Pójdę z tobą na kompromis, ale się nie poświęcę. Dobry związek nie wymaga rezygnowania z siebie

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
17 listopada 2016
Fot. iStock/gradyreese
Fot. iStock/gradyreese

Znacie ten żart: „Ona chciała iść do kina, ja na kręgle. Zdecydowaliśmy się na kompromis, więc oglądamy film.”? Zabawne, dopóki nie uświadomimy sobie, że humor tu polega na założeniu, że jedna ze stron tego związku jest apodyktyczna i zawsze znajdzie sposób, by doprowadzić do realizacji celów, które to właśnie jej odpowiadają najbardziej… A to przecież coś, co w normalnej relacji doprowadziłoby do katastrofy. Kiedy jedna osoba działa egoistycznie, druga osoba zawsze na tym traci. Kompromis nie polega na ciągłym stawianiu się w roli ofiary!

Zbyt często zdarza się, że jedna strona relacji znosi wszelkie poświęcenia rezygnując z siebie, wierząc, że tak właśnie trzeba, jeśli się kocha.

Tymczasem kompromisem jest zasypiać trzymając się za ręce, gdy jeden z partnerów chce się przytulać, a drugi woli po prostu spać. Poświęcaniem się jest zasypianie „oddzielnie w tym samym łóżku”. Jeden z partnerów będzie czuł się samotny i niespokojny, podczas gdy drugi zaśnie w spokoju.

Kompromisem będzie pójście na obiad do małej knajpki, wtedy kiedy ty masz ochotę na wystawną kolację w restauracji, a on wolałby ugotować coś w domu. Czy ten, który się poświęci, będzie w stanie docenić smak wykwintnych dań, uroczystą atmosferę miejsca, czy raczej skupi się na wysokim rachunku?

Kompromisem jest pójście na uniwersalny kurs tańca kiedy jeden z partnerów nie potrafi tańczyć wcale i ledwo „słyszy muzykę”, a drugi ma ochotę na salsę dla zaawansowanych. Poświęceniem się jest pójście na kurs salsy, i uczucie upokorzenia, gdy twój partner bezbłędnie wiruje w tańcu z instruktorką, a ty się potykasz i co chwila gubisz rytm :D.

„Niezdrowy” kompromis to ciągłe odejmowanie sobie przez jedną stronę. Czy jesteś jedyną osobą, która z czegoś rezygnuje „dla dobra związku”? Czy coraz mniej, lub niewiele dostajesz w zamian? Jeśli taka jednostronna relacja trwa już długo, w związku brak równowagi, a zamiast tego przeważa w nim skrywane niezadowolenie i złość.

Zdrowe kompromisy przynoszą korzyści i poczucie spełnienia obu stronom, wzmacniając autentyczność związku, sprawiając, że czujemy większą bliskość.  W zdrowym, „zbilansowanym”  związku to kim jesteś naprawdę widać lepiej, wyraźniej.

Zdrowe kompromisy prowadzą do dobrych zmian, oto kilka przykładów:

1. Gdy jeden z partnerów proponuje, abyście oboje nadal komunikowali się ze sobą w czasie kryzysów, kłótni, trudnych momentów. Próbujecie, chociaż jest to duże wyzwanie, trudno wam się „otworzyć” i być do końca szczerym.

2. Jeśli jedna ze stron zachęca drugą, by bardziej troszczyła się o swoje zdrowie, sugerując wprowadzenie ćwiczeń i zdrowszego odżywiania, przeprowadzenie okresowych badań.

3. Gdy prosisz swojego partnera, żeby wziął udział w bardzo ważnym wydarzeniu rodzinnym, mimo, że będzie tam osoba, z którą on nie potrafi znaleźć porozumienia.

Jeśli nie wiesz, czy kompromisy zawierane w twoim związku są „zdrowe”, spróbuj zadać sobie następujące pytania:

Czy ten kompromis sprawia, że czujesz się mniej „sobą”?

