysz, że czegoś nie możesz
zrobić, z czymś sobie nie poradzisz – tak się stanie. Choć myślimy o świecie w kategoriach separacji, to w pewnym sensie, natura nas wszystkich łączy. Chcesz coś osiągnąć? Możesz! Musisz tylko „pokonać” swój umysł. Każde
doświadczenie, przeżycie odbija się na granicach umysłu. Przyczynia do kształtowania osobowości. Poddając się, nie przekraczając granic, nie żyjesz pełnią życia. Wiele tracisz. A gdyby tak odważyć się, przełamać i zawalczyć,
chociażby o tego mężczyznę, który rozpala twoje ciało i umysł? Otwórz się, rozluźnij, prześlij zalotne spojrzenie, subtelny uśmiech. Teraz czas na jego ruch.

• MAKIA – energia podąża za uwagą

Wszędzie tam, gdzie jest przepływ energii i uwagi, powstają pomysły. To podstawowa zasada, by osiągnąć satysfakcjonujący wynik. Tam gdzie jest twoja uwaga, jest życie. Jeśli przez większość czasu skupiasz się na swoim biznesie, to właśnie on będzie obszarem życia, w którym dzieje się najwięcej. Jeśli skupiasz się przede wszystkim na życiu rodzinnym, to tam koncentruje się cała energia. Dlatego warto skoncentrować swoją uwagę na tym, co chcesz osiągnąć. A tak się stanie. Nie będziesz tkwiła w tym samym punkcie. Będziesz miała odwagę zmienić pracę, zawalczyć o lepsze życie.

• MANAWA- żyj w teraźniejszości

Eksperci od medytacji mają mniejszą aktywność mózgu w obszarach umysłu, które zajmują się planowaniem przyszłości lub rozpamiętywaniem przeszłości. Całą energię włożyli w bycie świadomym tego co dzieje się tu i teraz.
Skoncentruj się na tym co jest teraz. Na przeszłość nie masz już wpływy. Odszedł? Trudno, jego strata. Niech żałuje. A przyszłość? Jak tam twoje noworoczne postanowienia? Zapewne większość z nich zakończyła się niepowodzeniem. Odniesiesz sukces jeśli zaczniesz działać teraz, nie jutro. TERAZ daje moc.

• ALOHA- Szczęście pochodzi z miłości

Aloha – słowo to słyszał chyba każdy z nas. Ale co tak naprawdę oznacza? Istnieje wiele różnych zastosowań. To „cześć” i „do widzenia”. W starożytnej kulturze hawajskiej to przede wszystkim miłość. Jednak bez względu na to, w
jakim kontekście jest używane, ALOHA to sposób na życie, który zbliża do serca. Miłość to największe narzędzie efektywnego działania. Jest podstawą, wsparciem, siłą, motywacją. To nie tylko uczucie i coś duchowego. To potężna moc sprawcza.

• MANA- moc pochodzi z wnętrza

Mana to moc lub energia. Hawajczycy są przekonani, że MANA to jedyne źródło mocy pochodzącej ze wszechświata. To uniwersalna moc przepływająca nie tylko przez nas, ale zwierzęta, rośliny, ziemię, niebo, planety. To energia życiowa, która daje siłę i wiarę. Dzięki niej podejmujemy działania. Sprawia, że jesteś tym kim jesteś i robisz to co czujesz.

• PONO – skuteczność jest miarą prawdy

Ostatnia zasada uczy, aby dążyć do celu w najskuteczniejszy sposób. Nie ma absolutnej i obiektywnej prawdy. Prawda jest subiektywna i względna. Musi być wygodna i skuteczna. Gdy coś się nie udaje, nie idzie po twojej myśli, znajdź inną drogę, która doprowadzi do celu. Możesz też obrać zupełnie inny kierunek.


Lifestyle

Do lata jeden krok!

