Lifestyle

101 pielęgnacyjnych trików dla pięknej skóry

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
22 grudnia 2017
5 z 10

41 - 50

Fot. iStock / Alexander Traksel

41. Tonik oczarowy

Znany jest z działa przeciwzapalnego. Makijażystka Shalini Vadhera poleca wykonywać z niego zimne, pięciominutowe okłady na oczy. Zamknięte oczy! To ponoć świetny sposób na worki pod oczami.

42. Podczas peelingu nie omijaj…

… szyi, klatki piersiowej i dłoni!

43. Nie bój się „kwasów”

Zmywaj makijaż przed snem. Choćby twój dom atakowały gobliny, a w sypialni czekał na ciebie Bruce Willis.

Po pijaku też!

44. Dbaj o stopy

Tarka do stóp to twój przyjaciel. Może wykonać peeling z balsamu i soli, lub wymasować stopy oliwą z oliwek, to bardzo ułatwi usunięcie zrogowaciałego naskórka. Skórki przy paznokciach odsuwaj rogiem ręcznika po kąpieli. Mała rzecz – wielki efekt.

45. Złuszczaj elastycznie – dopasuj się do pory roku

Peelingi zalecane są kilka razy w tygodniu latem i raz (góra dwa razy) w tygodni zimą. Pielęgnuj i nie osłabiaj.

46. Lecz trądzik

U dermatologa! To nie przypadłość nastolatek, dotyczy wielu dorosłych kobiet.

47. Wybieraj mądrze

Nie kupuj kosmetyków do pielęgnacji impulsywnie, zastanów się i dowiedz, co w nich jest. I czy w ogóle są ci potrzebne.

48. Idź na jagody 😉

 

Są pyszne i zawierają mnóstwo przeciwutleniaczy. Nie żałuj sobie, z krzaczka i w koktajlach.

49.  Używaj  kreatywnie

Kremy pod oczami mają zazwyczaj wyższe stężenie składników aktywnych, więc używaj ich w miejscach trwogi: między oczami, wokół warg na linii wargowo-nosowej, wszędzie tam, gdzie przyda się kosmetyk z dobrym powerem.

50. Zrób kawowy detoks

Być może przyczyną odwodnienia twojej skóry jest zbyt duża ilość wypijanej kawy. Zamień ją na wodę z owocami.

PoprzedniNastępny
Lifestyle

Mindfulnes – pięć kroków, które zmienią twoje życie w 15 dni. Czy to możliwe?

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
23 grudnia 2017
Fot. iStock/Pilin_Petunyia
 

Każda wielka zmiana wynika z małych wstrząsów, codziennych zmian, które, choć niewielkie, mają moc zmiany naszego życia na lepsze. Czasami czekamy na jakiś wstrząs, spektakularne wydarzenie marnując kolejne szanse, nie dostrzegając, co się właśnie wydarza na naszych oczach.

Praktyka mindfulnes, czyli uważności może nam pomóc stać się bardziej świadomymi tego, co dzieje się w obecnej chwili.

Jasne, że jeśli chodzi o szczęście – nie ma cudów. Ale jest siła woli i otwarty umysł, aby z dnia na dzień, krok po kroku, stawać się coraz bardziej spostrzegawczym, widzieć wszystko, co dzieje się wokół nas. Aby zobaczyć możliwości. Aby przejść przez drzwi, gdy się otwierają. Przecież każde miejsce jest TUTAJ, a każda chwila dzieje się TERAZ.

Jedną z największych rzeczy, która powstrzymuje nas przed zmianami, jest niewątpliwie błądzący umysł. Czy wiecie, że według wielu badań, spędzamy od 30 do 40% naszego czasu na „autopilocie”.

Żyjemy życiem, które utknęło w rutynie, jesteśmy pasażerami, a nie kierowcami, pozwalając przeznaczeniu decydować o naszym szczęściu.

To nie wystarczy. Naprawdę niewiele trzeba, żeby zauważyć zmiany w jakości naszego życia już po 15 dniach. Chcesz spróbować?

Krok pierwszy

Bądź wrażliwy na swoje emocje, najlepszym momentem, by się na nich skupić jest TERAZ

Uważność, bardziej niż cokolwiek innego, jest życiową filozofią, narzędziem do rozwijania pełnej świadomości w teraźniejszości.

Nie miałoby to sensu, gdybyśmy nie zwracali uwagi na nasze emocje – na każdą z nich. Nie możemy przenieść rozczarowania, gniewu czy irytacji do oddzielnej części naszego mózgu. Musimy poradzić sobie ze wszystkimi emocjami i zająć się nimi, przejąć kontrolę nad wewnętrznym światem.

Krok drugi

Dzięki uważności przestaniesz oceniać

Naucz się żyć swoim życiem bez osądzania innych. Ludzie mają prawo żyć według własnego uznania.

Twoje życie należy do ciebie, bądź za to odpowiedzialna i nie oceniaj tego, którym nie żyjesz. Coś tak prostego może pomóc w osiągnięciu stanu spokoju i równowagi, zacznij od dzisiaj.

Krok trzeci

Bądź otwarta, słuchaj i ucz się być obecny

Zrób to! Wyłącz nieprzerwany szum myśli. Teraz otwórz oczy, a nie tylko patrz. Zamiast tego z większym spokojem przyglądaj się temu wszystkiemu, co cię otacza. Zwolnij tempo, zatrzymaj się i oddychaj.

Właśnie teraz naucz się słuchać. Od dawna słyszysz dźwięki, ale to w tym momencie jest czas, aby poczuć, zobaczyć i słuchać z serca, z centrum twojego umysłu. Jeśli chcesz mieć pełniejsze życie, powinnaś nauczyć się koncentrować całą swoją energię i zasoby na tym, by żyć zgodnie z twoim pragnieniami.

Krok czwarty

Odłóż na bok „MUSZĘ BYĆ”, aby praktykować „JA JESTEM”

Przez większość naszego życia jesteśmy tacy, jak inni chcą, żebyśmy byli. Dopasowujemy się, zamykamy w formie, którą nie my stworzyliśmy. To wszystko jest źródłem niepotrzebnego cierpienia, które powoli doprowadza nas do nieszczęścia.

Wprowadzać zmiany. Zastąp „Muszę być” na „Jestem”. Spróbuj medytacji, bo ta może pomóc nam przypomnieć, kim jesteśmy.

Krok piąty

Ćwicz akceptację

Praktykowanie akceptacji w naszym codziennym życiu wcale nie oznacza rezygnacji z wszystkiego, co dzieje się wokół nas.

Oznacza to przede wszystkim akceptację siebie i emocji, które czujemy. Ponadto akceptacja pozwala nam także zrozumieć i szanować życie innych ludzi. To tolerancja i zrozumienie.

Zobacz, to tylko pięć kroków, nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować je zrobić. Uważność przybliża nas do pełniejszego i bardziej autentycznego życia oraz szczęścia, które jest w naszych rękach.


 

źródło: exploringyourmind.com


Zobacz także

Regulamin konkursu „Poczuj świat wszystkimi zmysłami”

Czasami warto uwierzyć w drugiego człowieka. Cudowny filmik. Musicie obejrzeć

Przyroda w granicach wielkiego miasta? Oczywiście, jeśli zamieszkasz tam, gdzie cywilizacja łączy się z naturą