Kariera Lifestyle Psychologia

Jak przetrwać poniedziałek? Jest jednak kilka zasad, które pozwolą na stałe oswoić myśl o początku tygodnia

Karolina Cwalina
Karolina Cwalina
2 października 2015
Fot. iStock
 

Poniedziałek. Niby zwykły dzień, a jednak na myśl o nim przechodzą Cię ciarki?

Poniedziałkowe wypowiedzi znajomych i wpisy na portalach społecznościowych dotyczą najczęściej tragedii życia, która właśnie nas dotknęła, ponieważ znów skończył się weekend, trzeba wrócić do pracy i codziennych obowiązków. Skończył się relaks i laba. Znów zostaje ograniczona strefa naszego komfortu.

Są oczywiście osoby, które mimo wszystko cieszą się z racji rozpoczęcia nowego tygodnia. Dla nich oznacza to kolejne wyzwania, pracę nad nowymi projektami, ciągły rozwój.

Nasuwa się od razu pytanie: czy podział ról na tzw. „hejterów poniedziałku“ i osoby, który lubią pierwszy dzień tygodnia wynika z tego jaką pracę wykonują? Czy pracują w korporacji, dla siebie czy dla kogoś? Być może, zajmując się swoim biznesem, cieszymy się na myśl o powrocie do obowiązków, bo wiemy,  że wszystko zależy od nas i nikt za nas niczego nie zrobi. Z kolei osoby pracujące dla kogoś często nie dają z siebie wszystkiego. Myślą jak się „nie przemęczać“ i wracają myślami do dni wolnych, gdy mogą się zająć czymś, co tak naprawdę sprawia im przyjemność. Nie można oczywiście generalizować, ponieważ jest też wiele osób, które pomimo pracy dla kogoś lubią swoje życie zawodowe. Na pewno początek może skłonić do pewnych refleksji, ale niezależnie od miejsca i warunków pracy należy rozwiązać kolejną zagadkę: „jak dobrze  zacząć tydzień?”.

Kilka podstawowych rad:

  1. Powiedz sobie od razu po przebudzeniu coś miłego. To zastrzyk pozytywnego myślenia na cały dzień.
  2. Nastaw budzik na kwadrans wcześniej niż zazwyczaj. Spróbuj wstać wcześniej, żeby nie musieć się nigdzie spieszyć i spokojnie zacząć dzień.
  3. Zjedz pyszne śniadanie, które da Ci energię i siłę na cały dzień.
  4. Włącz ulubioną, relaksującą bądź energetyczną muzykę, przy której będziesz się szykować do pracy.
  5. Wykonaj kilka prostych ćwiczeń. Pobudzisz swój metabolizm do działania przez co poczujesz się lżej.
  6. Załóż ubrania, w których czujesz się dobrze i atrakcyjnie.
  7. Porozmawiaj z bliskimi o tym, co planujesz i jakie wyzwania dziś przed Tobą stoją. Poproś, aby trzymali za Ciebie kciuki.
  8. Wypij swoją ulubioną kawę lub herbatę, która postawi Cię na nogi.
  9. Przygotuj sobie do pracy jakąś dobrą przekąskę.
  10. W drodze do pracy wysiądź przystanek wcześniej i zrób sobie krótki spacer, który Cię orzeźwi.

To poniedziałkowy niezbędnik, który wprawi Cię w dobry nastrój i pozwoli zapomnieć o poweekendowej chandrze. Jest jednak kilka zasad, które pozwolą na stałe oswoić myśl o początku tygodnia i sprawią, że będziesz myśleć o nim ze spokojem, bez zbędnego stresu.

Ja się do niej stosuję i dlatego poniedziałek nie stanowi dla mnie żadnego problemu.

  1. W niedzielę wieczorem zrób listę zadań na następny dzień. Poukłada to Twoje myśli, usystematyzuje działania. Taki plan zmniejszy poziom stresu.

  2. Przygotuj sobie rzeczy, których będziesz potrzebować rano np. ubrania (czy nie trzeba czegoś wyprasować), jedzenie (czy jeszcze coś dokupić?), rzeczy do pracy (czy musisz coś pilnie dokończyć?).

  3. Spakuj wszystko, co możesz i czego będziesz potrzebować.  Zaoszczędzony czas rano możesz ze spokojem wykorzystać na przyjemności.