Czy ten kompromis przynosi twojemu partnerowi korzyść w postaci większej władzy w związku?

5 zasad dobrych kompromisów:

1. Angażują obie strony, partnerzy wspólnie z czegoś rezygnują

2. Wnoszą do związku jakąś pozytywną wartość

3. Nie są zawierane w złości, dla „świętego spokoju”

4. Zbliżają obie strony do ustalenia wspólnych priorytetów

5. Zawierają element akceptacji

Jeśli czujesz się zmęczona ignorowaniem twoich potrzeb, przestań się poświęcać i zacznij wymagać kompromisów. Możesz stawiać kogoś na pierwszym miejscu tak długo, jak długo oczekujesz od niego tego samego. Nie spodziewaj się jednak, że druga strona będzie się dla ciebie poświęcać każdego dnia i nie pozwól również sobie samej na takie codzienne poświęcenia. Zdrowe relacje istnieją i są osiągalne. Związek to porozumienie dwóch, różnych osób, które będąc razem nawzajem pomagają sobie stać się lepszą wersją siebie.


Lubisz zasypiać w ramionach swojego partnera? Uważaj, to ryzykowne dla zdrowia, ratunkiem może być… pocałunek

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
17 listopada 2016
Fot. iStock/PeopleImages
Fot. iStock/PeopleImages

Lubisz ciepełko ukochanego pochrapującego słodko na poduszce tuż obok? Uważaj! Wspólne spanie może doprowadzić do znacznego obniżenia nastroju, braku koncentracji, a nawet… cukrzycy i chorób serca!

Chrapanie, walka o kołdrę i wypychanie się z łóżka nie są obce nikomu, kto przeżył choć jedną wspólną noc z drugą osobą, w niekoniecznie „erotycznych”okolicznościach.

W badaniu przeprowadzonym przez Uniwersytety w Leeds i SilentNight, stwierdzono, że 29 procent osób śpiących „z kimś” wini swoich partnerów za kiepski sen.

„Prawie jedna trzecia Brytyjczyków twierdzi, że nie może się wyspać, ponieważ ich sen jest notorycznie zakłócany przez współtowarzysza  łóżka „- mówi ekspert snu dr Nerina Ram Lakhan. Jeśli partnerzy mają zupełnie inne upodobania dotyczące procesu zasypiania, inne nawyki ułatwiające zasypianie i inaczej „wchodzą” w poszczególne fazy snu, może być naprawdę ciężko.

Ale nie warto przejmować się na zapas: te same badania wykazały, że ci z nas, którzy są w szczęśliwych związkach śpią lepiej niż kobiety w ciąży lubi ci, tkwiący w nieszczęśliwych relacjach, ponieważ czują się bezpieczniej i odczuwają mniejszy niepokój.

Co można zrobić? Całować się „na dobranoc”.  Aż 71 procent osób badanych, które zastosowało tę metodę, odczuło znaczną poprawę komfortu swojego snu. 36 procent przyznało, że senne „wybryki partnera” nie przeszkadzają im już tak bardzo, jeśli zostali obdarowani pocałunkiem przed zaśnięciem… :*


Źródło: independent.co.uk


Rozwiązanie akcji „Bądź aktywna jesienią”

Redakcja
Redakcja
16 listopada 2016
Fot. iStock/StudioThreeDots
Fot. iStock/StudioThreeDots

Chciałyśmy wam bardzo podziękować za udział w akcji „Bądź aktywna jesienią”. Mamy nadzieję, że włączając się w nasze wyzwanie odmieniłyście tegoroczną jesień, która tym razem nie była szaro-bura, tylko wykorzystana w przyjemny dla was sposób. A jeśli mowa o przyjemnościach – rozdajemy nagrody za wasze komentarze, za kreatywność, za pomysłowość i chęć wprowadzenia choć odrobiny zmian w codzienność.

Serdecznie gratulujemy!!!

