Rusza XV edycja Konkursu Świat przyjazny dziecku! Komitet Ochrony Praw Dziecka rozpoczął nabór zgłoszeń do jubileuszowej edycji Konkursu

Redakcja
Redakcja
8 lipca 2016
 

LOGO_SPD_AKCEPT

Konkurs Świat przyjazny dziecku, którego organizatorem jest ogólnopolska organizacja Komitet Ochrony Praw Dziecka ma już piętnaście lat. W działania włączyło się setki firm produkujących, importujących i dystrybuujących produkty dla dzieci. Ocenionych zostało kilkaset przesłanych produktów, wyłonionych kilkadziesiąt zwycięzców, a wszystko po to by rosła liczba zadowolonych dzieci.

Tegoroczna edycja jest pod wieloma względami wyjątkowa – obok stałej Kapituły złożonej ze specjalistów, psychologów, pedagogów, ludzi kultury zostanie utworzona Mała Kapituła. Wyselekcjonowane produkty trafią do szkół i przedszkoli, gdzie zostaną poddane ponownej ocenie. Tym razem jednak ich przyjazność testować będą docelowi odbiorcy, czyli najmłodsi. Kolejną nowością jest rozpoczęcie owocnej współpracy z Międzynarodowymi Targami Zabawek i Artykułów dla dzieci, która pozwoli na dotarcie do szerokiego grona odbiorców – rodziców, opiekunów, dzieci. Zaplanowano również stały kontakt z blogerami, którzy na łamach swoich stron i kanałów social media wezmą pod lupę wyróżnione w Konkursie produkty.

Po raz pierwszy zostanie ogłoszony internetowy plebiscyt, w którym przyznawana będzie nagroda publiczności – każdy będzie miał szanse zagłosować na swój ulubiony produkt/ofertę za pomocą konkursu online.

Konkurs jest najdłużej działającą inicjatywą tego typu a jedyną, zorganizowaną przez organizację pożytku publicznego. Ma cel nie tylko edukacyjny, ale i pomocowy. Środki finansowe, przekazywane przez firmy, są istotnym wkładem w działalność KOPD i skuteczną pomoc naszym podopiecznym.

W tym roku w Kapitule zasiądą:

Artur Barciś – aktor, reżyser. Występuje w teatrach całej Polski, na stałe w zespole teatru Ateneum. Ambasador wielu fundacji dobroczynnych

Beata Jewiarz – dziennikarka radiowa (Polskie Radio RDC), telewizyjna, aktorka, performerka. Autorka akcji społecznych, edukacyjnych i artystycznych

Mirosława Kątna  –  przewodnicząca  Zarządu Krajowego KOPD. Psycholog sądowy oraz kliniczny

Magdalena Łazarkiewicz – reżyser filmowy, teatralny, telewizyjny, scenarzystka. Jej filmy były nagradzane na wielu festiwalach w Polsce i za granicą

Justyna Marszałkowska-Jakubik – współpracownik dwóch uczelni: Wyższej Szkoły Zawodowej Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia, gdzie uczy Dietetyki

Dorota Mazurek – Dyrektor Wydawnictwa UNIT oraz Dyrektor Redakcji magazynu „Dziecko w Warszawie”

Robert Myśliński – autor bajek „Siedem supełków”, współautor (razem z żoną, Dorotą Zawadzką) książek; organizator spotkań i wykładów

Aleksandra Piotrowska – doktor psychologii, pracownik naukowy. Społeczny doradca u Rzecznika Praw Dziecka orazw Komitecie Ochrony Praw Dziecka

Magdalena Stachowiak-Alexandrowicz  –  pedagog, Szef Zespołu PR i Pozyskiwania Środków  KOPD

Katarzyna Stoparczyk – dziennikarka radiowa i telewizyjna. Autorka książek dla dzieci, a także scenariuszy spektakli teatralnych

Prof. Mieczysław Wasilewski – wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Zajmuje się ilustracją, grafiką wydawniczą, plakatem

Dorota Zawadzka – psycholog rozwojowy, „Super niania”, wykładowca uniwersytecki, ekspert; Działaczka na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wspiera akcje „Bicie jest głupie”, „Kocham nie biję”, „Kocham reaguję”. Współautorka pomysłu Konkursu Świat przyjazny dziecku, aktywnie uczestnicząca w jego rozwoju

Anna Wakulak – wydawcza, redaktor naczelna „RYNKU ZABAWEK”. Z branżą zabawkarską związana od lat. Osoba z olbrzymią ekspercką wiedzą i doświadczeniem wydawniczym.

