Lifestyle

Jak pielęgnować włosy kręcone?

Redakcja
Redakcja
23 lutego 2022
 

Włosy kręcone z natury są trudne do ujarzmienia. Są wysokoporowate, z tendencją do przesuszania, a także trudne do rozczesania i ułożenia. Dodatkowo często elektryzują się i są pozbawione blasku. To wszystko sprawia, że wymagają specjalnej, szytej na miarę pielęgnacji, która w pełni odpowie na potrzeby tych wymagających włosów. O ich nieskazitelny wygląd i dobrą kondycję kompleksowo zadbają profesjonalne produkty z linii Be Curl Hair Evolution Professional marki Natura Siberica.


Hair Evolution Professional to certyfikowana, kompleksowa linia do pielęgnacji włosów, która harmonijnie łączy w sobie moc dzikich, syberyjskich roślin oraz najnowszą wiedzą technologiczną, tworząc w efekcie wyjątkowe, naturalne i profesjonalne kosmetyki. To profesjonalna, oparta na naturalnych składnikach terapia dla włosów, którą możesz zastosować w domu. Niezawodny w okiełznaniu kręconych włosów jest naturalny, wegański szampon do włosów kręconych.

Sprawdzi się on szczególnie u osób, których włosy są wrażliwe na wilgoć w powietrzu w wyniku, ze skłonnością do puszenia się i plątania, a także u tych, które stylizują je na gorąco lub są narażone na szkodliwe działanie składników zewnętrznych. Formuła szamponu oparta jest na oleju z nasion maliny moroszki, który pomaga przywrócić włosom naturalny blask, jednocześnie chroniąc je przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych. Ceramidy natomiast głęboko penetrują strukturę włosa i wypełniają istniejące w niej ubytki, a camellia PRO-oil, która również wzbogaca formułę, zmiękcza i dodaje włosom oszałamiającego blasku.

Szampon delikatnie oczyszcza i wzmacnia włosy, jednocześnie odżywiając i nawilżając skórę głowy. Po zastosowaniu włosy stają się przyjemnie miękkie, gładkie i lśniące. Kosmetyk dodatkowo ułatwia rozczesywanie i stylizowanie włosów.

W przypadku farbowanych kręconych włosów warto zabezpieczać je także naturalnym, wegańskim ochronnym spraye do włosów farbowanych Be Color Blask i Ochrona koloru Hair Evolution. Kosmetyk głęboko nawilża i przedłuża intensywność koloru. Spray pokrywa włosy niewidoczną, ochronną mgiełką. Jego formuła również oparta jest na bazie rzadkich, dzikich, syberyjskich roślin. Olej z borówki brusznicy odżywia włosy. Aktywna witamina C przywraca włosom piękny blask i naturalną siłę. Kwasy AHA natomiast zapewniają ochronę i pomagają zachować optymalny poziom pH, dzięki czemu przyczyniają się do przedłużenia intensywnego koloru włosów.


Więcej informacji o marce i produktach Natura Siberica na stronie: https://naturasiberica.com.pl. Nowości można kupić na stronie marki oraz np. w drogeriach HEBE.


Lifestyle

Dzieci w sprawie „lex Czarnek” wysyłają do prezydenta kartki pocztowe i tańczą poloneza. Stańmy w ich obronie!

Iwona Zgliczyńska
Iwona Zgliczyńska
23 lutego 2022
Fot. iStock/skynesher
 

Co zmieni się w systemie oświaty, jeśli prezydent Andrzej Duda nie zawetuje 3 marca „lex Czarnek”, flagowego projektu ministra edukacji Przemysława Czarnka? Co ta nowelizacja prawa oświatowego oznacza dla uczniów, pytamy Jakuba Tylmana, pedagoga, nauczyciela i działacza społecznego.

„Lex Czarnek” to potoczne określenie rządowego projektu ustawy, zmieniającej prawo oświatowe i inne przepisy. Według miniastra ustawa ma przywrócić rodzicom możliwość decydowania o tym, jakie zajęcia dodatkowe mają odbywać się w szkołach, do których uczęszczają ich pociechy. Opozycja, ale także uczniowie, nauczyciele i artyści, uważają, że może być zupełnie odwrotnie!

„Mówiąc najprościej, dla uczniów najgorsze w „lex Czarnek” jest to, że jeśli będą chcieli zaprosić do szkoły: aktora, doradcę zawodowego, psychologa, przyrodnika, to jego obecność musi być zaakceptowana przez kuratora oświaty. Jeśli nawet ich rodzice wyrażą zgodę, jeśli pomysł zaaprobuje wychowawca klasy i dyrektor szkoły, to i tak muszą złożyć wniosek, który będzie rozpatrywany przez 30 dni. To wyklucza, m.in. działania interwencyjne w sytuacji kryzysowej, które wymagającej natychmiastowej reakcji i wprowadzenia specjalistów z zewnątrz, niedostępnych przecież w rejonowych poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Ale przede wszystkim wyklucza spontaniczną aktywność uczniów i wiarę, że coś od nich zależy”, mówi Jakub Tylman dla Oh!Me

Czy „lex Czarnek” upolitycznia szkołę?

