Lifestyle

101 pielęgnacyjnych trików dla pięknej skóry

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
22 grudnia 2017
2 z 10

11 - 20

Fot. iStock / macniak

11. Odpłyń

I daj się wciągnąć  błędne koło. Wizyta u kosmetyczki czy w SPA bardzo odpręża. Robiąc sobie dobrze, poprawiasz samopoczucie, poprawiając samopoczucie – lepiej wyglądasz. I tak kółko 😀

12. Kup krem pod oczy

Pamiętaj, że skóra wokół oczu jest bardzo cienka, nie zapominaj o niej. Pielęgnuj ją bez względu na wiek, nawet jeśli masz 20 lat! Odwdzięczy się, zobaczysz sama.

13. Regularnie wykonuj peeling

Tego punktu nie da się obalić. Regularne złuszczanie naskórka (1-2 razy w tygodniu) to urodowa świętość! Wytrzymaj chociaż raz w postanowieniu przez kilka tygodni – a już nigdy nie stwierdzisz, że ci się nie chce.

14. Mleczna kąpiel

 

Dolej do kąpieli kilka filiżanek mleka. Kwas mlekowy działa na skórę zmiękczająco. Darrell McCurtain, terapeuta w Golden Door Spa proponuje dodatkowy bonus: dodaj kilka łyżek miodu, zadziała nawilżająco i antybakteryjnie. Miłej kąpieli.

15. Nie poć się 😉

Ale jak? każdy dobrze wie, że pot to bakterie, a bakterie to większa szansa na wypryski i zmiany skórne. To szczególnie ważne, gdy cierpimy z powodu obfitego pocenia. Wybieraj specjalistyczne kosmetyki (zazwyczaj zawierają: kwas salicylowy lub nadtlenek benzoilu  – znajdziesz je na etykiecie;) ).

16. Zjedz awokado

To bogate źródło witamin i kwasów tłuszczowych.  Zawiera witaminy C i E, dzięki którym skóra staje się jasna i nawilżona.

17. Marchewka i pomidor, superfood dla skóry

Zawierają przeciwutleniacze, które chronią skórę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Zawarte w nich beta-karoten i likopen chronią skórę przed uszkodzeniem przez słońce i naprawiają jej komórki.

18. Nie śpij na brzuchu

To udowodnione, że gdy ciężar ciała spoczywa całkiem wygodnie na twojej twarzy, a ta na poduszce – tworzą się na skórze odgniecenia. Niestety te z czasem zamieniają się w zmarszczki. Oszczędź jej tego.

19.  Rzuć palenie  (i palaczy)

Brzydka cera to znak szczególny palacza. Trudno, nie ma co tu kręcić nosem – też to wiesz. Przebywanie w zadymionym środowisku jest tak samo szkodliwe dla twojej skóry.

20. Poćwicz trochę

Ruch poprawia krążenie (wszędzie, w skórze również), poprawia usuwanie toksyn z organizmu. Masz kolejny powód, żeby zacząć ćwiczyć.

PoprzedniNastępny
Lifestyle

Mindfulnes – pięć kroków, które zmienią twoje życie w 15 dni. Czy to możliwe?

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
23 grudnia 2017
Fot. iStock/Pilin_Petunyia
 

Każda wielka zmiana wynika z małych wstrząsów, codziennych zmian, które, choć niewielkie, mają moc zmiany naszego życia na lepsze. Czasami czekamy na jakiś wstrząs, spektakularne wydarzenie marnując kolejne szanse, nie dostrzegając, co się właśnie wydarza na naszych oczach.

Praktyka mindfulnes, czyli uważności może nam pomóc stać się bardziej świadomymi tego, co dzieje się w obecnej chwili.

Jasne, że jeśli chodzi o szczęście – nie ma cudów. Ale jest siła woli i otwarty umysł, aby z dnia na dzień, krok po kroku, stawać się coraz bardziej spostrzegawczym, widzieć wszystko, co dzieje się wokół nas. Aby zobaczyć możliwości. Aby przejść przez drzwi, gdy się otwierają. Przecież każde miejsce jest TUTAJ, a każda chwila dzieje się TERAZ.