Honorowym członkiem Kapituły jest także Profesor Adam Frączek, były rektor Akademii Pedagogiki Specjalnej, psycholog.

Od wielu lat patronem honorowym Konkursu Świat przyjazny dziecku jest Pani Prezydentowa Jolanta Kwaśniewska oraz Rzecznik Praw Dziecka Pan Marek Michalak. 


Partnerami XV edycji zostali: AKON Marketing Partners • blog Matka Tylko Jedna • czasdzieci.pl • Dziecko w Warszawie • miastodzieci.pl • Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka KIDS’ TIME w Kielcach • ohme.pl • Polskie Stowarzyszenie Branży Zabawek i Artykułów Dziecięcych • Radio Dla Ciebie • Rynek Zabawek magazyn branżowy • Świat zabawek SMYK

Wsparcie promocyjne zapewniają:

Branża dziecięca • qulturka.pl • Program Trzeci Polskiego Radia

Wsparcie finansowe zapewnił Strategiczny Partner KOPD firma Barlinek S.A, firma słynąca z tradycji , świetnych produktów, a jednocześnie doceniająca rolę ekologii w naszym życiu.

„W naszej działalności nie zapominamy o potrzebach innych, stąd nasza współpraca z KOPD czy Fundacją Fabryki Marzeń. Firma Barlinek słynie z naturalnych i prawdziwych produktów, idziemy też krok dalej sadząc drzewa, których w tym roku będzie już 13 mln w Polsce i za granicą. Chcemy działać odpowiedzialnie, stąd nasza dbałość o naturę, jak i przyszłe pokolenia. Zatem nie mogło zabraknąć nas przy takiej okazji, jak Konkurs Świat Przyjazny Dziecku”.

Dorota Karbowska-Zawadzka, Dyrektor Marketingu Barlinek.

Wsparcie zapewnia także:

Wiemy, jak trudno odnaleźć się w gąszczu propozycji kierowanych do dzieci – wybór jest ogromny. Misją Konkursu Świat przyjazny dziecku jest wychodzenie naprzeciw rodzicielskim rozterkom. Komitet Ochrony Praw Dziecka razem z gronem zaufanych specjalistów dokonuje selekcji i odznacza znakiem jakości tylko te produkty, które spełniają swoje podstawowe funkcje – są bezpieczne, wielofunkcyjne i rozwijające wyobraźnie. Zapraszamy wszystkich do budowania świata przyjaznego dzieciom, chcemy wesprzeć inicjatywy, które zasługują na uhonorowanie.

Udział w Konkursie to również realna pomoc potrzebującym dzieciom i ich rodzinom. Wszystkie środki finansowe uzyskane z opłat Konkursowych są przekazywane na bezpośrednią pomoc naszym podopiecznym. Nasz Konkurs jest pozbawiony komercyjnego charakteru – cały dochód z Konkursu przeznaczony jest na naszą działalność statutową. Naszym zadaniem jest podarować dzieciom spokojne i bezpieczne dzieciństwo.

Zgłoszenia produktów/miejsc/inicjatyw/portali można nadsyłać do 2 listopada 2016 roku.