Powołanie Przemysława Czarnka na stanowisko ministra edukacji w październiku 2020 roku budziło wiele wątpliwości i doprowadziło do protestów młodzieży szkolnej, nauczycieli czy polityków opozycji. Wskazywano na homofobiczne poglądy ministra. Pamiętamy wszyscy jego słynne zdanie: „Chcemy procesu wychowawczego, który będzie uczył mądrości, roztropności, umiarkowania i wielu innych cnót, w tym również cnót niewieścich, które są niezwykle potrzebne do tego, żeby wzrastać na wartościach”.

„Dla dzieci niedobrym jest, gdy polityka (i to niezależnie od opcji politycznej) wkracza do szkoły. „Lex Czarnek” oznacza, że jedna osoba może decydować w sprawie setek szkół w danym województwie. Nikt nie ma wątpliwości, że będą to decyzje polityczne. Zachodzi uzasadniona obawa, że kiedy urzędnik sprawdzi, np. na Facebooku, jakie poglądy głosi osoba, z którą uczniowie chcą się spotkać, to do szkoły jej nie wpuści. Dla uczniów i szkoły, która jest obecnie w nie najlepszej kondycji, to jest kolejny niepotrzebny cios!”, mówi Jakub Tylman w rozmowie z Oh!Me

Uczniowie i dyrektorzy w środku polityki

„Kolejnym absurdem jest zapis o możliwości odwołania dyrektorów szkół z dnia na dzień. Nie mam wątpliwości, że to ma dyscyplinować dyrektorów, by bezwzględnie przestrzegali zaleceń”, dodaje Tylman.

Dziś wszystkich smuci, że nasze dzieci próbują brać sprawy w swoje ręce. Te ze szkół podstawowych w całej Polsce wysyłają kartki pocztowe do prezydenta Andrzeja Dudy, a starsze idą tańczyć poloneza pod Pałacem Prezydenckim z apelem, by Prezydent nie podpisywał projektu ministra Czarnka.

„Dzieci są dziś świadome, zostały wciągnięte w politykę, nie mogą spokojnie i bezpiecznie uczyć się w pięknej, kolorowej, przyjaznej im szkole. A takim miejscem ona przecież być powinna. Zamiast tego walczą o szkołę i czują się jak na wojnie z nią”, mówi Jakub Tylman.

Kto reprezentuje zrozpaczonych rodziców, uczniów, nauczycieli?

Kampania „Wolna Szkoła”, która zrzesza ponad setkę organizacji społecznych, związków nauczycielskich i korporacji samorządowych. W ich imieniu w rozmowach z ministrą Bogną Janke, odpowiadającą w Kancelarii Prezydenta za dialog społeczny, uczestniczyli Anna Schmidt-Fic, Iga Kazimierczyk i Olgierd Porębski.

Prezydent ma czas do 3 marca, by podjąć decyzję. Zastrzegł, że do ostatniego dnia będzie się nad tym zastanawiał.

„Głęboko wierzę, że nie pozwoli, by „lex Czarnek” zaczęła działać od 1 września”, mówi Jakub Tylman.

Zobacz także: Szkoła rozwija w dzieciach zaradność? To mit! W dużej mierze sprawia, że dzieci są nieszczęśliwe, uległe i gotowe do pracy pod przymusem w korporacji!


Lifestyle

Chłód emocjonalny, ekscentryczne zachowanie i problem z nawiązywaniem znajomości. Tak może objawiać się osobowość schizoidalna

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
23 lutego 2022
Fot. iStock

Osobowość schizoidalna to określenie na specyficzne i rzadko występujące zaburzenie osobowości. Osoba, której dotyczy ten problem, zachowuje się, i nawiązuje relacje inaczej niż zdrowe osoby. Cechą charakterystyczną tego zaburzenia jest chłód emocjonalny, brak szczególnej chęci do nawiązywania bliższych znajomości i przyjaźni, oraz często ekscentryczne zachowania lub wypowiedzi. Z czego wynika osobowość schizoidalna i co jeszcze można o niej powiedzieć?

Czym jest osobowość schizoidalna?

Zaburzenia osobowości, do których zalicza się osobowość schizoidalną, to zaburzenia charakteru i zachowania związane z problemami w zakresie funkcjonowania społecznego. Według szacunków osobowość ta może dotyczyć od 0,5 do 7%. Częściej dotyczy mężczyzn niż kobiet i bardziej narażeni na nią są osoby, których bliski cierpi na schizofrenię. Według naukowców przyczyn występowania osobowości schizoidalnej należy się dopatrywać w predyspozycjach genetycznych, jak i związanych ze zdystansowanym, zimnym stylem wychowania lub rodzicami nadmiernie ingerującymi w życie dziecka.

