Go to content

Dziecko w wirtualnej rzeczywistości – nauka i zabawa z wykorzystaniem nowoczesnych technologii

Rozszerzenia tematyczne View-Master zapraszają w podróż po Ciekawych miejscach, w Kosmos lub na spotkanie z Dziką Przyrodą – fot. materiały prasowe

W jaki sposób dzieci się uczą? Jak poznają świat? Wykorzystują zarówno swoje zmysły, jak i swój umysł. Jednak w przeciwieństwie do dorosłych nie potrzebują wielu objaśnień, wskazówek czy instrukcji obsługi. Zamiast uczyć się z książki, wolą działać niczym szaleni naukowcy – eksperymentować, próbować, z entuzjazmem doświadczać nowego. Wykorzystując metodę prób i błędów, szybko uczą się, jak dany przedmiot działa i odkrywają wszystkie jego funkcjonalności. Zdobywanie wiedzy, zapamiętywanie informacji, uczenie się dzieje się niejako przy okazji, w trakcie zabawy. Właśnie dlatego szybciej niż dorosłym udaje się współczesnym dzieciakom opanować używanie nowoczesnych smartfonów, laptopów i wielu innych zaawansowanych technologicznie urządzeń. Że nowoczesne urządzenie w rękach dziecka służy nie tylko do zabawy, ale również do nauki, wie lider na rynku zabawek – firma Mattel, która właśnie wprowadza na polski rynek View-Master – pierwsze gogle wirtualnej rzeczywistości stworzone z myślą o dzieciach w wieku od 7 roku życia.

Gogle wirtualnej rzeczywistości View-Master – fot. materiały prasowe

Gogle wirtualnej rzeczywistości View-Master – fot. materiały prasowe

Za pośrednictwem panoramicznych zdjęć wykonanych w zakresie 360 stopni oraz materiałów animowanych View-Master zabiera dzieciaki w podróż do świata wirtualnej rzeczywistości i zachęca do zdobywania wiedzy o ciekawych miejscach, dzikiej przyrodzie, zwierzętach, czy nawet o wszechświecie. Dzieci zyskują błyskawiczny dostęp do twórczego, interaktywnego środowiska edukacyjnego, gdzie zabawa przeradza się w naukę. Razem z goglami, które powstały dzięki współpracy Mattel z technologicznym gigantem Google, na rynek trafią w tym roku trzy rozszerzenia tematyczne: Ciekawe miejsca, Kosmos i National Geographic: Dzika Przyroda.

Fot. Materiały prasowe

Nauka przez zabawę z View-Master – fot. materiały prasowe

Dzieci i rodzice w wirtualnej rzeczywistości

Wprowadzając na polski rynek gogle View-Master firma, Mattel postanowiła sprawdzić, co o wirtualnej rzeczywistości wiedzą rodzice. Czy umożliwiają dzieciom korzystanie z internetu, z nowoczesnych urządzeń cyfrowych i mobilnych, czy dostrzegają ich potencjał edukacyjny?

Fot. Materiały prasowe

Małgorzata Ohme, Aleksandra Stanisławska, Grzegorz Marczak, Joanna Orleańska i dr Magdalena Śniegulska dyskutują o wynikach badania „Szkoła Przyszłości” i o edukacyjnych walorach gogli View-Master podczas prezentacji produktu – fot. materiały prasowe

Z przeprowadzonego badania wynika, że ponad połowa rodziców słyszała o technologii VR – wirtualnej rzeczywistości (ang. Virtual Reality). 25 procent badanych rodziców deklaruje, że posiada sprzęt do odbioru wirtualnej rzeczywistości, a ponad 40 procent chce zaopatrzyć się w takie urządzenie. Większość, bo prawie 80 procent rodziców, podarowałoby takie urządzenie swoim dzieciom do zabawy, 33 procent do nauki i rozwijania innych zainteresowań.

