Go to content

3 mega fajne planszówki, dzięki którym przetrwacie wakacje

Wakacje bez planszówki po prostu się nie liczą i nikt nie przekona mnie, że jest inaczej! 🙂 Bo planszówka, to polisa ubezpieczeniowa od deszczu nad morzem i tajna broń w walce z dąsami. Planszówka na wakacjach to czas na odpoczynek i wehikuł czasu, który magicznie sprawi, że już jest wyczekiwana pora na lody/plażę/wycieczkę. Wakacje bez planszówek byłby zwyczajnie smutne!

Nie zapominajcie, że nic tak dobrze i niepostrzeżenie nie łączy dużych i małych przy stole – no chyba, że do partyjki dorzucicie wakacyjne gofry!

Koniecznie obejrzyjcie nasze trzy propozycje na tegoroczne wakacje!

czytaj dalej na następnej stronie


 

Artykuł powstał we współpracy z FoxGames

1/3 Rurka wodna

Ta gra to nostalgiczna podróż do  lat młodości 🙂 – pamiętacie jeszcze pierwsze gry na PC-tach? I budowanie konstrukcji z rur na tyle szybko, by nie rozlała się woda? Ha, teraz jest lepiej, bo Rurka wodna to wersja w 100% unplugged, czyli fajna, dobra planszówka.

Cała zabawa polega na zbudowaniu mega wodnej zjeżdżalni za pomocą małych kafelków. Gra jest dynamiczna, a jedna rozgrywka trwa około 15 minut. Choć twórcy zaplanowali ją dla graczy od 7-ego roku życia, z przyjemnością stwierdzam, że pięciolatek z małym wsparciem również świetnie sobie radzi. Gra baaardzo dobrze rozwija wyobraźnię przestrzenną.

Jeśli boicie się deszczu na wakacjach, pakujcie koniecznie do torby Rurkę wodną!

Grę kupicie w empiku: www.empik.com/rurka-wodna

O grze:

Zbuduj park wodny i zalicz najdłuższy zjazd zjeżdżalnią! Wizyta w parku wodnym bez zjazdu rurą się nie liczy. Każdy to wie. W tej grze zbudujecie właśnie taką rurę.

„Rurka wodna” to kafelkowa gra, w której gracze budują jak najdłuższy zjazd zjeżdżalni. Wygra ten, kto jednym ślizgiem zaliczy najdłuższą trasę w wielkim parku wodnym. Gracze po kolei dokładają elementy zjeżdżalni i poruszają się po niej pionkami.

Rurka wodna to proste zasady, szybkie tempo i frajda dla całej rodziny.

Jesteście gotowi? To wskakujcie!

Cechy gry:
liczba graczy: 2-6
wiek graczy: 7-107
czas gry: 15 minut
proste zasady
lubiany kafelkowy mechanizm budowania planszy

Gra zawiera:
kafelki z elementami zjeżdżalni (29 odcinków zwykłych, 7 kafelków superrurek, 3 kafelki z symbolami atrakcji, 1 kafelek wjazdu do tunelu)
1 kafelek startowy
3 duże kafelki atrakcji
1 kafelek wyjazdu z tunelu
4 kafelki ratowników
6 pionków
6 kart graczy
18 żetonów premii
zasady gry

Rurka wodna to kafelkowa gra, w której gracze budują jak najdłuższy zjazd zjeżdżalni. Wygra ten, kto jednym ślizgiem zaliczy najdłuższą trasę w wielkim parku wodnym. Gracze po kolei dokładają elementy zjeżdżalni i poruszają się po niej pionkami.

Proste zasady, szybkie tempo i frajda dla całej rodziny.

53. BOX-3D-Rurka

2/3 A kysz

Świetna i poręczna, gra karciana dla najmłodszych – i tych, którzy młodo się czują. Zasady są bardzo proste – wygrywa ten, kto na koniec gry będzie się mógł pochwalić największym stadkiem zwierzaków. Ale, żeby nie było nudno, trzeba trochę pogłówkować… bo by zdobyć cudzego zwierzaka, trzeba go przestraszyć 🙂

Straszenie odbywa się za pomocą kart, ale pikanterii może dodawać naśladowanie zwierzaków. ; )  Dobra zabawa, gwarantowana! Idealna na wakacje, bo nie zajmuje dużo miejsca!

