Zdrowie

9 przedmiotów, które przyciągają pecha i złą energię w twoim domu

Redakcja
Redakcja
7 lutego 2018
2 z 9

Czarne drzwi

Fot. iStock/me4o

Moda na kolory się zmienia i we wnętrzach pojawiają się różnorodne barwy, zależne od gustu właściciela. Lepiej jednak nie ulegać modzie na czarne drzwi wejściowe, ponieważ zgodnie z wierzeniami są one wrotami, przez które przenikają nieszczęścia. Wyjątkiem są drzwi umieszczone od strony północnej.

PoprzedniNastępny
Zdrowie

5 wskazówek, jak zdrowo przytyć. Mini poradnik dla chudzielców

Redakcja
Redakcja
7 lutego 2018
Fot. iStock/Yuri_Arcurs

Zazwyczaj marzymy o tym, by zrzucić nadmiar kilogramów i zyskać smukłą sylwetkę. Rzadziej znajdujemy porady, jak zyskać na wadze, a przecież wśród nas są kobiety, które marzą o tym, by przytyć choć trochę i zaokrąglić swoją sylwetkę, nie szkodząc zdrowiu. Czasem są to kobiety, które po chorobie wracają do zdrowia lub po prostu mają naturalnie szczupłe ciało i super metabolizm, który ani na moment nie zwalnia.

W dodatku codzienna gonitwa i mnóstwo czynności do wykonania sprawiają, że nie ma większych szans na zatrzymanie kilku kalorii więcej z pożywienia. Nadmierna chudość nikomu nie służy, ale można w sposób zdrowy popracować nad ciałem, by tu i ówdzie zdrowo się zaokrągliło.

5 wskazówek, jak zdrowo przytyć

1. Zbadaj się

Poproś lekarz o skierowanie na badania moczu, morfologię oraz poziomu hormonów tarczycy: tyroksynę (fT4) i trójjodotyroninę (fT3) oraz hormonu przysadki TSH. Ich zaburzenia mogą świadczyć o nadczynności tarczycy, która objawia się m.in. chudnięciem, drżeniem rąk, uczuciem zimna, kołataniem serca czy dusznościami.

2. Jedz produkty gęste energetycznie

Chcąc przytyć nie zwracaj uwagi na rzeczy bardzo tłuste i bardzo kaloryczne — one mogą nie tyle pomóc złapać kilogramy, ile zrujnują zdrowie, spowodują wypryski, szarą cerę czy cellulit. Jedz produkty gęste energetycznie, czyli takie, które w sposób zdrowy dodają potrzebnego paliwa organizmowi. Węglowodanom powinny towarzyszyć zdrowe tłuszcze, a białkom węglowodany (np. na śniadanie owsianka z mlekiem lub pieczywo pełnoziarniste z masłem i dodatkami, na obiad kurczak do ziemniaków). Zrezygnuj z lekkich sałatek i sięgaj po produkty takie jak naleśniki, kopytka, pierogi, makarony z sosami.

3. Podjadaj między posiłkami

Zapomnij o batonikach i chipsach, sięgaj po kaloryczne, ale bardzo zdrowe banany, awokado, orzechy czy suszone owoce. To kaloryczne przekąski, które dostarczają zdrowych tłuszczy, witamin i mikroelementów.

4. Pij soki owocowo-warzywne

Podczas łapania kilogramów trzeba pamiętać, że organizm szczególnie potrzebuje witamin i minerałów. Pij soki przecierowe, bo zawierają one znacznie więcej kalorii, niż woda, a w dodatku dostarczą ważnych składników dla zdrowia i urody.

5. Ćwicz

Ćwicz, by pozyskiwane kalorie zamienić w masę mięśniową, a nie wałeczki tłuszczu. Postaw na trening siłowy (ciężary, maszyny), zrezygnuj z aerobowego (bieganie, pływanie, jazda rowerem), który przede wszystkim pomaga schudnąć. Pamiętaj przy tym, by dostarczyć odpowiednią ilość białka, które umożliwia maksymalny wzrost tkanki mięśniowej. Jeśli masz z tym problem, pomyśl o odżywce białkowej, po którą sięgają sportowcy.


 

źródło: kobieta.gazeta.plwww.drlifestyle.pl


Zobacz także

Sprawdź, ile kalorii spalisz podczas różnych aktywności. „Polka na diecie”, dzień #9

Elementarz codziennej przekąski, czyli jak mądrze podjadać między posiłkami

Dieta niemowlaka. Czy możemy uchronić dziecko przed rozwojem chorób dietozależnych?