Potencjał edukacyjny w wykorzystywaniu sprzętu typu gogle wirtualnej rzeczywistości dostrzega większość badanych rodziców. 91 procent rodziców uważa, że technologia pomaga w nauce, a 81 procent rodziców świadomych istnienia technologii VR twierdzi, że może być ona przydatna w nauce.

Podobnie, jak to bywa w przypadku innych urządzeń zaawansowanych technologicznie, część rodziców (20 procent) deklaruje pewne obawy związane z wykorzystywaniem przez dzieci gogli wirtualnej rzeczywistości. Jednocześnie jednak 87 procent rodziców jest przekonanych, że ich dzieci chciałyby mieć gogle View-Master, a ponad połowa deklaruje chęć ich zakupu.

Zabawa z View-Masterem – fot. materiały prasowe

Zabawa z View-Masterem – fot. materiały prasowe

Z badania wynika również, że rodzice zdecydowanie dostrzegają potrzebę korzystania ze zdobyczy nowoczesnej technologii w szkole w procesie edukacyjnym dzieci. 57 procent rodziców uważa, że w przyszłości szkoła będzie lepiej wyposażona w sprzęt elektroniczny, 33 procent, że używanie spersonalizowanych urządzeń elektronicznych w szkole będzie powszechne.

Nauka przez zabawę

Dzięki goglom View-Master i trzem rozszerzeniom dzieci mogą się bawić i jednocześnie uczyć. Każde z rozszerzeń zabierze je w inną, niesamowitą przygodę.

  • Ciekawe miejsca to możliwość odbycia wirtualnej podróży do Nowego Jorku, Londynu lub Chichén Itzá – starożytnego miasta Majów położonego w Meksyku.
  • Kosmos to szansa, by przyjrzeć się Układowi Słonecznemu, gwiazdom i statkom kosmicznym.
  • Dzika Przyroda, przygotowana we współpracy z National Geographic, zabierze dzieciaki na afrykańską sawannę, do Amazonii lub w najodleglejsze zakątki Australii, na spotkania z lwem, jaguarem, kangurem, misiem koala czy leniwcem.

viewmaster karty2 viewmaster karty1

Fot. Materiały prasowe

Rozszerzenia tematyczne View-Master – Ciekawe miejsca, Kosmos, Dzika Przyroda – fot. materiały prasowe

Jak to działa?

By wyruszyć w wirtualną podróż potrzebne będą: gogle View-Master, zgodny z goglami smartfon z ekranem w rozmiarze 5-6 cali z systemem operacyjnym iOS lub Android oraz wybrane rozszerzenie.

By uruchomić gogle View-Master potrzebny jest smartfon – fot. materiały prasowe

By uruchomić gogle View-Master potrzebny jest smartfon – fot. materiały prasowe

Rozszerzenia w postaci krążków z wirtualnymi przygodami (w każdym rozszerzeniu dostępne są trzy różne krążki) można dokupić oddzielnie w sklepach tradycyjnych lub w postaci aplikacji w App Store lub Google Play.

Na rynku amerykańskim marka View-Master znana jest już od 1939 roku. Pierwsze stereoskopowe zabawki View-Master, zaprezentowane podczas Wystawy Światowej w Nowym Jorku, przenosiły użytkowników do spektakularnych światów w trójwymiarze. Współcześni rodzice w Polsce pamiętają być może swoje zabawy z kalejdoskopem – prostym urządzeniem optycznym w postaci tuby z soczewką i różnokolorowymi szkiełkami. Z pomocą technologii Google Mattel rozwija i unowocześnia te analogowe doświadczenia. Łącząc technologię i innowacyjne rozwiązania z klasyczną zabawką, przenosi odkrywcze i wizualne walory View-Mastera do świata cyfrowego.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Gogle wirtualnej rzeczywistości View-Master dla dzieci od 7 roku życia dostępne będą na polskim rynku od lipca i będą kosztować ok. 130 PLN. Rozszerzenia sprzedawane będą w cenie ok. 45 PLN.

Więcej informacji na: www.view-master.com


Wpis powstał we współpracy z View-Master