  4. Zrelaksuj się w niedzielę wieczorem – Twój mózg nie może przed snem przetwarzać za dużo informacji, bo to bezpośrednio wpływa na jakość Twojego snu i samopoczucie rano.

Jak widać na udany poniedziałkowy poranek musimy pracować już od niedzieli. Nowy tydzień najlepiej witać z myślą, że jesteśmy gotowi na wszystko, co nas czeka przez najbliższe dni. Z im większym spokojem i pewnością do tego podejdziemy, tym lepiej będziemy nastawieni każdego dnia do naszych zadań. Codzienne obowiązki dotyczą prawie wszystkich, a narzekanie nic nie da. Wystarczy wykorzystać kilka sprawdzonych sposobów, żeby oswoić poniedziałkowy stres, zyskać spokój, pewność i komfort psychiczny. To właśnie pierwszy klucz do sukcesu. Pamiętaj, że Twoje samopoczucie i nastawienie do pracy bezpośrednio wpływa na jej efektywność i jakość, a także na zadowolenie i satysfakcję.

Bo wszystko… zaczyna się w głowie!


Kariera Lifestyle Psychologia

Zielony leksykon – Sprawdź działanie składników kosmetyków organicznych Be Organic

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
2 października 2015
Fot. iStock
 

Jakie jest działanie składników kosmetyków organicznych? Koniecznie przeczytaj.

TWARZ

Centella

Działanie: odmłodzenie, spowolnienie starzenia, łagodzenie, uelastycznienie.

Wyciąg z wąkroty azjatyckiej poprawia kondycje skóry i łagodzi podrażnienia. Działa przeciwzapalnie i przeciwutleniająco, antybakteryjnie i przeciwobrzękowo. Wpływa na metabolizm komórek skóry, stymulując syntezę kolagenu.

Do wszystkich rodzajów skóry, szczególnie do skóry trądzikowej, dojrzałej oraz naczynkowej.

Olej makadamia

Działanie: nawilżenie, odmłodzenie, opóźnienie procesów starzenia, regeneracja, ujędrnienie, relaksujące.

Olej tłoczony z orzechów australijskiego drzewa Makadamia dzięki bogactwu nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin i składników mineralnych oraz zawartości naturalnie występującego w ludzkiej skórze kwasu oleopalmitynowego ma działanie silnie regenerujące i nawilżające. Poprawia elastyczność skóry, pomagając jej zachować promienny i młody wygląd i walczyć z cellulitem.

To składniki Serum pod oczy  – Be Organic. Efekt liftingu jest widoczny już godzinę od zastosowania. Kosmetyk bardzo intensywnie pobudza produkcję kolagenu, dzięki czemu jego działanie jest długofalowe. Poprawia również mikrokrążenie w delikatnej skórze okolic oczu. Jego działanie, to intensywna regeneracja, a nie „maskowanie” worków pod oczami. Duży plus.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Bambus

Działanie: nawilżenie, oczyszczenie, ujędrnienie, wygładzenie, złuszczenie.

Jeżeli żyjemy w duchu eko – bambus jest naszym ulubieńcem. To wyjątkowo łatwo odnawialny surowiec.

Relaksuje i nawilża, nadając skórze elastyczność, miękkość i promienny wygląd. Stosowany jako naturalne ścierniwo delikatnie złuszcza naskórek, eliminując martwe komórki; oczyszcza pory i redukuje przebarwienia. Wzmacnia tkankę łączną, działając ujędrniająco i antycellulitowo.

Fot. Pixabay / Unsplash / CC0 Public Domain

Fot. Pixabay / Unsplash / CC0 Public Domain

Ryż

Działanie: złuszczenie, wygładzenie, nawilżenie, regeneracja.

Działa jak naturalne ścierniwo – wygładza i matuje skórę, wspomaga zatrzymanie wody w naskórku i wspomaga procesy regeneracji, wpływając na zwiększenie produkcji kolagenu. Do wszystkich rodzajów skóry.