 

Informacje o Komitecie Ochrony Praw Dziecka

Komitet Ochrony Praw Dziecka jest ogólnopolską organizacją pożytku publicznego, która zajmuje się ochroną praw i interesów dzieci oraz ich rodzin. Od 1981 roku misją Komitetu jest przeciwdziałanie i zapobieganie wszelkim przejawom krzywdzenia dzieci oraz pomoc rodzinom w sytuacjach kryzysowych. Swoją misję KOPD realizuje poprzez Centrum Interwencyjne w Warszawie oraz 23 oddziały terenowe w całej Polsce. Komitet Ochrony Praw Dziecka jako organizacja pozarządowa świadczy pomoc psychologiczną, pedagogiczną, diagnostyczną, psychoterapeutyczną, mediacyjną i prawną, szukając najwłaściwszej formy pomocy dla dziecka i jego rodziny.

Więcej informacji na temat działalności KOPD można znaleźć na stronie internetowej pod adresem www.kopd.pl


Narcystyczny feminizm, czyli czas na selfie!

Agnieszka Sierotnik
Agnieszka Sierotnik
8 lipca 2016
fot. iStock/AleksandarNakic
fot. iStock/AleksandarNakic
 

Czy potencjalna Prezydent Stanów Zjednoczonych i celebrytka popularna dzięki seks-taśmie mogą mieć coś wspólnego poza tym samym obywatelstwem? Hillary Clinton i Kim Kardashian West wbrew pozorom łączy o wiele więcej. Obie chcą zamieszkać w Białym Domu, ale przede wszystkim obie mają tą samą tajną broń – selfie.

O co tak właściwie chodzi?

Według definicji na Wikipedii to po prostu autoportret fotografa zrobiony przy użyciu aparatu cyfrowego lub komórki, która bardzo często jest umieszczona na kiju do selfie. Prościej? To po prostu zdjęcie, które sami sobie robimy. Ten osobliwy autoportret ma ścisły związek z socialmedia; to właśnie dzięki nim, dzisiaj na ślubach poza profesjonalnym fotografem znajduje się kilkudziesięciu amatorów, którzy prześcigają się w coraz to wymyślniejszych zdjęciach. Czasy się zmieniają, pojęcie sztuki też. Gdyby da Vinci malował Mona Lisę w XXI wieku, na pewno miałaby skierowaną ku górze głowę, a kolory byłyby o wiele jaśniejsze, bo dzięki nim po prostu wyglądamy młodziej.

Dobry filtr i setki lajków

Za kilkadziesiąt lat nasi wnukowie lub prawnukowie opisując rozwój fotografii, nie będą mogli uciec od osobliwych autoportretów. Paradoksalnie zrobienie dobrego selfie wcale nie jest takie proste, choć producenci telefonów prześcigają się w przednich aparatach wspomaganych programami, które mają wygładzić nam twarz. A przecież wszystkie chcemy mieć skórę gładką jak niemowlę! Może to właśnie powód popularności „słitfoci”? Wystarczy dobry kąt nachylenia aparatu, dzienne światło, głowa przechylona na bok, a w czasie edycji odpowiedni filtr i voila! Jest duża szansa, że wyglądamy jak milion dolców, a telefon nie nadąża z powiadomieniami o kolejnych polubieniach. Niewątpliwą zaletą tego typu zdjęć jest właśnie nasz wygląd, znacząco różniący się od tego w dowodzie, a już nie daj Boże w paszporcie. Poza kątem nachylenia, światłem i filtrem, decyduje o tym także fakt, że możemy kontrolować mimikę twarzy, patrząc w ekran telefonu. Łatwiej wtedy korygować wszelkie nieprawidłowości.

My cutie

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Kim Kardashian West (@kimkardashian)

Zróbmy sobie dobrze

Pewnie gdybym przejrzała swój telefon, znalazłabym dziesiątki, o ile nie setki selfie, ale kto ich nie ma? Przygotowując tekst o pierwszej wizycie na siłowni, trafiłam na artykuł amerykańskiej trenerki fitness, która już na wstępie napisała: „jeżeli idziesz na trening tylko po to, żeby cyknąć sobie fotę w lustrze z logo siłowni – odpuść”. Trochę o to właśnie chodzi w tej „sztuce” naszych czasów, o chwalenie się. Dzisiaj każdy jest swoim własnym PR’owcem, kreującym wizerunek siebie w Internecie. Po co? Czasem po to, żeby inni nam zazdrościli i nie myśleli sobie, że mamy gorzej od nich. Druga opcja to dowartościowanie samego siebie, wcale nie przez bycie lepszym od koleżanki z pracy. Wrzucając zdjęcie do socialmedia, narażamy się na krytykę jednocześnie pozwalając się komplementować. Może to trochę budowanie pewności siebie na piasku, ale na początku dobre i to, czyż nie?