Osobowość schizoidalna w pierwszym kontakcie wydaje się chłodna emocjonalnie, wciągnięta w świat swoich spraw. Osoby, których dotyczy to zaburzenie, mają problem z nawiązywaniem nowych kontaktów, są zdystansowane i mało uczuciowe, wręcz chłodne. Zdecydowanie daleko jej do bycia duszą towarzystwa, i nie narzeka na samotne życie.

Wiele osób dotkniętych tym zaburzeniem uważanych jest za ekscentryków, jednakowo ze względu na oryginalne poglądy i zachowanie, a często także i wygląd.

Cztery odmiany osobowości schizoidalnej

Osobowość schizoidalna, może być wynikiem posiadania różnych cech, o różnym stopniu nasilenia i wpływem na funkcjonowanie w codziennym życiu.

  • Osobowość schizoidalna pozbawiona uczuć –  taka osoba jest apatyczna, chłodna emocjonalnie, mało empatyczna, powściągliwa w kontaktach z innymi ludźmi;
  • odmiana osobowości schizoidalnej o cechach depresyjnych – taka osoba jest apatyczna, powolna, ospała, spokojna, z tendencją do stanów depresyjnych;
  • odmiana osobowości schizoidalnej w postaci oddalonej — to połączenie cech osobowości schizotypowej i unikającej. Takie osoby wydają się być dziwaczne, szukające samotności z powodu lęku przed kontaktami społecznymi. Często przyjmują rolę strony zależnej, unikającej podejmowania własnych decyzji;
  • odmiana osobowości schizoidalnej w postaci tzw. bezosobowej — dotyczy osób pochłoniętych przez własny świat, nadmiernie fantazjujących, niezaangażowanych w kontakty społeczne.

Fot. iStock

Osobowość schizoidalna — jakie cechy mogą o niej świadczyć?

Psychiatrzy opierają diagnozę osobowości schizoidalnej na następujących kryteriach:

  • brak dążenia do przyjemności;
  • chłód emocjonalny, spłycenie uczuciowości;
  • ograniczona zdolność wyrażania uczuć wobec innych;
  • brak zainteresowania pochwałami, jak i krytyką;
  • silne skłonności do fantazjowania i introspekcji,
  • brak bliskich przyjaciół lub stałych partnerów,
  • samotnictwo,
  • brak wyraźnego zainteresowania doświadczeniami seksualnymi,
  • brak wrażliwości na obowiązujące normy i konwencje społeczne.

Osoba posiadająca osobowość schizoidalną z jednej strony może chcieć bliskości, ale relacje z innymi wydają się zagrażać jej indywidualności. Może odczuwać ona lęk przed poświęceniem się drugiej osobie. Osobowość schizoidalna potrzebuje bezpiecznej przestrzeni osobistej, nawet gdy komuś na niej zależy, stąd tendencja do wycofywania się.

Takie osoby odbierają siebie i świat, wprost — takimi, jakie są. Często wędrują w głąb siebie, fantazjują, rozmyślają. Świat wyobraźni jest dla nich ciekawy i bezpieczny, to do niego uciekają w sytuacjach stresowych. Jeśli rozwiązują problemy, to poddają je szczegółowej analizie, emocje odkładając na bok.

Osoby posiadające osobowość schizoidalną rzadko są konfliktowe czy agresywne. Nie interesuje ich krytyka czy pochwały, nie robi na nich wrażenia opinia innych. Zazwyczaj nie mają potrzeby rywalizacji oraz realizacji własnych ambicji. Za to chętnie tworzą i oddają się pracy naukowej.

Na czym polega leczenie osobowości schizoidalnej?

Leczenie osobowości schizoidalnej opiera się przede wszystkim na psychoterapii. Pozwala ona na poprawę jakości kontaktów z innymi ludźmi, oraz wykształcenie pewnych umiejętności społecznych. Najczęściej zaleca się zastosowanie najpierw psychoterapii indywidualnej, a dopiero po niej grupowej. W zależności od indywidualnego przypadku wskazana może być zarówno psychoterapia poznawczo-behawioralna, jak i psychodynamiczna.

W leczeniu osobowości schizoidalnej możliwe jest także pomocnicze zastosowanie leczenia farmakologicznego (leki przeciwdepresyjne, uspokajające lub przeciwpsychotyczne), jeśli towarzyszą jej takie stany, jak depresja i lęk.


źródło:  www.mp.pl , psychologiawpraktyce.pl

Zobacz także

„Drunk Yoga”. Ćwiczenia z lampką wina!

Brzydsi zarabiają więcej! Tak mówią najnowsze badania

Kinga Rusin na wakacjach bez makijażu. Poznalibyście ją?