Bambus i Ryż – to idealny duet i składniki peelingu, a pielęgnacja twarzy nie może się bez niego obyć. O ile skórę ciała możemy złuszczać różnymi naturalnymi produktami (takimi jak cukier lub kawa), twarz wymaga zdecydowanie delikatniejszego dotyku. Oprócz tego warto zadbać, aby używany kosmetyk oprócz działania mechanicznego dał od siebie coś więcej. Ciekawym produktem naturalnym jest Peeling myjący do twarzy – czyli dwa w jednym. Takie oczyszczanie pozwala również zaoszczędzić nieco czasu podczas codziennej pielęgnacji twarzy. Kosmetyk pozwala zachować optymalne nawilżenie, wyrównać koloryt oraz stymuluje naturalną odnowę włókien kolagenowych.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Organiczny ekstrakt z jagód Goji

Działanie: energizacja, opóźnienie procesów starzenia, regeneracja, stymulacja, ujędrnienie.

Wyciąg z jagód kolcowoju pospolitego. Bogaty w witaminy i składniki odżywcze: sole mineralne, nienasycone kwasy tłuszczowe i aminokwasy ma silne właściwości przeciwutleniające, dodaje energii i witalności. Do wszystkich typów skóry, w szczególności do skóry suchej i zmęczonej, poddanej działaniu promieni słonecznych.

Fot. Flickr / Antonio Tajuelo / CC BY

Fot. Flickr / Antonio Tajuelo / CC BY

Skuteczne i delikatne. Czyli Goji i Acai w akcji. To doskonałe naturalne składniki zawarte w  Mleczku do demakijażu JAGODY GOJI & ACAI. Delikatnie oczyszczają skórę i przeciwdziałają wpływowi wolnych rodników. Skóra jest odświeżona i pełna energii. Fajny produkt, delikatnie i dokładnie usuwa makijaż.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

CIAŁO

Organiczny olej arganowy

Działanie: łagodzenie, nawilżenie, odmłodzenie, regeneracja, spowolnienie procesów starzenia, ujędrnienie, wygładzenie.

Olej tłoczony z orzechów drzewa arganowego (in. drzewa żelaznego), tradycyjnie wykorzystywany przez marokańskich Berberów. Bogaty w wartościowe kwasy, tłuszcze i witaminy, jest ceniony ze względu na swoje wyjątkowe właściwości nawilżające, przeciwutleniające i przeciwzapalne. Skutecznie redukuje blizny i rozstępy, poprawia kondycję tkanki łącznej, chroni naskórek przed utratą wody i oczyszcza. Do pielęgnacji wszystkich rodzajów skóry, włosów i paznokci.

Olej słonecznikowy

Działanie: łagodzenie, odmłodzenie, regeneracja, spowolnienie procesów starzenia, wygładzenie.

Wytłaczany na zimno z nasion słonecznika olej naturalnie regeneruje i zmiękcza naskórek. Reguluje wydzielanie sebum, działa przeciwzapalnie i odmładzająco, hamując powstawanie wolnych rodników. Szczególnie polecany do cery tłustej i mieszanej.

W połączeniu z olejem jojoba (nawilżenie), olejem nagietkowym (regeneracja), cukrem trzcinowym (oczyszczenie) oraz  solą morską (wygładzenie) tworzą bardzo skuteczny peeling do ciała. Cukier trzcinowy oraz doskonale złuszczają mechanicznie, podczas gdy dobroczynne oleje pielęgnują skórę. Dobrze skomponowany i regularnie stosowany peeling oprócz utrzymywania skóry w dobrej kondycji pomaga zmniejszyć widoczność rozstępów i płytkich blizn. Stosujcie regularnie 2 razy  w tygodniu.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Organiczny ekstrakt z szałwii muszkatołowej

Działanie: łagodzenie, nawilżenie, ochrona, odmłodzenie, opóźnienie procesów starzenia, tonizacja.

Olejek z liści szałwii muszkatołowej natychmiastowo nawilża i chroni skórę przed utratą wody oraz szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych, pomagając zachować zdrowy i młodzieńczy wygląd. Działa tonizująco i ściągająco; goi, odkaża i łagodzi podrażnienia.

Organiczny ekstrakt z miłorzębu japońskiego

Fot. Flickr/Rudolf Schäfer / CC BY-SA

Fot. Flickr/Rudolf Schäfer / CC BY-SA

Działanie: odmłodzenie, regeneracja, ochrona, stymulacja, łagodzenie.

Wyciąg z liści miłorzębu wzmacnia tkankę łączną i stymuluje odnowę komórek; chroni przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, pobudza mikrokrążenie, łagodzi podrażnienia i stany zapalne. Dla wszystkich rodzajów skóry.

