Lifestyle

Dlaczego wciąż nie możesz znaleźć miłości? Twój znak zodiaku wyjaśnia zagadkę

Redakcja
Redakcja
26 lutego 2018
11 z 12

Wodnik (20.01 – 18.02)

Fot. iStock/TatianaDavidova

Kobieta spod znaku Wodnika to osoba bardzo zamknięta w sobie, która do swojego świata dopuszcza tylko osoby, którym naprawdę ufa. Z tego powodu z trudem zawiera nowe znajomości i testuje je, zanim uzna, że ktoś jest wart jej uwagi. Niestety jednocześnie daje do zrozumienia mężczyznom, że nie jest nimi zainteresowana, choć to jedynie pozory. Jeśli jesteś kobietą — Wodnikiem, nie dystansuj się od swoich emocji, nie wmawiaj sobie, że jesteś samowystarczalna. Wyjdź ze swojej skorupy, a dzięki temu poznasz nowych, ciekawych ludzi, którzy mogą mieć tobie do zaoferowania wiele dobrych emocji.

PoprzedniNastępny
Lifestyle

6 błędów powodujących, że warzywa, które jesz, są mniej wartościowe

Redakcja
Redakcja
26 lutego 2018
Fot. iStock/Anchiy
 

Warzywa w diecie to podstawa zdrowego jadłospisu. Pełne smaku, a przede wszystkim witamin, minerałów i błonnika, pomagają dbać o szczupłą sylwetkę i urodę. Jako naród, który kocha ciężkie zupy i zawiesiste, tradycyjne sosy, uczymy się włączać większą ilość produktów roślinnych do diety. Efekty są coraz lepsze, ale nadal popełniamy błędy, przez które warzywa na naszych talerzach są mniej wartościowe.

6 błędów powodujących, że warzywa, które jesz, są mniej wartościowe

1. Smażenie na nieodpowiednim tłuszczu

Warzywa z patelni są smaczne i chrupkie, ale jeśli łapiesz za pierwszy lepszy tłuszcz do smażenia (np. olej winogronowy), możesz nie tylko zepsuć smak, ale do potrawy przenikną szkodliwe substancje ze smażenia. Wiele tłuszczów nie nadaje się do smażenia w wysokich temperaturach, najlepsza będzie oliwa z oliwek lub masło klarowane, które nie spali się podczas obróbki termicznej.

2. Zbyt długie gotowanie

Gotowanie warzyw sprawa, że w większości stają się one łatwiej strawne tak jak np. marchew czy brokuły. Ale jeśli zbyt długo gotujesz warzywa, nie kontrolując upływu czasu, pozwalasz wygotowywać się cennych witaminom. Aby ograniczyć straty, gotuj tyle, ile potrzeba, by zmiękły, a nie rozgotowały się i w mniejszej ilości wody.

3. Obieranie ze skórek

Jeśli nie musisz, nie obieraj ze skórek warzyw, wiele z nich jest jadalnych, wystarczy dobrze je umyć i sparzyć. W skórce i tuż pod nią znajduje się najwięcej cennych dla zdrowia substancji. Możesz gotować je w skórce i zdjąć ją dopiero po wyciągnięciu z garnka, wtedy mniej miąższu wyrzucisz.

4. Podawanie warzyw ze zbyt dużą ilością tłuszczu

Warzywa dobrze jest podawać z tłuszczem, ponieważ zawierają wiele witamin, które są w nim rozpuszczalne. Ale warto robić to z głową, by np. sałatka nie ociekała tłustym dressingiem, który dostarczy zbyt wielu kalorii.

5. Kupowanie na zaś

Kupowanie większych ilości ma sens, jeśli warzywa od razu zostaną zjedzone lub zamrożone. Trzymanie w lodówce większych ilości warzyw dla samej zasady mija się z celem. Zwiędnięte, stare warzywa i owoce mają znacznie mniejszą wartość odżywczą i o wiele gorszy smak i wygląd.

6. Zbyt drobne krojenie

Rozdrabnianie warzyw działa na ich niekorzyść. Rozgniatanie włókien warzyw sprawia, że znacznie więcej witamin ucieka. Im mniejsze kawałki, tym większa „otwarta” powierzchnia, w których warzywa stykają się z wodą i tracą cenne właściwości.

źródło: portal.abczdrowie.plwww.hellozdrowie.pl


Zobacz także

Dla bobasa, przedszkolaka i starszaka… Pomysł na NIETUZINKOWY prezent dla dziecka. Prezentownik Oh!me 2018

Chleb na diecie? Poznaj 4 najzdrowsze rodzaje pieczywa i ich kaloryczność

Intuicja – zmora czy podpora?

Intuicja – zmora czy podpora?