Lifestyle

15 sposobów, by nie przegapić weekendu… Kiedy ostatni raz robiłaś te rzeczy?

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
2 grudnia 2017
1 z 3

💗

Fot. iStock/Vizerskaya
  1. Posłuchaj choć jednego utworu muzyki poważnej.

  2. Przeczytaj fragment swojej ulubionej książki, po którą już dawno nie sięgałaś.

  3. Zamów książkę, której kupno i przeczytanie odkładasz od dłuższego czasu.

  4. Znajdź cytat, aforyzm, który najbardziej oddaje twój charakter.

  5. Przeczytaj choć jeden wiersz dzisiaj.

PoprzedniNastępny
Lifestyle

Nie wypada życzyć „smacznego”. To po prostu gafa

Redakcja
Redakcja
2 grudnia 2017
Fot. iStock/svetikd
 

Przyznamy szczerze – nigdy w ten sposób nie myśleliśmy mówiąc nawet kilka razy dziennie „smacznego” naszym dzieciom, znajomym czy koleżankom w pracy, kiedy zaczynali jeść.

Pewnie większość z was też nigdy nie odebrała tego zwrotu jako coś nieodpowiedniego. A jednak. Okazuje się, że mówienie „smacznego” komuś, kto zaczyna jeść jest niegrzeczne, co więcej stawia drugą osobę w dość niezręcznej sytuacji poddając pod wątpliwość jakość i smak spożywanego dania, zwłaszcza, gdy to my sami je przygotowaliśmy. „Smacznego” oznacza nie mniej ni więcej tylko: „ma ci smakować”, dlatego używanie tego zwrotu zwłaszcza w niektórych sytuacjach może być mało eleganckie. Przykładowo życzyć smacznego nie powinien mężczyzna kobiecie, która przygotowała posiłek, nieeleganckie jest także, gdy to mężczyzna zaczyna jeść jako pierwszy. Nie powinniśmy także mówić „smacznego” komuś, kto już zaczął jeść, bo on wie, czy to, co dostał, mu smakuje czy też nie. Poza tym trudno podziękować, kiedy ma pełne usta.

Cóż, jak zatem wybrnąć z takiej sytuacji? Francuzi mówią „życzę ci dobrego apetytu” i to wydaje się być dobrym kierunkiem, można także powiedzieć: „zapraszam do stołu”, „posiłek gotowy” nie narzucający z góry oceny spożywanego dania. Jasne, że zwrot „smacznego” w przyjacielskich spotkaniach używany jest bardzo luźno, przy formalnych, służbowych, pomimo nawyku, warto ugryźć się w język.

Eh, człowiek uczy się całe życie.


 

źródło:Fokus

 


Lifestyle

Dlaczego bycie smutnym jest zdrowe. Negatywne emocje są kluczem do dobrego samopoczucia

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
2 grudnia 2017
Fot. iStock/DGLimages

Czujesz się smutny, jest ci dziś ciężko, jesteś wobec samego siebie krytyczny? Niespodzianka: emocje negatywne są niezbędne dla twojego zdrowia psychicznego. Smutek również.

Choć wielu z nas czuje się winnych tego, że odczuwa negatywne emocje, musimy zdawać sobie sprawę z tego, że w naszej kulturze jesteśmy „zmuszani” do pozytywnego myślenia. Chociaż bywa ono skuteczne, problemy pojawiają się wtedy, gdy zaczynamy wierzyć, że musimy być optymistami cały czas.

A co jest dobrego w negatywnych emocjach?

Gniew i smutek są ważną częścią naszego życia, a nowe badania pokazują, że doświadczanie i akceptowanie takich emocji ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia psychicznego. Próba stłumienia „złych” myśli może obrócić się ku nam, a nawet zmniejszyć naszą życiową radość. Ponadto niesie ze sobą ryzyko ignorowania czyhających na nas niebezpieczeństw.

Gniew i smutek są ważną częścią naszego życia, a nowe badania pokazują, że doświadczanie i akceptowanie takich emocji ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia psychicznego. Próba stłumienia „złych” myśli może obrócić się ku nam, a nawet zmniejszyć naszą życiową radość. Ponadto niesie ze sobą ryzyko ignorowania czyhających na nas niebezpieczeństw.

Smutek pomaga nam lepiej zrozumieć własne, życiowe cele i lepiej mierzyć się z przeciwnościami życia. Pamiętajmy, że jednym z głównych powodów, dla których mamy emocje, jest pomoc w ocenie naszych osobistych doświadczeń.


Na podstawie: scientificamerican.com

 


Zobacz także

Jak dobrać właściwy rower? Poradnik krok po kroku

5 porad, jak zmotywować się do treningu

Panowie – do ołtarza marsz! Żonaci mają lepiej niż single, potwierdzają to naukowcy