Lifestyle

101 pielęgnacyjnych trików dla pięknej skóry

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
22 grudnia 2017
3 z 10

21 - 30

Fot. iStock / Sasha_Suzi

21. Woskuj

Nie ma lepszej metody na depilację bikini. Wiemy, to jak zapukać do bram piekieł – ale warto! Z czasem włoski bardzo się osłabiają i kolejne depilację, są już jak kawka u diabła, a nie wieczne męki.

22. Ochłodź się

Choć ogórki na oczach stały się już symbolem międzynarodowym, jest naprawdę więcej sposobów na walkę z „workami” i opuchlizną. Jedna z tych niezawodnych to chłód! Stosuj zimne kompresy (żelowe, z wacików, ze schłodzonych łyżeczek itp. itd.).

23. Trzymaj ręce przy sobie!

Nie wyciskaj paluchami! Koniec. Kropka.

24. Tonizuj

Zaproś do łazienki tonik. TAK! To potrafi zdziałać cuda. Kupuj produkty delikatne, które są wolne od substancji drażniących takich, jak: alkohol, kompozycje zapachowe, cytrusy, mentol, barwniki i inne agresywne ekstrakty.

25. Zadbaj o nawodnienie

Nie tylko pijąc wodę. twoja skóra potrzebuje jej więcej, niż ci się wydaje. Wybieraj kosmetyki zawierające hialuronian sodu, bardziej znany jako kwas hialuronowy. Prosty i niezawodny składnik. Najlepiej ten  małocząsteczkowy.

16. Nie top swojej skóry

Nie smaruj się bez opamiętania! Trochę zdrowego rozsądku. Mamy tendencję do używania wszystkiego 5 razy więcej, niż to potrzebne. Według dr Debry Jailman, dermatologa z Nowego Jorku, takie histeryczne smarowanie bardziej szkodzi niż pomaga. Może w ten sposób „uwięzić” martwe komórki skóry. Pomyśl dwa razy zanim się utopisz w balsamie na amen 😉 .

27. Odpocznij

Komórki skóry są jednymi z najdynamiczniej odmładzających się komórek w organizmie, co z tego, jeśli zapomnimy o odpoczynku? Wtedy biorą w łeb wszystkie zachodzące w organizmie procesu. Skóra jest zmęczona, szara – zupełnie jak ty.

28. Potówki czy dziwne grudki?

Pojawiają się często na ramionach, malutkie guzki, trochę przypominające „kaszkę”. Zazwyczaj wszystko, co małe nazywamy potówkami – i bierzemy się szorowanie i tarcie. STOP. Czerwone grudki, to najczęściej stany zapalne mieszków włosowych lub tzw. rogowacenie mieszkowe. Wybierz się do dermatologa. Pomoże krem/balsam z alfa lub beta-hydroksykwasami. Szorowanie i ścieranie tylko zaostrzą ten stan.

By Irja from San Francisco (keratosis_pilaris) [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons

By Irja from San Francisco (keratosis_pilaris) [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons

29.  Sok z cytryny

Cudownie rozjaśnia skórę. Nie żałuj sobie 😉 .

30. Zjedz rybkę 

Tak, dieta bogata w ryby, to dieta bogata w dobre kwasy tłuszczowe omega-3. Smacznego.

PoprzedniNastępny
Lifestyle

Mindfulnes – pięć kroków, które zmienią twoje życie w 15 dni. Czy to możliwe?

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
23 grudnia 2017
Fot. iStock/Pilin_Petunyia
 

Każda wielka zmiana wynika z małych wstrząsów, codziennych zmian, które, choć niewielkie, mają moc zmiany naszego życia na lepsze. Czasami czekamy na jakiś wstrząs, spektakularne wydarzenie marnując kolejne szanse, nie dostrzegając, co się właśnie wydarza na naszych oczach.

Praktyka mindfulnes, czyli uważności może nam pomóc stać się bardziej świadomymi tego, co dzieje się w obecnej chwili.

Jasne, że jeśli chodzi o szczęście – nie ma cudów. Ale jest siła woli i otwarty umysł, aby z dnia na dzień, krok po kroku, stawać się coraz bardziej spostrzegawczym, widzieć wszystko, co dzieje się wokół nas. Aby zobaczyć możliwości. Aby przejść przez drzwi, gdy się otwierają. Przecież każde miejsce jest TUTAJ, a każda chwila dzieje się TERAZ.