Dobry biznes

Pomijając wcześniej wspomniane filtry i oprogramowania, biznesmeni prześcigają się w coraz to śmielszych pomysłach na ułatwienie „produkcji”. I tak oto w przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy rynek zdobywają kije do selfie, obudowy do aparatów z wbudowanym światłami, dodatkowe mini-obiektywy dedykowane przednim kamerom telefonów, ale także mini blendy fotograficzne czy nawet książki o idealnym pozowaniu sobie samemu! Przesada? Jest popyt, kto by tego nie wykorzystał. Największy biznes na samouwielbieniu zrobiła Kim Kardashian West. Przywołana na samym początku celebrytka wydała album, w którym podziwiać możemy tylko i wyłącznie jej selfies. Ona sama wyznaje, że musi zrobić kilkaset zdjęć, żeby wybrać to jedno nadające się od publikacji – po prostu ciężka praca!

 

Dedication.

 

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Hillary Clinton (@hillaryclinton)

 

Tajna broń

Skoro wyjaśniłam ciężką pracę Kim, pora na Clinton, Hillary Clinton! Pomimo, że w eterze nie słychać nic na temat książki z jej zdjęciami, tak samo jak Kardashianka wie, że selfie może być bardzo pomocne w karierze. W czasie swojej kampanii, (potencjalna) Prezydent USA nie stroni od zdjęć ze swoimi wyborcami, czasami nawet sama ich o nie prosi. Może nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, bo nawet Papież Franciszek strzela sobie fotki, ale to właśnie tym zjednuje sobie ludzi. To taka tajna broń, którą Hillary wykorzystuje, żeby być bliżej ludzi i przekonywać, że dobrze wie, jak życie potrafi skopać nam tyłki. Zapytana czy po ewentualnej wygranej nadal będzie tak chętna do selfie zaznacza, że sama nie widzi przeszkód, ale Secret Service wręcz przeciwnie. I jak tu jej nie kochać?

Bez umiaru prowadzi do śmierci

Amerykańskie Towarzystwo Psychiatrów uznało robienie zdjęć sobie samemu za objaw zaburzeń psychicznych. Choroba dotyczy nas dopiero, gdy selfie robimy kilka-kilkanaście razy dziennie i namiętnie wrzucamy je do sieci. Co więcej, odnotowuje się wzrost przypadków, w których chęć zrobienia dobrej tzw. „samoj*ebki” doprowadziła do zgonu. Brzmi bardzo amerykańsko, czyż nie? Przykładów nie trzeba jednak szukać daleko. Niespełna rok temu, przed koncertem w Warszawie pewien meloman chciał zrobić foto na moście. To był jego ostatni autoportret, bo przechylając się za bardzo, spadł do wody i nie udało się go uratować. Tak jak we wszystkim, tak i w tym przypadku potrzebny jest umiar. Zawalanie znajomych tysiącem zdjęć w tej samej pozie nie spowoduje przecież, że polubią nas bardziej.


Zmiany najlepiej zacząć od aktywności. Akcja „To lato jest Twoje. Pierwszy krok do zmian”

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
8 lipca 2016
Fot. iStock / lzf
Fot. iStock / lzf
 

I jak? Postanowiłyście latem wziąć zmiany w swoje ręce? Przyłączyć się do naszej akcji. Czy może nadal myślcie: „A dobra, od poniedziałku”, „Jutro to już na pewno”. A ten poniedziałek i to jutro jakoś nie nadchodzi, odkładane jest w nieskończoność.

A gdyby tak zacząć właśnie w tym momencie? Od najprostszej rzeczy. Tu i teraz. Założyć na tyłek wygodne rzeczy, na nogi wygodne buty i wyjść z domu? Nie czekać na karnet do siłowni, na trenerkę fitness, która wróci z urlopu lub na płytę Ewy Chodakowskiej, która utknęła gdzieś na poczcie.