Redakcja
Redakcja
11 czerwca 2021
fot.istock
 

Kolekcja bucików dziecięcych Ipanema i Rider to najmilsza kolekcja tego lata!

Na placu zabaw, na podwórku, w parku, na plaży – zawsze gdy pogoda sprzyja, warto jak najwięcej czasu spędzać z dziećmi na dworze. Świeże powietrze to bowiem jeden z naturalnych czynników o ogromnym znaczeniu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu dziecka. Innym są odpowiednio dobrane buciki, które bezpośrednio wpływają na rozwój stóp. A kiedy, jak nie latem, maluchy najwięcej czasu spędzają na swoich nóżkach poza domem? Ale nim pozwolimy dzieciom krok po kroku poznawać świat, należy wybrać dla nich odpowiednie buciki.

Dopóki maleństwo większość czasu spędza leżąc, buciki nie są mu potrzebne. W tym okresie, by zabezpieczyć małe stópki, wystarczą miękkie, luźne skarpetki, które nie będą uciskać paluszków. Sytuacja zmienia się w momencie, gdy mały człowiek dosłownie staje na własnych nogach, by eksplorować otaczający go świat. Teraz potrzebne będą buciki!

Przez pierwsze lata życia stopa dziecka rozwija się tak samo, jak cały jego organizm i należy pamiętać, by tego rozwoju nie zaburzyć. Dlatego tak ważne jest, by dziecięce obuwie było nie tylko ładne, kolorowe, z ulubionymi postaciami z bajek, ale przede wszystkim wygodne i prawidłowo wykonane.

Szeroki i wysoki czubek, w którym będzie miejsce na prawidłowe ułożenie palców i swobodne poruszanie nimi, elastyczna i antypoślizgowa podeszwa, zapiętki i cholewka wspomagające prawidłowe ustawienie stopy, wysokiej jakości materiały, bezpieczne barwniki  – to wszystko trzeba wziąć pod uwagę, wybierając buciki dla najmłodszych. I takie właśnie obuwie – łączące wszystkie te cechy – znajdziemy w kolekcjach Ipanema i Rider. Producent tych marek jest nie tylko jednym z liderów w świecie mody i komfortu, ale jest także zaangażowany w ochronę środowiska i zrównoważoną produkcję. Te buciki spełnią oczekiwania rodziców, co do jakości i bezpieczeństwa, a także małych użytkowników – zarówno jeśli chodzi o wygodę, jak i znakomite wzornictwo, pełne kolorów i bohaterów z ulubionych bajek.

Lista sklepów, w których można nabyć buty marek Ipanema i Rider jest dostępna na stronie:

www.ipanema-polska.pl

www.rider-polska.pl  


Lifestyle

20 sygnałów od ciała, że brakuje Ci jakiegoś składnika odżywczego

Redakcja
Redakcja
11 czerwca 2021
Fot. iStock/Sisoje

Wiedza, na co zwracać uwagę, aby wykryć niedobory żywieniowe, jest niezbędna do natychmiastowego wykrycia problemu. Znasz swoje ciało lepiej niż ktokolwiek inny, więc zaufaj swojemu instynktowi, gdy czujesz, że coś jest nie tak. Zwróć uwagę na te znaki, one chcą pomóc Ci zachować zdrowie.

1. Ból języka lub popękane usta

Jeśli zauważysz, że twój język jest obolały lub piecze, może to być oznaką niedoboru witaminy B12. Inną oznaką niedoboru B2 są popękane lub złuszczające się usta.

2. Drętwienie

Innym wskaźnikiem niedoboru witaminy B12 jest niewyjaśnione drętwienie organizmu. Możesz doświadczyć drętwienia w stopach, całych nogach lub rękach.  Ta witamina najczęściej znajduje się w produktach pochodzenia zwierzęcego. Tak więc, jeśli jesteś na diecie roślinnej, może to być źródło problemu. Zapytaj lekarza o to, jak możesz uzupełnić braki witaminy B12.