Jedną z największych rzeczy, która powstrzymuje nas przed zmianami, jest niewątpliwie błądzący umysł. Czy wiecie, że według wielu badań, spędzamy od 30 do 40% naszego czasu na „autopilocie”.

Żyjemy życiem, które utknęło w rutynie, jesteśmy pasażerami, a nie kierowcami, pozwalając przeznaczeniu decydować o naszym szczęściu.

To nie wystarczy. Naprawdę niewiele trzeba, żeby zauważyć zmiany w jakości naszego życia już po 15 dniach. Chcesz spróbować?

Krok pierwszy

Bądź wrażliwy na swoje emocje, najlepszym momentem, by się na nich skupić jest TERAZ

Uważność, bardziej niż cokolwiek innego, jest życiową filozofią, narzędziem do rozwijania pełnej świadomości w teraźniejszości.

Nie miałoby to sensu, gdybyśmy nie zwracali uwagi na nasze emocje – na każdą z nich. Nie możemy przenieść rozczarowania, gniewu czy irytacji do oddzielnej części naszego mózgu. Musimy poradzić sobie ze wszystkimi emocjami i zająć się nimi, przejąć kontrolę nad wewnętrznym światem.

Krok drugi

Dzięki uważności przestaniesz oceniać

Naucz się żyć swoim życiem bez osądzania innych. Ludzie mają prawo żyć według własnego uznania.

Twoje życie należy do ciebie, bądź za to odpowiedzialna i nie oceniaj tego, którym nie żyjesz. Coś tak prostego może pomóc w osiągnięciu stanu spokoju i równowagi, zacznij od dzisiaj.

Krok trzeci

Bądź otwarta, słuchaj i ucz się być obecny

Zrób to! Wyłącz nieprzerwany szum myśli. Teraz otwórz oczy, a nie tylko patrz. Zamiast tego z większym spokojem przyglądaj się temu wszystkiemu, co cię otacza. Zwolnij tempo, zatrzymaj się i oddychaj.

Właśnie teraz naucz się słuchać. Od dawna słyszysz dźwięki, ale to w tym momencie jest czas, aby poczuć, zobaczyć i słuchać z serca, z centrum twojego umysłu. Jeśli chcesz mieć pełniejsze życie, powinnaś nauczyć się koncentrować całą swoją energię i zasoby na tym, by żyć zgodnie z twoim pragnieniami.

Krok czwarty

Odłóż na bok „MUSZĘ BYĆ”, aby praktykować „JA JESTEM”

Przez większość naszego życia jesteśmy tacy, jak inni chcą, żebyśmy byli. Dopasowujemy się, zamykamy w formie, którą nie my stworzyliśmy. To wszystko jest źródłem niepotrzebnego cierpienia, które powoli doprowadza nas do nieszczęścia.

Wprowadzać zmiany. Zastąp „Muszę być” na „Jestem”. Spróbuj medytacji, bo ta może pomóc nam przypomnieć, kim jesteśmy.

Krok piąty

Ćwicz akceptację

Praktykowanie akceptacji w naszym codziennym życiu wcale nie oznacza rezygnacji z wszystkiego, co dzieje się wokół nas.

Oznacza to przede wszystkim akceptację siebie i emocji, które czujemy. Ponadto akceptacja pozwala nam także zrozumieć i szanować życie innych ludzi. To tolerancja i zrozumienie.

Zobacz, to tylko pięć kroków, nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować je zrobić. Uważność przybliża nas do pełniejszego i bardziej autentycznego życia oraz szczęścia, które jest w naszych rękach.


 

źródło: exploringyourmind.com


Zobacz także

Jak rozpoznać potwora. 5 cech charakterystycznych dla osoby, która znęca się psychicznie nad innymi

pochopne decyzje

Jak nie podejmować decyzji, których moglibyśmy potem żałować. Zobacz cały obraz, nie tylko jego fragment

Im więcej tatuaży, tym więcej zdrowia

Im więcej tatuaży, tym więcej zdrowia. Nie poprzestawaj na jednym