Lifestyle

101 pielęgnacyjnych trików dla pięknej skóry

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
22 grudnia 2017
4 z 10

31 - 40

Fot. iStock / Tassii

31. Napij się zielonej herbaty

Ponieważ zawiera mnóstwo antyoksydantów – idealnych sprzymierzeńców twojej skóry. Dr Howard Sobel, dermatolog poleca poszukiwanie produktów, które mają kompleks przeciwutleniaczy, takich jak zielona herbata 🙂 .

32. Czyść pędzle i aplikatory do makijażu

To siedlisko drobnoustrojów i martwej skóry. Korzystanie z brudnych (nieoczyszczanych regularnie pędzli), to ryzyko zakażenia – czyli wyprysków.

33. Nie bój się „kwasów”

Kwasy doskonale złuszczają, poprawiają kondycję skóry, koloryt i gładkość. Zmuszają skórę do naturalnej odnowy. Wybór kosmetyków z kwasami jest ogromny. Musisz tylko wiedzieć, który wybrać 🙂 :

  • kwasy AHA – najlepsze dla skóry suchej, uszkodzonej przez słońce,
  • kwasy BHA – najlepsze dla skóry trądzikowej lub skóry z zaskórnikami.

34. Woda kokosowa 

Spróbuj, jest teraz bardzo popularna! Wypij szklankę dziennie. To idealny naturalny izotonik, świetnie nawilża. Przepis znajdziesz tutaj.

35. Najpierw przetestuj

Jeśli twoja skóra jest wrażliwa, zawsze najpierw przetestuj kosmetyk na przedramieniu, na 24 godziny przed użyciem na całym ciele.

36. Pielęgnuj przez sen

Korzystaj z masek i kremów-masek na noc. Są genialne. Ty leniuchujesz, kosmetyk pracuje.

37. Wyszczotkuj skórę

Suche szczotkowanie to przyjemny i bardzo skuteczny rytuał. Poprawia kondycję skórę poprzez pozytywne pobudzenie krążenia. Instrukcja jak szczotkować skórę (klik)

38. Nie pij tyle

Nawet małe ilości regularnie spożywanego alkoholu mają swoje niemiłe skutki uboczne. Istnieje nawet tzw. „wine face”.

WINE FACE

Objawy:

  • opadające powieki
  • powiększone, rozszerzone pory
  • odwodniona skóra
  • zmarszczki na policzkach
  • zaczerwienione policzki i nos
  • głębokie fałdy nosowo-wargowe

Możesz nieco osłabić efekty dodając do białego wina wodę sodową i pamiętając o odpowiednim nawodnieniu! Przeczytaj o wine face tutaj.

39.  Używaj  fizycznych blokerów SPF

Unikniesz pojawiania się niedoskonałości i ochronisz skórę przed słońcem. Formuły chroniące przed słońcem zawierają  cynk i  są na ogół nietłuste i niedrażniące. Takich kosmetyków mogą używać osoby z trądzikiem i wrażliwą skórą.

40. Używaj domowych peelingów

Zapewne słyszałaś o oczyszczaniu oliwą. Zrób krok więcej. Wymieszaj ćwierć szklanki oliwy z oliwek z łyżeczką brązowego cukru i wetrzyj taki peeling w spierzchnięte lub łuszczące się obszary skóry.

PoprzedniNastępny
Lifestyle

Mindfulnes – pięć kroków, które zmienią twoje życie w 15 dni. Czy to możliwe?

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
23 grudnia 2017
Fot. iStock/Pilin_Petunyia
 

Każda wielka zmiana wynika z małych wstrząsów, codziennych zmian, które, choć niewielkie, mają moc zmiany naszego życia na lepsze. Czasami czekamy na jakiś wstrząs, spektakularne wydarzenie marnując kolejne szanse, nie dostrzegając, co się właśnie wydarza na naszych oczach.

Praktyka mindfulnes, czyli uważności może nam pomóc stać się bardziej świadomymi tego, co dzieje się w obecnej chwili.