3. Biegunka

Jeśli masz biegunkę, możesz cierpieć na niedobór kwasu foliowego. Witamina ta wspiera zdrowe funkcjonowanie, umożliwiając prawidłową pracę wszystkich układów organizmu. Jeśli masz ten nieprzyjemny objaw, spróbuj zwiększyć ilość spożywanego kwasu foliowego w swojej diecie.

Dobre źródła kwasu foliowego: ciemnozielone warzywa, wzbogacone zboża, fasolki, orzeszki ziemne, produkty pełnoziarniste, jajka, ziarna słonecznika.

4. Zaćma

kiedy soczewka staje się mętna, może to wskazywać na kilka problemów z równowagą żywieniową. Rozwój zaćmy może wskazywać na niedobór ryboflawiny lub chromu. Z drugiej strony może to być oznaką nadmiernej ilości wolnych rodników. Wolne rodniki wywołują stres oksydacyjny, który jest bezpośrednią przyczyną zaćmy.

5. Zimne ręce, nawet kiedy jest ciepło 

Jeśli twoje ręce są zimne, może to również być oznaką niedoborów żywieniowych. Twoje ręce marzną, gdy masz niedobór magnezu lub żelaza. Aby twoja krew została dotleniona, musisz zapewnić jej wystarczającą ilość żelaza, żeby mogła dostarczać czerwone krwinki. Bez ich wystarczającej ilości możesz zachorować na anemię. Jednym z jej objawów są właśnie zimne dłonie.

6. Zmęczenie

Jeśli jesteś ciągle zmęczona, może to być oznaką większego problemu. Z niedoborem żelaza odczuwasz zmęczenie, które nie ustępuje bez względu na sen. Niski poziom żelaza powoduje anemię. Kiedy twoje komórki nie mają wystarczającej ilości tlenu, doświadczysz zmęczenia i braku motywacji.

7. Choroby oczu

Jeśli masz suche oczy czy ślepotę nocną, może to również być spowodowane niedoborami żywieniowymi. Zwykle, jeśli chodzi o zdrowie oczu, to witamina A jest tym brakującym składnikiem odżywczym. Jedną z oznak suchości oczu jest niezdolność do wytwarzania łez, więc na to też uważaj.

8. Odwodniona skóra 

Kiedy brakuje Ci witaminy A, komórki skóry przestają się uzupełniać. Natomiast kiedy komórki się nie uzupełnią, występuje suchość skóry, swędzenie i pękanie. Może dojść do zapalenia, występowania egzem i łuszczycy.

9. Łamiące się włosy i paznokcie

Łamliwe włosy lub paznokcie to znak braku niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, białka lub żelaza. Ustalenie, czego ci brakuje, może przywrócić Twoim włosom i paznokciom zdrowie, a także sprawić, że poczujesz się lepiej. Brak witaminy B7 (znanej również jako biotyna) i magnezu – to kolejne braki, jakie możesz mieć, jeśli pojawia się u Ciebie właśnie taki objaw.

10. Wysypki skórne, trądzik i wypryski

Wiele problemów skórnych jest związanych właśnie z niedoborami żywieniowymi w Twoim ciele. Jeśli brakuje ci witamin A, D lub E, które są składnikami odżywczymi rozpuszczalnymi w tłuszczach, wystąpią wysypki, trądzik i inne skazy skórne. Może Ci też brakować kwasów tłuszczowych omega 3. Możesz używać najlepszych kremów, ale to właśnie dieta jest dla zdrowia, a co za tym idzie, wyglądu Twojej skóry kluczowa.

11. Białe plamki na paznokciach

Na pewno znasz je doskonale. Mało kto ustrzegł się właśnie przed tym objawem. Mogą wyglądać jak małe plamki lub linie. Jeśli zauważysz białe plamy na paznokciach, może to wskazywać na niedobór wapnia lub cynku. Spróbuj zwiększyć ilość tych składników odżywczych w swojej diecie, a białe plamy znikną.