Be organic Masło do ciała SZAŁWIA MUSZKATOŁOWA & MIŁORZĄB JAPOŃSKI łączy działanie ekstraktów tych roślin z dodatkami masła shea – głęboko odżywiającym skórę oraz kompleksem witamin E, C i F – wpływających na „młodość” skóry. Konsystencja gładkiego masła bardzo dobrze się wchłania. Kosmetyk głęboko nawilża i odżywia skórę. Produkt wspiera również regenerację i chroni przed działaniem wolnych rodników. To właśnie piękną organicznych kosmetyków. Z pozoru bardzo proste formuły, kryją wewnątrz wiele zaskakujących właściwości.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

CIAŁO I WŁOSY

Organiczny olej kokosowy 100%

Działanie: nawilżenie,wygładzenie, łagodzenie, spowolnienie procesów starzenia

Tłuszcz pozyskany w procesie tłoczenia miąższu orzechów kokosowych. Bogaty w witaminy: B2, B6, C i E, a także w sód i potas, wapń, fosfor, magnez, cynk, żelazo i kwas foliowy. Stosowany zarówno w kosmetyce, jak i przemyśle spożywczym.

Olej kokosowy można stosować na kilka sposobów: np. jako maseczka na włosy – po użyciu będą miękkie i nawilżone. Olej zapobiega utracie protein, wzmacnia cebulki włosów oraz łagodzi objawy zmian chorobowych (np. łupieżu). Stosowany do ciała z powodzeniem zastąpi krem, balsam czy masło. Głęboko nawilża i odżywia.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Informacje o wszystkich stosowanych składnikach kosmetyków Be Organic znajdziesz na stronie internetowej w Leksykonie składników.

Wróć do artykułu: „To musisz wiedzieć. Co „siedzi” w organicznych kosmetykach?”


Artykuł powstał we współpracy z marką BE ORGANIC


Kariera Lifestyle Psychologia

Marzysz o czymś, a nie potrafisz tego osiągnąć? Ej, może wcale tego nie chcesz? Jak ruszyć z miejsca w 8 krokach

Karolina Cwalina
Karolina Cwalina
2 października 2015
Marzysz o czymś, a nie potrafisz tego osiągnąć? Ej, może wcale tego nie chcesz? Jak ruszyć z miejsca w 8 krokach
Fot. iStock – Marzysz o czymś, a nie potrafisz tego osiągnąć? Ej, może wcale tego nie chcesz? Jak ruszyć z miejsca w 8 krokach

Często myślimy, że czegoś chcemy, a potem okazuje się, że jednak to nie jest to. Zdobywamy, jak nam się wydawało, wymarzoną pracę, a czujemy, że nie daje nam satysfakcji. Często myślimy, że coś jest dla nas, a potem okazuje się, ze w ogóle nam to nie pasuje. Wchodzimy w związki, w których trwamy, mimo że wiemy, że nie jesteśmy w nich szczęśliwi. Często myślimy, że damy radę coś zrobić, a potem okazuje się, że sytuacja nas przerosła. A wszystkie te momenty traktujemy jak porażki, które demotywują przy dalszych poszukiwaniach i próbach.

Czy to znaczy, że za dużo myślimy, a mało próbujemy, działamy, robimy?

Aby coś poczuć, trzeba najpierw sprawdzić, czy to nam odpowiada, czy jest dla nas, czy na pewno tego właśnie oczekujemy. Tak zaczynamy badać nasze potrzeby, a niekiedy pragnienia, które kryły się w naszej głowie.

Co zrobić kiedy jednak czegoś naprawdę bardzo chcemy, ale nie potrafimy się zmobilizować do działania? Wszyscy na około mówią nam: „Dasz radę“, „Zrób to“ , „ To jest właśnie idealne dla Ciebie“. Paradoksalnie kiedy inni zaczynają nam doradzać, tracimy energię do działania. Nagle powstaje w naszej głowie blokada. Skąd to się bierze? Czyżbyśmy się bali, że skoro inni w nas wierzą, a coś nam się jednak nie uda, to wtedy przeżyjemy prawdziwą porażkę i zawód? Boimy się, że kiedy nie podołamy inni uznają nas za nieudaczników? Teorii jest wiele, ale sprawdzony sposób, aby ruszyć z miejsca i pokazać innym jakie mamy możliwości do osiągania założonych przez siebie celów jest jeden.

