Psychologia Związek

Kobiety, które robią te 9 rzeczy, nie dadzą się zranić mężczyźnie

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
14 maja 2018
1 z 1

<3

8. Zaczekaj z intymnością

Zacznij od tej emocjonalnej, bo z reguły właśnie taka kolejność najlepiej weryfikuje, czy znajomość jest coś warta.

9. Upewnij się, że czujesz się spokojna i szczęśliwa, gdy z nim jesteś

Jeśli on sprawia, że jesteś zestresowana, niespokojna lub spięta, coś jest nie tak. Wyobrażasz sobie, że tak będzie za każdym razem?


Na podstawie: themindsjournal.com

PoprzedniNastępny
Psychologia Związek

Cały świat wmówi ci, że nie masz prawa do swojego cierpienia… Masz blizny, których nie widać, więc jak o nich mówić?

Listy do redakcji
Listy do redakcji
14 maja 2018
1 z 1

Niewidzialne blizny

Zatem chorujesz. Nosisz sobie niezdefiniowane obawy, przez które budzisz się w nocy i możesz już zasnąć, chorujesz na depresję , masz zaburzenia lękowe, zaburzenia autoimmunologiczne i przewlekły nerwoból. Przewlekłe zmęczenie to twoja codzienność. Trafiasz do lekarza, ale on nie może ci pomóc. Bo przecież „nic ci nie jest”.

Dorastając, dobrze to pamiętam, myślałam: Gdybym tylko miała jakieś dowody, może ktoś by to zrozumiał. Ale nie potrafiłam nikomu udowodnić, że dzieje mi się krzywda. Bo to wszystko działo się wewnątrz mnie, w mojej głowie, ale nie na ciele. Moje blizny są niewidoczne.

Dopiero dwa lata temu trafiłam do internisty, który  po przeprowadzeniu rutynowego badania, zadał mi jedno pytanie. „Co się takiego stało w pani życiu, że ma pani taki smutek w oczach?”. Oniemiałam. Widziałam się w lustrze każdego dnia. Ani razu nie zwróciłam uwagi na wyraz swoich oczu.

Tego wieczora zamknęłam się w łazience na zamek, choć mieszkałam wtedy sama. Powoli podniosłam głowę w stronę swojego odbicia. Nigdy nie zapomnę tego doświadczenia. Patrzyła na mnie przerazliwie smutna, choć młoda jeszcze twarz kobiety, której ukradziono to, co najważniejsze – prawo do bycia sobą.

Następnego dnia umówiłam się na rozmowę z psychologiem, potem na następną. Moja terapia trwa już 21 miesięcy. Każdy dzień przybliża mnie do wyzwolenia. Nie ukrywam już tego, czego doświadczyłam ze strony rodziców. Kiedy trzeba, mówię o tym głośno.

Bo wreszcie wiem, że mam prawo krzyczeć, płakać i mówić o swoim cierpieniu. Wiem, że mam prawo szukać pomocy i nazywać po imieniu to, co mi się przydarzyło. Nawet jeśli to najbardziej bolesna prawda, z jaką przyjdzie mi się zmierzyć.

PoprzedniNastępny
Psychologia Związek

Jak medytować, żeby w 5 minut pozbyć się uczucia niepokoju. Kilka wskazówek

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
14 maja 2018
Fot. iStock/kieferpix

Badania pokazują, że medytacja ma zbawienny wpływ na nasz układ nerwowy. Regularnie praktykowana, obniża tętno i rozluźnia mięśnie. To zachęca twoje ciało do zaprzestania uwalniania hormonów kortyzolu.

Kilka praktycznych wskazówek dla początkujących

1. Znajdź sobie kawałek przestrzeni

Osobom początkującym zaleca się zorganizowanie sobie spokojnego i wygodnego kąta do medytacji. W ten sposób będzie ci się łatwiej skoncentrować i zebrać myśli, gdy jesteś sam. Możesz przygotować sobie taki kąt w domu. Możesz ozdobić to rzeczami, które są dla ciebie ważne lub dostarczają ci inspiracji.

2. Usiądź prosto

Taka pozycja pomoże ci się skupić się. Możesz to zrobić, siadając na poduszce, która pomaga utrzymać kręgosłup w prostej linii. Zrelaksuj się, aby złagodzić niepokój.

3. Zacznij od małych kroków, ale bądź systematyczny

Rozpoczęcie praktyki medytacyjnej nie oznacza, że musisz poświęcać jej ogromnych ilości czasu. Szczególnie na początku, zacznij od małych kroków. 5 – 10 minut- tyle potrzebujesz, by przyzwyczaić się do „wyciszania”.

4. Zastąp swoje nerwowe myśli, myślami uspokajającymi

Medytacja działa, kiedy próbujesz zastąpić niepokojące myśli myślami uspokajającymi, spokojnymi. Ktoś, kto cierpi z powodu lęku, będzie miał wiele myśli, które zakłócają jego wewnętrzny spokój. Nerwowość sprawia, że ​​niepotrzebnie się niepokoisz. Podczas medytacji zawsze skupiaj się na zastępowaniu niepokojących myśli spokojnymi i pozytywnymi myślami.

5. Nie ulegaj pokusie, aby myśleć, że nie jesteś wystarczająco dobry

Kiedy zaczynasz medytować, możesz zbyt szybko oczekiwać efektów i czuć się gorzej, gdy nie nadejdą tak szybko, jak byś chciał. Staraj się panować nad takimi myślami i zastępować je myślami o samoudoskonalaniu się.

Kilka minut medytacji dziennie pozwoli ci wyzbyć się niepokoju.


Na podstawie: powerofpositivity

 


Zobacz także

Gdy masz poczucie, że Twoje życie straciło sens lub nigdy go nie miało…

Wspólny dom jest tam, gdzie ludzie starają się o to, żeby po prostu był. A to, czy na papierze czy nie… czy to ważne?

A kim jest stara panna? Stara panna to ta, co to jej w życiu nie wyszło. Nikt jej nie chciał, więc jest sama