Jedną z największych rzeczy, która powstrzymuje nas przed zmianami, jest niewątpliwie błądzący umysł. Czy wiecie, że według wielu badań, spędzamy od 30 do 40% naszego czasu na „autopilocie”.

Żyjemy życiem, które utknęło w rutynie, jesteśmy pasażerami, a nie kierowcami, pozwalając przeznaczeniu decydować o naszym szczęściu.

To nie wystarczy. Naprawdę niewiele trzeba, żeby zauważyć zmiany w jakości naszego życia już po 15 dniach. Chcesz spróbować?

Krok pierwszy

Bądź wrażliwy na swoje emocje, najlepszym momentem, by się na nich skupić jest TERAZ

Uważność, bardziej niż cokolwiek innego, jest życiową filozofią, narzędziem do rozwijania pełnej świadomości w teraźniejszości.

Nie miałoby to sensu, gdybyśmy nie zwracali uwagi na nasze emocje – na każdą z nich. Nie możemy przenieść rozczarowania, gniewu czy irytacji do oddzielnej części naszego mózgu. Musimy poradzić sobie ze wszystkimi emocjami i zająć się nimi, przejąć kontrolę nad wewnętrznym światem.

Krok drugi

Dzięki uważności przestaniesz oceniać

Naucz się żyć swoim życiem bez osądzania innych. Ludzie mają prawo żyć według własnego uznania.

Twoje życie należy do ciebie, bądź za to odpowiedzialna i nie oceniaj tego, którym nie żyjesz. Coś tak prostego może pomóc w osiągnięciu stanu spokoju i równowagi, zacznij od dzisiaj.

Krok trzeci

Bądź otwarta, słuchaj i ucz się być obecny

Zrób to! Wyłącz nieprzerwany szum myśli. Teraz otwórz oczy, a nie tylko patrz. Zamiast tego z większym spokojem przyglądaj się temu wszystkiemu, co cię otacza. Zwolnij tempo, zatrzymaj się i oddychaj.

Właśnie teraz naucz się słuchać. Od dawna słyszysz dźwięki, ale to w tym momencie jest czas, aby poczuć, zobaczyć i słuchać z serca, z centrum twojego umysłu. Jeśli chcesz mieć pełniejsze życie, powinnaś nauczyć się koncentrować całą swoją energię i zasoby na tym, by żyć zgodnie z twoim pragnieniami.

Krok czwarty

Odłóż na bok „MUSZĘ BYĆ”, aby praktykować „JA JESTEM”

Przez większość naszego życia jesteśmy tacy, jak inni chcą, żebyśmy byli. Dopasowujemy się, zamykamy w formie, którą nie my stworzyliśmy. To wszystko jest źródłem niepotrzebnego cierpienia, które powoli doprowadza nas do nieszczęścia.

Wprowadzać zmiany. Zastąp „Muszę być” na „Jestem”. Spróbuj medytacji, bo ta może pomóc nam przypomnieć, kim jesteśmy.

Krok piąty

Ćwicz akceptację

Praktykowanie akceptacji w naszym codziennym życiu wcale nie oznacza rezygnacji z wszystkiego, co dzieje się wokół nas.

Oznacza to przede wszystkim akceptację siebie i emocji, które czujemy. Ponadto akceptacja pozwala nam także zrozumieć i szanować życie innych ludzi. To tolerancja i zrozumienie.

Zobacz, to tylko pięć kroków, nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować je zrobić. Uważność przybliża nas do pełniejszego i bardziej autentycznego życia oraz szczęścia, które jest w naszych rękach.


 

źródło: exploringyourmind.com


Zobacz także

Wielcy i sławni. Czyli rzecz o tym, jak przybliżyć dzieciom sylwetki nie tylko wybitnych, ale i bardzo ciekawych postaci

Zażycz sobie pod choinkę, czyli najbardziej stylowe prezenty dla niej. Prezentownik Oh!me 2018

Michelle Obama

Drugiej takiej nie będzie. Świat wierzy w Michelle Obama