Lifestyle

Vata, pitta lub kapha. Dieta ajurwedyjska i zalecenia dla 3 typów kształtu ciała

Redakcja
Redakcja
21 lutego 2018
3 z 3

Kapha

Fot. iStock/spyderskidoo

Cechy charakterystyczne — osoby o tym typie sylwetki charakteryzują się cięższą budową ciała, szeroką klatką piersiową, mocnymi mięśniami z odrobiną dodatkowej tkanki tłuszczowej, którą zawdzięczają wolniejszemu metabolizmowi. Posiadają zdrową skórę, zęby, paznokcie. Ich włosy najczęściej są kręcone, mocne i ciemne, z tendencją do przetłuszczania się. Oczy duże, o jasnej barwie. Kochają ciepło słońca oraz długi, regenerujący sen. Są ludźmi naprawdę szczęśliwymi.

Najlepsze pokarmy do spożycia — czosnek, przyprawy, rośliny strączkowe, warzywa o wysokiej zawartości błonnika (najlepiej warzywa liściaste, brokuły, kapusta, rzodkiewka, rzepa), do tego białe mięso, ryby, tofu, produkty sojowe, herbata z przyprawami, suszone owoce.

Żywność, której należy unikać — tłuszcze, słodka, słona i kwaśna żywność, rafinowany cukier, alkohol, nabiał, napoje gazowane.

Styl życia i ćwiczenia fizyczne — należy zrezygnować ze zbyt wielu drzemek i nastawiać wcześnie rano budzik. Sporty aerobowe oraz ćwiczenia cardio służą najlepiej sylwetce typu kapha.

PoprzedniNastępny

Zobacz także

Baba za kółkiem, czyli cztery podejścia do egzaminu na prawo jazdy. Bez stereotypów proszę

„To lato będzie moje! Pierwszy krok do zmian”. Nasza nowa akcja

Czasami warto zaufać