Macierzyństwo

8 sekretów Japończyków, które czynią ich zdrowymi i szczupłymi

Redakcja
Redakcja
4 kwietnia 2018
Fot. iStock/mwang112
 

Japończycy kojarzą się z drobnymi ludźmi, u których otyłość się często nie zdarza. W dodatku cieszą się długowiecznością, ponieważ Japonia może się pochwalić największym odsetkiem osób powyżej setnego roku życia, w porównaniu z innymi krajami. To kontrast dla europejskich i amerykańskich miłośników fast-foodów, którzy z kolei tyją na potęgę, chorują i umierają z powodu chorób cywilizacyjnych. 

Nie bez przyczyny mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni są najszczuplejszym i najzdrowszym narodem na świecie. To miano zawdzięczają stylowi życia, w którym na porządku dziennym jest tych 8 rzeczy, gwarantujących urodę, dłuższe, lepsze i zdrowsze życie.

8 sekretów żywienia Japończyków, które czynią ich zdrowymi i szczupłymi

1. Zdrowa dieta

Japończycy są wierni swoim tradycjom, także tym kulinarnym, opartym na lokalnych, jak najmniej przetworzonych produktach. Warzywa, owoce, ryż, soja, ryby, doskonale komponują w lekkich posiłkach, które dostarczają energię i cenne dla zdrowia substancje. Panierki, tłuste jedzenie lub słodkie przekąski są raczej rzadkością.

2. Niewielkie porcje

Japończycy nie jedzą dużych ilości pokarmów. Większą wagę przywiązują do ich jakości oraz prezentacji niż do ilości. Posiłki sycą, ale nie sprawiają, że biesiadnicy stają się ociężali.

3. Ryż zamiast chleba

To nie pieczywo, tak jak u nas, jest podstawą żywienia w Kraju Kwitnącej Wiśni. Tu prym wiedzie ryż, a poza nim kasze, soja i warzywa. Z samego rana Japończyk sięga po zupę miso, ryż i warzywa. To zdrowa porcja energii, po której nie trzeba dojadać czegoś słodkiego.

4. Różnorodność na stole

Japończycy tygodniowo zjadają 100 różnych produktów, a Europejczycy o ponad połowę mniej! Większa różnorodność produktów i ich świeżość sprawia, że nie brakuje w organizmie ważnych składników.

5. Umiar

Japończycy do wielu spraw podchodzą ze spokojem i umiarem. Tak też jest w kwestii przyrządzania posiłków oraz spożywania ich wtedy, gdy organizm tego potrzebuje, co jest zupełną odmianą dla naszego podjadania w ciągu dnia.

6. Intuicyjne podejście do odżywiania

W kuchni japońskiej nie zwraca się uwagi na kalorie, bo dbałość o jakość i różnorodność posiłków sprawia, że sylwetki pozostają szczupłe. Japonki nie mają potrzeby restrykcyjnie traktować kwestii jedzenia.

7. Oleje roślinne

Japończycy najchętniej sięgają po tłuszcze roślinne, takie jak olej sezamowy, który jest zdecydowanie zdrowszy od tłuszczów zwierzęcych. Można go stosować do dań na zimno, do zup, dań mięsnych i marynat.

8. Odstawienie słodyczy 

Tak jak my kochamy słodycze, tak Japończycy raczej je ograniczają. Wg badań spożywają oni dziennie ok. 48,8g cukru, dostarczając o ok. 25% kalorii mniej niż mieszkańcy Wielkiej Brytanii.

źródło:  www.ofeminin.pl


Macierzyństwo

Chcesz schudnąć? Lepiej zostań singlem – potwierdzają naukowcy

Redakcja
Redakcja
4 kwietnia 2018
Fot. iStock/Marco_Piunti

Zauważyliście, że kiedy wchodzicie w związek, wiążecie się z kimś na stałe lub chociaż na dłużej, to od razu przybywa wam kilka kilogramów?

On dotychczas wysportowany, ze smukłą sylwetką po kilku miesiącach stałego związku może pochwalić się brzuszkiem, a ona kilkoma kilogramami więcej? Okazuje się, że to naturalne. Stephanie Schoeppe przebadała ponad 15 tysięcy osób, wnioski jakie wyciągnęła jednoznacznie wskazują, że ci, którzy byli w szczęśliwych związkach ważyli średnio o 5,8 kilograma więcej niż single.

Może to wydać się trochę dziwne, bo to przecież w parach bardziej dbamy o to, co jemy. Rzadziej sięgamy po fast foody, częściej gotujemy w domu widząc dokładnie, co jemy. Zdaje się jednak, ze trochę mniej zaczynamy się ruszać, spędzamy czas wspólnie nie wychodząc już tak często, jak wcześniej, na ulubione zajęcia – fitness, siłownię, bieganie.

Autorka badań podkreśla, że różnica w wadze wynika także z tego, że kiedy jesteśmy w związku podświadomie wiemy, że nie musimy wyglądać aż tak atrakcyjnie i być szczupli, by przyciągnąć uwagę płci przeciwnej. W towarzystwie partnera czujemy się bardziej komfortowo, dlatego też sięgamy po więcej produktów o wysokiej zawartości tłuszczu i cukru. A kiedy pojawiają się dzieci – zaczynamy podjadać po nich resztki jedzenia.

Oczywiście, nie namawiamy do tego, żeby aby schudnąć należy się rozstać, ale warto zwrócić uwagę na to, czy nie tyjemy zbytnio w związku, mając poczucie, że teraz już nikomu nie musimy się przesadnie podobać ani nikogo zdobywać.


źródło: Indy100

 


Zobacz także

Nowość w sposobie prezentacji zasad żywienia dla najmłodszych! Narzędzie dla rodziców, opracowane we współpracy z ekspertami

Nowość w sposobie prezentacji zasad żywienia dla najmłodszych! Narzędzie dla rodziców, opracowane we współpracy z ekspertami

Wszystkim ojcom dziś życzę, by byli dumni z tego, że ich synowie są do nich podobni!

„Dom jest tam, gdzie serce”. Potrafilibyście mieszkać w wielopokoleniowym domu? Są tacy, którzy potrafią i to z sukcesem