Jasne, że jeśli chodzi o szczęście – nie ma cudów. Ale jest siła woli i otwarty umysł, aby z dnia na dzień, krok po kroku, stawać się coraz bardziej spostrzegawczym, widzieć wszystko, co dzieje się wokół nas. Aby zobaczyć możliwości. Aby przejść przez drzwi, gdy się otwierają. Przecież każde miejsce jest TUTAJ, a każda chwila dzieje się TERAZ.

Jedną z największych rzeczy, która powstrzymuje nas przed zmianami, jest niewątpliwie błądzący umysł. Czy wiecie, że według wielu badań, spędzamy od 30 do 40% naszego czasu na „autopilocie”.

Żyjemy życiem, które utknęło w rutynie, jesteśmy pasażerami, a nie kierowcami, pozwalając przeznaczeniu decydować o naszym szczęściu.

To nie wystarczy. Naprawdę niewiele trzeba, żeby zauważyć zmiany w jakości naszego życia już po 15 dniach. Chcesz spróbować?

Krok pierwszy

Bądź wrażliwy na swoje emocje, najlepszym momentem, by się na nich skupić jest TERAZ

Uważność, bardziej niż cokolwiek innego, jest życiową filozofią, narzędziem do rozwijania pełnej świadomości w teraźniejszości.

Nie miałoby to sensu, gdybyśmy nie zwracali uwagi na nasze emocje – na każdą z nich. Nie możemy przenieść rozczarowania, gniewu czy irytacji do oddzielnej części naszego mózgu. Musimy poradzić sobie ze wszystkimi emocjami i zająć się nimi, przejąć kontrolę nad wewnętrznym światem.

Krok drugi

Dzięki uważności przestaniesz oceniać

Naucz się żyć swoim życiem bez osądzania innych. Ludzie mają prawo żyć według własnego uznania.

Twoje życie należy do ciebie, bądź za to odpowiedzialna i nie oceniaj tego, którym nie żyjesz. Coś tak prostego może pomóc w osiągnięciu stanu spokoju i równowagi, zacznij od dzisiaj.

Krok trzeci

Bądź otwarta, słuchaj i ucz się być obecny

Zrób to! Wyłącz nieprzerwany szum myśli. Teraz otwórz oczy, a nie tylko patrz. Zamiast tego z większym spokojem przyglądaj się temu wszystkiemu, co cię otacza. Zwolnij tempo, zatrzymaj się i oddychaj.

Właśnie teraz naucz się słuchać. Od dawna słyszysz dźwięki, ale to w tym momencie jest czas, aby poczuć, zobaczyć i słuchać z serca, z centrum twojego umysłu. Jeśli chcesz mieć pełniejsze życie, powinnaś nauczyć się koncentrować całą swoją energię i zasoby na tym, by żyć zgodnie z twoim pragnieniami.

Krok czwarty

Odłóż na bok „MUSZĘ BYĆ”, aby praktykować „JA JESTEM”

Przez większość naszego życia jesteśmy tacy, jak inni chcą, żebyśmy byli. Dopasowujemy się, zamykamy w formie, którą nie my stworzyliśmy. To wszystko jest źródłem niepotrzebnego cierpienia, które powoli doprowadza nas do nieszczęścia.

Wprowadzać zmiany. Zastąp „Muszę być” na „Jestem”. Spróbuj medytacji, bo ta może pomóc nam przypomnieć, kim jesteśmy.

Krok piąty

Ćwicz akceptację

Praktykowanie akceptacji w naszym codziennym życiu wcale nie oznacza rezygnacji z wszystkiego, co dzieje się wokół nas.

Oznacza to przede wszystkim akceptację siebie i emocji, które czujemy. Ponadto akceptacja pozwala nam także zrozumieć i szanować życie innych ludzi. To tolerancja i zrozumienie.

Zobacz, to tylko pięć kroków, nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować je zrobić. Uważność przybliża nas do pełniejszego i bardziej autentycznego życia oraz szczęścia, które jest w naszych rękach.


 

źródło: exploringyourmind.com


Zobacz także

„Déjà rêvé” – fenomen snów, które przepowiadają przyszłość

Racuchy z serem na leniwy sobotni dzień

Rozstanie. „Nie należy pukać do wszystkich zamkniętych drzwi i nie należy wchodzić we wszystkie otwarte”