Go to content

Idealne miejsce do pracy w domu – co jest nam potrzebne?

Fot. Materiały prasowe

Pandemia spowodowała, że wiele z nas zostało zmuszonych do pracy w domu. Choć powoli sytuacja zaczyna się uspokajać i możemy już wychodzić z izolacji, to wciąż dla sporej grupy osób wykonywanie służbowych obowiązków odbywa się zdalnie. Praca w warunkach domowych potrafi być naprawdę efektywna i przynosić świetne rezultaty. Pod warunkiem jednak, że zadbasz o zbudowanie odpowiedniej przestrzeni do działania. Co będzie potrzebne? O tym napiszemy poniżej.

Praca zdalna – na co zwracać uwagę?

Działanie z domu wymaga właściwych przygotowań. Gdy pracujemy byle gdzie, to również z jakością pracy bywa różnie. Dlaczego? Wynika to w dużej mierze z niemożności skoncentrowania się na zadaniach.

Dodatkowo niewłaściwy wybór miejsca do pracy może prowadzić do sporej niewygody. Pamiętaj, że na wypełnianiu obowiązków zawodowych spędzasz dziennie sporo czasu. O ile zatem w pracy siedzisz na wygodnym fotelu, przy dopasowanym do naszych potrzeb biurku, to w domu zazwyczaj nie masz takich profesjonalnych elementów wyposażenia.

Nie znaczy to jednak, że nie powinnaś zadbać o zapewnienie jak najlepszych warunków. Dzięki temu poczujesz się lepiej, odciążysz kręgosłup oraz będziesz się mniej męczyć. Wpłynie to na pewno pozytywnie na wykonywanie wszystkich obowiązków.

Bez względu na to, czy masz swój własny, domowy gabinet, czy też adaptujesz ogólne przestrzenie do potrzeb home office, trzeba zadbać o kilka podstawowych elementów, które przedstawimy poniżej.

Pomieszczenie gwarantujące spokój do pracy

Nigdy wcześniej nie pracowałaś z domu? Może to być dla Ciebie solidne wyzwanie. Zupełnie inaczej działa się bowiem w biurze, w którym wszyscy koncentrują się na swoich działaniach, masz wydzieloną przestrzeń do pracy. W domu czujesz się swobodnie i luźno, a to potrafi solidnie rozleniwić.

Oprócz tego w domach pojawia się sporo czynników, które skutecznie odciągają uwagę od wykonywanych obowiązków. Albo zadzwoni przyjaciółka, albo znajdziesz ciekawy program w TV, albo akurat będziesz chciała dokończyć rozdział w książce, albo dzieci będą potrzebować Twojej pomocy. Każda z tych czynności odciąga Cię od zadań.

Dlatego kluczem do efektywnego prowadzenia home office jest znalezienie takiej przestrzeni do pracy, w której ograniczysz rozpraszacze do zupełnego minimum. Najlepiej zaadaptować całe jedno pomieszczenie. Może to być sypialnia lub salon. Zadbaj o to, żeby wszyscy domownicy wiedzieli, gdzie i kiedy pracujesz. Prosto i klarownie przedstawione zasady często ułatwiają funkcjonowanie.

Wyposażenie godne prawdziwego szefa – stolik i krzesło

Zapewniam Cię, nie da się spędzić wielu godzin na kanapie z laptopem lub pracować przy stoliku kawowym, siedząc na podłodze. Do efektywnej i bezpiecznej pracy potrzebujesz biurka lub stolika o odpowiedniej wysokości, przy którym możesz wygodnie usiąść, położyć na nim laptopa lub inne potrzebne przedmioty.

Równie ważne jest krzesło. Powinno mieć opcję regulowania wysokości oraz dopasowywać się do ksztatłu ciała. Bezwzględnie musi być też wyposażone w podłokietniki. To wszystko gwarantuje maksymalną wygodę siedzenia oraz sprawia, że po kilku godzinach pracy nie zaczniesz odczuwać rozmaitych dolegliwości bólowych.

Oświetl miejsce do pracy

Nie da się stworzyć optymalnego miejsca do pracy bez zadbania o oświetlenie. Warto znaleźć miejsce, w którym będziesz mieć dostęp do dużej ilości światła naturalnego. Odpowiednia lampa pozostaje jednak koniecznością.

Oprócz zwykłej lampy sufitowej będziesz potrzebować produktu stojącego na stół lub biurko. Warto poznać różne rozwiązania na przykład nowoczesne oświetlenie z Azzardo.

Czego szukać? Przede wszystkim lampy wysokiej jakości, najlepiej z możliwością regulowania wysokości i kąta padania światła. Dzięki temu dopasujesz warunki do swoich indywidualnych potrzeb.

Nie zapomnij też o dobraniu odpowiedniego źródła światła. W miejscu pracy biurowej powinno mieć ono natężenie minimum 500 lx. Równie ważna jest barwa. Postaw na żarówki dające światło zimnobiałe – dodaje energii i aktywuje mózg do wytężonej i kreatywnej pracy.

Home office nie taki zły

Odpowiednie przygotowanie miejsca do realizacji obowiązków zawodowych w domu sprawia, że pracuje się lepiej i wygodniej. Właściwe meble gwarantują komfort oraz ulgę dla kręgosłupa, a zadbanie o otoczenie pozwala w pełni skoncentrować się na zadaniach.

Twoje home office może być idealnym miejscem do pracy. Dopracuj je tylko i spraw, żeby spełniało wszystkie Twoje wymagania.


Artykuł sponsorowany