12. Zaparcia

Jeśli masz zaparcia, może to oznaczać niedobór potasu. Potas pomaga organizmowi prawidłowo pracować i regulować ciśnienie krwi, jednocześnie usuwając wszelkie złogi. Łatwo stracić potas, zwłaszcza jeśli niedawno byłaś chora lub masz tendencje do pocenia się. Na szczęście tak łatwo, jak łatwo go stracić, równie łatwo uzupełnić. Jeśli masz zaparcia, zwiększ spożycie potasu za pomocą bananów, mleka, dyni żołędziowej, soczewicy lub fasoli.

13. Powoli gojące się rany, krwawienia 

Może to być oznaką niedoboru witaminy C lub K. Przy wolno gojących się ranach może się zdarzyć, że masz też niedobór witaminy A.

14. Częste skurcze mięśni w łydkach

Jeśli mięśnie łydek są wrażliwe i często się kurczą, może to być oznaką niedoboru magnezu. Ten z kolei oznacza niewystarczającą ilość elektrolitów w organizmie. To ubytek, który może wystąpić podczas forsownych ćwiczeń, więc jeśli trenujesz, odpowiednio do wysiłku spożywaj magnez.

15. Bruzdy na paznokciach

Jeśli masz bruzdy na paznokciach, może to wskazywać na kilka niedoborów, w tym cynku, magnezu i witaminy B12. Niedobory witaminy B12 mogą powodować niedokrwistość złośliwą, co oznacza, że ​​organizm nie wytwarza wystarczającej ilości czerwonych krwinek. Jeśli zauważysz zmarszczki na paznokciach, jest to dobry wskaźnik niedoborów witaminy B12. Jeśli problemem jest niedobór magnezu, możesz łatwo włączyć go do swojej diety. Możesz dodać do swojej listy zakupów awokado, zielone warzywa liściaste, suszone owoce lub orzechy.

16. Nietypowo gładki język

Oprócz uczucia gładkości, możesz również odczuwać ból. Kiedy tak się dzieje, jest to znak niedoboru kwasu foliowego. Zwiększenie liczby produktów spożywczych zawierających kwas foliowy w diecie może mieć duże znaczenie w tej sytuacji.

17. Przedwczesne siwienie włosów

Jeśli twoje włosy przedwcześnie siwieją, może to być oznaką niedokrwistości złośliwej. Może być spowodowana spowodowany niedoborem witaminy B12. Zwiększ jej poziom, a zmiany w kolorze włosów zwolnią.

18. Infekcje oddechowe

Jeśli często masz infekcje dróg oddechowych, może to być oznaką czegoś więcej. Infekcje powodowane są niedoborem… wszystkiego. Zgłoś się do lekarza pod odpowiednią suplementację i dietę.

19. Problemy z sercem

Jeśli doświadczasz nieregularnego bicia serca, wysokiego ciśnienia krwi lub kardiomegalii, może to oznaczać niewystarczającą ilość składników odżywczych. Często winowajcą jest niedobór magnezu, więc możesz zacząć od uzupełniania tego właśnie składnika.

20. Wypadanie włosów

Twoje włosy mogą nie tylko przedwcześnie siwieć z powodu niedoborów, ale mogą też wypadać. Jeśli twoje włosy wypadają bardziej niż powinny, może to być oznaką niewystarczającego spożycia składników odżywczych. Problem ten wynika z niedoboru białka, dlatego często stanowi problem dla osób stosujących dietę roślinną.

 


Zobacz także

Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się, co twoja prababcia nosiła w torebce?

Przepis na pyszną rybę? Nic prostszego. Jak zrobić pstrąga faszerowanego

Jak rozpoznać zdrową żywność

Jak rozpoznać zdrową żywność? Sprawdź, czy to co kupujesz na pewno jest zdrowe…