Filmy Kultura

Kto nie marzył o tym, żeby w jego domu zjawiła się Mary Poppins? Teraz to całkiem możliwe!

Redakcja
Redakcja
6 maja 2019
Fot. Materiały prasowe
 

Jeśli choć przez chwilę marzyliście o ty, żeby w waszych domach zjawiła się magiczna i wyjątkowa Mary Poppins, mamy dla was bardzo dobrą wiadomość. Bez względu na to, czy pokochaliście ją jako dzieci czy jako rodzice – możecie spędzić w jej towarzystwie tyle czasu, ile chcecie. Już 8.05. ukaże się mistrzowska ekranizacja Walta Disneya na Blu-ray™ i DVD!

Wszystko jest możliwe, nawet to, co niemożliwe! Ukochana bohaterka pokoleń, Mary Poppins powraca w oryginalnej ekranizacji studia Disney ponad 50 lat po premierze amerykańskiego klasyka z Julie Andrews z 1964 r. Nominowany do Oscara w 4. kategoriach film „Mary Poppins powraca” to kino pełne rozmachu, wspaniałych tanecznych choreografii i przebogatych scenografii, zachwycające klasycznie musicalową ścieżką dźwiękową. W tytułowej roli zdobywczyni Złotego Globu, Emily Blunt. Czysta magia! Na Blu-ray™ i DVD od 8 maja 2019!

 

Film został wyreżyserowany przez Roba Marshalla („Tajemnice lasu”, Oscar za reżyserię „Chicago”), scenariusz na podstawie książek o Mary Poppins autorstwa P. L. Travers napisał David Magee („Życie Pi”), a muzykę z nowymi, oryginalnymi piosenkami skomponował Marc Shaiman („Hairspray”).

Mary Poppins, perfekcyjna guwernantka obdarzona niezwykłymi umiejętnościami, to postać stworzona przez australijską pisarkę Pamelę Lyndon Travers. Pierwsza powieść z nietypową dobrą wróżką ukazała się w 1934 r., a do 1988 r., kiedy miała premierę ostatnia część, powstało siedem kolejnych. Zrealizowany przez Walta Disneya film z Julie Andrews to ekranizacja pierwszego tomu cyklu.

Obok  Emily Blunt („Tajemnice lasu”, „Dziewczyna z pociągu”) w filmie „Mary Poppins powraca” znalazła się prawdziwa plejada aktorów: zdobywca 2. nagród Grammy oraz Emmy Lin-Manuel Miranda („Niezwykłe życie Timothy Greena”, współtwórca piosenek do animacji „Vaiana. Skarb oceanu”), wyróżniony Złotym Globem oraz Emmy Ben Whishaw („Skandal w angielskim stylu”), Emily Mortimer (serial „Newsroom”, „Księgarnia z marzeniami”) oraz laureat Oscara i Złotego Globu Colin Firth („Jak zostać królem”, „Mamma Mia!”, „Bridget Jones”). Ponadto w epizodach: zdobywczyni 3. Oscarów i 9. Złotych Globów Meryl Streep („Żelazna dama”, „Sierpień w hrabstwie Osage”), 3-krotnie nominowana do Oscara laueartka 9. Złotych Globów Angela Lansbury („Napisała: Morderstwo”, „Małe kobietki”) oraz aktor znany z oryginalnej obsady filmu „Mary Poppins” z 1964 r., zdobywca 3. Złotych Globów Dick Van Dyke!

W polskiej wersji dubbingowej bohaterom głosów użyczyli Anna Dereszowska (Mary Poppins), Wojciech Brzeziński (Jack), Paweł Paprocki (Michael Banks), Ewa Dałkowska (Topsy) oraz Wojciech Malajkat (William Weatherall Wilkins).

Kontynuacja filmu nie tylko dla dzieci

Tak powstała nowa opowieść o bohaterce świetnie znanej już kilku pokoleniom kinomanów. Jest rok 1930, Londyn, czasy Wielkiego Kryzysu. Mary Poppins (Emily Blunt) wraca na ulicę Czereśniową 17 do rodziny Banksów. Michael (Ben Whishaw) i Jane (Emily Mortimer) są już dorośli i muszą radzić sobie z życiem. Michaelowi nie wychodzi to najlepiej, zwłaszcza od czasu, gdy zmarła jego żona, a on pozostał sam z trojgiem dzieci, które zbyt szybko musiały dorosnąć. Mary Poppins przybywa w samą porę, by przywrócić młodym ludziom dziecięcą beztroskę, radość i chęć zabawy, a całej rodzinie równowagę po bolesnej stracie oraz ocalenie dla domu, na zajęcie którego czyha bezlitosny bankier.