Grę kupicie w empiku za mniej niż 30 złotych!: www.empik.com/a-kysz

O grze:

A kysz!
Adrian Dinu
Ilustracje: Magdalena Markowska 

Akysz!  to urocza gra karciana dla młodszych i starszych, w której uczestnicy zabawy będą starali się przestraszyć jak najwięcej zwierzaków należących do przeciwnych drużyn. Słoń boi się myszy, mysz – kota, kot ucieka przed psem, a pies – przed słoniem.  Zwycięży ta osoba, która jak najlepiej poradzi sobie z tą niecodzienna układanką. 

  1. Gracz w sekrecie dowiaduje się, które zwierzę i kolor stada należy do niego.
  2. W swoim ruchu przekłada jednego zwierzaka tak, aby przestraszył on innego.
  3. Wygrywa gracz, który na końcu gry będzie miał na stole jak najliczniejsze stado.

Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów. Gracze otrzymują je za każde zwierzę, które na koniec gry pozostanie na stole i będzie pasowało do kart sekretnych celów danego gracza.

Co sprawi, że grę pokochają dzieci?

  • prześliczne ilustracje
  • prosta mechanika, którą można opanować dosłownie w 3 minuty,
  • duże pole do kombinowania
  • można zabrać ją wszędzie!

A_KYSZ_box_3D

3/3 Pogromcy potworów

Boicie się potworów? Już niedługo… bo te są potwornie słodkie – i uwierzcie zniewalają tą słodyczą. To kolejna fajna propozycja od FoxGames, czyli zaskakująca przygodówka dla łowców potworów.

Uzbrójcie się w czary, broń na słodziaki i do boju. Ciekawe, kto z was schwyta najwięcej tych niecodziennych stworów podczas rozgrywki? To się okażę, ale spokojnie można się umówić, że wygrany stawia wszystkim lody!

Rozgrywka nie jest trudna i dedykowana już sześciolatkom. Coś czuję, że każdy z graczy w tym roku zje sporo czekoladowych i truskawkowych kulek w nagrodę. 😉

Grę kupicie w empiku: www.empik.com/pogromcy-potworow

O grze:

Królestwem wstrząsnęły straszne wydarzenia! Inwazja potworów zniewalających swym wrodzonym wdziękiem sprawiła, że niemal wszyscy mieszkańcy oniemieli z zachwytu. Ofiarą nieziemskiego uroku tych bajecznych stworzeń padła nawet armia królestwa. Zrozpaczony król zwraca się do was, nieustraszeni pogromcy potworów, z prośbą o pomoc. W nagrodę czeka was wieczna chwała i ogromne bogactwa. Ale uważajcie: będziecie mierzyć się z przebiegłym przeciwnikiem. By pochwycić potwora, potrzeba odpowiedniej kombinacji czarów i broni. Sokoli wzrok i błyskawiczny refleks też będą w cenie.

Wcielacie się w pogromców uroczych potworów. Waszym zadaniem będzie schwytanie jak największej liczby tych stworzeń. Dokonacie tego, ujawniając karty czarów i broni oraz sprawdzając, czy odpowiadają one symbolom na kartach potworów. Gracz, który schwyta najwięcej cennych potworów, wygra rozgrywkę.

Autor: THEO K. MAVRAGANIS
Ilustracje: TOMEK LAREK

POGROMCY_box3D

Zawartość pudełka:

  • 36 KART POTWORÓW
  • 108 KART CZARÓW I BRONI:
  • INSTRUKCJA,
  • 9 kart kombinacji czarów i broni
  • 3 karty czarodziejskiej różdżki
  • 84 karty podstawowych czarów i broni
  • 12 kart nieudanego ataku