Jak ruszyć z miejsca w 8 krokach

1. Zrelaksuj się

Na siłę nic nie zrobisz. Mitem jest, że praca pod presją czasu czy otoczenia jest najbardziej efektywna. Owszem, zdarzają się sytuacje kryzysowe, kiedy w godzinę potrafimy zrobić rzeczy, które zajęłyby nam cały dzień. Jednak stałe działanie w tym modelu powoduje tylko stres i zmęczenie. Weź głęboki oddech zanim ruszysz do boju. Zrób coś dla siebie. Krótki spacer z ulubioną muzyką, kiedy uwolnisz swoje myśli i skupisz się na sobie, przed dniem pracy działa lepiej niż niejedna kawa. Pamiętaj, że zrelaksowany, wypoczęty umysł jest najbardziej kreatywny.

2. Poszukaj inspiracji

Czasami genialne pomysły pojawiają się niespodziewanie. Wystarczy, że przeczytasz gazetę, książkę, zajrzysz do Internetu… Inspiracje są wszędzie. Miej oczy i uszy szeroko otwarte. Dla mnie taką inspiracją zawsze były podróże. Poza odpoczynkiem i spokojem, poznawanie innych kultur, innego spojrzenia na rzeczywistość wnosi do mojego życia mnóstwo pomysłów, energii i pasji. Spotkania z fascynującymi ludźmi to zawsze największa inspiracja. Bądź otwarty na doświadczenia. Próbuj, słuchaj, obserwuj. Genialny pomysł może zrodzić się w najmniej oczekiwanej sytuacji.

3. Zapisuj co Cię zaintryguje

Bądź czujny. Miej zawsze przy sobie kartkę, długopis, albo… możesz telefonem zrobić zdjęcie. Coś, co na początku Cię tylko zastanowi, potem może przynieść dobre pomysły i motywację do działania. Stwórz folder lub zeszyt, gdzie będziesz zapisywać wszystkie ciekawe obserwacje, gromadzić zdjęcia inspirujących rozwiązań, nazwy projektów czy adresy stron internetowych, na które lubisz zaglądać. Raz na jakiś czas przeglądaj wszystkie te wycinki. To wyjątkowa baza inspiracji, która działa jak puzzle. Dobrze połączone, mogą stworzyć coś wyjątkowego. Nie pozwalaj uciekać inspirującym myślom!

4. Określ priorytety

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Na czym najpierw powinieneś się skupić, aby dalsze kroki były tylko kontynuacją? Zastanów się, od czego możesz zacząć, aby ułatwić sobie dalszą pracę. Staraj się przemyśleć, które zadania są kluczowe, na czym najbardziej Ci zależy. Wbrew pozorom jest to jeden z najtrudniejszych momentów pracy nad sobą i swoimi celami. Często ilość rzeczy do zrobienia może przytłoczyć. To właśnie wtedy najczęściej potrzeba wsparcia kogoś, kto uporządkuje nasze myśli i pomoże ustalić priorytety.

3. Stwórz plan działania

Podziel swój plan na etapy. Co chcesz zrobić na początku, na czym chcesz się skupić w następnej kolejności. Spisz na kartce bardzo szczegółowo wszystkie rzeczy, które masz do zrobienia i uszereguj je od najistotniejszego bądź najbardziej czasochłonnego. I właśnie od pierwszego zacznij pracę. Jeśli uda Ci się przejść przez czynności, które wymagały najwięcej poświęcenia, kolejne kroki będą tylko czystą przyjemnością.

4. Zaplanuj obowiązki

Ile czasu zajmują Ci poszczególne rzeczy? Zastanów się, ile jesteś w stanie zrobić dzisiejszego dnia i staraj się maksymalnie wykorzystać ten czas. Jednak nigdy nie bierz na głowę za dużo. Stres i poczucie braku czasu działają motywująco tylko na krótką metę, w sytuacjach kryzysowych. Ten utrzymujący się permanentnie stan doprowadza do spadku efektywności pracy. Pamiętaj: planuj tylko 80% własnego czasu, resztę pozostaw na sytuacje niespodziewane. Nie zapominaj też o regularnych, krótkich przerwach, kiedy uwolnisz swoje myśli i wrócisz do pracy ze zdwojoną siłą.