Laureatami akcji: „Bądź aktywna jesienią” zostają:

DF MEDICA 1 x badanie IGenesis (wartość 3500 zł)

Sylwia Zawiślak

 1 x zaproszenie do MERCURE MRĄGOWO RESORT & SPA

Jadwiga Dudek

byINSOMNIA – 3 x bluzka  Foxy long w wybranym kolorze

Aleksandra Filipowska

Katarzyna Toczona

Iza Steffens

EVELINE COSMETICS – 5 x zestaw kosmetyków

Agnieszka Górecka

Ania Ostrowska

Anna Ha-wicz

Bogumiła Pawelczyk ·

Ewelina Janczak

GAIA 2 x body do wyboru ze strony sklepu do wartości 80 zł

Aga Nata Mi

Alicja Biernat

8 x zestaw kosmetyków V.LABORATORIES (wartość zestawu 250 zł)

AgniEszka Burek

Alicja Misiak

Aneta Cichocka

Ania Stawowa

Beata Korpecka Gardoń

Beata Maćkowiak

Dominika Hudzik

Dorota Jarosinska

INDIGO 8 x zestaw o wartości 135 zł

Paulina Hausmann

Małgorzata Zielaskiewicz

Marietta Szulimowska

Henryka Bieranowska

Martyna Tyśka Tomczyk

Monika Bugajska

Justyna Trela

Patrycja Tomaszewska

IOSSI, 10 x zestaw kosmetyków 258zł

Małgorzata Strzelecka

Patrycja Gabryel

Honorata Makaś-Gąsior

Magdalena Wielińska

Kamila Kliszczyńska-Teleon

Karolina Kaczyńska-Piwko

Kasia Borkowska

Małgorzata Kaliszewska

Kasia Marzantowicz

Małgorzata Kowalczyk

8 x zestaw kosmetyków roślinnych TOŁPA® green (wartość 150 zł)

Anna Strój

Bogda Stankiewicz

Bogusia Tatar

Bożena Osowiecka

Joanna Wlas

Halina Tomczyk

Monika Wypiorczyk ·

Justyna Jackowska

PURITE 5 x zestaw kosmetyków naturalnych

Iwona Wróblewska

Joanna Kłosińska

Kinga Czerwińska

Magdalena Rogalska

Magdalena Żuk

JANPOL  3 X PODUSZKA SMART LATEX (wartość 184 zł)

Marlena Hanelik

Joanna Pliszka

Kasia Cieśluk

NUTRO PHARMA, 3 x kuracja VITAPIL

Ania Niechajewicz

Beata Glińska ·

Dorota Kurtycz

4F – 15 x t-shirt damski o kroju regularnym,

Magdalena Lena

Monika Baj

Dorota Wójtowicz

Ewa Osieleniec

Izabela Przeździecka

Joanna Olszewska

Joanna TD

Justyna Bzdak

Iz Oli

Kasia Kaczor

Kasia Kolodziej

Marta Śliga

Katarzyna Różycka

Maa Hanna Hanna

Magda aOczkowska-Janas

GENTLE DAY 15 x Zestaw ekologicznych podpasek 

Aga Wu

Agnieszka Kolasińska

Agnieszka Myalska

Aniela Muszalska

Anna Gałaszewska

Anna Jastrzebska

Anna Śniosek

Beata Lipińska

Bogna PS

Dorota S-ka

Ewelina Kalinka

Sylwia Błaszczak

Ewelina Rękawek

Justyna Jarzębowska

Monika Waśkiewicz

Laureatów prosimy o przesłanie danych kontaktowych na adres: kontakt@ohme.pl w ciągu 14 dni od daty ogłoszenia wyników.

 


Zobacz także

Fot. iStock/stevanovicigor

Chłopaki nie płaczą? To źle. Dlaczego mężczyźni nie powinni wstydzić się łez

Fot. iStock / South_agency

Misja spełnienie. Dlaczego dziś kochamy nasze dzieci „za bardzo”?

Fot. iStock

Jeszcze będziesz kochać Fi