Lifestyle

10 rzeczy, które staną się, gdy tylko zaczniesz codziennie ćwiczyć

Redakcja
Redakcja
21 lutego 2018
Fot. iStock/SrdjanPav
Następny

O zaletach sportu mówi się wiele i nie od dziś. Ruch pomaga zachować szczupłą sylwetkę, wzmacnia układ oddechowy, krążenia, szkieletowy. Dzięki aktywności jesteśmy bardziej sprawni i szczęśliwsi. Wiele osób dzięki np. spacerom czy spotkaniom na basenie zyskało towarzyszy na dobre i na złe, mile spędza wolny czas. 

Nie bez powodu specjaliści zachęcają do regularnych aktywności. Nie da się ukryć, że wyjście z domu raz na jakiś czas nie zrobi dla nas wiele więcej, jak pozwoli się przewietrzyć, ewentualnie nabawić się kontuzji przez źle dobrane i zbyt rzadko wykonywane lub zbyt forsowne ćwiczenia.

Znawcy tematu najczęściej zachęcają do tego, by na pięć dni ćwiczeń przynajmniej dwa dni w tygodniu przeznaczyć na regenerację mięśni i odpoczynek. Wiele osób lubi natomiast każdego dnia wykonać choćby krótką gimnastykę, aby rozruszać ciało. Natomiast pomysł, by każdego dnia pokonywać nowe kilometry czy uczęszczać na siłownię, niesie nie tylko ryzyko przetrenowania, ale i znudzenia monotonnym tygodniem.

Jeśli jesteś miłośniczką codziennej, ale mądrej, umiarkowanej aktywności, zobacz, co dobrego czeka twoje ciało dzięki ćwiczeniom.

10 rzeczy, które staną się, gdy tylko zaczniesz codziennie ćwiczyć 

1. Odsuniesz od siebie depresję

Badania udowodniły, że aktywność fizyczna jest i narzędziem profilaktyki i środkiem walki z depresją wynikającą ze stresu. Produkcja wpływających na nastrój endorfin (uśmierzają odczuwanie bólu oraz dają poczucie błogości), jak i serotonin (wpływają na poczucie zadowolenia) poprawia nastrój. Poza tym ruch powoduje wzrost liczby neurotransmiterów, czyli substancji pośredniczących w przekazie impulsów między komórkami nerwowymi.

2. Wydłużysz życie

Sport to zdrowie i dłuższe życie. Zdrowy i sprawny fizycznie człowiek jest w stanie lepiej i dłużej przeżyć swoje życie, minimalizując ryzyko zachorowania na przewlekłe choroby oraz kalectwo.

3. Będziesz miała więcej energii

Sport w sposób naturalny wzmacnia wytrzymałość i siły organizmu, a dodatkowo endorfiny zachęcają do dostarczenia kolejnej porcji ruchu. Dlatego sport zamiast zabierać nam energię, wytwarza ją.

4. Obniżysz ryzyko zachorowania na choroby przewlekłe

Ci, którzy prowadzą niehigieniczny tryb życia i nie ćwiczą, obarczeni są znacznym wzrostem tłuszczu w jamie brzusznej, zwiększeniem ryzyka cukrzycy typu 2, chorób serca, a nawet przedwczesnej śmierci. Osoby aktywne fizycznie są bardziej wrażliwe na insulinę, mają lepszy stosunek masy mięśniowej do masy ciała i większą wydolność sercowo-naczyniową. Ruch wpływa na obniżenie ciśnienia krwi i poziomu tłuszczu w ciele.

5. Będziesz lepiej spała

Ćwiczenia regulują tryb życia i pozwalają się pozytywnie zmęczyć. Dotleniony i zmęczony ruchem człowiek, śpi głębiej i lepiej, niż ten, kto wiele godzin spędza jedynie na kanapie. Ale żeby tak było, należy ćwiczyć albo rano albo po południu. Zbyt późna pora ćwiczeń sprawia,  że przyspieszona praca układu nerwowego i motorycznego utrudnia zasypianie.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Lifestyle

Vata, pitta lub kapha. Dieta ajurwedyjska i zalecenia dla 3 typów kształtu ciała

Redakcja
Redakcja
21 lutego 2018
Następny

Ajurweda, czyli „wiedza o życiu”, to starożytny system medyczny Hindusów, oparty na medytacji, energii i naturze. Duży nacisk kładzie się tu na jedność umysłu, ciała i duszy. Według tej teorii, jeśli jeden obszar ciała jest chory, może rzutować na pozostałe. Na przykład stres odczuwany przez umysł może spowodować utratę włosów. 