Ruch jest najlepszym motywatorem do zmian. On nie odbiera nam energii, ale nam ją daje. Sprawia, że czujemy przypływ mocy. „Mogę wszystko” – myślimy i tak naprawdę jest.

Więc skoro możesz wszystko, to podejmiesz nasz dzisiejsze wyzwanie, które jest bardzo proste. Zacznij od aktywności, od szybkiego spaceru. Że głupio będziesz wyglądać maszerując przez park? Uwierz – to ty tak o sobie myślisz, twoja głowa podsuwa ci wymówki, dla których woli, żebyś została w domu, bo tu czuje się komfortowo. Chcesz zmiany – idź na spacer. Pół godziny szybkiego marszu, w parku, nad jeziorem, brzegiem morza, jeśli jesteś na wakacjach.

To tylko pół godziny w ciągu całego dnia. Zacznij tę zmianę, a nam napisz, jak ci idzie.

Będziesz chciała się poddać? Nie rób tego, masz nas!

Wśród najaktywniejszych z was wybierzemy i nagrodzimy najfajniejsze komentarze! Po trzech tygodniach – rozdamy pierwsze nagrody, a po zakończeniu naszej akcji wyłonimy pozostałe laureatki! Bądźcie z nami!

Co trzeba zrobić?

Przez kolejne sześć tygodni bedziemy specjalnie dla was pisać jak odmienić swoje życie – jak żyć zdrowiej, piękniej; jak schudnąć, jeść zdrowiej, ćwiczyć; jak uwolnić swoją głowę; nauczyć się czegoś nowego. Jak odmienić swoje życie – na lepsze! Czekamy na wasze komentarze pod tekstami, w których podzielicie się z nami tym, co udało wam się zrobić, waszymi planami i sukcesami. To lato jest nasze, razem sięgniemy po gwiazdkę z nieba!

Nagrody:

Od marki Diu Vitam

Fot. Materiałyy prasowe

Fot. Materiałyy prasowe

3 x  tygodniowy pakiet wody Diu Vitam (3 kartony)

Od marki Eveline:

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

5 zestaw składający się z:
– kremu z lini Express Face Care
– kremu z lini AquaHybrid
– kremu z lini LiftHybrid krem 40+

Od marki NOVA Kosmetyki:

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

3 x zestaw kosmetyków zawierający:
– pianka do mycia twarzy GoCranberry
– maseczka do twarzy GoCranberry
– krem ochronny z SPF 10

Od marki Bioline

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

5 x  wybrany produkt do pielęgnacji ciała (body oil coconut, body oil monoi lub balsam sweet almond ) + mydełko aleppo

Od marki by Insomnia

Fot. Materiałyy prasowe

Fot. Materiałyy prasowe

3 x  T-shirt Nell z nadrukiem

Od marki FootMedica

Fot. Materiałyy prasowe

Fot. Materiałyy prasowe

Fot. Materiałyy prasowe

Fot. Materiałyy prasowe

3 x konsultacja podologiczna (wraz z drobnym zabiegiem w przypadku potrzeby)
2 x  badanie stóp (obejmujące badanie manualne i badanie komputerowe stóp)

Partnerzy akcji:

logotypy akja lato

Czas trwania akcji: od 04.07.2016 do 15.08.2016 roku. Wyniki zostaną opublikowane: cz. 1) po 3 tygodniach trwania akcji, cz. 2) do 10 dni od jej zakończenia.

Regulamin akcji dostępny jest tutaj.

Zobacz wszystkie wpisy biorące udział w akcji


Zobacz także

Fot. Pixabay / Sharena /

Jaki nauczyciel, tacy uczniowie. Czy potrafią jeszcze pracować z pasją?

Fot. Materiały prasowe

Wrocławski Piknik Rodzinny Prudential

Która książka jest dobra dla naszego dziecka? Inauguracja projektu „Wybierz stronę”