„Mary Poppins” była pierwszym filmem, który obejrzałem jako dziecko – wspominał Marshall. – To właśnie on obudził we mnie miłość do filmów, a zwłaszcza musicali. Warto pamiętać, że nie jest to film tylko dla dzieci. To film dla dziecka, które jest w każdym z nas – zaznaczył reżyser i współtwórca choreografii.

Fot. Materiały prasowe

Artykuł powstał we współpracy z Galapagos Sp. z o.o.  

 


Filmy Kultura

Mamy kolejne royal baby! Witamy na świecie pierwsze dziecko księżnej Meghan i księcia Harry’ego

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
6 maja 2019
Fot. iStock / NataliaCatalina
 

Tę informację, na prośbę pary długo trzymano w tajemnicy.  Mamy kolejne royal baby! Księżna Meghan urodziła zdrowego chłopca!

Ponieważ para książęca pragnęła zachować jak najwięcej prywatności w chwili narodzin, do ostatniej chwili wszelkie szczegóły dotyczące przybliżonej daty oraz miejsca porodu były trzymane w tajemnicy.  Nie wiadomo też, czy małżonkowie zdecydują się, zwyczajem Kate i Williama pokazać światu nowo narodzonego potomka. Mówi się raczej, że mocno wspierająca kobiety Meghan powstrzyma się od pozowania w pełnym makijażu, kilka godzin po porodzie. Zamiast tego, pałac Kensington opublikuje zdjęcie dziecka.

Książęce dziecko nie będzie również miało brytyjskiej niani, jak pozostałe dzieci z rodziny królewskiej, tylko nianię amerykańską, wybraną przez oboje rodziców.

Świeżo upieczonym rodzicom gratulujemy, a dziecku życzymy dużo spokoju… Wiadomo już, że choćby ze względu na nietypową i przełamującą sztywną angielską, królewską tradycję historię rodziców nowe, siódme w kolejce do tronu „royal” baby będzie się cieszyło nieustannym zainteresowaniem prasy oraz fanów na całym świecie…

Fot. Screen z Twittera / Pałac Kensington


Filmy Kultura

Jak odzyskać formę w 14 dni? Dwutygodniowy plan zmian

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
5 maja 2019
Jak odzyskać formę w 14 dni? Dwutygodniowy plan zmian
Fot. iStock – Jak odzyskać formę w 14 dni? Dwutygodniowy plan zmian

Najtrudniej jest zacząć. Szczególnie, gdy jesteśmy świadomi, że na efekty trzeba będzie poczekać. Mało tego, trzeba będzie być konsekwentnym i się zmęczyć. Chcesz być w formie? Jasne, nie zmienisz swojego życia leżąc na kanapie, ale pamiętaj, nie musisz też stawać na głowie. Małe kroki, to duże zmiany. A dużo małych kroków –  to prawdziwa metamorfoza życia.

Odzyskaj formę w dwa tygodnie! Wykonaj małe kroki i poczuj różnicę!

Jak zacząć? jest kilka sposobów, by zacząć zmieniać swoje życie na lepsze. Lepsze, znaczy zdrowsze. Zacznij od tej, która będzie wymagała od ciebie najmniej psychicznego wysiłku. Ruch, dieta czy nawyki? Pamiętaj, że  żyć zdrowo i czuć się lepiej – to zadziałać na wszystkie trzy obszary. Lecz gdy zaczniesz zmieniać jedną sferę życia, szybko odczujesz przypływ energii do kolejnych zmian! Pierwszy obszar, to powrót do fizycznej formy! Do dzieła!

Jak odzyskać formę w 14 dni? 

Rzuć swój samochód

Może to być trudne, szczególnie, jeśli nie mieszkasz w mieście, ale do zrobienia.

Spędzaj w samochodzie absolutne minimum czasu. Wszędzie gdzie tylko możesz – idź pieszo! Nie tylko poćwiczysz, ale i zmniejszysz napięcie i stres.

Jeśli nie możesz rozstać się z samochodem pilnuj spacerów – minimum 30  minut dziennie. To sekret formy i szczęścia!

Wskazówka: znajdź spacerowego partnera. Połączysz aktywność fizyczną i społeczną. 🙂

Przygotuj harmonogram ćwiczeń

Dowiedz się, ile czasu masz każdego dnia (przed lub po pracy). Bądź realistą. Przygotuj plan, do którego możesz się dostosować.

Zalecana ilość ćwiczeń dla zdrowych dorosłych osób to około 150 minut tygodniowo. Da się zrobić.