Podążanie za wskazówkami ajurwedy pozwala zachować zdrową równowagę, a także zapewnia zdrowe i szczęśliwe życie. Założenia diety opierają się na zgodzie, aby jeść wszystko, ale pewnych rzeczy mniej, innych więcej. Dokładne wskazówki zależą przede wszystkim od jej typu urodzeniowego każdego z nas: vaty, pitty lub kaphy. Sprawdź, który typ ciała należy do ciebie i czym powinnaś się kierować stosując dietę.

Kolejna część artykułu na następnej stronie


 

źródło: www.womanandhome.comwww.poradnikzdrowie.pl

Lifestyle

8 sygnałów, że związek nie przetrwa, czyli okiem ślubnego fotografa

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
21 lutego 2018
Fot. iStock/
Następny

Fotografowie ślubni spędzają z nowożeńcami wiele czasu, mają więc możliwość zobaczyć i usłyszeć więcej niż weselni goście i dawno niewidziani znajomi pary. Zwykle są w stanie wyłapać pierwsze sygnały tego, że małżeństwo nie przetrwa. Poniżej profesjonalni fotografowie ślubni dzielą się z wami swoimi spostrzeżeniami. Jakie są oznaki, że ten związek się rozpadnie?  

1. Jeden z partnerów jest całkowicie niezainteresowany zdjęciami

Większość niechętnych zdjęciom osób wie, że jak ważne są one dla ich połówki i chętnie uczestniczy w sesji. Ale nie zawsze tak jest. Gotowość do rozważenia potrzeb partnera jest kluczem do satysfakcjonującego, długotrwałego związku. Nawet tak banalna rzecz jak fotografia może być czymś, co uszczęśliwi ukochaną osobę i trzeba wziąć to pod uwagę.

2. Wiele osób odrzuciło zaproszenie na ślub

Często zdarza się, że około 10-15 procent gości nie jest w stanie wziąć udziału w weselu, ale kiedy liczba nieobecnych osiągnie powyżej 20-25 procent, przyczyny należy poszukać głębiej. To znak, że przyjaciele i rodzina wiedzą, że para nie ma szans przetrwać.

3. Chemia między zakochanymi jest czymś „wymuszonym”

To zły znak, kiedy fotografujesz parę, a jedno z zakochanych nadmiernie „rekompensuje” brak zainteresowania ze strony drugiej osoby. Może obejrzeli setki zdjęć online i chcą, aby ich pamiątki ślubne wyglądały dokładnie tak samo, ale czasami po prostu brakuje naturalnego przyciągania i emocjonalnej więzi.

4. Podczas wesela dochodzi do konfliktu między małżonkami

To bardzo zły znak, gdy trwa nieustanna walka i dramat podczas przyjęcia weselnego. Gdy pannie młodej nic nie pasuje, a panu młodemu nie chce się nawet z nią rozmawiać. Gdy napięcie między małżonkami jest tak widoczne, że nie da się go ukryć i wszystkim wokół robi się nieswojo.

5. Para nie zgadza się w kwestii finansów 

Pieniądze są ważnym czynnikiem stresogennym w relacji między małżonkami i jeśli różnice w podejściu do kwestii finansowej są zbyt duże, prędzej czy później dojdzie do rozstania. Problem można przewidzieć już w momencie, gdy jedno z zakochanych jest w stanie wydać na organizację ślubu znacznie większa kwotę niż drugie.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Zobacz także

Rozwiązanie akcji „7 dni dla siebie”

Dzisiaj składam obietnice samej sobie. I piszę list do siebie w przyszłości wierząc, że dotrzymam danego słowa…

12 kroków, by nasze życie było zgodne z filozofią ZEN

Od dziś będę żyć lepiej. 12 kroków, by nasze życie było zgodne z filozofią ZEN