Go to content

Adidas – czołowy producent obuwia

Marka Adidas jest dziś znana na całym świecie nie tylko miłośnikom sportu, ale i osobom ceniącym ponadprzeciętną jakość i komfort. Produkty wywierają ogromny wpływ na społeczeństwo. Marka jest znana do tego stopnia, że jej nazwą określa się wygodne obuwie sportowe każdego rodzaju. Jak wygląda historia kultowego giganta?

W cieniu rodzinnych konfliktów

Historia marki Adidas rozpoczyna się w 1924 roku w niemieckim miasteczku niedaleko Norymbergi. Tam swoją działalność otwierają dwa bracia – Rudolf i Adolf Dassler, którzy wykorzystując pralnię swojej matki, otworzyli warsztat obuwniczy. Niewielka działalność już na samym początku przynosiła spore zyski – obuwie było użytkowane przez żołnierzy Wermachtu. Bracia planowali powiększyć asortyment, by znalazła się w niej również odzież męska Adidas. Plany zostały jednak pokrzyżowane przez narastający konflikt w rodzinie.

Różne charaktery?

Prawdziwe przyczyny rozłamu firmy nie do końca są znane. Adolf, słynący z oszczędności, bardzo dokładnie przyglądał się firmowym finansom, wyliczając fundusze na kampanie reklamowe. Eskalację między braćmi wywołał prawdopodobnie Rudolf, wdając się w romans z żoną brata. Odmienne zdania i niewyjaśnione sprawy prywatne sprawiły, że po 20 latach wspólnej pracy, rodzinne drogi rozeszły się.

Trzy paski miarą sukcesu

Powstanie samodzielnej marki Adidas datuje się na rok 1948. W tym samym czasie konkurencyjną firmę zakłada brat Adolfa, decydując się na nazwę Puma. Niewiele osób wie, że te dwa popularne dziś koncerny odzieżowe są efektem rodzinnych kłótni.

Nazwa Adidas pochodzi od pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela marki. Początkowo produkcja skupiała się wyłącznie na obuwiu, a odzież męska Adidas pojawiła się w sprzedaży dopiero wiele lat później. Markowe obuwie widywano na nogach gwiazd olimpijskich przez wiele lat. Trzy paski stały się znakiem rozpoznawczym marki, choć początkowo stosowano je w celu wzmocnienia butów. Skórzane elementy miały zapobiegać zniekształceniom spowodowanym intensywnym użytkowaniem.

Z czasem w logo marki pojawiła się koniczyna. Miała ona symbolizować zjednoczenie się trzech kontynentów, a także ducha igrzysk olimpijskich. Logo w niezmiennej postaci do dziś jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie.

Gigant rosnący w siłę

Obecnie w asortymencie marki znajduje się odzież męska Adidas, doskonałej jakości ciuchy damskie i dziecięce, a także obuwie i akcesoria. Należy dodać, że kultowa marka odzieży sportowej sprzedaje swoje produkty również pod innym szyldem. W 2006 roku firma przejęła brand Reebok, a także Rockport i Taylor Made.

Z czasem postawiono na personalizację produktów. W sprzedaży pojawiły się białe buty wraz z kompletem markerów. Użytkownicy mogli swobodnie wyrażać swój styl, malując obuwie w różne wzory. Dziś w promocji marki biorą największe gwiazdy sceny muzycznej i świata sportu. To doskonale obrazuje, że Adidas nie jest wyłącznie marką dedykowaną sportowcom, ale przede wszystkim osobom, które stawiają na wyrazisty styl i wygodę.

Partnerem materiału jest Eastend – odzież męska Adidas.