Najlepiej wybrać trening aerobowy lub siłowy kilka razy w tygodniu (2 – 3 razy w tygodniu powinno być idealnie).

Możesz wybrać inny rodzaj aktywności 30 minut treningu typu kardio pięć razy w tygodniu, też nie powinna sprawiać trudności z organizacją czasu. A może trzy razy w tygodniu wybierzesz się na Zumbę?

Pisanie sobie realistycznego harmonogramu treningów pomoże ci zaplanować treningi, które… wykonasz. Nie szarżuj, myśl o celach, które możesz osiągnąć!

Jak odzyskać formę w 14 dni? Dwutygodniowy plan zmian

Fot. iStock

Włącz trening siłowy

To trening, który pomaga budować masę mięśniową i doskonale wpływa na samopoczucie. Twój wygląd również na tym zyska.

Najlepszym sposobem na sprawne trenowanie siły, jest wykonywanie ćwiczeń złożonych (ruchów, które działają na więcej niż jedną grupę mięśni), takich jak: przysiady, martwe ciągi i wyciskanie na ławce. Przyda się do tego oczywiście obciążenie!

Porozmawiaj z trenerem lub kimś doświadczonym, aby dowiedzieć się, jak bezpiecznie wykonywać ćwiczenia z ciężarem. Warto odwiedzić siłownię i nauczyć się wykonywać ćwiczenia poprawnie. Nie chodzi przecież o to, że pomachać byle ciężarem!

Wypróbuj trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT)

To mistrz spalania tkanki tłuszczowej. I dobre rozwiązanie dla zabieganych lub „szybko odpadających”. Będzie krótko, ale bardzo intensywnie.

Pamiętaj, że HIIT nie jest odpowiedni dla wszystkich. Przed rozpoczęciem tego treningu porozmawiaj z lekarzem.

Wybierz aktywność typu kardio, którą lubisz. Do wyboru masz: chodzenie, bieganie i pływanie – to dobre opcje.

Zacznij od rozgrzewki trwającej około pięciu minut.

Następnie wybierz krótszą długość interwału, na przykład 30 sekund – wykonaj 30 sekund wysiłku o wysokiej intensywności wybranego działania.

Po wysiłku 1-3 minut na odpoczynek w lekkim natężeniu – np. marsz.

Powtórz ćwiczenie dziesięć razy.

Przykład dla biegacza:

30 sekund sprintu – minuta marszu lub truchtu. Naprzemiennie, 10 powtórzeń.

Zrób to tylko dwa, trzy razy w tygodniu, aby uniknąć obrażeń lub znudzenia. Uzupełnij kilkoma dłuższymi, wolniejszymi treningami typu kardio.

Ćwicz w domu!

Ćwiczenie w domu jest tanie, efektywne czasowo i skuteczne. Potrzebujesz więcej powodów, by zacząć już teraz?

Możesz kupić kilka, niezajmujących miejsca sprzętów, np.: małe hantle, opaska do ćwiczeń, mata czy piłka do ćwiczeń. Lub nie. Podczas treningu upewnij się, że wykonujesz zróżnicowane ćwiczenia. Możesz ćwiczyć tak, jak lubisz. A może lepiej zmotywuje cię wirtualny trener na YouTube?

Planując trening w domu, daj sobie wystarczająco dużo czasu, aby ukończyć rozgrzewkę, trening cardio lub trening siłowy i ochłonąć.

Plan treningowy:

30 minut kardio trzy razy w tygodniu i 20 – 30 minut treningu siłowego trzy razy w tygodniu, a na deser rozciąganie. 🙂

Znajdź kumpla treningowego

Ćwiczenia nie muszą być nudne. Partner do twojego małego WF-u, pomoże ci na wiele sposobów.

Najważniejsze korzyści to: wzajemne motywowanie, szybciej płynący czas i odwrócenie uwagi od wysiłku, dobre towarzystwo i rozrywka.

Szukaj partnera w podobnej sytuacji i formie – nie chodzi oto, by zadręczać się po treningu… z zazdrości.

Trzymamy za was kciuki. Niech forma, będzie z wami!


Źródło: wikihow


Zobacz także

Oscary 2019

Oscary 2019: każdy nominowany dostanie ekskluzywną paczkę. Wiemy, co w niej będzie!

Niewiele potrzeba, by zaczarować świat. Niesamowity film o tym, jak „niechciany” staje się „wymarzonym”

Jeśli wystarczy ci odwagi, obejrzyj „Czworo do poprawki”- nowy spektakl Fundacji Garnizon Sztuki