Lifestyle

Jak dobrać naszyjnik do stroju? Jaką długość wybrać?

Redakcja
Redakcja
26 stycznia 2018
3 z 6

Naszyjnik księżniczki

Fot. iStock/GOLFX

Naszyjnik księżniczki jest chyba najpopularniejszym wśród kobiet. Ma około 45 centymetrów długości, opada na obojczyk. Może być bogato zdobiony, ale tak bardzo delikatny.

Podobnie choker, ten naszyjnik jest uniwersalny i można go nosić z większością dekoltów, o ile są one wystarczająco otwarte.

Fot. iStock/Marishka_Yu

Fot. iStock/Marishka_Yu

PoprzedniNastępny
Lifestyle

O której godzinie jeść, by nie przytyć? To, o jakiej porze jesz mięso, owoce czy czekoladę ma znaczenie

Redakcja
Redakcja
26 stycznia 2018
Fot. iStock/evgenyatamanenko

Nie jest tajemnicą, że gdy jemy nieregularnie, w dodatku podgryzając to i owo pomiędzy posiłkami, nasza figura jest zagrożona tyciem. Nie bez znaczenia jest, o jakiej porze sięgamy po konkretne produkty, podobnie jak to, co ląduje na naszym talerzu. Na szczęście nie ma konieczności odmawiania sobie wszystkiego, by cieszyć się smukłą sylwetką.

Sekret tkwi w takim podejściu do komponowania posiłków, by nasz organizm w najlepszy sposób mógł skorzystać z tego, co mu dostarczamy w ciągu dnia.

Najlepsza pora posiłków dla różnych produktów:

Słodycze i białe pieczywo

Wszelkiej maści słodycze, ciastka, ciasta i białe pieczywo to złe węglowodany, dające przede wszystkim puste kalorie, które nie ułatwiają spalania tkanki tłuszczowej. Jeśli nie możesz się bez nich obejść, sięgaj po nie z samego rana, aby organizm miał szanse je spalić w ruchu.

Fot. iStock/YakobchukOlena

Fot. iStock/YakobchukOlena

Produkty pełnoziarniste i ryż

Pożywienie takie jak makarony czy pieczywo wypiekane z mąki z pełnego przemiału to wartościowe węglowodany, które powoli podnoszą poziom cukru we krwi i zapobiegają napadom głodu i podjadania. Najlepiej sięgać po nie do południa, by dostarczyły organizmowi dobrej energii.

Owoce

Owoce są pełne witamin i błonnika, więc warto jeść je na drugie śniadanie lub jako lekkie przekąski. Lepiej unikać spożywania ich wieczorem, ponieważ cukry w nich obecne muszą zostać spożytkowane przez organizm, szczególnie gdy są to owoce o wysokim indeksie glikemicznym.

Orzechy

Są doskonałe na drugie śniadanie lub lunch. Orzechy są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, białka i magnezu. Są sycące i dają dużo energii na najbliższe godziny. Trzeba pamiętać, że są dość kaloryczne i lepiej unikać ich wieczorem.

Fot. iStock/grafvision

Fot. iStock/grafvision

Produkty białkowe

Ryby, mięso, mleko czy jaja mogą być spożywane o każdej porze dnia. Wspomagają one budowę mięśni, a im więcej mięśni, tym lepsze spalanie tkanki tłuszczowej.

Warzywa i zdrowe oleje

Oleje tłoczone na zimno oraz warzywa są doskonałe na posiłki w trakcie całego dnia. Bogate w witaminy i substancje niezbędne dla zdrowia, wspierające szczupłą figurę, powinny pojawiać się na talerzu w pięciu porcjach dziennie.

Napoje

Jedynie wodę powinno się pić przez cały dzień. Jest niezbędna do prawidłowej pracy całego organizmu i nie zawiera kalorii. Soki owocowe i warzywne są również zdrowe, ale te dosładzane mogą dostarczać niepotrzebnych kalorii. Kolorowe gazowane napoje najlepiej odstawić zupełnie.


 

źródło: www.apetyt-na-zdrowie.pl, zdrowie.gazeta.pl

 


Zobacz także

Cukier twój wróg! Czy wiesz, że węglowodany wpływają na proces starzenia się skóry?

Starasz się resztkami sił, nie pozwolić jej wygrać… Bezsilność to potwór, który żyje dzięki cierpieniu drugiego człowieka

5 cech osobowości ludzi, którzy długo żyją (i szczęśliwie)