Marzysz o czymś, a nie potrafisz tego osiągnąć? Ej, może wcale tego nie chcesz? Jak ruszyć z miejsca w 8 krokach

Fot. iStock / Victor_Tongdee

5. Pomyśl nad planem B

Jako coach wyznaję zasadę, że trzeba mieć mocny plan A i to na nim należy się skupiać, nie myśląc, co będzie jeśli się nie uda. Jednak jako zwykły człowiek wiem, że posiadanie  awaryjnego planu daje wewnętrzny spokój, którego wszyscy potrzebujemy. Spontaniczne stawianie wszystkiego na jedną kartę sprawdza się rzadko i to głównie w filmach. Zastanów się, co będzie jeśli pomysł na biznes się nie uda. Oszczędzaj, zabezpiecz się finansowo na kilka miesięcy do przodu lub znajdź alternatywną, pewną pracę, którą możesz wybrać jeśli coś się nie uda. Taki plan zapewnia poczucie bezpieczeństwa, które pozwala potem w pełni skupić się na pracy.

6. Dodawaj nowości do swojego planu – urozmaicaj go

Nie bój się nowości. Jeżeli nagle pojawi Ci się dobry pomysł – nie rezygnuj z niego. Zapisz go – być może przyjdzie odpowiedni czas na jego realizację. A jeśli tylko jest taka możliwość, staraj się harmonijnie wpleść go do wcześniej założonego planu. Może zrodzi się z tego ciekawa współpraca z kimś, kogo działalność cenisz. Może znajdziesz ciekawe rozwiązanie, które będziesz mógł zastosować w swojej pracy. Nie bój się odrobinę zmieniać swojej drogi, jeśli tylko nowy pomysł jest tego wart.

7. Wizualizuj swój cel

Wyobraź sobie jak wyglądasz, kiedy jesteś już na końcu drogi i realizujesz swój cel. Postaraj się poczuć te emocje i szczęście, które przyjdą kiedy marzenie się urzeczywistni. Jak wygląda świat dookoła? Co wtedy myślisz? Co mówią do Ciebie najbliżsi? Zbuduj jak najbardziej kompletny obraz tej sytuacji i zachowaj ją w pamięci. To jeden z najlepszych motorów, napędzających do działania. Pielęgnuj ten obraz i sięgaj po niego w chwilach zwątpienia. Zobaczysz, że miną szybciej niż sądzisz.

8. Doceniaj się za małe sukcesy

Nie zapominaj, aby podziękować sobie za to czego już dokonałeś. Marzysz o nowych butach, dobrym obiedzie w ulubionej restauracji, dniu w SPA, a może po prostu o dniu lenistwa z dobrą książką przy herbacie, kiedy nie trzeba się nigdzie spieszyć? Raz na jakiś czas daj sobie dyspensę od ciągłej aktywności. Nikt z nas nie jest maszyną. Naucz się doceniać małe sukcesy i nie czuj się winny, że przychodzą dni, kiedy najbardziej ze wszystkiego potrzebujesz odpoczynku. Byle nie za często!

Trzymając się tych zasad zawsze odnajdziesz chęć do działania oraz zmobilizowania siebie w gorszych momentach. Poznasz dokładnie swoje możliwości. Dowiesz się sam od siebie:

Dlaczego to robisz?
Co dają Ci Twoje działania,
Jaką stajesz się osobą realizując swoje założenia,
Co zyskują inni, kiedy się spełniasz.

Obudzisz w sobie wewnętrznego motywatora – uczucie, które będzie Cię pchało do przodu, ponieważ będziesz wiedzieć, jaki jest cel. Zyskasz niezależność, nieważne co będą mówili ludzie dookoła. Sam poznasz swoje możliwości, a mobilizacja do działania wypłynie prosto z Twojego serca. Na nowo pokochasz swoje życie wiedząc, że to, jak jest, zależy tylko od Ciebie.


Zobacz także

Jedenaście warstw, tapeta czy zła kolejność nakładania produktów? Najczęściej popełniane makijażowe błędy

Slow life podczas urlopu

Slow life podczas urlopu? Może właśnie wtedy uda się tobie zwolnić…

Jedyna na świecie aplikacja, dzięki której sprzedasz swoje ubrania, kupisz nowe i będziesz modna jesienią